Partyflock

De Beukplaat 6 - Compiled by Mental Theo

De Beukplaat 6 - Compiled by Mental Theo (afbeelding)
Artiest: Mental Theo Site
gepubliceerd door , op , waardering: 75/100
Genre: early hardcore, hardcore, hardstyle
Mental Theo heeft veel vrienden en vijanden gemaakt in de afgelopen tien jaren. Veel verschillende dingen heeft hij gedaan en slechter is hij er zeker niet van geworden. Mooie dingen zoals Love Parade Berlijn of paar megahits samen met zijn maat Charly Lownoise. Ook op TV was hij met regelmaat te zien en nu vlamt hij door op de radio en dat is precies de achtergrond van deze verzamelaar. Bloed kruipt waar het niet gaan kan en hij laat nog af en toe zijn ruige hart spreken met de “Beukplaat” , een compilatie afgeleid van zijn programma op Slam!FM.

Wat gelijk opvalt aan de tracklist is het overvloeien van early hardcore, hardcore en hardstyle. De cd begint met Headhunterz’s “Rock Civilization”, waarbij je al een lekker gevoel krijgt om te feesten. De track erna is gelijk al een hardcore track, en wel van The Viper & Mad-E-Fact. Op zich niet raar, maar na dit nummer gaan we weer terug naar de hardstyle met Showtek. Deze variatie is eigenlijk het concept van deze release en we gaan dan ook vrolijk door met een wisseling tussen hardstyle en hardcore, aangevuld met de nodige early hardcore tracks. Over het algemeen treffen we bij de early hardcore weinig verassingen aan, op een paar tracks na zoals “1’s Again” van The Viper & The Perpetrator en “Wake Up” van Mister DJ. Dit soort nummers kom je niet op elke verzamelaar tegen en het is toch prettig om ze weer terug te horen. Ook de nieuwe hardcore krijgt op deze cd de kans, want uiteraard kan hij Tha Playah met “Walking The Line” niet overslaan.

Schijf nummer twee begint ook met een lekkere hardstyle track komend van Wildstylez. 'No Time to Waste' was het Defqon.1 anthem van dit jaar. Dit blijft een erg dikke track, alhoewel je hem vast al vaak genoeg gehoord hebt. Eigenlijk is deze cd een kopie van de eerste. Zelfde opbouw, zelfde soort tracks, alleen vanzelfsprekend andere nummers. Een opvallende track is afkomstig van Mister DJ, die in totaal met drie tracks vertegenwoordigd is en dat terwijl hij niet eens zo heel veel geproduceerd heeft onder die naam. Zijn “Screaming” doet absoluut de naam eer aan. Wat verder erg positief opvalt is de keuze voor de nog niet zolang geleden uitgekomen remix van “Forgotten Moments” door Ophidian. Wat blijft dat een bloedmooie plaat.

'De Beukplaat 6' is een zeer wisselende cd qua muziek, wat het soms moeilijk te beluisteren maakt. Zo hoor je hardstyle, dan weer hardcore en dan ineens van snelle early hardcore duik je naar een rustige variant. Daar had beter naar gekeken mogen worden. Tevens, maar daar kan Mental Theo niks aan doen, is de mastering erg matig. Lekkere tracks zoals “Walking The Line” missen kracht in de kick, door het toch oppervlakkige mastering werk. Aan de andere kant is het positief dat we veel volledige versie van de tracks op deze cd aantreffen. Zo wordt "Young Birds" erg vaak ingekort, maar gelukkig op deze cd niet. Kortom, dit is een prima verzamelaar die een tijdsbestek pakt van begin jaren '90 tot aan heden ten dage. Dat er zoveel early hardcore op staat betekent ook alleen maar dat ondanks zijn uitstapjes, Theo altijd een hardcore hart heeft blijven houden.

Score: 75/100


www.slamfm.nl
www.mentaltheo.nl
laatste aanpassing dinsdag 31 augustus 2010 om 15:41
Tracklists
    CD1
  1. Headhunterz - Rock Civilization
  2. The Viper & Mad-E-Fact - Control The Party
  3. Showtek - World Is Mine
  4. The Pitcher - Pump It Loud 2006
  5. Mister DJ - Wake Up
  6. Bald Terror - Drummachine (DJ Paul remix)
  7. Highlander - Hold Me Now (I'm Sorry)(Bass-D & King Matthew Remix)
  8. Technoboy - Rage
  9. DJ Paul & Rob - Lords Of The Hardschool (DJ Paul's Forze Mix)
  10. DJ The Viper & Perpetrator - 1’s Again
  11. Mister DJ - It Ain’t Over
  12. DJ Pagan - Mister Mister Scarface (DJ Isaac Remix)
  13. Darrien Kelly & Scott Brown - Total Verwarring
  14. DJ Paul - Play My Game
  15. DJ Isaac - Damn Hardcore
  16. G-Town Madness vs. The Viper - Here It Comes(Original 2002 Mix)
  17. The Playah - Walking The Line
    CD2
  1. Wildstylez - No Time To Waste ( Defqon.1 2010 Anthem)
  2. Juggernaut - Ruffneck Rules Da Artcore Scene
  3. Technoboy - Ti Siento
  4. G-Town Madness & The Viper - Buck em Down
  5. Bertocucci Feranzano - XTC Love (Buzz Mix)
  6. Mister DJ - Screaming
  7. DJ Paul Elstak - Rave On (DJ Paul's Forze Mix)
  8. Zatox - Poltergeist (feat. Nikita)
  9. DJ Isaac & The Viper - Freak That Shit (Bass-D & King Matthew Remix)
  10. Critical mass - Burnin' Love
  11. Mad-E-Fact - The Hustle
  12. Forze dj team - One To The Two
  13. Darrien Kelly & Stunned Guys - Party Rico
  14. Paul Elstak - Boom Boom (whoo)
  15. DJ Weirdo & Phil Omanski - Young Birds (Original Mix)
  16. Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian DJ Cut)
  17. T.O.P.D.R.O.P. - Achtung! (Charly Lownoise & Menthal Theo Remix)
toegevoegd op 31 augustus 2010

