A State Of Trance Classics Volume 7

A State Of Trance Classics Volume 7
22 december 2012
ArtiestArmin van Buuren Site
LabelArmada Music
Het zevende deel van de 'A State Of Trance Classics' serie heeft de winkelschappen onlangs weten te vinden. Deze verzamelaar staat vol met trance klassiekers uit het (jonge) verleden. Het eerste deel van deze serie verscheen in 2006 en is geliefd door verzamelaars van trance klassiekers. In totaal zijn er al ruim 250 verschillende tracks gecompileerd op één van de 'A State Of Trance Classics' compilaties. Op de zevende editie van deze reeks staan wederom zesendertig tracks. Armin van Buuren, de samensteller van deze compilatiereeks doet voor elke editie de nodige moeite om de originele opnames te krijgen van de klassiekers die hij wil compileren. Resultaat is dat ook dit zevende deel van 'A State Of Trance Classics' weer boordevol fijne klassiekers staat.

De luisteraars van de al elf en een half jaar lopende 'A State Of Trance' radioshow hebben ook dit jaar weer op het Armin van Buuren forum kunnen laten weten welke tracks ze graag zouden willen zien op de tracklist van de 'A State Of Trance Classics' verzamelaar. Resultaat hiervan is dat er ook dit jaar weer een gevarieerde tracklist gepresenteerd wordt met namen zoals Tiësto, Chicane, Mark Norman en BT.

Het eerste schijfje is toneel voor echte klassiekers zoals "Offshore" van Chicane en Ascension's "Someone". Ook het prachtige "Ghosts" van Tenth Planet, gebaseerd op het uit 1982 afkomstige "Ghosts" van Japan is (eindelijk) opgenomen in de tracklist. Ook "Rush Hour" van Armin van Buuren ontbreekt niet op het eerste schijfje. Deze tune heeft bekendheid verworven bij het grote publiek door het (door Jong Oranje gewonnen) Europees Kampioenschap voetbal van 2007.

Op het tweede schijfje prijken namen als System F, Marcel Woods en BT. Van laatst genoemde is de meest recente Paul van Dyk Remix van "Flaming June" gecompileerd. Van deze remix mag gezegd worden dat hij zelfs het niveau haalt van de BT & PVD Original Mix uit 1997. Ook één van de klappers van Tiësto In Concert van 10 mei 2003 is present in de vorm van Saltwater's "The Legacy" in de Alphazone Remix. Opgemerkt mag ook nog worden dat er een klein foutje op de tracklist van dit tweede schijfje staat. In plaats van de Gabriel & Dresden remix van Andain's "Summer Calling" is de Airwave Remix gecompileerd.

CD nummer drie brengt nog meer luisterplezier. De ode van Push (Mike Dierickx) aan de veel te jong overleden Marino Stephano in de vorm van "Till We Meet Again", staat bijvoorbeeld op dit schijfje. Ook andere fraaie tracks zoals "Naked Angel" van Solarstone & Scott Bond, "Happiness Happening" van Lost Witness en "Too Late To Turn" van Shane in de Armin van Buuren Remix zijn op deze cd te bewonderen.

De vierde en tevens laatste cd bevat ook de nodige aansprekende klassiekers. Denk bijvoorbeeld aan "Daydream" van Markus Schulz & Andy Moor, of één van de grootste trance klassiekers uit de handen van Dumonde in de vorm van "Tomorrow". Een andere klassieker die gecompileerd is, is "My Dance" van Ramsom. Het is discutabel of dit ook een echte trance plaat is, maar het is wel een track die zijn voetsporen meer dan verdient heeft.

Met het zevende deel van de 'A State Of Trance Classics' compilatie levert Armin van Buuren een fraai overzicht af van trance klassiekers uit het (jonge) verleden. In totaal zijn 36 tracks gecompileerd. Alle tracks zijn in ongemixte vorm gecompileerd. Net als de vorige edities is dit een verzamelaar die bij echte tranceliefhebbers niet in de collectie mag ontbreken.

1. Chicane – Offshore
  2. Armin van Buuren – Miserere & Rush Hour
  3. Above & Beyond presents Oceanlab feat. Justine Suissa – Sirens Of The Sea (Above & Beyond Club Mix)
  4. Rank 1 – Breathing (Airwave) (Breaks Dub)
  5. Tenth Planet – Ghosts (Original Club Vocal Mix)
  6. Ascension – Someone
  7. Bossanova – Stonecold
  8. Chable & Bonnici – Ride
  9. G&M Project – Sunday Afternoon
CD 2
  1. BT – Flaming June (Paul van Dyk Remix)
  2. Marcel Woods – Advanced
  3. John O'Callaghan feat. Audrey Gallagher – Big Sky
  4. System F – Dance Valley Theme 2001
  5. Andain – Summer Calling (Airwave Remix)
  6. Saltwater – The Legacy (Alphazone Remix)
  7. Viframa – Cristalle (Katana feat. DJ Preciscion Remix)
  8. Airbase – Escape
  9. Peter Martijn Wijnia presents Majesta vs Dj Shah feat. Adrina Thorpe – Who Will Find Me In The End (Armin Van Buuren Mash Up)
CD 3
  1. Marco V – GODD
  2. DJ Tiësto – Sparkles (Airscape Remix)
  3. Solarstone & Scott Bond – Naked Angel
  4. Push – Till We Meet Again
  5. Gouryella – Ligaya (Original Instrumental Mix)
  6. Lost Witness – Happiness Happening (Lange Remix)
  7. Team SR – Leaving London (T4L Remix)
  8. Mark Norman – Phantom Manor
  9. Shane – Too Late To Turn (Armin van Buuren Remix)
CD 4
  1. Ransom – My Dance
  2. Above & Beyond – Alone Tonight (Above & Beyond's Club Mix)
  3. Markus Schulz vs Andy Moor – Daydream
  4. Tiësto and Armin van Buuren present Major League – Wonder Where You Are?(12 Inch Instrumental Mix)
  5. Dumonde – Tomorrow (JamX & De Leon Remix)
  6. Zirenz – Edge of Space (Whiteroom Remix)
  7. Jose Amnesia – The Eternal
  8. Tilt – Invisible (Lost Tribe Vocal Mix)
  9. Nico Parisi vs Erik Hubo – Metro

11 opmerkingen

Classics zijn het zeker maar zie er ook genoeg nummers bijstaan die niet onder de noemer classics horen.
Maar al met al een heerlijke compilatie (Y)
7.Team SR – Leaving London (T4L Remix)

Vet!
Airbase – Escape :respect:
Ik ga deze maar aanschaffen, want er staan een heleboel plaatjes op die mij wel kunnen bekoren
Ik vind de keus voor de Airwave remix van Summer Calling niet echt een foutje. Maar das persoonlijke smaak;-)
Armin heeft het weer voor elkaar gekregen om zijn naam op elk van de vier schijfjes te krijgen :\
classics (L)
Stonecold, who will find me!!! :kwijl:

Deze ga ik zeker checken!

Zitten een paar hele dikke tussen. :)

Opgemerkt mag ook nog worden dat er een klein foutje op de tracklist van dit tweede schijfje staat. In plaats van de Gabriel & Dresden remix van Andain's "Summer Calling" is de Airwave Remix gecompileerd.

Uitspraak van Dyon41 op woensdag 26 december 2012 om 18:11:

Wat mij betreft is er maar één mix:

Lekker broeierig en zwoel en bovendien prachtig 'haunting'. :)