Dr. Lektroluv - Live in Brazil

Dr. Lektroluv - Live in Brazil

door , gepubliceerd op , waardering: 65/100
Genre: electro, house
Na Extrema Outdoor, Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands, doet Dr. Lektroluv deze keer BraziliŽ aan. Op 10 december van het afgelopen jaar stond hij namelijk geprogrammeerd op het Xxxperience Festival aldaar (in de stad Itu). Zijn set sloeg (aldus de persinfo) zo goed aan, dat besloten is deze uit te brengen op cd.

Tijdens de mix komen we de nodige 'usual suspects' tegen, artiesten die we vaker op Dr. Lektroluv zijn compilaties aantreffen. Denk aan namen als Mumbai Science, Azzido Da Bass, The Subs, Mightyfools en Etienne De Crecy. Niet geheel toevallig veelal artiesten van zijn eigen Lektroluv label. Het geeft de release in ieder geval een herkenbaar tintje.

De dokter opent met een typische Lektroluv track, namelijk 'Researchers' van Mumbai Science. De lekkere electro sounds en de pakkende melodie van het nummer, zorgen voor een geslaagde opening van de set. Bovendien horen we gelijk veelvuldig het publiek op de achtergrond, wat toch wat extra sfeer meegeeft. Helaas krijg dit lekkere begin van de cd geen vervolg op de eerste helft van de mix. Deze kabbelt namelijk een beetje voort, zonder echte uitschieters te kennen. Het is eigenlijk een aaneenschakeling van chaotische en drukke nummers, met veel 'gepiep en gebliep'. Een echte lijn ontbreekt, evenals een aantal pakkende producties. Enkel 'Kickball' van Ado weet ons enigszins te bekoren.

Gelukkig is het tweede gedeelte van de set van veel betere kwaliteit en zijn het de Mightyfools die met het stevige 'Get Down' voor een ommekeer zorgen en wat meer pit aan de mix toevoegen. En waar het eerste deel van de dokter zijn set tegenviel, is het tweede deel juist een aaneenschakeling van lekkere tracks, zoals bijvoorbeeld de retro track 'Control Movement' (Gesaffelstein), het krachtige 'What!?' (VNNR), de geslaagde Mumbai Science Remix van 'Synrise' (Goose) en het pakkende en opbouwende By The Pool (Modek) in de SCNTST Remix. Speciale aandacht gaat uit naar de klassieker 'Butterslut' van LFO. Wat een heerlijk rauw nummer is dit toch, dat zoveel jaar naar data (2003) nog niks aan kracht heeft ingeboet. De sfeervolle Junior Remix van 'Remanence' vormt een mooie afsluiter van Lektroluv zijn set en zal ongetwijfeld de laatste restjes energie uit het publiek hebben weten te persen.

Het is goed om te zien dat Dr. Lektroluv weer terug van weggeweest is, al hadden we eerlijk gezegd wat meer van deze release verwacht. Dit komt met name door een tegenvallende eerste helft van zijn set, welke een beetje voortkabbelt en soms wat rommelig aandoet. De tweede helft vergoed gelukkig een hoop, maar kan niet voorkomen dat we deze live-opname in zijn geheel minder hoog beoordelen dan zijn voorgaande live-registraties.

Score: 65/100

1. Mumbai Science - Researchers
  2. Azzido Da Bass - Dooms Day