81 opmerkingen

best of both worlds1 september 2010 09:26
donateur!
de titel is al weinig hoopgevend
:[[TER­RORNOI­SEKICK­TERROR­]:[1 september 2010 09:26
Ik ga um kopen :D :honger:

(F)
Vedrix (aka De Lange Man)1 september 2010 11:09
donateur!
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 september 2010 om 09:26:
de titel is al weinig hoopgevend

idd ;-)
Vage Nico1 september 2010 11:14
Heb er ook effe naar mogen luisteren en ik vind het wel een apart concept dat zeker de doorsnee hardhoofd moet aanspreken. Leuk ook die early hardcore erop. Dat is toch een beetje de spreekwoordelijke paplepel voor de jongeren onder ons. (y)

Wat ik zelf jammer vind is dat sommige tracks flink zijn ingekort en andere juist weer niet.

Prima inhoudelijke review trouwens Rico :bier:
VanFlip1 september 2010 12:43
Lekker voor in de auto!
ikbe1 september 2010 13:16
'k heb ondertussen 3 van de 6 compilaties liggen, en vind het toch wel een leuk concept. Er staan veel goede hits tussen, maar sommigen zouden idd veel harder gemasterd kunnen worden of zelfs wat sneller gepitched kunnen worden. Maar dat is mijn bescheiden mening dan e;-)
:bounce: Maxim:­bounce­: Early-Freak1 september 2010 15:44
En weer een cd met de hitjes erop:lol:
TalArt1 september 2010 16:36
'De Beukplaat 6' is een zeer wisselende cd qua muziek, wat het soms moeilijk te beluisteren maakt


Daar moet de cd ook zn kracht uit halen, de variatie. Helaas niet echt lkkr uitgewerkt.
PlumCore!!!1 september 2010 17:27
Geloof me, hij zuigt!;)
Wasted Wheely1 september 2010 17:32
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.
http://partyflock.­nl/review/418:Partyraiser_­One_­Man_­Half_­Machine_­Project_­2.­html
laatste aanpassing 1 september 2010 18:39
Materazzi231 september 2010 17:50
Kut opbouw! 1x geluisterd en daar blijft het ook bij
Frank_!(h)1 september 2010 18:35
Tracklist ziet er opzich niet slecht uit, maar die opbouw :rot:
CD 2 Track 02 & 16 enigste waarvoor ik hem misschien nog wel eens wil kopen maar denk dat k maar eens een betere cd zoek met deze 2 tracks erop :/
Elcoholik :bier:1 september 2010 19:36
Uitspraak van Frank_!(h) op woensdag 1 september 2010 om 18:35:
racklist ziet er opzich niet slecht uit, maar die opbouw :rot:
CD 2 Track 02 & 16 enigste waarvoor ik hem misschien nog wel eens wil kopen maar denk dat k maar eens een betere cd zoek met deze 2 tracks erop

Waarom zou je uberhaupt een cd kopen voor 2 tracks? De tracks die jij noemt zijn trouwens al op honderden van dit soort 13 in een dozijn cd'tjes te vinden.:)
Prins Petrus d'n Urste.­1 september 2010 20:47
(permanent verbannen)
Ik vind m kut want Muil Houwe staat er niet op :'(
lucje_b1 september 2010 22:56
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 september 2010 om 09:26:
de titel is al weinig hoopgevend

dat ten eerste
Uitspraak van Wasted Wheely op woensdag 1 september 2010 om 17:32:
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.­

zeg maar precies nageaapt :9

dat word m dus neit :P
Spazeman:[2 september 2010 08:52
een lachertje dit:lol:
Saaloo2 september 2010 11:18
Hier bestaat nou de uitvinding 'downloaden' voor. Die gozer verdient geen cent aan mij :lol:
:bounce: Klein Ravertje2 september 2010 12:08
(permanent verbannen)
Hitjesparade de gekste :cheer:
:bounce: Maxim:­bounce­: Early-Freak2 september 2010 16:00
Uitspraak van :bounce: Klein Ravertje op donderdag 2 september 2010 om 12:08:
Hitjesparade de gekste

Een heel erg grote hitjesparade ja:lol:

Hoeveel cd's zijn er zolang samerhand wel niet met deze hits:lol:
Den Haelve Taemme 0202 september 2010 21:03
Uitspraak van Saaloo op donderdag 2 september 2010 om 11:18:
Hier bestaat nou de uitvinding 'downloaden' voor.­ Die gozer verdient geen cent aan mij

+1
Exomni2 september 2010 21:06
sorry ik kan deze cd niet echt serieus nemen.
dat komt om het feit dat de mastering niet top is.
ten tweede is de platenkeuze ( hoe zou ik het zeggen ) ver onder de maat.

