André Lodemann - Fragments

door , gepubliceerd op , waardering: 87/100
André Lodemann - Fragments
12 juni 2012
André Lodemann is al ruim 20 jaar actief als dj en sinds 2001 ook actief als producer. Hij is opgegroeid in de voormalige DDR en al op vroeg in contact gekomen met trance en techno. Hieruit is zijn huidige stijl ontstaan dat gekenmerkt mag worden als atmosferisch en meeslepend. Het compilatiealbum 'Fragments', bestaande uit één cd met eigen producties en een cd met daarop remixen voor andere producers. Het selecteerde materiaal geeft weer wat André Lodemann afgelopen jaren zoal geproduceerd heeft.

Kijkend naar de tracklist van dit eerste schijfje dan valt direct op dat zijn bekendste tracks "Where Are You Now?" en "The Light" niet ontbreken. Deze tracks hebben behoorlijk wat impact gehad in het underground dj circuit. Wat opvalt bij het beluisteren van de eerste tracks is het talent van André Lodemann om tracks zo subtiel op te bouwen dat diverse elementen pas na enkele luisterbeurten op beginnen te vallen. Ook weet hij zijn tracks zo in elkaar te zetten dat zijn tracks niet alleen een genot zijn om naar te luisteren, maar ook op de dansvloer hun werk zullen doen doordat zijn tracks ook catchy basslines bevatten. Luister bijvoorbeeld "Unknown Desire" en "Riven Reminiscenses" en laat je overtuigen. Dit eerste schijfje bevat voldoende tracks bevat die elke liefhebber van subtiele melodieuze house en deephouse bewegen om deze mix keer op keer op te zetten.

De tweede cd bevat remixen gemaakt door André Lodemann. Dit heeft hij gedaan voor onder andere Omar, Phonique, Joey Negro en Spirit Catcher. Waar in zijn eigen producties van cd één in slechts twee tracks vocalen voorkwamen, bevat het gros van de platen op deze remix cd ze wel. Ook op deze cd klinken de producties weer als een klok, waarbij opvalt dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt of André Lodemann nu zelf een track helemaal zelf produceert, of dat hij een productie van een ander onder handen neemt, de producties zijn altijd bijzonder pakkend.

André Lodemann's compilatiealbum 'Fragments' is een fraaie collectie van eigen producties en remixen voor andere producers van afgelopen paar jaar. Beide cd's bevatten vele producties die uitnodigen om keer op keer weer te beluisteren. Voor liefhebbers van subtiele melodieuze house en deephouse is deze cd zeker een aanrader voor de collectie. Voor dj's is deze compilatie wat minder geschikt aangezien niet de volledige versies van de tracks gecompileerd zijn.

Score: 87/100

soundcloud.com/lodemann

1. Your Choice
  2. Searchin' feat. Nathalie Claude
  3. Coming Home
  4. Don't Panic
  5. The Light
  6. Going to The Core feat. Nathalie Claude
  7. Riven Reminiscences
  8. Where Are You Now?
  9. Vehemence of Silence
  10. Unknown Desire
CD 2
  1. Prommer & Barck feat. Lois Longerling - Lovin' (Andre Lodemann Remix)
  2. Omar - Lay It Down (Andre Lodemann New Vocal Mix)
  3. Vakula - Ring of Night (Andre Lodemann Remix)
  4. Phonique feat. Ian Whitelaw - Our Time Our Chance (Andre Lodemann Remix)
  5. January Tuesday - True Love's Sake (Andre Lodemann Vocal Mix)
  6. Mario & Vidis feat. Ernesto - Changed (Andre Lodemann Remix)
  7. Joey Negro presents Akabu - Another World (Andre Lodemann Remix)
  8. TraceyThorn -Why Does The Wind? (Andre Lodemann Remix)
  9. Spirit Catcher - Sedona (Andre Lodemann Remix)
  10. Liquideep - Feel It (Andre Lodemann Remix)
  11. Alton Miller feat. Stephane Vera & Angelique - Stars In Your Eyes (Andre Lodemann Remix)

Artiest Remco
Lodemann is een aanrader voor iedere liefhebber van muziek
Hij heeft zijn eigen herkenbare sound gemaakt!
Uitspraak van Remco op dinsdag 19 juni 2012 om 13:18:

Helemaal met je eens, Lodemann heb ik een tijdje terug ontdekt. Wat een vette melancholische platen zeg. Together en Still Dreaming zijn echt de mooiste dikste plaatjes die ik ken van hem. Uitgebracht op Freerange. Ben zeer zeker een fan van hem :respect:

Lekkere release is dit.