Nikki Beach In The House – Mixed by ATFC & Roman Rosati

door , gepubliceerd op , waardering: 83/100
Genre: house
Welkom bij Nikki Beach, een clubbers bestemming met een aantal locaties over de wereld verspreid, allemaal ademen ze een chique beach lifestyle. Je zit buiten met een lekker cocktail omringt door mensen, die ieder dezelfde passie hebben, namelijk house. Als we praten over Nikki Beach hebben we het over een wereldwijde organisatie. Je kan namelijk de Nikki Beach lifestyle proeven op acht exotische plaatsen van Marrakech tot Koh Samui en van Mexico tot Miami. Natuurlijk worden er een heleboel feesten georganiseerd op deze mooie locaties. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Juicy Beach feesten van Robbie Rivera, die in Miami worden gehouden. Deze editie van "Nikki Beach In The House" is gemixt door ATFC en Roman Rosati.

Cabo San Lucas mixed by ATFC
ATFC is een dj/producer die eigenlijk geen introductie meer behoeft. Een heel scala aan remixen en eigen producties en een goede muzikale staat van dienst voor het Engelse Defected label is waar ATFC bekend van is. De eerste cd heeft de titel Cabo Lucas, wat de naam is van de Nikki Beach locatie in Mexico. ATFC is gevraagd om de sfeer van Mexico te vangen op de eerste schijf. De opening wordt verzorgd door hemzelf en wel met "When The Needle Drops". Deze track is officieel bestempeld als het Nikki Beach Anthem. Na een sfeervolle intro volgt dit zonovergoten anthem met opzwepende vocalen. Hierna volgt het een techy/minimal remix van Mark Fanciulli's "The Tide" door Joris Voorn. Deze mix heeft een wat lager tempo dan we van ATFC gewend zijn. We kennen hem van een wat meer uptempo karakter. Osunlade's "Envision (Ame remix)" is een plaat die uiterst sfeervolle productie die goed past in de mix. Waar het begin een wat downtempo karakter kende, komt er naarmate de mix vordert steeds meer tempo in. Platen als Human Life's "In It Together (ATFC's Oral Elixir)" en "Trinidad" van Roul & Doors en Michael Mendoza passen prima in dit plaatje. Ook de nieuwe productie van ATFC genaamd "Geetah" weet de juiste snaar te raken.

Koh Samui mixed by Roman Rosati
Roman Rosati neemt de tweede schijf voor zijn rekening en heeft de zware taak om het geluid en de atmosfeer van Koh Samui in Thailand vast te leggen. We starten deze schijf met "Lovelee Dae (Joyce Muniz remix)" van Blaze. Een heel erg zweverige en atmosferische track en dat komt met name door de iets (te) zweverige vocalen. Al met al dus een lekker begin. Door de vele elementen in deze track doet hij wel wat hij moet doen en dat is je boeien van het begin tot het einde. Een zeer aangename verrassing is de Aeroplane remix van "The Sound Of Violence" van Cassius. Deze remix kent een disco karakter, wat zeer aangenaam in het gehoor ligt. Net als bij de eerste mix van ATFC is er bij deze schijf van Roman Rosati een uitgesproken sfeer terug te vinden in de gehele mix. Als er iets is wat gewaardeerd wordt is een rode draad in een mix! Ons eigen land is ook nog terug te vinden op deze cd en wel in de gedaante van de nieuwe producties van Gregor Salto & Mastiksoul ("Toca Bunda") en Olav Basoski ("Ey!")

En we gaan op vakantie naar…
We kunnen concluderen dat allebei de mixen goed in elkaar steken. Zowel ATFC, als Roman Rosati hebben zorg besteed aan de keuze van de tracks en het mixwerk is keurig in orde. Maar ja dat zijn wel gewend van releases van Defected. Het enige wat niet goed te beoordelen is (voor mij althans) of de beide cd's in de juiste mate de sfeer van de beide Nikki Beach locaties vertegenwoordigen. Daar is maar één oplossing voor. Een vakantie boeken naar Mexico en/of Thailand om bij Cabo San Lucas en Koh Samui de sfeer te gaan proeven.

CD 1 Cabo San Lucas mixed by ATFC
  1. ATFC - When The Needle Drops (Nikki Beach Anthem)
  2. Mark Fanciulli - The Tide (Joris Voorn Edit)