Subjected - Zero

door , gepubliceerd op , waardering: 82/100
Subjected - Zero
9 april 2013
ArtiestSubjected
LabelVault Series
De uit Berlijn afkomstige Subjected werkt sinds 2010 vanuit zijn platenlabel Vault Series, opgericht met Sawlin en MØrbeck. Daaronder bracht hij een aantal singles, EP's en (re-)mixen uit en komt nu met zijn eerste volledige artiestenalbum. Het is een artiest die zich weinig blootgeeft wat betreft biografie en dergelijke, maar laat zich vooral laat kennen via de muziek. Met zijn geheel eigen, specifieke technosound stelt Subjected zich aan u voor op dit debuutalbum, genaamd 'Zero.'

De intro, 'M' is behoorlijk spacy. Geen beat, enkel industriele sounds op donkere strings. De volgende track, 'VX8000' heeft een vette industriele technobeat, waarin de kick overheerst naast de strings die halverwege bijvallen.
'TG33' volgt als 3e en dreunt er lekker in, met een zware kick en space synthstabs. Wanneer de percussie start, wordt stil blijven staan onmogelijk. Er moet losgegaan worden op deze plaat. 'Boom Boom' is de titel van track vier en deze doet zijn naam zeker eer aan. Een dikke beat met snerpende industrial synths en diepe bass maken een dampende technotrack.

Het tempo wordt wat opgevoerd in 'Concept', track vijf. De scheurende synthchords zweven over een strakke beat van stampende kick en bass. In 'Tool I' overheersen de bass en metallic, industrial sounds op wederom een dampende technobeat. 'Rancor' is track zeven en heeft een volle sound welke wordt ingeluid door een nasty synth melodie, die we het hele nummer terug horen. Raspende geluiden vergezellen haar, samen met een diepe bass. 'Vault 101' is een iets rustigere track qua tempo, maar zeker niet minder vet. 'SD1' is alweer de een na laatste track. Gevarieerde beat met een groot gehalte aan opzwepende, distorted sounds. De afsluiter van dit debuut is 'The Throne'. Een zwaar donkere track, gevuld met een gonzende bass en zware kick op low tempo.

Concluderend is het debuut van Subjected een heel geslaagd debuut. Voor de echte technofreaks is dit album een genot om naar te luisteren. Heerlijke donker en nasty techno!

Score: 82/100

1. M
  2. VX8000
  3. TG33
  4. Boom Boom
  5. Concept
  6. Tool I
  7. Rancor
  8. Vault 101
  9. SD1
  10. The Throne

Heel dik album! :)
hele goede recensie!
Nog nergens te krijgen of wel?
Genieten producer, sws hele Vault Series :respect:
Ja top! Momenteel groot fan vam Subjected (en Sawlin en Mperbeck zijn ook grote helden. Als je van smerige duitse fabriekstechno houdt, dan is het geschikt. Hard (niet snelm 130 bpm ofzo, diep en heel goed in elkander gezet door die lui. En het is echt vet, mn buren wetem er alles van. Koningen. Dus het is makkelijk als je vrij hebt net als ik, dan zoek je vault op soundcloud, begin bij het eerste nummer en ga rustig zitten (moeilijk om te blijven zitten met die lui, dat wel), want alle tracks zijn vet. Dat album kan je kopen, uit respect, maar alle tracks staan allemaal op soundcoud. Vet dat er nog wat fans zijn van The Vault :). En die Subjected en Sawlin komen naar nedereland. Met DVS1 em Black Android op de koop toe. En speedy J voor de liefheber. Aangezien veel mensen fan zijn, ga ik direct maar kaartje kopen. Maar eerst Rancor en Vault 101 luisteren, die shit is zo vet. En dat SD1 nummer is het goorste nummer zo'n beetje ken op fatsoenlijk tempo. Geweldig dus. Mn buren vinden het geen leuke muziek...

Rancor staat rustig bovenaan met clip en al, maar die ciip interesseert me niet. Je/jullie/niemand moet even 'Only fit for thea' downloaden. Is een live mix van de Vault. Vanaf vier minuten van bovenstaande liedje heb ik mijn geluid al voluit. Wat een held.