Drumpoet Community - Spring News

Drumpoet Community - Spring News
19 juni 2014
Organisatie als labelDrumpoet Community
Zo nu en dan duwt de postbode ook EP's door de brievenbus heen. Het is zonde om deze als onderzetter te gebruiken, dus we onderwerpen deze maar een korte keuring. Ditmaal plofte het belangrijkste nieuws vanuit de Drumpoet Community op de deurmat. High Heels Breaker domineert het bericht met de bekendmaking van zijn debuutalbum, dat naar hemzelf wordt genoemd. Ter ere van dit heugelijke feit is eerst een EP uitgebracht met enkele remixen van ''Come Easy'', een track die is gemaakt samen met zangeres Sarah Palin. Het betreft hier overigens niet de Amerikaanse politica, maar een zangeres uit Zürich. Het korte nieuws betreft een EP van Brame, een Iers talent dat in de gaten gehouden moet worden.

Come Easy
High Heels Breaker domineert de nieuwspers bij Drumpoet Community tijdens dit voorjaar. Niet alleen vanwege zijn verse album, maar ook vanwege de producers die hij heeft weten te strikken voor een remix van ''Come Easy''. Het origineel is een downtempo track, welke erg minimalistisch en leeg aanvoelt. Op een goede manier overigens, want hierdoor komen wel de gevoelige klanken en de schitterende stem van Sarah Palin erg goed naar voren. De eerste remix komt van de hand van Dave Aju, labelmaat van wonderkind Nicolas Jaar. De Amerikaan laat een zwoele deephouse versie horen van het nummer in kwestie. Vooral de soul elementen uit het origineel komen hier goed naar voren. Spaanse deephouse Señor David August voegt daar nog zijn kenmerkende zweefrandje aan toe. Het resultaat is een betoverende remix die je meevoert op de dromerige klanken. De tammere remixen van Kalabrese en Jimi Jules voegen hierna eigenlijk niet veel meer toe aan het nummer van de Zwiters. Deze weten het torenhoge niveau van de eerste nummers bij lange na niet te halen.

Vinyl Cut
Kort nieuws is afkomstig van Brame, een talentvolle Ierse DJ en producer die op zijn 17e al zijn eerste officiële release had. Nu, een jaartje later, heeft de tiener al een handjevol EP's op zak. De toekomst ziet er dus erg veelbelovend uit. De drie tracks op zijn nieuwste EP onderstrepen dit in ieder geval. De rijzende ster laat goede deephouse producties horen, met vooral erg lekkere synths. Ook opbouwend gezien steken de nummers erg goed in elkaar. ''Vinyl Cut'' is het belangrijkste nummer op deze drie tracker. Hier zijn enkele voorzichtige vleugjes jazz te horen, die zorgen dat het een interessante plaat is. De twee andere nummers, ''Absent'' en ''Shades'' , zijn een tikkeltje minder speciaal. Dat neemt overigens niet weg dat het twee erg solide deephouse tracks zijn.

Het weerbericht ontbreekt in dit nieuwsbulletin van Drumpoet Community, maar er kan wel worden gesteld dat het er zonnig uit ziet. High Heels Breaker laat een heerlijke downtempo productie horen, die op briljante wijze onder handen is genomen door Dave Aju en David August. Twee remixen die daadwerkelijk iets toevoegen aan het origineel. Helaas weten de andere remixen een stuk minder te boeien. Daarnaast laat het Ierse deephouse talent Brame ook het beste van zichzelf horen, met drie deephouse nummers die staan als een huis. Het moge duidelijk zijn dat het bij Drumpoet Community voorlopig nog geen komkommertijd is.

High Heels Breaker - Come Easy EP
  1. High Heels Breaker Ft. Sarah Palin - Come Easy (Dave Aju Remix)
  2. High Heels Breaker Ft. Sarah Palin - Come Easy (Original Remix)