Rixos Sharm El Sheikh - Mixed By Chadash Cort

anoniem gepubliceerd op , waardering: 68/100
25 februari 2015
ArtiestChadash Cort
Genre: EDM, house, trance
Afrika is upcoming in de muziek industrie! Nu denk je bij Afrika niet meteen aan luxe maar het Rixos resort in Egypte laat zien dat Egypte een land is wat zich net als duizenden jaren geleden, een goede gastheer biedt voor het leven als koning. Muzikaal worden de laatste jaren veel resorts en hotels aan muziek gelinkt, met misschien wel als beste voorbeeld de hotels in Miami en Vegas. Ook Sharm El Sheikh pikt langzaam zijn graantje mee. De luxe kamers en het exotische uitzicht op de Rode Zee zijn een eyecatcher voor de toerist en mede door de beachparties is het ook voor de dance liefhebber goed vertoeven. De Turkse resident DJ in het Rixos resort is Chadash Cort en hij laat ons horen hoe je 5 sterren all inclusive omzet in muziek.

Wat direct opvalt aan de tracklist is dat Cort niet voor de veilige hitjesweg heeft gekozen en dat valt te prijzen. Subtiel vliegen de eerste zomerse beats om onze horen en is het begin prettig inkomen. De Discofied remix van ' I Feel Your Energy' en de diepere Zoo Brazil remix van 'The Sound' zijn hierbij de hoogtepuntjes. Voor het wat stevigere werk (laten we het voor het gevoel 'einde van de middag' noemen) doet Chadash zelf een Turkse Lira in de zak met zijn 'Let's Dance' waarna Lea Luna het radioachtige 'Crazy Pills' aanbiedt. Blake Jarrell's 'Roaches' geeft aan dat we de hardere en bekende EDM kant op gaan. Voortbordurend op de bekende drops en melodielijnen doen we met het toffe 'Dracarys' en de vroegere sound van Afrojack in 'Champion' van Wavecandy & Giancarlo. Terug lopen naar de hotelkamer en afsluiten doen we op trancy wijze waarbij het slot in de deur valt met de Sephano & Torio remix van Tiësto's hit 'Just Be'.

Met de zomer op komst is deze schijf natuurlijk makkelijke reclame voor de Rixos resorts (let wel: de schrijver van dienst kreeg hier overigens geen gratis vakantie voor). Desalniettemin is het wel een CD welke vaker op gezet kan worden en dat is geheel te wijten aan de tracklist welke voor de verandering eens een keer uitblinkt door de minder bekende tunes.

Score: 68/100

sharmelsheikh.rixos.com

1. Grooveact - Endless