Bobina – Same Difference

Bobina – Same Difference
4 augustus 2013
ArtiestBobina Site
Genre: house, trance
Dmitry Almazov, beter bekend als Bobina, is een uit Rusland afkomstige dj en producer en is inmiddels al geen onbekende meer in de scene. Al sinds 2003 verblijdt hij dancefreaks over de gehele wereld met zijn eigen sound en hij heeft nu zijn vierde artiestenalbum klaar staan, genaamd 'Same Difference'. De voorgangers 'Catchy', 'Again' en 'Rocket Ride' uit respectievelijk 2004, 2008 en 2011 waren allen een groot succes en kregen support van alle grote namen der aarde. Eerder dit jaar bracht hij zijn nieuwe mixalbum uit, genaamd Russia Goes Clubbing: Stage 006, welke door zeer gerespecteerde collega schwingg werd gerecenseerd. Genoeg gepraat over Bobina, laten we eens kijken naar het album.

Same Difference
We duiken in het album met de titel- en tevens openingstrack genaamd 'Same Difference.' Deze track bevat warme waterige sounds die je meteen meenemen naar een andere wereld (lees: droomwereld). In sommige gevallen kan het gebruik van 'zeegeluiden' nogal cliché zijn, maar bij Bobina is dit niet het geval. Het vakmanschap van Bobina merken we meteen al bij de tweede plaat, waar de productionele kwaliteiten van Bobina samenkomen met de fenomenale stem van Ana Criado. We gaan verder met een instrumentale plaat, genaamd 'Quattro 372'. Het klinkt naar mijn mening net iets te housy, maar goed ieder zijn smaak. Het daaropvolgende 'Miami Echoes' maakt een heleboel goed. Mooie melodieën en de plaat ontploft letterlijk na de break. Prima werk van Bobina!

'Play Fire With Fire' is weer een vocale plaat, ditmaal is de hulp ingeroepen door de bloedmooie Susana. Een mix tussen wat trancy melodieën en dubstep beats. Iets wat niet helemaal goed tot zijn recht komt, maar desalniettemin een pluim voor Bobina zijn creativiteit. 'Diamond Hell' is weer zo'n track waar je trance hart sneller van gaat kloppen. Mooie opbouw van de plaat en na de break ga je helemaal los. Wederom diverse house invloeden merkbaar, maar op dit moment helemaal niet storend. Supertalent Andrew Rayel heeft samen met Bobina 'Sacramentum' in het leven geroepen en dat resultaat mag er zeker zijn. Zonder twijfel de beste plaat van het album. 'No Substitute For You' samen met Betsie Larkin is ook weer zo'n goed passend geheel; de prachtige stem van Betsie en een sterk staaltje productiewerk van Bobina. 'Basque The Dog' daarentegen is een beetje random. Het voelt een beetje als een samengeraapt zooitje. Net als 'Basque The Dog' is 'Sober Duck' ook een vreemde eend in de bijt, het moet je liggen. 'Slow MMXII' is een waar genot voor de oortjes en heeft samples in zich van 'Slow' van Kylie Minogue. We sluiten met een knallende housetrack genaamd 'The Space Track' en een spacende trance plaat genaamd 'Lovin' Lies'

'Same Difference' van Bobina is een zeer gevarieerd album geworden met voor ieder wat wils. Niet iedere plaat steekt even goed in elkaar, maar we geven een Bobina een pluim voor het experimenteren met diverse stijlen. Al met al dus een mooi vierde artiestenalbum geworden.

1. Same Difference
  2. For Who I Am (with Ana Criado)
  3. Quattro 372