Partyflock
 

Hindsight - The History

door , gepubliceerd op , waardering: 70/100
Hindsight - The History
28 april 2011
Liefhebbers van het ruigere werk opgelet. Hindsight, een van de langst lopende hardtrance en hardstyle feesten van Engeland, brengt naar aanleiding van hun elfjarig bestaan een hele dikke dubbelaar op de markt. Beide cd's staan bomvol tracks uit de categorie 'klassieker', en enkele nieuwere tunes die absoluut potentie hebben om over een paar jaar tot die categorie te behoren. Kortom, een dikke mix van oud en nieuw, gemixt door de legendarische Mark EG en Hindsight frontman Nick the Kid.

Gezamenlijke passie
In november 1999 wordt het eerste Hindsight event georganiseerd door Nick The Kid. Hindsight betekent 'terugblik'; in eerste instantie gaat Nick voor een feestconcept dat zich op oldschool richt. Hier komt snel verandering in. In een tijd waarin Engeland volledig uit zijn dak gaat op hardhouse, maakt Nick kennis met Duitse hardtrance. Het is liefde op het eerste gezicht en Nick is vastbesloten om deze vooruitstrevende muziek naar Engeland te halen. Hindsight kijkt vanaf dat moment niet meer terug, maar vooruit.

Niet veel later krijgt Nick een mixtape van Mark EG in zijn bezit. Het hardhouse tijdperk is nog in volle gang, maar Mark EG onderscheidt zich met een afwijkende platenkeus, zijn energie en een euforische sound. Als de twee elkaar een paar jaar later ontmoeten, is er meteen een klik. Mark EG draait een keer op Hindsight en wordt direct resident. Nu, elf jaar later, vieren de twee hun vriendschap, hun gezamenlijke passie voor de muziek en het succes van Hindsight met deze knallede dubbel cd. Op deze release vind je 49 tracks van onder anderen Showtek, Lisa Lashes, Luca Antolini, Louk, Yoji Biomehanika, DJ Wag, Scot Project, Dutchmaster, Kamui, K90, Andrea Montorsi, FJ Project, SHOKK en meer. Beide cd's vertegenwoordigen de Hindsight sound van de afgelopen elf jaar.

Dubbel interessant
Nick The Kid is the main man achter Hindsight. Maar gasten gaan voor, dus aan Mark EG de eer om de eerste mix voor zijn rekening te nemen. Tijdens 21 tracks neemt hij je mee op een geschiedenistoer langs een aantal van de dikste platen uit de Duitse hardtrance hoogtijdagen. Halverwege de cd gaat het toertje een tandje harder lopen. Mark bouwt op richting early hardstyle. Fijntjes wisselt hij het rauwere werk af met melodieuzere tunes, maar alles met rammende gouwe ouwe hardtrance/hardstyle baselines. In het begin van 2000 gebeurt er veel in de harde dance hoek. De grenzen tussen Duitse hardtrance en Engelse hardhouse vervagen en uit de Duitse, Italiaanse en Nederlandse hardtrance groeit een nieuwe stroming: hardstyle. Mark EG laat deze ontwikkeling steengoed terugkomen in zijn mix. De muziekliefhebbers die bovengenoemde stromingen hebben gevolgd worden geen moment teleur gesteld.

Nick The Kid gebruikt maar liefst 28 nummers om zijn verhaal te vertellen. In deze mix ligt de nadruk - met name aan het begin - wat meer op de Engelse kant van de hardtrance. Maar ook de Duitse intonatie komt ruimschoots aan bod. Wat opvalt is dat de mix iets melodieuzer is ten opzichte van CD1 en Nick The Kid gebruikt iets meer actuelere tracks dan zijn voorganger. Kortom, de heren presenteren overduidelijk hun eigen idee van de afgelopen 11 jaar. Je hoort niet twee keer hetzelfde riedeltje met andere tunes, en dat maakt de release nog interessanter. Wat ik persoonlijk ook gaaf vind, is dat zowel Mark als Nick hier en daar een mashup maken door bepaalde samples van een nummer dat nog moet komen, al twee tracks eerder aan te kondigen. Ghosts en Electro Slut van Kamui zijn bijvoorbeeld samengevoegd tot één track en bij het inmixen van Instant Fame van Geck-O hoor je al even de klanken van DJ Noice met First Rebirth in de Phillipe Rochard mix. Deze speelsheid maakt de verhalen nóg interessanter.

