Partyflock
 

Evil Activities - Extreme Audio

door , gepubliceerd op , waardering: 77/100
Evil Activities - Extreme Audio
8 augustus 2012
ArtiestEvil Activities Site
LabelNeophyte Records
Genre: hardcore
Na The Viper, Neophyte, Promo en nog enkele grootheden in de scène heeft nu ook Evil Activities een nieuw album uitgebracht genaamd Extreme Audio. In tegenstelling tot zijn vorige albums, bestaat de release nu uit slechts één schijf gevuld met zijn grootste hits van de afgelopen tijd en enkele nieuwe producties. De naam Extreme Audio krijgt nu na zijn succesvolle podcast ook vorm als een album en ondanks het feit dat er misschien net iets meer kritiek op Evil Activities kwam, werd dit album met open armen ontvangen door het grote publiek.

Evil Activities is net als vele andere producers deels een nieuwe weg ingeslagen met zijn producties. Aan de ene kant klinkt zijn mainstream hardcore veel 'internationale'r en zijn er veel meer breaks in de nummers te horen. Hierop is al heel wat kritiek gekomen, maar als mensen op een festivalterrein staan, is daar dan weer weinig tot niets meer van te merken en zingt iedereen uit volle borst mee. Zo is "Broken" een van de oudste en bekendste nummertjes op het schijfje. Iedereen heeft het al vele malen gehoord en het was ook al te vinden op de albumrelease van Endymion in 2011. Tot op heden krijgt menig partybezoeker dit nummer nog vaak te horen op feesten. Misschien was dit een overbodig nummer op het album.....

Ook "Evil Inside" is een van de bekendere tracks, maar dit is dan weer nieuwe productie op het album. Het blijft een zeer leuk nummer, dat toch een beetje breekt met het overgrote merendeel van de met breaks gevulde producties. Maar de échte fans keken vooral uit naar de rest. Na een intro met een duidelijke boodschap van Kelly en E-Life krijgen we een bonte verzameling van pure mainstream hardcore. Vooral de eerste paar tracks op het album klinken wat cheezy en zijn puur gericht op een internationalere hardcore scène. Naast "Broken" is ook "Failing" hiervan een voorbeeld. Een van de betere tracks op dit album is ongetwijfeld "It's OK". Deze plaat is een mooie weergave van wat de hedendaagse hardcore betekent en waar de nieuwere hardcore eventueel naartoe zal evolueren. Ook "Violence Silence" is een echte klapper van jewelste. Hierin herkent de echte Evil Activities fan nog een pak samples en hi-hats van oudere tracks van de man, zeker in het beginstuk van het nummer.

Een zeer positieve noot is het miniem aantal remixes. Enkel "Never Fall Asleep" is door Tha Playah onder handen genomen en Evil Activities stak zelf "Radikult" in een nieuw jasje. Geen van beide remixes zijn echt geslaagd te noemen. Het originele nummer van "Never Fall Asleep" valt moeilijk te overtreffen en ook het korte stukje dubstep in de remix is helemaal overbodig. Wel gaan de laatste paar nummertjes op het album net iets minder de cheezy kant op en klinkt het een beetje harder. Het Hardshock 2012 anthem is hiervan een mooi voorbeeld. Natuurlijk mag je geen industrial verwachten en zal de mainstream er altijd door blijven klinken. Maar Evil Activities heeft toch een mooie afwisseling gegeven, zonder continu hetzelfde pad te bewandelen. Als iemand weet waar K.I.T.A. in "Bring It On (K.I.T.A.)" voor staat, schroom niet om je kennis met ons te delen.

Was de intro nog best leuk te noemen, is de outro dat dan weer helemaal niet. De producer wilde duidelijk een gevoelige kant laten zien met een diepere betekenis, maar dit is allerminst geslaagd te noemen en zal door weinigen echt gewaardeerd worden. Afgezien van de outro, kunnen we stellen dat Evil Activities perfect brengt waar hij voor staat en wat hij iedereen beloofd heeft. Pure feestelijke hardcore, her en der met een kleine boodschap, maar hoofdzakelijk met raggen en beuken onder een hete zon in gedachten.

