anoniem gepubliceerd op , waardering: 80/100
18 mei 2015
OrganisatiesRevealed Recordings Site
Cloud 9 Music Site
LabelCloud 9 Dance
Genre: house
In 2010 presenteerde Hardwell zijn eigen label Revealed Recordings. Bij Revealed Recordings staan verschillende soorten house in het middelpunt. Je kunt hierbij denken aan progressive house, big room en electro house. Elk met de typerende Revealed sound. De eerste release kwam uit onder de naam 'Get Down Girl' en was een samenwerking tussen Hardwell en Funkadelic (die we alweer zo'n drie jaar kennen onder de naam Dannic). In het jaar van oprichting bracht Hardwell een compilatiealbum uit met de grootste hits van dat jaar inclusief opkomende hits en noemde deze reeks Hardwell presents Revealed. Vijf jaar later volgde een eigen radioshow (Revealed Radio) die wekelijks terugkeert met een andere DJ van het Revealed kamp die de presentatie op zich neemt.

Een aantal maanden geleden kregen de fans van Revealed Recordings de mogelijkheid om te stemmen op alle (tot op dat moment uitgebrachte) releases door een top vijf van hun all-time favoriete nummers van het label samen te stellen. Aan de hand van die stemmen werd een top honderd samengesteld (die je overigens op Spotify terug kunt beluisteren). De fans zijn dus min of meer verantwoordelijk voor het samenstellen van de twee cd's, die elk uit 18 nummers bestaan.

Disc 1
De eerste cd opent met 'Never Say Goodbye', een samenwerking tussen Hardwell en Dyro ondersteund met de prachtige vocalen door de Amerikaanse singer-songwriter Bright Lights. Diezelfde vocaliste komen bij de volgende plaat weer tegen! Dit keer in samenwerking met Dannic, die de track 'Dear Life' noemde. Nieuw talent bij Revealed is altijd welkom; zo ook Thomas Newson, die in de voetsporen van zijn vader (Marco V) probeert te treden en stuurde een demo op naar Revealed. Na enkele aanpassingen voldeed het nummer aan de eisen van het label en 'Pallaroid' was geboren! Blasterjaxx, een duo uit ons eigen kikkerlandje doen ook alweer enkele jaren mee en leveren dit keer 'Mystica' af, die een erg gave drop heeft. Mystica kreeg na een maand overigens ook een vocale versie genaamd 'Mystica (WereWolf)' die een beetje onnodig was. 'How We Do' van Hardwell & Showtek mag dan alweer drie jaar oud zijn, maar doet het nog steeds ontzettend goed. De plaat staat dan ook op nummer 15 in de top 100. We sluiten de eerste cd af met Dyro's 'Leprechauns & Unicorns' welke dé unieke sound van Dyro heeft en zorgt voor een stevig einde.

Disc 2
Aangekomen bij de tweede schijf beginnen we met 'Beam' door het getalenteerde Amerikaanse duo Mako in de Dannic remix, gevolgd door nog een Amerikaan (Paris Blohm) die met 'Left Behinds' hoge ogen heeft weten te gooien en niet voor niets op de tweede plek in de top 100 is geëindigd. Het derde nummer komt van het Britse ondergewaardeerde trio Futuristic Polar Bears en heet Back To Earth. 'Yee' is een absolute knaller van de Amerikaanse Deorro en heeft zelfs een klein succesje geboekt in de top 40 lijsten. Opmerkelijk is dat dit nummer in begin 2013 een free release was en in september alsnog uitkwam op Revealed Recordings. 'Apollo' is een van de grootste hits van Hardwell die natuurlijk niet kan ontbreken op deze cd en wordt ondersteund door de fantastische vocalen van de Australische Amba Shepherd. 'Zodiac' door Joey Dale (die ook mede verantwoordelijk is voor 'Arcadia') bewijst het jonge talent wederom wat voor een goede producer hij is en levert prima werk af. Absoluut een naam om in de gaten te houden. Meneer 'Hate It Or Love It' heeft alweer een tijdje geleden afscheid genomen van de hardstyle (al draait Headhunterz dit nog wel regelmatig in zijn sets) en heeft zijn focus gelegd op de house. En eerlijk is eerlijk, zijn producties klinken erg goed! Zo ook 'Once Again', die wel richting het electro house hokje geduwd kan worden. Aan alles komt een eind, zo ook de tweede cd, maar niet voordat er knallend afgesloten wordt met een edit tussen 'Rocket' door W&W en Blasterjaxx en de niet geheel verrassende nummer een in de top 100: 'Spaceman'.

Spijtig genoeg staan er geen tracks uit de begintijd van Revealed Recordings op de beide schijfjes, waarschijnlijk komt dit omdat men veel oudere tracks vergeet bij het invullen van hun all-time favoriete tracks. Liefhebber van house én Revealed Recordings? Dan zijn deze cd's een aanrader.

CD 1
  1. Hardwell & Dyro feat. Bright Lights - Never Say Goodbye
  2. Dannic feat. Bright Lights - Dear Life