Age Of Love - Age Of Love Volume 1

door , gepubliceerd op , waardering: 83/100
Age Of Love - Age Of Love Volume 1
18 december 2014
OrganisatieAge Of Love Site
Het is alweer bijna dertig jaar geleden dat de eerste houseplaten verschenen. In den beginnen was house vooral een Amerikaanse aangelegenheid waarna na enkele jaren het housevirus ook Europa bereikte. Waar house een relatief kleine stroming bleef in de Verenigde Staten, wist men in Europa wel raad met deze vernieuwende muziekstroming. In de jaren negentig begon de housescene in (West-)Europa heel groot te en was het overal elk weekend wel feest. Zo ook in België waar vele houseklassiekers vandaan komen. Binnen de Belgische landstreken zijn nog steeds vele liefhebbers van de klassieke housesound en worden daar sinds zes jaar de 'Age Of Love' feesten gegeven waar een toneel geboden wordt aan de klassiekers van weleer. Deze feesten worden gegeven in selecte venues als Charlatan, Vooruit en Galveston en op festival als Feest in het Park en Tomorrowland.

In de persinformatie valt het volgende over de 'Age Of Love' feesten te lezen:

'Age Of Love' is het fantastische verhaal van een crowd bezeten door muziek en dansen. Ze houden ervan zichzelf te verliezen in de sounds, hun zorgen lost te laten en de gouden jaren '90 te laten herbeleven. Die nachten waarin ze dansten alsof er nooit een einde aan het weekend kwam. De tijden waarin de Belgische clubs het hele weekend lang (en vaak langer…) helemaal vol liepen en explodeerden. Een tijd waarin zoveel tijdloze klassiekers werden gemaakt…

Een selectie van de muziek die tijdens de 'Age Of Love' feesten gedraaid worden zijn te horen op de 'Age Of Love' compilatie cd bestaande uit twee schijfjes. De op deze compilatie verschenen tracks zijn allemaal in ongemixte vorm gecompileerd. Kijkende naar de tracklist valt op dat voor de gemiddelde house- en tranceliefhebber diverse onbekende namen op de tracklisting staan van beide cd's. Namen als Phi-Phi & Greg D, Castle Trancelot, Misty Movement en Liquid Red zullen niet zo snel een belletje doen rinkelen, Echter mag van het vrijwel al het geselecteerde materiaal gezegd worden dat het niveau van voldoende tot zeer goed is. Als enige echte minpuntje mag "Age Of Love Anthem 2015" van Red D & Lady Linn genoemd worden. Deze plaat past qua gevoel totaal niet bij de andere tracks die op deze compilatie te bewonderen zijn. Overigens komen op deze compilatie ook nog diverse floorfillers voorbij van Nederlanders als Mac Zimms, Armin van Buuren, René et Gaston, en Three Drives.

Het eerste editie van de 'Age Of Love' compilatie is een fraaie verzamelaar geworden van house- en trancetunes uit de jaren negentig. Deze verzamelaar heeft diverse raakvlakken met de voormalige Belgische 'Heaven - Deep Trance Essentials' serie. Doordat niet al het gekozen materiaal even bekend is, zijn er wel enkele luisterbeurten nodig voordat de schoonheid van vele tracks echt beginnen op te vallen. De wat oudere luisteraar van deze verzamelaar en hiermee uit de voeten kan, zal zich ongetwijfeld ook weten te vermaken tijdens de 'Age Of Love' feesten in België.

CD 1
  1. Miro - Spaceman (Trance Mix)
  2. The Age Of Love - The Age Of Love (Jam & Spoon Mix)