--------------------------------------------

15. DJ Weirdo & Phil Omanski - Young Birds (Original Mix)
16. Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian DJ Cut)

--------------------------------------------

deze tracks vind ik persoonlijk niet bij elkaar passen, ik vind Young Birds een zeer goede track, maar daar vind ik Forgotten Moments niet echt bij passen.
maak dan eerst een early cd en dan een present hardcore cd.
de combinatie al vind ik al slecht, early moet blijven zoals het is en daar kan gewoon geen present hardcore bij toegevoegd worden, omdat early een 'mooie' geschiedenis heeft, en dat wordt gewoon op deze cd eventjes 'verziekt'.:S

en die hitjes die kennen we allemaal, deze cd krijgt van mij een vette onvoldoende :)
Iguana_2 september 2010 21:34
donateur!
Uitspraak van Exomni op donderdag 2 september 2010 om 21:06:
maak dan eerst een early cd en dan een present hardcore cd.­

Ja want daar zijn er nog niet zoveel van (Y)
Of het je aanspreekt of niet is een kwestie van smaak, feit is wel dat een indeling als deze juist eens wat anders is, een combi van early, present en hardstyle.
bl00m3 september 2010 00:41
pffff Zatox - Poltergeist :kwijl: Dat nummer is veeels te lekker voor deze pruts compilatie! Makkelijk zakenvullen zo, alhoewel ik me toch afvraag wie dit zal kopen?
Paranormaal bevaagd3 september 2010 10:07
weer mooi cdtje hoor!
Coentjuh :bounce:3 september 2010 10:35
hardcore was toch dood theo?
Bult..3 september 2010 11:48
75/100 :lol:
eddy terror3 september 2010 12:26
hardcore en de aerly blijft lekker,en elk nm is een hitjuu ;-)
pvdp3 september 2010 13:33
ik stel me toch wel wat anders voor bij beukplaten!

chrono of tieum bijvoorbeeld! :kwijl:
Vage Nico3 september 2010 14:23
Het is natuurlijk makkelijk om je af te zetten van een dergelijk product en het hier rucksichtlos de grond in te boren.

Maar ik vind die tracklist zo slecht nog niet als je kijkt voor welke groep deze compilatie voor bedoeld is. Inhoudelijk is ie in orde. Je zou je kunnen afvragen of de presentatie niet wat beter kon (en dan heb ik het ook over de cover). :) :bier:
:bounce: Maxim:­bounce­: Early-Freak3 september 2010 19:16
Uitspraak van pvdp op vrijdag 3 september 2010 om 13:33:
ik stel me toch wel wat anders voor bij beukplaten!

Haha ja inderdaad!

Laurent Ho, Delta 9, Ruffneck(zijn Early producties) of Lenny Dee enzovoort dat zijn producers waar de term 'beuken' veel meer bij past.

Bij deze tracklist zou ik liever een dozijn aanstekers halen of hiermee gedurende de cd met een aansteker in de lucht te zitten:lol:
laatste aanpassing 3 september 2010 19:17
Nicon5 september 2010 06:31
17 tunes per cd?

kweet dat het geld kost maar doe iig je best ervoor
Emoticons Stole My Face :)5 september 2010 10:17
jmmr van al die hardstyle ertussen
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 10:55
Slappe troep...Die menthal theo is zowiezo een mongooltje eerste klas(n)
Die kneus weet echt niet wat beuken is..Doe mij maar scenocide van the outside agency(Y)
Whats up met die cover?
Lijkt wel een verneukte versie van die van partyraiser(half man/half machine)
laatste aanpassing 5 september 2010 11:14
S/B5 september 2010 11:29
donateur!
Uitspraak van Wasted Wheely op woensdag 1 september 2010 om 17:32:
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.­

Dat op zijn beurt weer geript is van Terminator. Wat is je punt?
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 11:33
Uitspraak van S/B op zondag 5 september 2010 om 11:29:
Dat op zijn beurt weer geript is van Terminator

Ja,en das een film,das heel wat anders,kijk maar naar hoeveel djs/producers ook samples jatten van films.
Maar om een cover te jatten van een cd en m er dan zo goedkoop uit te laten zien..nee...Menthal theo moet zich bezighouden met happy hardcore samen met dat homofiele 2lingbroertje van hem,net als vroegah.Zin uit t intervieuw: of paar megahits samen met zijn maat Charly Lownoise:rot:megahits:rot:...Walking the line van tha playah op de cd...Damn,zon mooi nummer op zo'n kneuzencd(n)
Slam fm...Slam in zn face moet ie hebben,al is tom t verneuken van zon goeie track,dat nummer zou helemaal niet op de cd mogen staan is de kwaliteit te goed voor...T is gewoon een sukkel eerste klas die andere mensen schoffeert,maar nu is hij een keer aan de beurt...koekenbakker...
laatste aanpassing 5 september 2010 11:56
Iguana_5 september 2010 12:10
donateur!
Uitspraak van Nicon op zondag 5 september 2010 om 06:31:
17 tunes per cd?

Voor een ongemixte cd lijkt me dat anders een heel normaal aantal :)

Uitspraak van pvdp op vrijdag 3 september 2010 om 13:33:
ik stel me toch wel wat anders voor bij beukplaten!

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 10:55:
Die kneus weet echt niet wat beuken is..­
Beuken is een ruim begrip, waar iedereen een andere invulling aan kan geven. Maar tof hoor dat jullie wat rauwere namen weten op te noemen (Y)

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:
:rot:megahits:rot:
Je kan lullen wat je wilt, maar hits als 'Wonderful days' en 'Live at London' heeft The Playah nog niet gehad ;)

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:
das een film,das heel wat anders
Onzin, het gaat toch om het ontwerp zelf.