Conclusie
De twee 80 minuten mixen nemen je niet alleen mee op een muzikale reis door de onstuimige jaren van Hindsight, maar ook in de geschiedenis van hardhouse, hardtrance en hardstyle uit zowel Engeland, Duitsland als Nederland. Mark en Nick hebben twee jaar de tijd genomen om met de sterkst mogelijke tracklist te komen. Het is natuurlijk onmogelijk om alle dikke tracks van de afgelopen elf jaar in een release te vatten, maar persoonlijk vind ik dat het de heren erg goed is gelukt om alles waardig en krachtig samen te vatten in twee cd's.

Hindsight - The History vanaf nu verkrijgbaar op www.germantrance.com en als je binnenkort gaat knallen op een feest in Engeland kom je hem zeker tegen. Alle grote download sites volgen binnenkort. Voor de DJ's onder ons: er wordt ook een bundel gereleased met 15 extended nummers van het album. Houd je favo downloadsite in de gaten.

Score: 70/100


www.myspace.com/djnickthekid
www.markeg.com

Tracklists

CD1 - Mixed by Mark EG
  1. Mark EG - Intro
  2. Aquaplex - World Of Innocence
  3. Gollum & Yanny - Watch Out
  4. Rockshock - Murder Sound (Andreas Krämer Mix)
  5. Gollum & Yanny - Shadows And Lights
  6. Arome - Hands Up (Scot Project Mix)
  7. Solid Sleep - Club Attack
  8. Aquaplex Meets Junk Project - Brightness
  9. DJ Wag - The Day The Earth Caught Fire
  10. Impegement Syndrom - Feel The Fire
  11. Nicci Versacci - Dirty Fatness (LaCargo Mix)
  12. DJ Dean - Ballanation
  13. Arome - Visions Of Paradise (Scot Project Mix)
  14. Yakooza - Cocaine
  15. Louk & Busho - 15 Volts
  16. FJ Project - Brainstorm (Acid 303 Mix)
  17. FJ Project - Heatbreaker
  18. The Projector - Rave Machine (FJ Project Mix)
  19. Dark Oscillators - Food For Woofers (A-Style Mix)
  20. Atlantic Wave - Reforced (Glada Mix)
  21. Showtek - F.T.S
CD2 - Mixed by Nick The Kid
  1. DJ Centaury & Wavetraxx - Lazarus
  2. Body Shock - Full Moon (Original Mix)
  3. Parker & Clind - Generator (Power Club Mix)
  4. Kay Cee - Escape
  5. DJ Merlin & C-Bass - Transmission
  6. Solid Sleep - Deep Star
  7. Blade Attack - Waterloops
  8. Skysurfer - Colors
  9. Dave Joy - First Impression (S.H.O.K.K Mix)
  10. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
  11. K90 - Red Snapper (Vinylgroover & Red Head Mix)
  12. Alphazone - Flashback (Dave Joy Mix)
  13. Nick The Kid - Enigma
  14. Impegement Syndrom - Lowdown
  15. Ado & Montorsi - Roll Of Bass
  16. Yoji Biomehanika - Ding A Ling (Scot Project Mix)
  17. Bush - The Future
  18. Kamui - Ghosts
  19. Kamui - Electro Slut
  20. Geck-O - Instant Fame
  21. DJ Noise - First Rebirth (Phillipe Rochard Mix)
  22. Uberdruck - Here's Freddy
  23. Wragg & Log One - Creatures
  24. Louk - Next Time
  25. Lisa Lashes - Maxwell (Luca Antolini Mix)
  26. Luca Antolini - Full Seduction (Antolini & Montorsi Mix)
  27. Public Domain Soundsystem - Automatic Audio Overload (Sa.vee.oh Mix)
  28. Dutch Master - Recalled To Life

18 opmerkingen

Gezamenlijke passie
In november 1999 wordt het eerste Hindsight event georganiseerd door Nick The Kid. Hindsight betekent 'terugblik'; in eerste instantie gaat Nick voor een feestconcept dat zich op oldschool richt. Hier komt snel verandering in. In een tijd waarin Engeland volledig uit zijn dak gaat op hardhouse, maakt Nick kennis met Duitse hardtrance. Het is liefde op het eerste gezicht en Nick is vastbesloten om deze vooruitstrevende muziek naar Engeland te halen. Hindsight kijkt vanaf dat moment niet meer terug, maar vooruit.

