Magit Cacoon - Another Dimension

door , gepubliceerd op , waardering: 73/100
Magit Cacoon - Another Dimension
25 december 2015
Magit Cacoon is een uit Tel Aviv afkomstige vrouwelijke techno dj/producer/vocaliste. In 2012 verruilde ze Tel Aviv voor Berlijn en wist ze al snel naam te maken binnen de Duitse technoscene. In 2011 bracht ze met 'Voyage 34' haar eerste release uit. Enkele releases later werd het tijd voor een album en dat is eerder dit jaar verschenen op het het label Upon.You. Voor het produceren van dit album heeft Magit Cacoon samengewerkt met de zeer ervaren technoproducer Oliver Deutschmann.

Het album mag betiteld worden als diepgravend. Geen enkele track zal direct tot de verbeelding spreken. Daarvoor zijn enkele luisterbeurten nodig. Het album wordt afgetrapt met de ambient productie "Plant M", waarmee het album zweverig aangevangen wordt. Deze plaat gaat over op het onheilspellende "Crime (Who's Afraid Of Berlin)". Met het wat kaler geproduceerde "Love Express" wordt het onheilspellende karakter van het begin van dit album doorgetrokken. Het hierop volgende "Freedom Is Timeless", is door het kazige thema nogal een vreemde eend in de bijt en sluit niet bepaald aan bij het begin van dit album.

Met de "Other Dimension" wordt de diepte wederom opgezocht. Dit geluid wordt doorgetrokken naar het einde van het album en met het bizar diepe "Summertime Space" komt één van de parels van dit album voorbij. Luisterende naar deze productie is het vrijwel onmogelijk om niet geraakt te worden door het thema van deze heerlijke productie. Het album wordt afgesloten met "Orion", wederom een degelijke ambient productie.

Magit Cacoon levert met 'Other Dimension' een solide en tevens diepgravend album af (met uitzondering van "Freedom Is Timeless). Productietechnisch zit al het materiaal prima in elkaar, wat tevens te danken is aan de samenwerking met Oliver Deutschmann. Het uit losse tracks bestaande album is zowel op cd, digitaal als op vinyl verschenen.

Score: 73/100

soundcloud.com/magitcacoon
soundcloud.com/uponyourecords