Score: 77/100

www.evil-activities.nl/

Tracklist

Extreme Audio
  1. – Free (Intro)
  2. – Falling
  3. – World Of Madness
  4. – Broken
  5. – We Got Fire
  6. – It's OK
  7. – Point Of No Return
  8. – Violence Silence
  9. – Never Fall Asleep (Tha Playah Remix)
  10. – Hardshock
  11. – Bring it on (K.I.T.A.)
  12. – Evil Inside
  13. – Radikult (Evil Activities Remix)
  14. – I'll Be There

42 opmerkingen

Ik ben 100% van de mainstream, maar dit album mag toch niet in de schaduw staan van zijn vorige albums of van die van The Viper of Tha Playah

Die intro is zo overbodig; generaliseren over generaliseren en kijk ons is in een hoekje gedrukt worden. Die tijd is voorbij, hardcore is gewoon een algemeen geaccepteerde substroming die helemaal zo groot niet meer is.

Dus vanaf nu weer minder lange breaks (het hoeft echt geen milk inc te worden) en terug naar de kwaliteit tracks zonder ingehuurde zangers/zangeressen die minimaal een minuut bezig moeten zijn
laatste aanpassing
Uitspraak van Schreudster op donderdag 16 augustus 2012 om 10:08:
Ik ben 100% van de mainstream, maar dit album mag toch niet in de schaduw staan van zijn vorige albums of van die van The Viper of Tha Playah

Die intro is zo overbodig; generaliseren over generaliseren en kijk ons is in een hoekje gedrukt worden. Die tijd is voorbij, hardcore is gewoon een algemeen geaccepteerde substroming die helemaal zo groot niet meer is.

Dus vanaf nu weer minder lange breaks (het hoeft echt geen milk inc te worden) en terug naar de kwaliteit tracks zonder ingehuurde zangers/zangeressen die minimaal een minuut bezig moeten zijn


Ik ben dan weliswaar niet van de mainstream maar je hebt helemaal gelijk :)

Beter had ik het niet kunnen verwoorden!
''Een van de betere tracks op dit album is ongetwijfeld "It's OK". Deze plaat is een mooie weergave van wat de hedendaagse hardcore betekent en waar de nieuwere hardcore eventueel naartoe zal evolueren''


Ik vind het eerder een weergave van de sound waar Evil Activities voor staat. Het is goed geproduceerd, maar totaal niet verassend
Uitspraak van toerist op donderdag 16 augustus 2012 om 15:02:
Ik vind het eerder een weergave van de sound waar Evil Activities voor staat.


klopt. dat bedoelde de recensent ook ongetwijfeld
Uitspraak van KristofDinh op donderdag 16 augustus 2012 om 16:28:
klopt. dat bedoelde de recensent ook ongetwijfeld


Jammer dat jij geen recentie hebt gemaakt. Ik ben wel benieuwd naar jouw waardering i.v.t. Promo - True Tones....
laatste aanpassing
Artiest Hitout
Het klopt dat dit album de nieuwe sound van EA perfect weergeeft, maar om het nou als hardcore album een 77/100 te geven ...

Zoals ik net al in het Qore 3.0 persbericht las is "de gemene deler" in alle hardcore de harde kick, en die mis ik hier al behoorlijk.
Niet alleen omdat er haast meer zang en handjeklap dan gebeuk in zit, maar wanneer het "knalt" valt de gebruikte kick ook erg tegen, zeker wanneer ik kijk naar zijn eerdere werk.

En ja, er wordt op festivals uit volle borst meegezongen met de nummers, maar op een moment dat er sfeer, muziek en bier (of andere genotsmiddelen) zijn zingen we overal lekker op mee, dus dat zegt niet zo veel denk ik.

