Tiësto - Club Life Vol. 1: Las Vegas
2 mei 2011
Artiest | Tiësto |
Genre: house
Na jarenlange stilte is Tiësto nu terug met een nieuwe mixcompilatie, getiteld Club Life Vol. 1: Las Vegas. Deze compilatie herbergt een scala aan nieuwe tracks, die Tiësto's huidige sound prima kunnen vertegenwoordigen. Gaat deze compilatiereeks het succes van "In Search of Sunrise" overstijgen?
Tijs "Tiësto" Verwest, voor velen een godheid in de danceindustrie, voor anderen is hij een gewone sterveling net als jij en ik. Zijn muzikale ommekeer is bij velen als een bom ingeslagen, geen trance meer maar meer electro en house. Hij verkocht zijn aandeel van het wereldberoemde Black Hole Recordings en vertrok naar Miami om Amerika te veroveren, met zijn nieuwe label Musical Freedom. Ook zijn laatste artiestenalbum "Kaleidoscope" werd vrij sceptisch ontvangen. Waarschijnlijk als de naam Tiësto er niet op stond, dan was het album niet opgevallen. En alsof het niet genoeg was, gaf Tiësto de "In Search of Sunrise" compilatiereeks uit handen. Deze reeks is verder gegaan met Richard Durand, die binnenkort alweer met deel negen op de proppen komt. Maar genoeg negativiteit, we moeten kijken naar de toekomst. Als je een bekende compilatiereeks van de hand doet, dan moet er toch iets nieuws voor in de plaats komen? Club Life is de nieuwe serie van Tiësto, helemaal gebaseerd op zijn nieuwe sound.
Henrik B feat. Christian Älvestam met "Now & Forever" is de openingstrack van deze mixcompilatie. De hele rustige opbouw en de relaxte vocalen maken dit tot een mooi genietbaar stukje muziek. "Blessed" is een samenwerking van Tom Hangs en Shermanology. Van het muzikale drietal van Shermanology is de vocale ondersteuning door Dorothy gedaan. Wat opviel, na even in het boekje gegluurd te hebben, is dat Tom Hangs een alias is van Tim Berling en Ash Pournouri. En Tim Berg(ling) kennen we natuurlijk, als Avicii en de mastermind achter "Bromance". Cazzi Opeia's "I Belong To You", Steve Forte Rio's "Slumber" en Lune's "Girls with Bangs" zijn allemaal tracks die grenzen aan electro/house en vullen elkaar perfect aan, zodat je helemaal wordt meegenomen op een muzikale reis. De laatstgenoemde track, "Girls with Bangs" van Lune is door Tiësto onder handen genomen. Tijs heeft het begin van deze track zo'n rauw randje meegeven, wat een beetje oogt als electro, maar erg lekker door je gehoorgang swingt! Gaandeweg de mix wordt het meteen duidelijk dat er zorg is besteed aan het selecteren van de tracks en dat het mixtechnisch aan niets mankeert, zoals we dat van Tiësto gewend waren.
Wat als een verrassing kwam, is de samenwerking van Tiësto met Marcel Woods. Deze track genaamd "Don't Ditch" vertegenwoordigt een heerlijke ruige sound die moeilijk in een hokje te plaatsen valt, maar zeker past bij beide heren. Een plaat die hoge ogen gaat gooien in 2011. Aan het einde van de mix komen we ook de commerciëlere plaatjes van Tiësto tegen. "Zero 76" geproduceerd samen met Hardwell. Een track die al de nodige keren op radio voorbij is gekomen, hetzelfde geldt voor "C'Mon". Deze track heeft Tiësto gemaakt samen met Diplo en er is ook nog eens een versie verschenen met een rap van Busta Rhymes eraan toegevoegd. Gelukkig heeft Tiësto voor de afsluiting van zijn mix de original mix gekozen, zonder het gekrijs van Busta Rhymes erdoor heen.
We kunnen concluderen dat Tiësto het nieuwe hoofdstuk in zijn carrière met succes heeft geopend. Club Life Vol. 1: Las Vegas kenmerkt zijn huidige sound in volle hoedanigheid. Er is zorg besteed aan het selecteren van de tracks voor de compilatie en ook mixtechnisch steekt het goed in elkaar. Wat jammer is dat twee van zijn commerciële tracks, "Zero 76" en "C'mon", ook op de cd te vinden zijn. Deze twee tracks zijn absoluut erg tof, alleen zijn we er de afgelopen tijd op radio en tv mee doodgegooid. Het was misschien beter geweest om twee andere tracks op de compilatie te zetten. Wat nog steeds bij veel fans moeilijk te verdragen is, is dat het geen "trancecompilatie" is die Tiësto ons hier voorschotelt. Dit is natuurlijk begrijpelijk, maar als je dit als nieuw hoofdstuk beschouwd en het niet vergelijkt met zijn werk van vroeger dan is dit gewoon een goede mixcompilatie!
Score: 75/100
www.tiesto.com
Henrik B feat. Christian Älvestam met "Now & Forever" is de openingstrack van deze mixcompilatie. De hele rustige opbouw en de relaxte vocalen maken dit tot een mooi genietbaar stukje muziek. "Blessed" is een samenwerking van Tom Hangs en Shermanology. Van het muzikale drietal van Shermanology is de vocale ondersteuning door Dorothy gedaan. Wat opviel, na even in het boekje gegluurd te hebben, is dat Tom Hangs een alias is van Tim Berling en Ash Pournouri. En Tim Berg(ling) kennen we natuurlijk, als Avicii en de mastermind achter "Bromance". Cazzi Opeia's "I Belong To You", Steve Forte Rio's "Slumber" en Lune's "Girls with Bangs" zijn allemaal tracks die grenzen aan electro/house en vullen elkaar perfect aan, zodat je helemaal wordt meegenomen op een muzikale reis. De laatstgenoemde track, "Girls with Bangs" van Lune is door Tiësto onder handen genomen. Tijs heeft het begin van deze track zo'n rauw randje meegeven, wat een beetje oogt als electro, maar erg lekker door je gehoorgang swingt! Gaandeweg de mix wordt het meteen duidelijk dat er zorg is besteed aan het selecteren van de tracks en dat het mixtechnisch aan niets mankeert, zoals we dat van Tiësto gewend waren.
Wat als een verrassing kwam, is de samenwerking van Tiësto met Marcel Woods. Deze track genaamd "Don't Ditch" vertegenwoordigt een heerlijke ruige sound die moeilijk in een hokje te plaatsen valt, maar zeker past bij beide heren. Een plaat die hoge ogen gaat gooien in 2011. Aan het einde van de mix komen we ook de commerciëlere plaatjes van Tiësto tegen. "Zero 76" geproduceerd samen met Hardwell. Een track die al de nodige keren op radio voorbij is gekomen, hetzelfde geldt voor "C'Mon". Deze track heeft Tiësto gemaakt samen met Diplo en er is ook nog eens een versie verschenen met een rap van Busta Rhymes eraan toegevoegd. Gelukkig heeft Tiësto voor de afsluiting van zijn mix de original mix gekozen, zonder het gekrijs van Busta Rhymes erdoor heen.
We kunnen concluderen dat Tiësto het nieuwe hoofdstuk in zijn carrière met succes heeft geopend. Club Life Vol. 1: Las Vegas kenmerkt zijn huidige sound in volle hoedanigheid. Er is zorg besteed aan het selecteren van de tracks voor de compilatie en ook mixtechnisch steekt het goed in elkaar. Wat jammer is dat twee van zijn commerciële tracks, "Zero 76" en "C'mon", ook op de cd te vinden zijn. Deze twee tracks zijn absoluut erg tof, alleen zijn we er de afgelopen tijd op radio en tv mee doodgegooid. Het was misschien beter geweest om twee andere tracks op de compilatie te zetten. Wat nog steeds bij veel fans moeilijk te verdragen is, is dat het geen "trancecompilatie" is die Tiësto ons hier voorschotelt. Dit is natuurlijk begrijpelijk, maar als je dit als nieuw hoofdstuk beschouwd en het niet vergelijkt met zijn werk van vroeger dan is dit gewoon een goede mixcompilatie!
Score: 75/100
www.tiesto.com
Tracklist
- Henrik B feat. Christian Älvestam - Now & Forever (Original Mix)
- Tom Hangs feat. Shermanology - Blessed (Original Mix)
- Cazzi Opeia - I Belong To You (Axel Bauer And Lanford Remix)
- Steve Forte Rio Feat. Lindsey Ray - Slumber (Original Mix)
- Lune - Girls With Bangs (Tiësto Remix)
- Rebecca & Fiona - Bullets (Club Mix)
- Dúné - Heiress Of Valentina (Alesso Exclusive Remix)
- Tiësto vs Marcel Woods - Don't Ditch (Original Mix)
- Amy Meredith - Young At Heart (Angger Dimas Remix)
- Alex Sayz - Faces (Original Mix)
- Moguai - We Want Your Soul (Thomas Gold Remix)
- Boys Will Be Boys - We Rock (Original Mix)
- Tiësto & Hardwell - Zero 76 (Original Mix)
- Kaskade - Fire In Your New Shoes feat. Martina of Dragonette (Sultan & NedShepard Electric Daisy Remix)
- Tiësto vs Diplo - C'Mon (Original Mix)
57 opmerkingen
Ik ben echt aangenaam verrast door deze compilatie
Heb hem eerst een paar keer moeten luisteren, om tot een echt goed oordeel te komen. Maar vervolgens heeft deze release mij wel weten te pakken eerlijk gezegd
Van zijn nieuwe sound spreekt lang niet alles mij aan van wat hij produceert of draait, maar het geluid van deze mix spreekt me wel erg aan. Je kan bovendien inderdaad ook merken dat de tracklisrt zorgvuldig is samengesteld.
Dit vind ik echt een heerlijk stuk in de mix
En dat Zero 76 en C'Mon er ook op staan stoort mij niet eigenlijk. Die horen er juist eigenlijk wel op als soort van visitekaartje voor zijn nieuwe stijl. C'Mon mag dan al wat ouder zijn, ik vind het wel een geslaagde en passende afsluiter
Ik heb hem helaas voor de recensie moeten doorsturen aan jou Maar inmiddels heb ik hem zelf alsnog gekocht. Van mij had hij ook nog wel een hogere score mogen krijgen
Heb hem eerst een paar keer moeten luisteren, om tot een echt goed oordeel te komen. Maar vervolgens heeft deze release mij wel weten te pakken eerlijk gezegd
Van zijn nieuwe sound spreekt lang niet alles mij aan van wat hij produceert of draait, maar het geluid van deze mix spreekt me wel erg aan. Je kan bovendien inderdaad ook merken dat de tracklisrt zorgvuldig is samengesteld.
# Cazzi Opeia - I Belong To You (Axel Bauer And Lanford Remix)
# Steve Forte Rio Feat. Lindsey Ray - Slumber (Original Mix)
# Lune - Girls With Bangs (Tiësto Remix)
# Steve Forte Rio Feat. Lindsey Ray - Slumber (Original Mix)
# Lune - Girls With Bangs (Tiësto Remix)
Dit vind ik echt een heerlijk stuk in de mix
En dat Zero 76 en C'Mon er ook op staan stoort mij niet eigenlijk. Die horen er juist eigenlijk wel op als soort van visitekaartje voor zijn nieuwe stijl. C'Mon mag dan al wat ouder zijn, ik vind het wel een geslaagde en passende afsluiter
Ik heb hem helaas voor de recensie moeten doorsturen aan jou Maar inmiddels heb ik hem zelf alsnog gekocht. Van mij had hij ook nog wel een hogere score mogen krijgen
laatste aanpassing
Dat filmpje @ 0.43.... hoezo die melodie had makkelijk in een handz up plaat (Special D., Pulsedriver, Rocco vs Bass-T) gepast?
Ik vind dit echt verschrikkelijk, ELKE plaat heeft dezelfde beat (geshufflede percussiesample met een clap die als in je vingers knippen klinkt) en de ene lead synth veroorzaakt nog heviger jeukende uitslag in me nek dan de andere... als ik gewoon objectief bekijk en even mijn smaak erbuiten laat, is het nog steeds minder muzikaal en minder gevarieerd dan zijn oude spul. Of zelfs dan oude trance in zijn algemeen. Sterker nog, ik durf te beweren dat ouwe kazige clubtrance zoals Espuma en DJS@Work nog muzikaal hoogstaander is dan dit.
Tiesto heeft een in mijn ogen onbegrijpelijke keus gemaakt. Hij heeft het draaien van dansbare, maar credible, muziek, ingeruild voor het draaien van pannekoekenhouse. Die weliswaar gegarandeerd scoort op de dansvloer, maarja dat doet geautotunede r&b van meisjes die niet kunnen zingen ook en dat is toch ook niet bepaald serieus te nemen muziek? Heel jammer dit.
Waarom? Omdat hij trance (wat midden jaren 90 door gasten als Paul Oakenfold, Sasha & Digweed, Talla 2XLC en co. groot is geworden) zo populair heeft gemaakt dat het bijna aan zijn eigen succes ten onder is gegaan, en misschien in de nabije toekomst ook ten onder ZAL gaan? Het waarom hiervan kan ik wel uitleggen maar wordt een heel lang verhaal, in het kort: als iets te populair wordt gaat het aan zijn eigen succes ten onder net als met hardcore gebeurd is, omdat er teveel kutplaten uit komen die voor de domme massa zijn gemaakt.
Was vroeger ook een fan van Tiesto maar sind ik me er echt in verdiept heb en een beetje door heb gekregen hoe de industrie rondom zich heeft ontwikkeld, is dat toch wel ff minder geworden. Hij produceert niet zijn eigen platen, krijgt het voor elkaar om in sets af en toe loeiers van mixfouten te maken, heeft geen bijzonder grote dj-skills, zelfs niet voor een trance-dj... wat precies is de reden dat deze man een held is volgens zovelen? Hij is gewoon een popiejopie figuur die goed is in zichzelf marketen, daar mag je best respect voor hebben maar iemand een held noemen vind ik persoonlijk dan weer wat ver gaan.
Bottomline is: als je Tiesto heet en zonodig van die pannekoekenhouse wil draaien dan doet je maar, maar ga dan ook niet doen alsof je nog steeds een credible artiest bent want dat ben je niet meer.
DIT is fatsoenlijke shit, alles dat deze shit heeft is wat er aan de huidige stijl van Tiesto ontbreekt:
Ik vind dit echt verschrikkelijk, ELKE plaat heeft dezelfde beat (geshufflede percussiesample met een clap die als in je vingers knippen klinkt) en de ene lead synth veroorzaakt nog heviger jeukende uitslag in me nek dan de andere... als ik gewoon objectief bekijk en even mijn smaak erbuiten laat, is het nog steeds minder muzikaal en minder gevarieerd dan zijn oude spul. Of zelfs dan oude trance in zijn algemeen. Sterker nog, ik durf te beweren dat ouwe kazige clubtrance zoals Espuma en DJS@Work nog muzikaal hoogstaander is dan dit.
Tiesto heeft een in mijn ogen onbegrijpelijke keus gemaakt. Hij heeft het draaien van dansbare, maar credible, muziek, ingeruild voor het draaien van pannekoekenhouse. Die weliswaar gegarandeerd scoort op de dansvloer, maarja dat doet geautotunede r&b van meisjes die niet kunnen zingen ook en dat is toch ook niet bepaald serieus te nemen muziek? Heel jammer dit.
Tiësto blijft gewoon een held
Waarom? Omdat hij trance (wat midden jaren 90 door gasten als Paul Oakenfold, Sasha & Digweed, Talla 2XLC en co. groot is geworden) zo populair heeft gemaakt dat het bijna aan zijn eigen succes ten onder is gegaan, en misschien in de nabije toekomst ook ten onder ZAL gaan? Het waarom hiervan kan ik wel uitleggen maar wordt een heel lang verhaal, in het kort: als iets te populair wordt gaat het aan zijn eigen succes ten onder net als met hardcore gebeurd is, omdat er teveel kutplaten uit komen die voor de domme massa zijn gemaakt.
Was vroeger ook een fan van Tiesto maar sind ik me er echt in verdiept heb en een beetje door heb gekregen hoe de industrie rondom zich heeft ontwikkeld, is dat toch wel ff minder geworden. Hij produceert niet zijn eigen platen, krijgt het voor elkaar om in sets af en toe loeiers van mixfouten te maken, heeft geen bijzonder grote dj-skills, zelfs niet voor een trance-dj... wat precies is de reden dat deze man een held is volgens zovelen? Hij is gewoon een popiejopie figuur die goed is in zichzelf marketen, daar mag je best respect voor hebben maar iemand een held noemen vind ik persoonlijk dan weer wat ver gaan.
Bottomline is: als je Tiesto heet en zonodig van die pannekoekenhouse wil draaien dan doet je maar, maar ga dan ook niet doen alsof je nog steeds een credible artiest bent want dat ben je niet meer.
DIT is fatsoenlijke shit, alles dat deze shit heeft is wat er aan de huidige stijl van Tiesto ontbreekt:
laatste aanpassing
Ik ben het met de zeikerd eens
Ik vind dit album teveel van het zelfde ''Zweedse gepingel''. Zitten wel een aantal lekkere platen bij, maar het geheel is totaal niet boeiend. Zero 76 en C'mon zijn redelijke plaatjes, maar horen totaal niet thuis op de CD.
Ik verlang dan toch terug naar de tijd van Silence (Tiesto ISOS remix), Suburban Train, Flight 643, de ISOS compilaties etc.
Ik vind dit album teveel van het zelfde ''Zweedse gepingel''. Zitten wel een aantal lekkere platen bij, maar het geheel is totaal niet boeiend. Zero 76 en C'mon zijn redelijke plaatjes, maar horen totaal niet thuis op de CD.
Ik verlang dan toch terug naar de tijd van Silence (Tiesto ISOS remix), Suburban Train, Flight 643, de ISOS compilaties etc.
Ik verlang dan toch terug naar de tijd van Silence (Tiesto ISOS remix), Suburban Train, Flight 643, de ISOS compilaties etc
ja,was ook heerlijke muziek maar de vernieuwing is ook heerlijk(vind ik dan)
en zweeds gepingel...omdat ie wat gedaan heeft met shm..?
steengoeie cd!
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 7 mei 2011 om 00:51:Ik vind dit echt verschrikkelijk, ELKE plaat heeft dezelfde beat (geshufflede percussiesample met een clap die als in je vingers knippen klinkt) en de ene lead synth veroorzaakt nog heviger jeukende uitslag in me nek dan de andere... als ik gewoon objectief bekijk en even mijn smaak erbuiten laat, is het nog steeds minder muzikaal en minder gevarieerd dan zijn oude spul. Of zelfs dan oude trance in zijn algemeen. Sterker nog, ik durf te beweren dat ouwe kazige clubtrance zoals Espuma en DJS@Work nog muzikaal hoogstaander is dan dit.
Tiesto heeft een in mijn ogen onbegrijpelijke keus gemaakt. Hij heeft het draaien van dansbare, maar credible, muziek, ingeruild voor het draaien van pannekoekenhouse. Die weliswaar gegarandeerd scoort op de dansvloer, maarja dat doet geautotunede r&b van meisjes die niet kunnen zingen ook en dat is toch ook niet bepaald serieus te nemen muziek? Heel jammer dit.
Uitspraak van R½je. op vrijdag 6 mei 2011 om 00:47:
Tiësto blijft gewoon een held
Waarom? Omdat hij trance (wat midden jaren 90 door gasten als Paul Oakenfold, Sasha & Digweed, Talla 2XLC en co. groot is geworden) zo populair heeft gemaakt dat het bijna aan zijn eigen succes ten onder is gegaan, en misschien in de nabije toekomst ook ten onder ZAL gaan? Het waarom hiervan kan ik wel uitleggen maar wordt een heel lang verhaal, in het kort: als iets te populair wordt gaat het aan zijn eigen succes ten onder net als met hardcore gebeurd is, omdat er teveel kutplaten uit komen die voor de domme massa zijn gemaakt.
Was vroeger ook een fan van Tiesto maar sind ik me er echt in verdiept heb en een beetje door heb gekregen hoe de industrie rondom zich heeft ontwikkeld, is dat toch wel ff minder geworden. Hij produceert niet zijn eigen platen, krijgt het voor elkaar om in sets af en toe loeiers van mixfouten te maken, heeft geen bijzonder grote dj-skills, zelfs niet voor een trance-dj... wat precies is de reden dat deze man een held is volgens zovelen? Hij is gewoon een popiejopie figuur die goed is in zichzelf marketen, daar mag je best respect voor hebben maar iemand een held noemen vind ik persoonlijk dan weer wat ver gaan.
Bottomline is: als je Tiesto heet en zonodig van die pannekoekenhouse wil draaien dan doet je maar, maar ga dan ook niet doen alsof je nog steeds een credible artiest bent want dat ben je niet meer.
Zeer goede bijdrage. Beschrijft uitstekend hoe het er voor staat.
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 20:03:Je kan bovendien inderdaad ook merken dat de tracklisrt zorgvuldig is samengesteld.
Zero 76 en C'mon zijn redelijke plaatjes, maar horen totaal niet thuis op de CD.
Precies. Lijst is wellicht zorgvuldig samengesteld op basis van commercie (wat goed scoort), en in zekere opzicht zit er een logische opbouw in, maar erg uitdagend in muzikaal opzicht is het niet.
'en dat het mixtechnisch aan niets mankeert, zoals we dat van Tiësto gewend waren'.
Hij maakt regelmatig enorme mixfouten
Uitspraak van party-guru op zaterdag 7 mei 2011 om 08:03:en sjesusss,wat een zeikerd voor me
Je mag het met me oneens zijn, maar een beetje jammer dat je niet verder geraakt dan het plegen van karaktermoord (je noemt me een zeikerd zonder verdere uitleg), zonder inhoudelijk te reageren.
Mwah... het gros van de house-cd's zal misschien gelijkwaardig of minder vet zijn dan deze, maar echt goeie housecompilaties zijn ook dun gezaaid, het is wel het meest uitgemolken dancegenre van nu en dus wil iedereen er een graantje van mee pikken, dat komt de kwaliteit over het algemeen niet ten goede.
laatste aanpassing
Noem eens een recente housecompilatie die jou wel kan bekoren.
Buiten compilaties uit de Defected stal zijn dat er niet veel. De meeste house compilaties bevatten dezelfde tracks, artiesten of sounds. Er zijn bijna geen artiesten/labels die durven te komen met wat vernieuwing. Op dit moment klinkt het allemaal als dat ''Zweedse gepingel'', ala Avicci, An21, etc. Één iemand scoort er een hit mee( Avicci met Bromance) en gelijk klinkt alles weer hetzelfde. Zo was het ook met die hele ''2010 remix'' hype. Daarvoor hadden we de dirty house hype en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 7 mei 2011 om 00:51:DIT is fatsoenlijke shit, alles dat deze shit heeft is wat er aan de huidige stijl van Tiesto ontbreekt:
Echt je komt met een heel betoog dat je de richting die Tiesto is opgegaan niet kan waarderen, en dan kom je uiteindelijk met dit voorbeeld. Typerende uitgekauwde trance. Een stijl die in 5 jaar niet of nauwelijks een vooruitgang heeft meegebracht. ASOT en alles wat met trance te maken heeft klinkt al jaren precies hetzelfde.Ik was eens een van de grootste fans in het trance forum, maar die verheerlijking van de stijl begint toch echt zielige vormen aan te nemen.
Op de manier zoals jij het brengt kan ik trance ook heel eenvoudig muziek ontleden... intro, break , climax , break, climax , outro... Vrijwel alle trance tracks volgen deze opbouw. Producers gebruiken allemaal dezelfde softsynths, sample packs.. Sterker nog ik hoor dezelfde vengeance loops vaak in meerdere trance producties.
Typerende uitgekauwde trance
Of iets qua stijl al eens gedaan is, boeit me niet. Of iets vet is, en vooral een dikke melodie en arrangement heeft, boeit me des te meer.
En hoe uitgekauwd ook, de percussie is gevarieerder dan die trouse crap, de synths zijn vetter dan die trouse crap, en de melodielijnen zijn vetter dan die trouse crap. Trance draait om compositie in de 1e plaats, en de sounds zijn slechts een vehikel ervoor, anders dan bijv. bij techno, waar de sounds veel prominenter zijn. Tranceplaten moet je imo dan ook niet afrekenen op hoe origineel ze qua sound zijn, maar hoe vet ze melodisch en harminisch in elkaar zitten.
En zelfs uitgekauwde formulematige trance zit meestal interessanter in elkaar dan deze cd, omdat het al ingewikkelder muziek is in de eerste plaats.
laatste aanpassing
Ik heb hem gekocht op de gok. Helaas is dit er 1 die na een jaar verdwijnt op mijn stoffige zolder.
De cd heeft naar mijn idee al een verkeerde opening. De stem van Christian Älvestam wordt ik al gauw zat.
Bij nr 6 had ik al iets van: alsjeblieft is de cd nu elk moment afgelopen? Het is zo druk en van hetzelfde.
Tiësto lijkt wel de kant van Kaskade en Deadmau5 te willen opgaan met een vleugje Erick E & Roog.
Sorry Tijs, ik ga je niet meer volgen met deze poppiemuziek.
Markus Schulz en AvB blijven tenminste trouw!
4.5 / 10
De cd heeft naar mijn idee al een verkeerde opening. De stem van Christian Älvestam wordt ik al gauw zat.
Bij nr 6 had ik al iets van: alsjeblieft is de cd nu elk moment afgelopen? Het is zo druk en van hetzelfde.
Tiësto lijkt wel de kant van Kaskade en Deadmau5 te willen opgaan met een vleugje Erick E & Roog.
Sorry Tijs, ik ga je niet meer volgen met deze poppiemuziek.
Markus Schulz en AvB blijven tenminste trouw!
4.5 / 10
Een stijl die in 5 jaar niet of nauwelijks een vooruitgang heeft meegebracht. ASOT en alles wat met trance te maken heeft klinkt al jaren precies hetzelfde.Ik was eens een van de grootste fans in het trance forum, maar die verheerlijking van de stijl begint toch echt zielige vormen aan te nemen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, ok DJ's die kwalitatief goeie trancesetjes draaien zijn moeilijk te vinden hedendaags, maar er is zoveel kwaliteit..
Als je Armin van Buuren neemt als standaard voor wat de hedendaagse trance te bieden heeft is het niveau erg teleurstellend. Zijn setjes zijn doorgaans niet om aan te horen en heeft soms weinig met trance te maken. Zijn nr1 positie heeft ie imo dan ook vooral te danken aan zn image.
Nee dan de muziek van vele anjunabeats artiesten: zo hoort trance te zijn.
Jammer van het betoog van Zintuig nr6 is overigens zijn afsluitende voorbeeld.. zo is het ooit geweest ja.
Uitspraak van Intrancewtrust op zondag 8 mei 2011 om 10:59:Jammer van het betoog van Zintuig nr6 is overigens zijn afsluitende voorbeeld..
Het is Bach godverdomme... muzikale perfectie. En dat gestoken in een trance-jasje. Oke, het is een uitvoering van een bestaand muziekstuk. Ander voorbeeld:
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 7 mei 2011 om 00:51:Waarom? Omdat hij trance (wat midden jaren 90 door gasten als Paul Oakenfold, Sasha & Digweed, Talla 2XLC en co. groot is geworden) zo populair heeft gemaakt dat het bijna aan zijn eigen succes ten onder is gegaan, en misschien in de nabije toekomst ook ten onder ZAL gaan? Het waarom hiervan kan ik wel uitleggen maar wordt een heel lang verhaal, in het kort: als iets te populair wordt gaat het aan zijn eigen succes ten onder net als met hardcore gebeurd is, omdat er teveel kutplaten uit komen die voor de domme massa zijn gemaakt.
Was vroeger ook een fan van Tiesto maar sind ik me er echt in verdiept heb en een beetje door heb gekregen hoe de industrie rondom zich heeft ontwikkeld, is dat toch wel ff minder geworden. Hij produceert niet zijn eigen platen, krijgt het voor elkaar om in sets af en toe loeiers van mixfouten te maken, heeft geen bijzonder grote dj-skills, zelfs niet voor een trance-dj... wat precies is de reden dat deze man een held is volgens zovelen? Hij is gewoon een popiejopie figuur die goed is in zichzelf marketen, daar mag je best respect voor hebben maar iemand een held noemen vind ik persoonlijk dan weer wat ver gaan.
Kan je nog vragen WAAROM?!
Het blijft een held
laatste aanpassing
Uitspraak van Love is the answer op maandag 9 mei 2011 om 16:40:Uitspraak van R½je. op maandag 9 mei 2011 om 15:24:
Het blijft een held laatste aanpassing 9 mei 2011 15:26
Liefde maakt blind en soms doof
wat een gezeur allemaal op tijs!
Top Compilatie .
Ik ben het grotendeels met het betoog van Zintuig Nummer 6 eens, behalve dan dat Tiësto onterecht een held werd genoemd. Als ik voor mezelf spreek heb ik het nog nooit bij een andere DJ meegemaakt dat ik op een belachelijke manier toeleefde naar zijn DJ sets. Er hing altijd een spanning in de lucht voor hij ging draaien, vooral in de eerste jaren van 1999 tot 2004. Hij kwam altijd met de nieuwste platen en nam het publiek vaak met lange sets mee op een muzikale reis. Het is enerzijds jammer dat hij deze weg in is geslagen, want zijn smaak is momenteel ronduit belabberd, maar ik snap ook wel dat die trance hem helemaal verzadigd heeft. Ik vind die ASOT vreselijk saai, want alles klinkt steeds hetzelfde. Daarom is het zo kut dat Tijs van zijn geloof gevallen is. Hij wist wel altijd te boeien met een veel gevarieerdere set en niet die continue stroom met armen-in-de-lucht-platen zoals Armin.
Ik heb deze compilatie getracht te luisteren maar ik werd helemaal somber na het skippen van de ene naar de andere track. Elke plaat heeft dezelfde goedkope clubtrance sound als 10 jaar geleden al werd gemaakt en waar Tijs zich juist van onderscheidde. Ik snap er echt geen klote van, maar goed: vroeger was David Guetta ook wel een aardige DJ maar dat is natuurlijk ook volstrekt kut geworden. Blijkbaar hebben ze na een bepaalde tijd hun beste jaren gehad, zoals bv. ook Carl Cox en Paul Oakenfold. Tijd om te gaan settelen en trouwen voor Tijs, want dit is echt helemaal kut.
Ik heb deze compilatie getracht te luisteren maar ik werd helemaal somber na het skippen van de ene naar de andere track. Elke plaat heeft dezelfde goedkope clubtrance sound als 10 jaar geleden al werd gemaakt en waar Tijs zich juist van onderscheidde. Ik snap er echt geen klote van, maar goed: vroeger was David Guetta ook wel een aardige DJ maar dat is natuurlijk ook volstrekt kut geworden. Blijkbaar hebben ze na een bepaalde tijd hun beste jaren gehad, zoals bv. ook Carl Cox en Paul Oakenfold. Tijd om te gaan settelen en trouwen voor Tijs, want dit is echt helemaal kut.
Tsja, ik wist natuurlijk al dat Tiësto een andere hoek was ingeslagen... Kaleidoscope heb ik destijds gekocht, een maal beluisterd en vervolgens is die ergens in een of ander hoekje belandt... Deze vind ik dan op zich nog wel prima, hoewel ik niet van die hitjeshouse houd... Vroeger vond ik Trance in het algemeen vet maar ik vind dat de producties in het algemeen wel veel slechter zijn als vroeger (een uitschieter daargelaten)... In de meeste trancetracks van nu is de climax ook gelijk de breakdown: climax is meestal vet met dikke synths enzo, maar wat er dan na gebeurd
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 7 mei 2011 om 00:51:Waarom? Omdat hij trance (wat midden jaren 90 door gasten als Paul Oakenfold, Sasha & Digweed, Talla 2XLC en co. groot is geworden) zo populair heeft gemaakt dat het bijna aan zijn eigen succes ten onder is gegaan, en misschien in de nabije toekomst ook ten onder ZAL gaan? Het waarom hiervan kan ik wel uitleggen maar wordt een heel lang verhaal, in het kort: als iets te populair wordt gaat het aan zijn eigen succes ten onder net als met hardcore gebeurd is, omdat er teveel kutplaten uit komen die voor de domme massa zijn gemaakt.
Was vroeger ook een fan van Tiesto maar sind ik me er echt in verdiept heb en een beetje door heb gekregen hoe de industrie rondom zich heeft ontwikkeld, is dat toch wel ff minder geworden. Hij produceert niet zijn eigen platen, krijgt het voor elkaar om in sets af en toe loeiers van mixfouten te maken, heeft geen bijzonder grote dj-skills, zelfs niet voor een trance-dj... wat precies is de reden dat deze man een held is volgens zovelen? Hij is gewoon een popiejopie figuur die goed is in zichzelf marketen, daar mag je best respect voor hebben maar iemand een held noemen vind ik persoonlijk dan weer wat ver gaan.
dat je daar nu pas achter komt is opzich al sneu... Ik had dat 13 jaar geleden al door
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2011 om 11:24:luistert heerlijk weg, vooral in de auto ....je hoort duidelijk Tiesto z'n genialiteit erin terug en, zoals ook al eerder vermeld, zijn de tracks zorgvuldig bij elkaar gesprokkeld
Ja, het is fijn om te zien en te horen dat hij als artiest ook weer helemaal happy is en muzikaal gezien stappen vooruit kan maakt
Uitspraak van party-guru op zaterdag 7 mei 2011 om 08:44:ja,was ook heerlijke muziek maar de vernieuwing is ook heerlijk(vind ik dan)
en zweeds gepingel...omdat ie wat gedaan heeft met shm..?
steengoeie cd!
kijk..met jou kan ik praten..idd echt steengoed!
maar als je goed luisterd, heel diep, hoor je wel een paar bekende samples erin terug.
Ik denk dan altijd maar, wie het ook produceerd, ik wou dat ik dat kon, en vind het leuk heel vrolijk en leuk klinken.
voor mij perfect als er weer een zonnige chilldag aankomt..
Smaken verschillen toch?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 23:44:Jazeker, een Allure album:
ken ik jou niet ergens van????
waarom denken mensen dat dit allure album uberhaupt door tiesto gemaakt is Showtek en Dennis Waakop-Reijers hebben dit album gewoon gemaakt. Is gewoon een verkoopstunt van Blackhole om de naam Allure (tiesto) weer eens naar boven te halen. that's all..
showtek? wist ik niet
Uitspraak van LennyPayne op vrijdag 13 mei 2011 om 23:51:ken ik jou niet ergens van????
Staat me vaag iets van bij ja
Uitspraak van party-guru op zaterdag 7 mei 2011 om 08:44:ja,was ook heerlijke muziek maar de vernieuwing is ook heerlijk(vind ik dan)
dat is juist het slechte ervan: het is totaal niet vernieuwend. Het klinkt als goedkope clubtrance uit de jaren 90, waar Tiësto zich godzijdank altijd van onderscheidde.....tot nu toe dus! En opbouwend? Alle platen klinken hetzelfde, dat je dat niet hoort......
Showtek en Dennis Waakop-Reijers hebben dit album gewoon gemaakt.
Ik geef Tiesto groot gelijk, wat zou jij doen als je zo groot ben als dj? ( afgezien wie het geproduceerd heeft).
Heb je dan uberhaupt nog tijd om te produceren, tussen het touren en feesten door?
Als er dan andere mensen, in jou gedachtenlijn kunnen produceren, beter toch?
En ja showtek en waakop-raaijers voor Tiesto produceren..haha al zo lang..
Wat maakt het allemaal uit, zou ik zeggen..
laatste aanpassing
Uitspraak van Intrancewtrust op zondag 8 mei 2011 om 10:59:Ben ik het niet helemaal mee eens, ok DJ's die kwalitatief goeie trancesetjes draaien zijn moeilijk te vinden hedendaags, maar er is zoveel kwaliteit..
Als je Armin van Buuren neemt als standaard voor wat de hedendaagse trance te bieden heeft is het niveau erg teleurstellend. Zijn setjes zijn doorgaans niet om aan te horen en heeft soms weinig met trance te maken. Zijn nr1 positie heeft ie imo dan ook vooral te danken aan zn image.
haha! zo is het, ik vind Armin, ook niet echt wat, maarja dat is toch maar net waar je van houdt..