-> pure onzin die je hier schrijft, mensen als M-zone, Mark e.g. draaiden al jaren (sinds 94) hardtrance van het continent (vooral Duits, Belgisch). En heeft wel even geduurd voor dat Hindsight zich aanpassen (dus niet snel zoals jij schrijft).

Niet veel later krijgt Nick een mixtape van Mark EG in zijn bezit. Het hardhouse tijdperk is nog in volle gang, maar Mark EG onderscheidt zich met een afwijkende platenkeus, zijn energie en een euforische sound. Als de twee elkaar een paar jaar later ontmoeten, is er meteen een klik. Mark EG draait een keer op Hindsight en wordt direct resident.

-> Hij 'kende' Mark e.g. nog van vroeger van tapes (voor Hindsight), wat je zegt klopt dus niet. Hij draaide idd anders dan de meeste djs, maar Nick refereert daarbij ook naar de UK happy hardcore die toen groot was en niet alleen naar de hardhouse. Mark e.g. draaide toen veel op uk happy feesten waar ze ook een 'techno' room hadden. Hij was niet resident dj, maar wel een dj die daar vaak draaide. Daarnaast heeft hij Mark e.g. gezien op een feest in '97.

Nick The Kid is the main man achter Hindsight. Maar gasten gaan voor, dus aan Mark EG de eer om de eerste mix voor zijn rekening te nemen. Tijdens 21 tracks neemt hij je mee op een geschiedenistoer langs een aantal van de dikste platen uit de Duitse hardtrance hoogtijdagen. Halverwege de cd gaat het toertje een tandje harder lopen. Mark bouwt op richting early hardstyle. Fijntjes wisselt hij het rauwere werk af met melodieuzere tunes, maar alles met rammende gouwe ouwe hardtrance/hardstyle baselines. In het begin van 2000 gebeurt er veel in de harde dance hoek. De grenzen tussen Duitse hardtrance en Engelse hardhouse vervagen en uit de Duitse, Italiaanse en Nederlandse hardtrance groeit een nieuwe stroming: hardstyle. Mark EG laat deze ontwikkeling steengoed terugkomen in zijn mix. De muziekliefhebbers die bovengenoemde stromingen hebben gevolgd worden geen moment teleur gesteld.

-> Ook hier in staat een stuk wat niet waar is. Duitse hardtrance had zijn hoogtijdagen rond 94-98. Onder muziekliefhebbers is dat een vrij algemene opvatting. Vaak mensen die wat later instroomde c.q. zich niet verdiept hebben zie je een afwijkende mening hierin ;)

Nick The Kid gebruikt maar liefst 28 nummers om zijn verhaal te vertellen. In deze mix ligt de nadruk - met name aan het begin - wat meer op de Engelse kant van de hardtrance. Maar ook de Duitse intonatie komt ruimschoots aan bod. Wat opvalt is dat de mix iets melodieuzer is ten opzichte van CD1 en Nick The Kid gebruikt iets meer actuelere tracks dan zijn voorganger. Kortom, de heren presenteren overduidelijk hun eigen idee van de afgelopen 11 jaar. Je hoort niet twee keer hetzelfde riedeltje met andere tunes, en dat maakt de release nog interessanter.

-> wat een dooddoener dat ze niet twee keer met dezelfde platen komen, logisch toch?

Wat ik persoonlijk ook gaaf vind, is dat zowel Mark als Nick hier en daar een mashup maken door bepaalde samples van een nummer dat nog moet komen, al twee tracks eerder aan te kondigen. Ghosts en Electro Slut van Kamui zijn bijvoorbeeld samengevoegd tot één track en bij het inmixen van Instant Fame van Geck-O hoor je al even de klanken van DJ Noice met First Rebirth in de Phillipe Rochard mix. Deze speelsheid maakt de verhalen nóg interessanter.

Moet 'm nog luisteren, maar dat klinkt idd innovatief en interessant

Conclusie
De twee 80 minuten mixen nemen je niet alleen mee op een muzikale reis door de onstuimige jaren van Hindsight, maar ook in de geschiedenis van hardhouse, hardtrance en hardstyle uit zowel Engeland, Duitsland als Nederland. Mark en Nick hebben twee jaar de tijd genomen om met de sterkst mogelijke tracklist te komen. Het is natuurlijk onmogelijk om alle dikke tracks van de afgelopen elf jaar in een release te vatten, maar persoonlijk vind ik dat het de heren erg goed is gelukt om alles waardig en krachtig samen te vatten in twee cd's.
Score: 70/100

-> Merkwaardig dat je dan 'maar' 70 punten geeft ;) Lijkt me sterk dat ze er twee jaar mee bezig zijn geweest, dat is wat ze zeggen, maar een kritisch recensent weet toch wel beter?

Hindsight - The History vanaf nu verkrijgbaar op www.germantrance.com en als je binnenkort gaat knallen op een feest in Engeland kom je hem zeker tegen. Alle grote download sites volgen binnenkort. Voor de DJ's onder ons: er wordt ook een bundel gereleased met 15 extended nummers van het album. Houd je favo downloadsite in de gaten.

Laatste stuk is meer promotie dan recensie, niet nodig lijkt me. Beter is het om wat objectiever/neutraler in te staan. Verder vlot geschreven e.d. En wat me aanspreekt is dat je wat achtergrondinformatie geeft, zorg dan wel dat die klopt,want dit kan storend overkomen bij de lezers. Daarnaast valt me op dat je nogal veel hebt van persbericht wat is uitgegaan. Min of meer delen heb je overgenomen, absolute doodzonde bij het schrijven van recensies.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 62105, 11259}
Uitspraak van Love is the answer op zondag 1 mei 2011 om 15:41:
-> wat een dooddoener dat ze niet twee keer met dezelfde platen komen, logisch toch?

Je moet de dubbel cd's de kost geven die 2 x nagenoeg hetzelfde brengen...

Wat de achtergrondinfo betreft, wat grappig dat jij beter over Mark en Nick geinformeerd bent dan zijzelf... ;)
Onzin. Je hebt niet goed geluisterd naar ze, en/of beter je hebt het persbericht verkeerd geïnterpreteerd. Bovendien heb ik je feedback gegeven over nog wat andere zaken ;)

Uitspraak van MvDJ op maandag 2 mei 2011 om 10:45:
Je moet de dubbel cd's de kost geven die 2 x nagenoeg hetzelfde brengen...

je hebt het over uitzonderingen ;) in het hardhouse/hardcore/freeform/uk happy/hardtrance circuit ken ik ze (afgelopen jaren) niet
 
Uitspraak van Love is the answer op zondag 1 mei 2011 om 15:41:
wat een dooddoener dat ze niet twee keer met dezelfde platen komen, logisch toch?
Je moet beter lezen wat hij schrijft. Tuurlijk gebruiken ze niet twee keer dezelfde platen, maar daarmee had de muzikale invulling nog wel vergelijkbaar kunnen zijn, omdat het dezelfde periode betreft. Maar dat is dus niet het geval, dat wil hij er mee zeggen (Y)

Uitspraak van Love is the answer op maandag 2 mei 2011 om 11:12:
Onzin. Je hebt niet goed geluisterd naar ze, en/of beter je hebt het persbericht verkeerd geïnterpreteerd
Waarom doe jij toch altijd voorkomen dat wat jij zegt ook de waarheid is? En als dan aangegeven wordt dat hij dit van de artiesten zelf gehoord heeft, dan is het weer onzin en heeft hij niet goed geluisterd.

Ik sta best open voor jouw mening en je hebt ongetwijfeld veel kennis in huis, met name ook van de periode waarin veel leden, maar wellicht ook sommige recensenten nog niet zo betrokken waren bij de dancescene. Maar door je houding en je manier van posten kom je bij mij helaas echt over als een irritante betweter.

Uitspraak van Love is the answer op maandag 2 mei 2011 om 11:12:
Bovendien heb ik je feedback gegeven over nog wat andere zaken
Gelukkig zijn we niet verplicht op al je posts te antwoorden :)
Uitspraak van MvDJ op maandag 2 mei 2011 om 10:45:
e moet de dubbel cd's de kost geven die 2 x nagenoeg hetzelfde brengen...

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 11:47:
Je moet beter lezen wat hij schrijft. Tuurlijk gebruiken ze niet twee keer dezelfde platen, maar daarmee had de muzikale invulling nog wel vergelijkbaar kunnen zijn, omdat het dezelfde periode betreft.

Ja, zo kan je het ook lezen. Blijkbaar lees ik niet goed en/of is het onduidelijk geformuleerd (multi interpretabel). Als je het bedoelde zoals Iguana stelt, neem ik de feedback terug.

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 11:47:
Waarom doe jij toch altijd voorkomen dat wat jij zegt ook de waarheid is? En als dan aangegeven wordt dat hij dit van de artiesten zelf gehoord heeft, dan is het weer onzin en heeft hij niet goed geluisterd.

Lees zelf het persbericht. Dan kom je ongetwijfeld zelf tot mijn conclusie. En dan zal je ook zien dat heel wat copy & paste is toegepast (in net wat andere woorden).

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 11:47:
Ik sta best open voor jouw mening en je hebt ongetwijfeld veel kennis in huis, met name ook van de periode waarin veel leden, maar wellicht ook sommige recensenten nog niet zo betrokken waren bij de dancescene. Maar door je houding en je manier van posten kom je bij mij helaas echt over als een irritante betweter.

Als je bovenstaande leest is het toch duidelijk dat de recensent er op een aantal punten compleet naast zit? & ik heb idd ook -wat je al zei- de nodige kennis in huis. Dat heeft toch niks met betweter (tegen beter weten in) te maken, maar juist het correct weergeven van fouten. Wees blij dat er ook bezoekers zijn die de moeite nemen om inhoudelijk te reageren ;)

Ik heb mijn bijdrage nog even doorgelezen en het is deels aan de 'pittige' kant, vooral door termen als 'onzin', ik denk je dat je dan ook vooral met de 'toon' moeite hebt. Misschien komt dat irritant over, zoals ik het irritant vond dat er in een recensie zulke onjuistheden staan.

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 11:47:
Gelukkig zijn we niet verplicht op al je posts te antwoorden :)

Tuurlijk, doe wat je wil, maar als iemand je feedback geeft, je in discussie bent, dan kan je daar volgens mij best wel op reageren ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Love is the answer op maandag 2 mei 2011 om 13:29:
Als je bovenstaande leest is het toch duidelijk dat de recensent er op een aantal punten compleet naast zit?

Enkel omdat jij dat zegt? Er is wel iets meer nodig om me te overtuigen.
Wellicht heb je gelijk hoor, maar ik zie niet in waarom ik de een die zegt dat hij gelijk heeft (jou), eerder zou moeten geloven dan de ander die zegt dat hij gelijk heeft (de recensent), temeer deze de artiesten zelf heeft gesproken. Dan geef ik hem nog altijd het voordeel van de twijfel :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 15:50:
Enkel omdat jij dat zegt? Er is wel iets meer nodig om me te overtuigen.
Wellicht heb je gelijk hoor, maar ik zie niet in waarom ik de een die zegt dat hij gelijk heeft (jou), eerder zou moeten geloven dan de ander die zegt dat hij gelijk heeft (de recensent), temeer deze de artiesten zelf heeft gesproken. Dan geef ik hem nog altijd het voordeel van de twijfel :)

Je moet geloven wie je wil. Mijn suggestie is om het persbericht te lezen. Recensie staat vol met fouten ;)
laatste aanpassing
Artiest Louk
Trust me the tracklist took two years to sort!

I know cause I did all the licensing for it!

We started this project in March 2009!

Louk
anyway that is sidetracked from the point, thanks for a wicked review!!!

Mark and Nick did pick the same tracks for the album, there was a shortlist of 200, about 140 of those we found the original authors and rights to, some wanted too much money to license so we didnt license the tracks but picked 49 of the best old and new tracks played at hindsight events from the playlist.

Nick did start putting on oldschool parties then moved to hard trance, everything Martijn has said in the review is correct :)

Louk
Uitspraak van Louk op dinsdag 10 mei 2011 om 03:57:
everything Martijn has said in the review is correct

I rest my case!
In november 1999 wordt het eerste Hindsight event georganiseerd door Nick The Kid. Hindsight betekent 'terugblik'; in eerste instantie gaat Nick voor een feestconcept dat zich op oldschool richt. Hier komt snel verandering in. In een tijd waarin Engeland volledig uit zijn dak gaat op hardhouse, maakt Nick kennis met Duitse hardtrance. Het is liefde op het eerste gezicht en Nick is vastbesloten om deze vooruitstrevende muziek naar Engeland te halen. Hindsight kijkt vanaf dat moment niet meer terug, maar vooruit.

-> pure onzin die je hier schrijft, mensen als M-zone, Mark e.g. draaiden al jaren (sinds 94) hardtrance van het continent (vooral Duits, Belgisch). En heeft wel even geduurd voor dat Hindsight zich aanpassen (dus niet snel zoals jij schrijft).

Check blackout forum, er zijn daar heel wat setjes van m-zone, mark e.g. te vinden van voor die tijd.

-> Hij 'kende' Mark e.g. nog van vroeger van tapes (voor Hindsight), wat je zegt klopt dus niet. Hij draaide idd anders dan de meeste djs, maar Nick refereert daarbij ook naar de UK happy hardcore die toen groot was en niet alleen naar de hardhouse. Mark e.g. draaide toen veel op uk happy feesten waar ze ook een 'techno' room hadden. Hij was niet resident dj, maar wel een dj die daar vaak draaide. Daarnaast heeft hij Mark e.g. gezien op een feest in '97

Niet veel later krijgt Nick een mixtape van Mark EG in zijn bezit. Het hardhouse tijdperk is nog in volle gang, maar Mark EG onderscheidt zich met een afwijkende platenkeus, zijn energie en een euforische sound. Als de twee elkaar een paar jaar later ontmoeten, is er meteen een klik. Mark EG draait een keer op Hindsight en wordt direct resident.

-> Hij 'kende' Mark e.g. nog van vroeger van tapes (voor Hindsight), wat je zegt klopt dus niet. Hij draaide idd anders dan de meeste djs, maar Nick refereert daarbij ook naar de UK happy hardcore die toen groot was en niet alleen naar de hardhouse. Mark e.g. draaide toen veel op uk happy feesten waar ze ook een 'techno' room hadden. Hij was niet resident dj, maar wel een dj die daar vaak draaide. Daarnaast heeft hij Mark e.g. gezien op een feest in '97.

Zie hieronder voor verdere argumentatie.
http://www.adelaideclubber.com.au/news/nick-the-kid-interview
'The first proper big rave I went to was Dreamscape in 97 which was absolutely awesome & opened my eyes up even further to what raves were all about! I started promoting my first over 18's event around the same time in my home town called Plastic Fantastic at a club called the Tube and had guests such as Sy, Dougal, Hixxy, Mike Cosford, Slipmatt etc I was 16 at the time'
& 'The first proper event I played was an under 18's hardcore event called High Risk in Taunton, I went on to be a resident for them playing happy hardcore & Trancecore. I still have the hand drawn flyer lol No photoshop back then!'
Zeer duidelijke verwijzing naar UK happy. Sy, Dougal zijn allemaal happy hardcore djs.
http://www.harderfaster.net/?section=features&action=showfeature&featureid=12084&forumid
'Over the years I’ve been influenced by too many people to mention but in the early days it was definitely The Prodigy, Carl Cox and the old Dance Planet tapes that switched me on to the underground dance scene. Seeing Mark EG for the first time in 1997 was definitely a big turning point for me as well, the music he was playing back then was inspirational and the enthusiasm that went with it just blew me away'

Duidelijk genoeg toch?

Merkwaardig dat je dan 'maar' 70 punten geeft Lijkt me sterk dat ze er twee jaar mee bezig zijn geweest, dat is wat ze zeggen, maar een kritisch recensent weet toch wel beter?
-> Blijft merkwaardig dat je 70 punten geeft, na zo'n lovend verhaal.

Okay. Blijkbaar heeft het twee jaar geduurd. Goed van Louk om te horen waarom het zo lang geduurd heeft. Vaak gaat het sneller, maar laten ze hem om marketingtechnische redenen nog even op de plank liggen.

Uitspraak van Louk op dinsdag 10 mei 2011 om 03:57:
Nick did start putting on oldschool parties then moved to hard trance

I never disagreed with that. My comments were about the tempo of the transition. And secondly, Martijn argues there was no hardtrance in the UK in the period Nick heard Mark e.g. (around 97) which is a bloody lie. Please respect the pionering work of djs like m-zone years before 97.

Furthermore I think a review should be -so objective as possible- and not a marketing/ PR tool. Unfortunately sometimes people misuse these reviews to promote artists they like or who they are connected with. I speak purely as a music lover. Marketing and PR destroy a lot of the purity of music. ;)
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Pservice
Artiest {SHOWLIST artist 54629, 78775}
Praat niet over dingen waar je geen weet van hebt...
en over hetgene waar je al dan niet wel verstand van hebt, hou dat gewoon lekker voor jezelf, ik denk niet dat er iemand op zit te wachten
We waited for a year for Mark EG to do his mix due to various tours and other projects and nick didn't mix his till mark eg was done, , by then some more tracks were wanted for the project so I tracked more licenses down.
Uitspraak van inactief op donderdag 12 mei 2011 om 00:00:
en over hetgene waar je al dan niet wel verstand van hebt, hou dat gewoon lekker voor jezelf, ik denk niet dat er iemand op zit te wachten

volgens mij is het juist de bedoeling op zo'n forum om tot uitwisseling van inzichten/ gedachten te komen ;)

Uitspraak van Louk op donderdag 12 mei 2011 om 00:45:
We waited for a year for Mark EG to do his mix due to various tours and other projects and nick didn't mix his till mark eg was done, , by then some more tracks were wanted for the project so I tracked more licenses dow

Thanks Louk.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van inactief op donderdag 12 mei 2011 om 00:00:
Praat niet over dingen waar je geen weet van hebt...
en over hetgene waar je al dan niet wel verstand van hebt, hou dat gewoon lekker voor jezelf, ik denk niet dat er iemand op zit te wachten

:lol:

Uitspraak van Love is the answer op donderdag 12 mei 2011 om 11:22:
volgens mij is het juist de bedoeling op zo'n forum om tot uitwisseling van inzichten/ gedachten te komen

Heb je helemaal gelijk in, maar zoals eerder gezegd is het beter om sommige "inzichten en gedachten" voor jezelf te houden.


MvDJ heeft gewoon een goede recensie geschreven, waar hij trots op mag zijn:)
:jaja:

Zo zie je maar, liefde maakt blind.

:lol:
Uitspraak van Eldorado op zaterdag 14 mei 2011 om 11:52:
Heb je helemaal gelijk in, maar zoals eerder gezegd is het beter om sommige "inzichten en gedachten" voor jezelf te houden.
MvDJ heeft gewoon een goede recensie geschreven, waar hij trots op mag zijn

Volgens mij zijn we hier allemaal volwassen en MvDJ kan best wat hebben dacht ik zo. ;) Ik vind het juist prima dat inzichten en gedachten vrijelijk worden gedeeld. Het zijn maar 'meningen'.

Misschien kwam het wat hard over, maar 80% van de recensie vind ik prima hoor. Stonden mijn inziens paar fouten in. No big deal voor de rest. Tof dat er aandacht voor deze cds is ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van Love is the answer op zondag 15 mei 2011 om 10:21:
Volgens mij zijn we hier allemaal volwassen en MvDJ kan best wat hebben dacht ik zo. Ik vind het juist prima dat inzichten en gedachten vrijelijk worden gedeeld. Het zijn maar 'meningen'.

Jij bent echt een lachertje, maar dat wist je al geloof ik.

Eerst de wijsheid in pacht hebbend van alles en nog wat bekritiseren en daarna, als meneer zelf met de neus op de feiten wordt gedrukt, spreken over 'vrijelijk delen van inzichten'. Loooooool! :lol: