BTS - Love Yourself: Answer

BTS - Love Yourself: Answer

BTS - Love Yourself: Answer (afbeelding)
ArtiestBTS Site
Genre: k-pop
K-pop is een afkorting voor Koreaanse pop muziek en is een muziekgenre waarin een mengelmoes van andere stijlen verwerkt zitten; onder andere pop, rock, hiphop R&B en dance. Merendeel van de artiesten zijn van Zuid Koreaanse komaf, maar ook buiten Korea is het een belangrijke subcultuur geworden. Het meeste bekende is natuurlijk 'Gangnam Style' van PSY, een plaat die op nummer 1 in de hitlijsten eindigde over de gehele wereld en geremixt werd door onder andere Afrojack. Je kan BTS de grootste k-pop formatie noemen (ze bestaan namelijk uit zeven leden) en eind augustus kwamen zij met een nieuw album; genaamd 'Love Yourself: Answer.' Het K-pop genre is aan populariteit aan het winnen over de gehele wereld, maar heeft nog nooit een recensie gehad op Partyflock. Tijd om daar verandering in te brengen met dit nieuwe album van BTS.

Love Yourself: Answer
Dit nieuwe album bevat zeven hagelnieuwe tracks en is onderverdeeld in twee schijfjes. De eerste is eigenlijk een soort van muzikaal verhaal over zelfontdekking, liefde en verdriet en de tweede schijf is een verzameling aan fan-favourites, remixes en andere exclusieve uitgaven. Voor veel mensen, waaronder ikzelf, is het k-pop genre even wennen. Bij bepaalde platen heb je meteen een feeling; lees platen die meer electronisch van aard zijn of hiphop platen, maar bij sommige platen is de lijn gewoon ver te zoeken. Dit heeft puur en alleen met de muziekstijl te maken. Binnen k-pop kan je in een plaat van hot naar her springen, iets wat wij binnen de Westerse muziekgenres niet heel erg gewend zijn (behalve hele specifieke subgenres). Daarnaast zijn sommige platen echt ongelooflijk zoetsappig, Taylor Swift on steroids 3.0. Een van die platen is de lead single genaamd 'IDOL' een zoetsappige plaat die traditionele Koreaanse muziek combineert met een vleugje Zuid Afrika en EDM. Een aparte combinatie. Platen die de juiste snaar raken zijn de wat consistentere platen namelijk 'Trivia: Just Dance', '전하지 못한 진심 (The Truth Untold, Feat. Steve Aoki)', 'MIC Drop', 'DNA (Pedal 2 LA Mix)', 'FAKE LOVE (Rocking Vibe Mix)' en 'MIC Drop (Steve Aoki Remix).'

Verdict
Het nieuwe album van BTS is een verfrissend album, met voor ieder wat wils. Voor de mensen die eens wat nieuws willen proberen qua muziekgenre is 'K-pop' zeker het proberen waard.

CD 1