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:
maar nu is hij een keer aan de beurt...­
Ik denk ook dat je hem goed te pakken hebt met je post hoor :lol:
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 12:12
Uitspraak van Iguana_ op zondag 5 september 2010 om 12:10:
'Wonderful days' en 'Live at London' heeft The Playah nog niet gehad

Hahahaha tha playahs hele album walking the line is beter dan alles wat mt ooit heeft gedaan in zn leven...En dan heb je t over schaapjes die bij elk riedeltje waar ze vrolijk van worden de benaming hit gebruiken...nooit een zak aan gevonden die hele vent niet laat staan de producties die hij in zn leven heeft gemaakt...
laatste aanpassing 5 september 2010 12:28
Iguana_5 september 2010 12:40
donateur!
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:12:
tha playahs hele album walking the line is beter dan alles wat mt ooit heeft gedaan in zn leven...­

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:12:
nooit een zak aan gevonden die hele vent
'Beter vinden' en 'geen zak aan vinden' is natuurlijk altijd nog een kwestie van persoonlijke smaak, daar waar jij het over hits scoren had. Dat jij er persoonlijk niks aan vind dat kan en dat mag, maar dat Mental Theo (samen met Charly Lownoise) een aantal grote hits heeft gescoord (meer dan Tha Playah) valt niet te ontkennen :)
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 12:45
Tja,hits,hits...blije meezingliedjes zijn het,niks meer niks minder.
Snap alleen niet waarom sommige mensen hem zo ''hardcore'' vinden terwijl het gewoon een happy koekhapper is...Los van dat t mijn smaak niet is,is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...Niks duisters of rauws aan geen enkele track van m,terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis.
Ik heb bv scenocide opstaan van the outside agency,en DAT is pas goeie hardcore:respect:...
Tha playah heeft ten minste ECHTE hardcorehits gemaakt(Y)
laatste aanpassing 5 september 2010 12:48
Iguana_5 september 2010 12:58
donateur!
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:
blije meezingliedjes zijn het,niks meer niks minder.­

Of het nou een meezinger is, blije hardcore, rauwe hardcore, klassiek of weet ik veel wat, een hit is een hit..

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:
is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...­
Ik hoor hier overigens niemand zeggen dat hij echte hardcore is ofzo hoor en zo heeft hij zichzelf ook nooit gepresenteerd. Zijn grootste hits zijn inderdaad happy hardcore geweest, al hebben ze ook wel eens hardcore setjes gedraaid of tracks geproduceerd (DJ Fuck (Y)).

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:
terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis
Onzin, er zijn vele soort hardcore. Check je eigen favorieten lijst maar, of wil je zeggen dat Korsakoff rauw en duister is? :lol:

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:
Ik heb bv scenocide opstaan van the outside agency,en DAT is pas goeie hardcore:respect:
TOA zijn goede producers ja (recensie van dit album verschijnt trouwens binnenkort), maar is gewoon een totaal andere stijl. Niet te vergelijken met Mental Theo en bovendien spiegelt hij zich daar ook totaal niet aan, dus ik snap niet zo waarom je deze vergelijking steeds moet maken :)

Het blijft gewoon een kwestie van smaak wat je wel of niet goed vind, maar ga niet van die rare vergelijkingen maken en dingen roepen die niet waar zijn :)
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 13:04
Theo altijd een hardcore hart heeft blijven houden..

Uitspraak van Iguana_ op zondag 5 september 2010 om 12:58:
dat Korsakoff rauw en duister is?

Heeft in ieder geval mooiere nummers gemaakt dan hij...Kwestie van smaak idd,maargoed zit een heel verschil tussen de ''hardcore'' die hij maakt en andere djs/producers...Maargoed ieder zn ding verder,ga dr ok niet verder op in,maar ergens heb je gelijk,want hebt verschillende soorten hardcore,maar het feit blijft dat er veel hardstylenummers opstaan en t dus echt een kutcd is
laatste aanpassing 5 september 2010 13:06
Léon B5 september 2010 13:21
Een 75/100

wat een lachertje
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 13:26
Critical mass - Burnin' Love Hahaha,dat nummer was in toen ik 10 was ofzo :P Toen kwam ie veel op tv enzo,was dr zelfs een clip bij...Juggernaut - Ruffneck Rules Da Artcore Scene :roflol:
laatste aanpassing 5 september 2010 13:28
Speakerblast5 september 2010 13:37
niet zo mijn ding maar er zullen vast mensen zijn die ervan houden
laatste aanpassing 5 september 2010 22:29
MAQ5 september 2010 15:38
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 september 2010 om 09:26:
de titel is al weinig hoopgevend

nou idd, en dan wil je toch even naar de tracklist kijken qua titel... en dan


Score: 75/100


kom op zeg krijg je ervoor betaald ofzo? wat een belachelijk cijfer gaat echt helemaal nergens over
laatste aanpassing 5 september 2010 15:40
Nijdam:bier:5 september 2010 17:55
Slappe hap
Cemon Victa [Ricardo]5 september 2010 19:46
Uitspraak van MAQ op zondag 5 september 2010 om 15:38:
kom op zeg krijg je ervoor betaald ofzo? wat een belachelijk cijfer gaat echt helemaal nergens over

ja, valt het je op? :vaag:

en belachelijk cijfer? :roflol:
die reacties zijn pas belachelijk.
moet je mental theo niet? dat mag, maar dat neem niet weg dat het album veelzijdig is en het kritische punt is verwerkt in de recensie en dat is dat de cd's niet logisch opbouwen. voor de rest is het zeker niet he beste album van de laatste jaren, maar ook niet de slechtste en best "hard" voor de doelgroep waar hij voor is bedoeld.

Uitspraak van Speakerblast op zondag 5 september 2010 om 13:37:
maak dan gewoon 1 cd met hardstyle en 1 cd met early/hardcore (bijvoorbeeld),

helemaal mee eens ;)

Uitspraak van Speakerblast op zondag 5 september 2010 om 13:37:
dj(CD)set

Uitspraak van Speakerblast op zondag 5 september 2010 om 13:37:
mixcd

het is geen mix cd, maar een *** presents: .....
zo heeft lenny dee er ook een paar ;) is hij dan nu ook een triest figuur zoals theo wordt afgeschilderd? neuj, iedereen verdiendzijn of haar geld op zijn/haar manier en dat heb je te respecteren of je het zelf zo zou hebben gedaan of niet ;) In dat opzicht doet niemands mening er toe inclusief die van mij.
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 20:10
Uitspraak van Cemon Victa [Ricardo] op zondag 5 september 2010 om 19:46:
en best "­hard"­ voor de doelgroep waar hij voor is bedoeld.­

En dat is?
Ik ken een maat van 26 die m helemaal geweldig vind,de cd,en me laatst trots vertelde dat ie m had gehaald.
Zit geen doelgroep in,je moet t mooi vinden,of juist niet.
Ik niet,maar dat komt omdat er hardstyle tussenstaat.
En t jammere is dat de jeugd zo een verknipt beeld krijgt van wat hardcore is...
Das trouwens niet helemaal waar,maargoed t is wel een slappe cd met weinig goeie nummers,ja 1tje,walking the line van tha playah,dus snap eigenlijk niet wat die track op zon kutcd moet...
Maargoed,al met al las ik hierboven al dat ie door 9 van de 10 word afgekraakt,en niet onterecht lijkt me.
De echte hardcorekern heeft toch wel een heel ander beeld wat beuken betreft...En t probleem met mental theo is dat ie zichzelf altijd al een hele bink heeft gevonden...als ik deze cd dan bekijk,snap ik niet waarom.
Daarbij is t ook een figuur die als ie de kans krijgt iemand de grond in te stampen dat ook doet...Nu is hij een keer degene die geschoffeerd word,los van dat t zn baan is zulke flutcds te maken;)
laatste aanpassing 5 september 2010 20:13
Cemon Victa [Ricardo]5 september 2010 20:14
De doelgroep zijn de slamfm luisteraars.­
Dan is dit behoorlijk hard.­
Voor mijzelf als niet recensent maar als hardcore liefhebber hoor liever negative a, outside agency of meer van dat.­
Rengde­ngdeng­dengbr­enger5 september 2010 20:19
jaaa ok,Ricardo,daar heb je gelijk in,je hebt zelf ook wel geinige shit gemaakt man 24/7 passion enzo(Y)scenocide is echt goed,vooral black lectoid(Y)
En ieder zn ding,maar voor slam fm luisteraars is t idd wel hard ja...
Maargoed verder mn gal erover spuwen heeft geen zin,los van dat t negatieve reacties oproept;)
Zegje gedoan
laatste aanpassing 5 september 2010 20:25
DJ Ressur­ection5 september 2010 20:26
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 10:55:
Die kneus weet echt niet wat beuken is..­Doe mij maar scenocide van the outside agency

Uitspraak van Iguana_ op zondag 5 september 2010 om 12:10:
Maar tof hoor dat jullie wat rauwere namen weten op te noemen

de spijker op zijn kop slaan :roflol:
Cemon Victa [Ricardo]5 september 2010 20:34
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 20:19:
je hebt zelf ook wel geinige shit gemaakt man 24/7 passion enzo

tnx :D

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 20:19:
scenocide is echt goed,vooral black lectoid

idd ;)

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 20:19:
maar voor slam fm luisteraars is t idd wel hard ja

en nogmaals, idd. :D
Nicon5 september 2010 21:57
Uitspraak van Iguana_ op zondag 5 september 2010 om 12:10:
Voor een ongemixte cd lijkt me dat anders een heel normaal aantal :)

wowowowowowow dus hij compileert dit alleen maar?

jezus... dus je koopt dit omdat metal theo "garant" staat om zn beukplaten?

epic fail
Charly Rocks5 september 2010 22:06
donateur!
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 10:55:
Slappe troep...­Die menthal theo is zowiezo een mongooltje eerste klas
Die kneus weet echt niet wat beuken is..­Doe mij maar scenocide van the outside agency

En dat houdt dan van hardcore... Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien. Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet. Luister eens naar hun album Old School Hardcore, daar kan 2010-hardcore niet aan tippen.
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:
Tha playah heeft ten minste ECHTE hardcorehits gemaakt

Rebel
Piss Over Your Face
Speedcity
DJ Fuck
Whole Lotta Lownoise
Shock The Nation
Rockin Party
Motherfuck
Berlin Kick 'Em
Are Your Ready
Over The Borderline
The Ultimate Sextrack

En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. Ken je klassiekers jongen, DIT is pas hardcore.
Jay Kay5 september 2010 22:37
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:
En dat houdt dan van hardcore...­ Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien.­ Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet.­ Luister eens naar hun album Old School Hardcore, daar kan 2010-hardcore niet aan tippen.­

Respect voor deze uitspraak....respect voor Theo (en ook Ramon).
Mede door dit soort gasten, is house nu wat het is.

Respect da skillz weet je wel! (uitspraak ve andere grootheid)
Vage Nico5 september 2010 23:37
Uitspraak van Léon B op zondag 5 september 2010 om 13:21:
wat een lachertje

Die gedachte had ik nou bij jouw avatar
grunnh­ardcor­e6 september 2010 05:34
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:
En dat houdt dan van hardcore...­ Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien.­ Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet.­

dus we moeten blij zijn met metal theo en charly lownoise :rot:
zonder hun had er nu helemaal geen hardcore bestaan dus....
misschien voor hun happy hardcore periode een paar mooie hardcore platen uitgebracht.
de laatste 10 jaar heeft deze man naar mijn mening niets voor de scene betekend.

Uitspraak van Coentjuh :bounce: op vrijdag 3 september 2010 om 10:35:
hardcore was toch dood theo?

en als ik deze al zo vernieuwende cd bekijk. :')
bewijst het wel weer dat deze man weinig respect verdient voor al zijn "echte liefde" voor de hardcore.
als slam fm de doelgroep is, is er toch al genoeg gezegt over deze man....
(toch verrassend dat hij niet weer op mindcontroller staat dit jaar, of zou een main setje op een early feest
niet helemaal de bedoeling geweest zijn achteraf :nocheer: ondanks al die "ervaring" :') )


Uitspraak van Saaloo op donderdag 2 september 2010 om 11:18:
Die gozer verdient geen cent aan mij
MAUSSSS6 september 2010 11:35
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:
Rebel

helden nummer!!!
the beat is Flo_­wn6 september 2010 14:59
zou die zn nummers zelf uitgezocht hebben?....­

‘zonder hun had er nu helemaal geen hardcore bestaan dus....­
- ik neem aan dat je een geintje maakt?-

oja, ik pas even met deze meuk.­
laatste aanpassing 6 september 2010 15:01
MarcMan™ =­ Blaapaap6 september 2010 16:25
donateur!
Uitspraak van Wasted Wheely op woensdag 1 september 2010 om 17:32:
Vind het art work van deze cd ook niet echt orgineel,
beetje gejat van Partyraiser Man half machine.­


Uitspraak van S/B op zondag 5 september 2010 om 11:29:
Dat op zijn beurt weer geript is van Terminator.­ Wat is je punt?

En Terminator is op zijn beurt weer geript van Thunderdome 16 :)

­[img width=550 height=550]http://www.gabberland.de/pages/cd_covers/thunderdome/thunderdome/front/Thunderdome16.jpg[/img]
laatste aanpassing 6 september 2010 16:26
Iguana_6 september 2010 16:30
donateur!
Uitspraak van MarcMan™ = Blaapaap op maandag 6 september 2010 om 16:25:
En Terminator is op zijn beurt weer geript van Thunderdome 16 :)

Maar natuurlijk, Terminator 1 (1984) en Terminator 2 (1991) waren allang uit voordat de eerste Thunderdome verscheen :lol:
Rengde­ngdeng­dengbr­enger6 september 2010 16:51
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:
Zonder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien.­

Rare uitspraak...de hardcorescene draait echt niet alleen maar om 1 man
Endannog,al zou dat zo zijn,dan heeft dj paul heeft de sound echt geintroduceerd wat dat betreft,in ieder geval meer betekend voor de scene...Die was populairder met rainbow in the sky enzo..2 brothers on the 4th floor hebben nog meer betekend dan die gozer...
Bij tmf ook altijd tof doen en mensen in de zeik zetten...

Uitspraak van grunnhardcore op maandag 6 september 2010 om 05:34:
de laatste 10 jaar heeft deze man naar mijn mening niets voor de scene betekend.­

En die deel ik (Y) Nu jij weer;)
Mensen kunnen er gewoon niet omheen dat de scene verandert,dus blijven ze maar hameren met slappe argumentjes dat hardcore er zonder hun nu niet zo geklonken had en dat ze hardcore geintroduceerd hebben...zelfs zonder mentale theo is er progressie,een soort muzikale evolutie,worden mensen zelf niet ''skill''voller wat mixen betreft,dan komt er wel nieuwe apparatuur waarmee meer geintjes uit kunnen worden gehaald..;)
En al heeft hij wat dat betreft wel wat voor de scene betekend,IK VIND t een ongelofelijke lambal en heb m nooit goed gevonden,geen enkel nummer...
laatste aanpassing 6 september 2010 17:31
best of both worlds6 september 2010 18:03
donateur!
Uitspraak van Iguana_ op maandag 6 september 2010 om 16:30:
Maar natuurlijk, Terminator 1 (1984) en Terminator 2 (1991) waren allang uit voordat de eerste Thunderdome verscheen

www.vandale.nl/ironie
Richardd6 september 2010 18:10
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op maandag 6 september 2010 om 16:51:
n die deel ik Nu jij weer
Mensen kunnen er gewoon niet omheen dat de scene verandert,dus blijven ze maar hameren met slappe argumentjes dat hardcore er zonder hun nu niet zo geklonken had en dat ze hardcore geintroduceerd hebben...­zelfs zonder mentale theo is er progressie,een soort muzikale evolutie,worden mensen zelf niet ''skill''voller wat mixen betreft,dan komt er wel nieuwe apparatuur waarmee meer geintjes uit kunnen worden gehaald..­
En al heeft hij wat dat betreft wel wat voor de scene betekend,IK VIND t een ongelofelijke lambal en heb m nooit goed gevonden,geen enkel nummer...­

waar maak je je druk om geniet lekker van de muziek wat je wel leuk vind;)
Rengde­ngdeng­dengbr­enger6 september 2010 18:21
Uitspraak van Richardd op maandag 6 september 2010 om 18:10:
waar maak je je druk om geniet lekker van de muziek wat je wel leuk vind

Maak je niet druk,ik maak me niet druk,ik leg uit wat mijn visie is wat dat betreft(Y)
Maar alle mensen leveren al een bijdrage opzich door het leuk te vinden,of je er nou van houdt of niet.
..
Maargoed de doelgroep is bij dezen slamfmluisteraars,dus niet echt mijn ding,maargoed..
Voor de rest moet iedereen lekker zn ding doen en zich niet op een negatieve manier met een ander bemoeien...
Ik ben ook aardig grof geweest tegenover mt,maargoed,moest t effe kwijt,los van dat het nergens op sloeg:) achteraf nergens voor nodig,je houdt ervan of je haat t ;)
Hij probeert t ook maar goed te doen voor de mensen die WEL fan van m zijn,hoewel ie daar in t hele hardcoreverhaal betreft niet zo bar veel gedaan heeft...
Heb 14 jaar geleden x dubbelcd van ze gekocht(ben de titel echt effe kwijt,zo goed zit ie in mn geheugen:P,waar ik niet echt een goed nummer op vond staan,tja als je dat dan hits noemt
Voor de rest moet iedereen lekker luisteren wat diegene mooi vind,zoals jij kort samenvat idd...
Fijne avond...(Y)
laatste aanpassing 6 september 2010 19:36
Charly Rocks6 september 2010 21:44
donateur!
Uitspraak van grunnhardcore op maandag 6 september 2010 om 05:34:
de laatste 10 jaar heeft deze man naar mijn mening niets voor de scene betekend.­

Dus? Hij heeft mede aan de wieg gestaan van de hardcore. Was 1 van de eersten die in Amerika (waar hardcore ENORM groot was midden jaren 90) gingen draaien. Hij was samen met Lownoise 1 van de eersten die hardcore-/ ravecompilaties uitbrachten (Rave Parade was erg vernieuwend). Wat ie de afgelopen 10 jaar heeft uitgevreten, zal weinig met hardcore te maken hebben, dat zou best kunnen, heb hem niet meer op de voet gevolgd. Maar dat er hier mensen zeggen dat ie niks met hardcore te maken heeft gehad... dat is feitelijk gewoon niet waar.

En wat HEEL veel mensen niet weten: Mental Theo heeft voor ID&­T ooit een product genaamd 'Thunderdome' in de markt gezet.­ Dus nee, hij heeft inderdaad echt geen zak voor de hardcore betekend :S

En daarbij, eerste hitje van Paul Elstak was ook in 1995, Life Is Like A Dance. En kijk eens wie dat gemaakt hebben volgens Discogs (wat ook klopt trwns):
1 Life Is Like A Dance (Radio Mix) 3:31
Remix, Producer [Additional] - Koen Groeneveld & Addy van der Zwan

Oftewel geproduceerd door de 2 mannen die later samen bekend zouden worden als de Klubbheads.

Eerste hitje Lownoise en Theo: Live At London (heeft dus echt in de top 40 gestaan). Uitgebracht in 1994. Dus dat Elstak het heeft geïntroduceerd, is ook niet helemaal waar he :)

En ff voor de zekerheid: nee ik ken de man niet persoonlijk, heb verder niks met hem te maken en ik ben geen lid of oprichter van zn fanclub ;) En ik heb ook niks tegen Paul Elstak, ook een enorme held :respect:
laatste aanpassing 7 september 2010 14:17
Edje :aai:6 september 2010 23:10
Uitspraak van Jay Kay op zondag 5 september 2010 om 22:37:
Mede door dit soort gasten, is house nu wat het is.­

Grotendeels troep ja (Y)

Vind de recensie juist wel goed, niet beoordeelt op persoonlijke smaak van Cemon, en gewoon rekening gehouden met de doelgroep waarvoor hij bedoelt is.

Maar zelf vind ik dit de grootste bagger die er is :kots:
Sander (ducati)7 september 2010 00:38
sluit me aan bij Charly Rocks!! Al die ekte 'gabbers' die hier alles maar denken te weten..­ Pfff gaa je huiswerk eens doen.­
^PIET7 september 2010 08:39
Wat een tracklist:
Hardstyle, Early en Hardcore doorelkaar...
Ik laat deze maar zitten :no:
Rengde­ngdeng­dengbr­enger7 september 2010 19:42
Uitspraak van Sander (ducati) op dinsdag 7 september 2010 om 00:38:
'gabbers'

Dit woord is al geruime tijd verbannen in mijn ogen...typische hokjesgeest...Als mensen serieus zouden willen worden genomen in discussies over muziek,zouden ze eens moeten stoppen dit soort benamingen te gebruiken.

Uitspraak van Charly Rocks op maandag 6 september 2010 om 21:44:
dat ie niks met hardcore te maken heeft gehad...­ dat is feitelijk gewoon niet waar.­

Dat kan wel zo zijn,en hij zal vast wel veel betekend hebben voor de scene,maar voor mij persoonlijk niet echt...En daar had ik t over,heb paar reacties geleden al verteld dat ik in t opkomen in nederland van de scene een cd van hem heb gekocht,maar er persoonlijk geen enkel nummer echt goed vond...Weet zelfs de titel niet meer...Nee,hij kan veel voor mensen betekend hebben wat hardcore betreft,maar bij niet veel tot niets...Maargoed,voor anderen wel,en dat respecteer ik(Y)
laatste aanpassing 7 september 2010 19:50
Love is the answer7 september 2010 21:57
Uitspraak van Charly Rocks op maandag 6 september 2010 om 21:44:
Was 1 van de eersten die in Amerika (waar hardcore ENORM groot was midden jaren 90) gingen draaien

wat een ontzettende onzin, hardcore is nooit groot geweest in de USA, lees bijv. de autobiografie van Ramon maar eens

Uitspraak van Charly Rocks op maandag 6 september 2010 om 21:44:
Hij heeft mede aan de wieg gestaan van de hardcore.­

ook niet waar, hij heeft ingespeeld op trends die er waren, in de scene in 92-94 waren ze bepaalt niet vooraanstaand, ze moesten het vooral hebben van hun connecties, hun label was volstrekt niet toonaangevend

Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:
onder deze man zou de hardcore van nu er compleet anders uitzien.­ Je kan van hem zeggen als persoon wat je wil (ken de hele man verder niet), maar als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet.­

Tja, maar of het nou zo´n goede invloed is geweest, doordat hardcore zo veel groter werd, verdween het underground karakter en kwamen er heel wat mensen op af die niet echt voor de muziek kwamen, in mijn beleving hebben we daar nog steeds last van (scene voor hardere house in NL is veels te groot, commercieel e.d., waardoor muzikale diversiteit, goede sfeer e.d. vaak ver te zoeken is). Daarnaast staat in de autobiografie van Ramon duidelijk dat zij de commerciele kant zijn opgegaan omdat het hun duidelijk werd dat ze niet naar de echte top van hardcore scene zouden doordringen (dit itt Paul, dreamteam e.d.)

Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op dinsdag 7 september 2010 om 19:42:
Nee,hij kan veel voor mensen betekend hebben wat hardcore betreft,m

voor mensen die wat dieper in de scene zitten, heeft hij veelal ´niets´ betekent, maar werd hij als een ´meeloper´ en ´uitbuiter´ van de scene gezien

eind 94-95 werd hij niet voor niets ´gehaat´ binnen de hardcore scene, hij is toen menigmaal uitgefloten
Uitspraak van :bounce: Maxim:bounce: Early-Freak op donderdag 2 september 2010 om 16:00:
en heel erg grote hitjesparade ja:lol:

Hoeveel cd's zijn er zolang samerhand wel niet met deze hits:lol:

idd, lachwekkend, leuk voor de producers die na 15 jaar nog steeds geld krijgen voor hun producties
Vage Nico9 september 2010 15:14
Hey, daar heb je die Charly stalker weer. :lol:
Love is the answer10 september 2010 14:25
? ik reageer gewoon op onzin, maakt niet uit wie het schrijft
DJ FADEOUT11 september 2010 10:42
beginnen met Hardstyle en dan hardcore en dan weer hs en dan weer hc...­hmm geen logische opbouw
Charly Rocks12 september 2010 13:38
donateur!
Uitspraak van Vage Nico op donderdag 9 september 2010 om 15:14:
Hey, daar heb je die Charly stalker weer.­

Ik begrijp eindelijk waarom Tommie ooit de negeerfunctie heeft bedacht. Heb m een tijdje geleden aangezet bij deze persoon en het is heerlijk, ik zou het een verademing willen noemen. Kan het iedereen aanraden.
RupseFlups14 september 2010 17:53
Rengdendendendeng, je had zo'n ding moeten hebben
laatste aanpassing 14 september 2010 17:57
Stefan-the-Sound18 september 2010 16:57
donateur!
om het weer over de cd te hebben, staan natuurlijk een aantal vette tracks op: rage, ti sento, poltergeist :respect: maar die heb ik al lang op cd
Exomni21 september 2010 18:16
Uitspraak van Iguana_ op maandag 6 september 2010 om 16:30:
Maar natuurlijk, Terminator 1 (1984) en Terminator 2 (1991) waren allang uit voordat de eerste Thunderdome verscheen

scherp (Y)

maar terug te komen op het onderwerp, je vind het een leuke cd of je vind het geen leuke cd.....
Arbi_23 september 2010 13:36
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op dinsdag 7 september 2010 om 19:42:
Als mensen serieus zouden willen worden genomen in discussies over muziek

moet je vooral jezelf constant tegen gaan spreken in je posts..

wat een vreselijke discussie om te lezen whahaha
Léon B10 oktober 2010 10:20
Uitspraak van Vage Nico op zondag 5 september 2010 om 23:37:
Die gedachte had ik nou bij jouw avatar

Beetje laat, maar wat een ontzettend sterke opmerking!
G.­I.­T.­ Early-Hero:b­ounce:25 januari 2011 14:44
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 11:33:
Walking the line van tha playah op de cd...­Damn,zon kut nummer op zo'n tog nog best leuke cd

:jaja: best een leuke cd om te downloade;)

Uitspraak van Iguana_ op zondag 5 september 2010 om 12:40:
maar dat Mental Theo (samen met Charly Lownoise) een aantal grote hits heeft gescoord (meer dan Tha Playah) valt niet te ontkennen

En zo ist maar net:D


Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 12:45:
Snap alleen niet waarom sommige mensen hem zo ''hardcore'' vinden terwijl het gewoon een happy koekhapper is...­Los van dat t mijn smaak niet is,is goeie hardcore wel wat anders dan wat hij allemaal heeft geproduceerd...­Niks duisters of rauws aan geen enkele track van m,terwijl hardcore juist staat voor rauwheid en duisternis.­

Dan heb je wss niet alle nummers van hem, want ze hebben namelijk ook hardcore nummers uitgebracht:rot:





Dus.... doe volgende keer eerst even goed je huiswerk hea voor je weer een loze reactie plaatst;)


Uitspraak van Charly Rocks op zondag 5 september 2010 om 22:06:
als artiest heeft ie de dance voor een heel groot deel samen met Lownoise op de kaart gezet.­ Luister eens naar hun album Old School Hardcore, daar kan 2010-hardcore niet aan tippen.­

Idd een super vette cd is dat:D
laatste aanpassing 25 januari 2011 14:45