Een producer als EA produceert zeker kwaliteit, en met zijn ervaring zal het technisch gezien allemaal best kloppen, maar als hardcoreliefhebber doet dit album toch pijn aan m'n oren.
Ellenlange breaks, climaxen die maar half knallen en melodielijnen waarbij ik de helft van de tijd het idee heb dat ik op de kermis sta...
Ik denk dat de nieuwe Evil Activities stijl haast beter in de nustyle past dan in de hardcore.
Uitspraak van toerist op donderdag 16 augustus 2012 om 17:17:
Jammer dat jij geen recentie hebt gemaakt. Ik ben wel benieuwd naar jouw waardering i.v.t. Promo - True Tones....


ik deel de mening van de recensent hier wel. Het is voor mij ook geen vergelijking met Promo. Die heeft al heel wat kwaliteit geleverd en EA is sowieso veel meer hitjes dan baanbrekend. Die twee stijlen zijn moeilijk te vergelijken. Vind het beide topproducers en mijn persoonlijke smaak neigt dan zelfs meer naar Promo
Uitspraak van KristofDinh op donderdag 16 augustus 2012 om 21:34:
ik deel de mening van de recensent hier wel. Het is voor mij ook geen vergelijking met Promo. Die heeft al heel wat kwaliteit geleverd en EA is sowieso veel meer hitjes dan baanbrekend. Die twee stijlen zijn moeilijk te vergelijken. Vind het beide topproducers en mijn persoonlijke smaak neigt dan zelfs meer naar Promo


Ik vind het wel te vergelijken als het om mainstream gaat. Bij die cd van promo blijf ik luisteren en is de opbouw nog wel eens verrassend. Bij EA heb ik na 4 nummers al zoiets van: "pffff, gaat dit nou heel de tijd zo verder?'' Zo voorspelbaar die opgevoerde synth met altijd exact dezelfde soort breaks.

Misschien is promo niet baanbrekend, maar veel nummers bevatten van hem bevatten wel een bepaalde sfeer en kwaliteit dat je ze meer onder het rijtje 'tijdloos' kunt scharen. Dat heeft deze cd op een enkel nummer na niet.


Als je het vanuit commercieel oogpunt bekijkt bevat deze cd precies de hitelementen die het op prime-time op een groot feest goed zullen doen.
laatste aanpassing
Uitspraak van toerist op donderdag 16 augustus 2012 om 22:12:
Bij EA heb ik na 4 nummers al zoiets van: "pffff, gaat dit nou heel de tijd zo verder?'' Zo voorspelbaar die opgevoerde synth met altijd exact dezelfde soort breaks.


dan is het in ieder geval wel top dat er toch genoeg variatie is om iedereen zijn hardcore te geven ;-) ik genoot van promo's werk en ik hoop dat zijn volgende release toch weer wat anders gaat worden dan true tones. maar ik ben wel blij te zien dat true tones door velen alsnog gesmaakt wordt
Uitspraak van KristofDinh op donderdag 16 augustus 2012 om 22:26:
maar ik ben wel blij te zien dat true tones door velen alsnog gesmaakt wordt



Als iets goed klinkt en het blijft spannend en zelfs de 'opvulnummers' zijn goed te behappen, vind ik dat je na 20 jaar hardcore gewoon knap werk afleverd. Helaas heeft de nieuwste generatie alleen kennis gemaakt met 180 bpm+, waardoor er voor 'langzamere' tracks geen geduld is lijkt het wel...
Wauw een nieuwe hardstyle kermiscore cd
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 17 augustus 2012 om 09:07:
hardstyle kermiscore


Het kan niet beide zijn...
Verder dank voor je interessante analyse
Uitspraak van toerist op donderdag 16 augustus 2012 om 22:42:
waardoor er voor 'langzamere' tracks geen geduld is lijkt het wel...


Wat ik dan wel weer erg jammer vind...
Ik geloof alleen wel dat je als je sommige tracks van het TT album wilt kunnen waarderen,
waarschijnlijk ook de industrial kant leuk moet vinden.
Want voor de 'leek' zijn die 150bpm tracks gewoon hele zware techno nummers.

EA heeft voor mij als HC artiest een beetje afgedaan, net als Endymion.
Erg vet voor ze dat ze het in het buitenland zo goed doen, en ik gun het ze ook echt, maar hier in NL kom je daar gewoon niet meer mee weg.

Je zou je dan ook kunnen gaan afvragen of het niet beter is om voor je binnenlandse optredens andere nummers/ insteek moet gaan hanteren.
@schreudster, ik vind de mainstream hardcore de kant op gaan van de hardstyle van 3jaar geleden, allemaal veel te blij geworden etc etc
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 17 augustus 2012 om 12:21:
@schreudster, ik vind de mainstream hardcore de kant op gaan van de hardstyle van 3jaar geleden, allemaal veel te blij geworden etc etc


Dat is absoluut waar. Het lijkt er steeds meer op. Zeker deze nummers van EA waar de echte hardcore bass ook vaak ontbreekt.
Maar de melodieuze nummers van The Viper / Tha Playah / Nosferatu enzo zijn toch nog steeds wel beduidend anders dan de Hardstyle nummertjes
:facepalm: wanneer gaan word hardcore weer is hardcore....
Wat een ontiegelijke grafmuziek is de meeste hardcore van tegenwoordig en dit album is daar echt een voorbeeld van. Luister naar de bass in Its ok en je hoort hetzelfde trucje als wat je altijd bij die hardstyle bass van nu hoort, van harder naar zachter gaat het.

Dit is zo slecht en heeft niks met hardcore te maken. Evil Activities, endymion enz dienen nog harder verketterd te worden dan Charley & Theo of Paul Elstak in hun happy periode. Enigste verschil is dat de muziek van hun nog succes had in de top 40 en op de nieuwed stijl van evil activities zit echt niemand te wachten.
DEnk dat eldorado hele goeie drugs op had toen ie dit luisterde of andere cd op had staan
Uitspraak van SJEEP op vrijdag 17 augustus 2012 om 21:15:
DEnk dat eldorado hele goeie drugs op had toen ie dit luisterde of andere cd op had staan


Tis zn eerste Hardcore recensie,dus dat kan helpen ;)
Uitspraak van lunatic4life op vrijdag 17 augustus 2012 om 20:46:
Wat een ontiegelijke grafmuziek is de meeste hardcore van tegenwoordig en dit album is daar echt een voorbeeld van. Luister naar de bass in Its ok en je hoort hetzelfde trucje als wat je altijd bij die hardstyle bass van nu hoort, van harder naar zachter gaat het.

Dit is zo slecht en heeft niks met hardcore te maken. Evil Activities, endymion enz dienen nog harder verketterd te worden dan Charley & Theo of Paul Elstak in hun happy periode. Enigste verschil is dat de muziek van hun nog succes had in de top 40 en op de nieuwed stijl van evil activities zit echt niemand te wachten.



Zit je weer te zeuren. Zeker een Waddinxvener :P Maar je hebt wel gelijk. Tis gewoon crap
laatste aanpassing
Uitspraak van lunatic4life op vrijdag 17 augustus 2012 om 20:46:
Enigste verschil is dat de muziek van hun nog succes had in de top 40 .


1inige kanttekenimg.

Juist blij dat 'wij' nu niet in de belangstelling staan.
Dit is gwn het perfecte voorbeeld van hoe erg muziek achteruit kan gaan in 4 jaar, als je Evilution met dit album vergelijkt. Van supreme naar completely wack.
 
Uitspraak van lunatic4life op vrijdag 17 augustus 2012 om 20:46:
Wat een ontiegelijke grafmuziek is de meeste hardcore van tegenwoordig en dit album is daar echt een voorbeeld van. Luister naar de bass in Its ok en je hoort hetzelfde trucje als wat je altijd bij die hardstyle bass van nu hoort, van harder naar zachter gaat het.

Dit is zo slecht en heeft niks met hardcore te maken. Evil Activities, endymion enz dienen nog harder verketterd te worden dan Charley & Theo of Paul Elstak in hun happy periode. Enigste verschil is dat de muziek van hun nog succes had in de top 40 en op de nieuwed stijl van evil activities zit echt niemand te wachten.


Hulde(y)
 
.
laatste aanpassing
klinkt lekker its ok ,ben benieuwd naar de andere nm.
Artiest {SHOWLIST artist 44128, 21197, 39916}
Ik geef normaal nooit comentaar, maar wat een onzin is dit!! Hij kan zoveel beter! Waar is het mis gegaan??
Het album is niet zozeer slecht als wel helemaal niet spannend. Ruim de helft van de nummers maakt gebruik van het 'EA trucje' dat je ook al hoort op Evilution. De breaks zijn daarnaast zo ontzettend kaas, om nog maar te zwijgen over de lyrics. Het klinkt als het 3e schijfje van Evilution en dan ook nog het schijfje waar de minste aandacht aan besteed is. Waar Evilution nog regelmatig een rauw randje vertoonde en een breder beeld van EA's sound gaf, is dit gewoon heel erg middelmatig. Hoger dan een 60/100 verdiend dit niet.
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 21 augustus 2012 om 12:48:
Hoger dan een 60/100 verdiend dit niet.


Het verdiend niet eens hoger dan een -1000 en dat is dan zelfs nog een best redelijk cijfer.
EA mag zich gaan DIEP gaan schamen. Deze cd is een dikke fail!
Raar trouwens dat het genre hardcore is.
 
Een tekstboekje bij een hardcore CD???
Lunatic 4life verwoord het perfect. :-)
Kan er niks anders van maken dan dat het een bagger cd is.

En dan ook weer de nummers Broken en Evil inside erop. Jammer
Ik waag nog een eens een poging
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1496, 2262}
Evil avtivities - Extreme audio

Het idee een: 9

Uitvoering: 3

Failed.
 
Walgelijke CD. Om te janken mannen.
Blij dat ik dit niet gekocht heb.

Uitspraak van lunatic4life op vrijdag 17 augustus 2012 om 20:46:
Wat een ontiegelijke grafmuziek is de meeste hardcore van tegenwoordig en dit album is daar echt een voorbeeld van. Luister naar de bass in Its ok en je hoort hetzelfde trucje als wat je altijd bij die hardstyle bass van nu hoort, van harder naar zachter gaat het.


Yup, precies wat ik ook dacht. Dat is zelfs de grootste reden waarom ik hardstyle niet om aan te horen vind.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 61410, 61414}
kben best into EA geweest maar vind deze cd echt onder de maat. Sowieso de laatste tijd minder als een jaar of 2 terug. Helaas, EA is wat mij betreft best een tijd voorloper geweest in de hardcore (met enkele anderen)
 
Uit een interview met endymion:

Kan de hardcore technisch gezien eigenlijk nog wel harder met het oog op de 'loudness war'?

Jelle: "Nee, dit is misschien lastig uit te leggen aan mensen die niet produceren, maar het zogenaamde audio spectrum zit al helemaal vol. Dat betekent dat je in je geluiden bepaalde frequenties heel hard moet wegsnijden om alsnog een goedklinkende track te krijgen, er is bijna geen ruimte meer voor geluiden in tracks. Daar zijn wel trucs voor, zoals de beroemde sidechain compressie, die wij bijvoorbeeld heel veel toepasten in "Abduction" ( techniek om bijvoorbeeld kick en melodie beter samen te laten gaan, red.).
Bart: "Eigenlijk moet de hardcore weer 'zachter' worden, we moeten stoppen met alles zo hard mogelijk af te mixen. We hebben daar met een aantal andere labels over gepraat, en iedereen is het er ook mee eens. Maar ja: wie begint ermee he. Niemand durft die eerste stap te zetten lijkt het wel. Maar ja: hard is niet per sé vetter! Je hoeft tegenwoordig op een mengpaneel in de DJ-booth de gain knop niet meer aan te raken, want alles is even hard geworden. Té hard misschien wel.


Dit is waar het mis is gegaan.. niemand zit op deze onzin te wachten. De kunst is juist om in het kleine spectrum dat je over hebt er zo veel mogelijk uit te halen. DAT IS HARDCORE. Dit is waar Tha Playah en Ophidian goed in zijn. Deze CD klinkt als opgepitchte hardstyle. Ik begrijp het wel, die gasten moeten ook hun brood verdienen en hier door zullen we waarschijnlijk nog meer commerciele luisteraars krijgen maar dit is gewoon een "Kick in the nuts" voor iedereen die de artiest gesteund heeft en er voor hebben gezorgd dat ze zijn waar ze nu zijn. Als dit de toekomst van hardcore moet zijn stop ik echt met luisteren en ga ik lekker naar andere stijlen kijken.
is al tijden niks meer
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2012 om 21:35:
Abduction


Dat is onderhand het laatste goede nummer wat uit hun stallen is komen rollen.
In die tijd maakten ze nog hardcore.

Net als dit nummer van Evil Activities & Endymion:



Maak een vergelijking met de nieuwe stijl en vraag je dan af wtf er gebeurt is in de tussen tijd.
die man kan beter zanger worden :lol: