Iedereen wist van Promo zijn uitstapje naar het TopNotch label voor een hiphop album. 'Stijlloos' zag inmiddels het levenslicht en na de geslaagde voorafgaande EP's, zullen we zien wat het eindresultaat is geworden.
Iedereen wist van Promo zijn uitstapje naar het TopNotch label voor een hiphop album. 'Stijlloos' zag inmiddels het levenslicht en na de geslaagde voorafgaande EP's, zullen we zien wat het eindresultaat is geworden.
Na een intro die erg “Stijlloos” is te noemen, breekt het daadwerkelijke album aan dat eigenlijk vrij weinig tracks bevat. Helemaal gezien het feit dat de EP van december vorig jaar ('Boombox op Duizend') ook al acht tracks kende. Dat mag de verdere pret echter niet drukken en het eerste nummer tezamen met Sef is een goede inleiding, met technisch goed gebruikte effecten. Je krijgt er een beetje een Daft Punk gevoel bij. Op vier vinden we The Opposites, en die zijn alleen al meesterlijk natuurlijk, en je zou verwachten dat een samenwerking met een andere meester (en een titel die de naam “Weer Hardcore” draagt) erg vet zou moeten worden. Dat is dan ook zo. Een heerlijk, niet snel nummer, met een opzwepende synthesizer erin die de hardcore liefhebber herkent. Gelukkig doet Promo niet al zijn tracks samen, maar produceerde hij er ook een aantal alleen en dan komen er heerlijke nummers uitrollen als “Step It Up”, “Headrush” en “The Full Breed”. Best een aangename stijl en niet echt in een hokje te plaatsen.
“Ik Word Pas Wakker” is dermate verschrikkelijk dat het vermoedelijk een grote grap is deze track. Zeer vals gezongen en een erg slechte tekst. Laten we hopen dat het echt een gimmick was. Ook “Miami Vice” is niet al te best als we het zo mogen noemen. Misschien dat er liefhebbers voor te vinden zijn, maar dit soort jongens moeten gewoon niet gaan zingen. Wie wel kan zingen is Neenah, die we terug vinden op nummer elf. “Trapped” is een mooie track, erg rustig, maar zeer goed in elkaar gezet. De daaropvolgende tracks zijn al besproken in de vorige recensie over de EP 'Boombox op Duizend', dus die laten we even voor wat het is. De outro is ook weer “Stijlloos” te noemen en sluit de cd af zoals hij begon. Wat een kleine notitie waard is, is het luisteren naar het einde van sommige nummers. Daar hoor je conversaties na sommige tracks die zeer de moeite waard zijn.
Dit is een album waar je gemengde gevoelens aan over houdt, want hoewel het ene nummer zo sterk en goed kan zijn, kan de volgende track ineens een stuk minder zijn. Ligt dit dan aan Promo zelf? Dat dan weer niet, want de muziek is technisch erg sterk en er zit potentie in om andere vette dingen te doen. Het album is sterk genoeg om trots op te zijn, maar geen blijvertje. In een recent interview met Promo zegt hij dat hij rustig nadenkt om in de toekomst weer iets verrassends te gaan doen. Als we een tip mogen geven? Maak tracks zoals “Step It Up” en dan een vleugje Chemical Brothers erbij, een toefje Prodigy en dit kan een vette stijl worden voor Sebastiaan, maar dan wel onder een nieuwe naam.
Nee, het is een recensent en muziekliefhebber die suggesties doet en zijn mening geeft.
dank u
het is een positieve mening over een gewaagd uitstapje waarbij ik als persoon denk dat als hij alleen hier iets mee doet er een veel vetter resultaat uit kan komen.
niks vreemd aan lijkt mij. het is en blijft 1 van mijn helden.
Miami Vice en de nummers samen met flinke namen en skinto zijn toch wel de uitschieters op dit album,ook leuk dat stukje geouwehoer dat die 30.000 eu krijgt voor de show
Sebas
Veel mensen zullen het er wel niet mee eens zijn dat Promo als hardcore dj experimenteert met hiphop, maar ik vind het toch erg lekker uitpakken! Lekkere rauwe sound!
Maak tracks zoals “Step It Up” en dan een vleugje Chemical Brothers erbij, een toefje Prodigy en dit kan een vette stijl worden
Ter bevordering van innovatie en originaliteit?
Op het moment dat je echt innovatief wilt zijn heb je schijt aan alles wat tot nu toe gedaan is, al het oude werk dus: daarom is het juist vernieuwend. Er wordt veel teveel in hokjes gedacht op muzikaal gebied...
Erg suggestief, vind je niet?
Nee, niet voor originaliteit, maar als idee, want ik ben erg benieuwd wat hij zou doen als hij iets in die trend maakt, dus ruiger dan wat hij nu heeft gedaan met "Stijlloos", maar minder rauw dan zijn Rude Awakening
In beide recensies staat niets over 'iemand anders', zonde want met 'weer hardcore' toch een van de geniaalste tracks van het album.
Vind dit een te snel geschreven recensie en zonde van de verwijzing naar de EP en het interview zonder er hier inhoudelijk iets over te zeggen...
zou 90/100 moeten zijn, alleen al voor de creativiteit die erin zit
Als we een tip mogen geven? Maak tracks zoals “Step It Up” en dan een vleugje Chemical Brothers erbij, een toefje Prodigy en dit kan een vette stijl worden voor Sebastiaan, maar dan wel onder een nieuwe naam.
Heb je helemaal gelijk in ! Ik vind wel dat Promo de plank volledig misslaat met dit experiment. Mogelijk dat dit album een boodschap wilt brengen, maar ik veel van deze nummers niet klinken. Maar goed, dat is smaak. Het kan best wel technisch goed in elkaar gezet zijn, dan nog . Ik vind dat LETSGOTECHNO wel gelijk heeft. Gooi er dan een echte oldschool hardcore rap gast erin en niet deze gasten (al hebben ze goeie albums gemaakt). Ik vind voor rapartiesten wat vluchtig gedaan of misschien niet goed bij nagedacht.
Ik vind dat Promo gewoon lekker zijn techno/tekno/hardcore/industrial hardcore moet blijven doen ! Maar dat is wat "ik" vind .
Ben echt een groot fan van Promo maar dit is absoluut niet mijn ding.
maar dan wel onder een nieuwe naam.
Ben ik het helemaal mee eens. In het interview geeft hij aan dat het commercieel gezien beter is wanneer op een festival de naam Promo staat en dit is aangeraden door mojo en topnotch uit commercieel oogpunt.
Had het gevoelsmatig liever onder een andere naam gedaan denk iK.
het is,,, appart.
ben ook een liefhebber van hiphop, nederhop in het algemeen.
al vind ik dat veel nummers van dit album niet helemaal in het straatje hiphop/nederhop thuis horen.
vernieuwend is het zeker! en het pakt aardig uit.
maar ik vind veel nummers overkomen alsof ze nog niet helemaal af zijn, met name het masterwerk.
hij had wat meer geduld moeten hebben met uitbrengen.
Een leuk album,maar al die nummers komen live het meest tot hun recht.
Om het onder een andere naam te doen vind ik toch n beetje onzin,hij heeft hard gewerkt voor z'n naams bekendheid.Dus dan mag ie er ook gebruik van maken.En ik zou hem wel eens in een samenwerking met bv Kubus willen horen,En vergeet de boys van fakkel brigade niet.
Ik hou dr wel van,beetje experimenteren.En ik heb m dit jaar al 2 x aan t werk gezien (Paaspop,Solar) en zo kan ik een van mijn ouwe helden tegenwoordig ook nog een aan het werk zien,in een heel andere omgeving dan n hardcore feestje.
“Ik Word Pas Wakker” is dermate verschrikkelijk dat het vermoedelijk een grote grap is deze track. Zeer vals gezongen en een erg slechte tekst. Laten we hopen dat het echt een gimmick was. Ook “Miami Vice” is niet al te best als we het zo mogen noemen. Misschien dat er liefhebbers voor te vinden zijn, maar dit soort jongens moeten gewoon niet gaan zingen.
Voor de rest een leuke recensie, maar met deze opmerkingen sla je echt de plank mis.
Had iets meer werk geluisterd van Lucky Fons III en je had geweten dat dit zijn "stijl" is, waardoor hij ook gevraagd is door Top Notch.
Je kan der van houden of haten, dat begrijp ik. Maar met een beetje achtergrond info had je geweten dat dit "normaal" is en dit ook echt zijn beleving van zijn gabbertijd is geweest.
Ik vind Miami Vice wel een leuke track. Van de zangstem van Sef moet je ook houden, maar hij heeft er al enkele kneiters van een hits mee gehad.
Persoonlijk geef ik het album een 87/100, de liveset op de albumrelease een 100/100.
Jammer dat je de tracks met Skinto niet echt toelicht in je recensie. Ik vind dat persoonlijk toch wel de vetste nummers (en dan vooral An Idiot Thing) op dit album. Ik draai deze dan ook het meest.
Wat Rob zegt hoef ik niet te herhalen, maar jammer dat je denkt dat het vals is etc.
Enige plaat die me weinig doet op dit album is Trapped.
Maar toch vind ik het knap dat je zukje beats kan produceren en zoveel stijlen muziek kan produceren.
Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat I Saw The Future er niet op staat, die blijft gruwelijk!
De suggestie hier om samen te werken met de heren van Opgezwolle/Fakkelbrigade lijkt me een goed plan. Dat is haast automatisch al een hit.
Wat Rob zegt hoef ik niet te herhalen, maar jammer dat je denkt dat het vals is etc.
Kijk, dat wist ik inderdaad niet, tnx voor de aanvulling.
Ik schrijf precies zoals ik een cd ervaar.
Het was leuker geweest om er iemand naast te hebben die meer een hip-hop hart heeft, want die luistert anders
Denk dat hier ook smaak om de hoek kwam kijken
Zelfs met het gegeven wat jullie mij nu vertellen vind ik die twee tracks niks
04. Weer Hardcore (ft. The Opposites)
05. Step It Up
06. Iemand Anders (ft. Sef)
Dit vind ik de drie vetste nummers van het album.
Vooral "iemand anders" is gewoon dik dat is wat ik van het hele album had verwacht/gehoopt
maar goed, vind experiment zeer geslaagd
Promo probeert t over een andere boeg te gooien na zijn slappe nummers : Down with the standard en Life from the other side en al die iets te blije troep...Alleen die mix van demons van hem is echt goed.
En dan ook nog samenwerken met the opposites,de kneusjes die nota bene de hardcorelevensstijl in een hokje zette met nummers als geen klasse geen stijl
Promo probeert t over een andere boeg te gooien na zijn slappe nummers : Down with the standard en Life from the other side en al die iets te blije troep...
Zo daar noem je wel even een paar recente nummers zeg Hij heeft daarna natuurlijk al genoeg rauwer werk uitgebracht..
T gaat niet om of t recent is,t gaat erom dat hijzowiezo al niet bij de groep hoorde van goeie hardcoreproducers..Zelfs korsakoff heeft betere nummers als hem uitgebracht,hoewel hij daarop afgeeft...En wat dat betreft gaat t me meer om t onderste gedeelte van mn reply
Promo probeert t over een andere boeg te gooien na zijn slappe nummers : Down with the standard en Life from the other side en al die iets te blije troep...Alleen die mix van demons van hem is echt goed.
Gast... kom ff terug als je goed geïnformeerd bent.
En kom nu niet aankakken met "Promo is niet echt hardcore" als je zelf op 24-jarige leeftijd foto's van jezelf staat te schieten met een bek vol oogpotlood en een Masters Of Hardcore petje. Promo is dusdanig hardcore dat hij dat niet aan de buitenkant hoeft te laten zien, in tegenstelling tot bepaalde figuren die zelfs nog onderbroeken van "Hardcore Holland" dragen om maar te laten zien aan de rest van de 15 inwoners in het dorp hoe hardcore ze wel niet zijn...
Is Promo mijn ding? Al jaren niet meer. Heb ik respect voor de beste man? Zeker.
En kom nu niet aankakken met "Promo is niet echt hardcore" als je zelf op 24-jarige leeftijd foto's van jezelf staat te schieten met een bek vol oogpotlood en een Masters Of Hardcore petje. Promo is dusdanig hardcore dat hij dat niet aan de buitenkant hoeft te laten zien, in tegenstelling tot bepaalde figuren die zelfs nog onderbroeken van "Hardcore Holland" dragen om maar te laten zien aan de rest van de 15 inwoners in het dorp hoe hardcore ze wel niet zijn...
Amen
Vermakelijk maar ook vermoeiend zulk soort mensen die denken te weten hoe het in elkaar steekt
Is Promo mijn ding? Al jaren niet meer. Heb ik respect voor de beste man? Zeker.
Ben je een slijmbal? Blijkbaar...En om nou dingen van mn profiel op te gaan noemen is wel errug triest,zwakzinnige pisvlek.
Ik zeg gewoon hoe ik het zie,en ik ben iemand die er vanaf t begin bij was.Als hij in zee wil gaan met sukkeltjes als the opposites die hardcore de grond in boorden met een nummer die gericht is op t zwartmaken van de hardcorescene,moet hij maar leren leven met de kritieken die daar bijkomen van de hardcorehoek...daarbij kleineert ie zelf korsakoff,en nee ik zeg niet dat die echt super is,maar een voorbeeld van iemand die WEL respect verdient en geniet in de hcscene: Nosferatu/ophidian,ja en zelfs dj paul is nog meer hardcore als die knakker...nou jij weer...Jij liep zeker toen je 14 was met een neophytebombertje ofniet?
ziet die pet er blij uit?
D8 t niet...Daarbij heeft masters een stuk meer gepresteerd als ttm...
Maargoed,zwakzinnige grappenmaker,blijf bij t onderwerp zoals iguana zegt hoewel ik daar enige hypocrisie in bespeur...Amen
Gast
Ik ben 4 jaar ouder dan jou, en ik was er al niet bij het begin bij Totaal geen wedstrijd verder hoor, wie er eerder was, maar hoe kan jij met droge ogen beweren dat 'je er van het begin af aan bij was' ?
Uitspraak van MAPO op maandag 6 september 2010 om 16:05:
wie er eerder was, maar hoe kan jij met droge ogen beweren dat 'je er van het begin af aan bij was' ?
Gozer, ik luister al zowiezo 13 jaar hardcore en heb me nooit bemoeid met substijlen,los van dat ik hardstyle enzo te slap vind...En ik heb niet gezegd dat ik t begin denderend vond.
Vanaf ruffneck rules tha artcore scene enzo,DAT was het begin van de ardcore,samen met extasy you,enzo...Daarbij ben ik een heel ander slag volk,een personage die het liefst in zn eentje muziek luistert en samples en ritmes bestudeert
Uitspraak van MAPO op maandag 6 september 2010 om 16:05:
Welke criteria gebruik je in vredesnaam om aan te geven welke dj meer 'hardcore' is dan de andere
Aan de nummers die er geproduceerd zijn door alle verschillende artiesten...
Nogmaals,ik beluister de muziek op een persoonlijke manier,met een discman of mn telefoon,net als dat ik niet naar feesten ga,maar wel merchandise koop..Ik ken de nummers die ik ken goed en weet welke sampleritmes erin zitten,puur omdat ik er op let...Ik ken mijn pappenheimers en weet precies welk nummer ik echt goed vind en welke niet...
Uitspraak van MAPO op maandag 6 september 2010 om 16:07:
Haal de naam Promo trouwens eens heel rap uit je favotieten lijstje
Is puur om de remix van demons
Maargoed,ga dr maar niet meer verder op in,en blijf ot
Vanaf ruffneck rules tha artcore scene enzo,DAT was het begin van de ardcore,samen met extasy you,enzo...Daarbij ben ik een heel ander slag volk,een personage die het liefst in zn eentje muziek luistert en samples en ritmes bestudeert
Daarbij ben ik een heel ander slag volk,een personage die het liefst in zn eentje muziek luistert en samples en ritmes bestudeert
laatste aanpassing 6 september 2010 17
Welke criteria gebruik je in vredesnaam om aan te geven welke dj meer 'hardcore' is dan de andere
Aan de nummers die er geproduceerd zijn door alle verschillende artiesten...
En dus ga je (overigens behoorlijk subjectief) beweren dat Korskoff meer hardcore zou zijn dan Promo gezien het feit ze naar jou mening betere nummers produceert dan Promo? Volgens mij vergeet je trouwens ook het feit dat Catscan en Markie Out het leeuwendeel van haar nummers geproduceerd hebben.
Maar goed, je hebt werkelijk geen benul , laten we idd
Uitspraak van MAPO op maandag 6 september 2010 om 18:46:
Vanwaar darkcore, industrial en terror in je lijst favoriete muziekstijlen?
Hier spreek ik mezelf tegen idd,maargoed,mijn hoofdstijl is hardcore,maakt niet uit,al dat subgenre ,ik luister ten minste GOED naar de muziek en hoe het in elkaar is gezet,dat hoor je niet op een feest waar je los staat te gaan en te bleren,los van dat ik respect heb voor het feit dat mensen dat wel prefereren over t algemeen heb ik t over hoe ik hardcore ervaar en dat weet alleen ikzelf
Fijne avond verder,heb geen zin in dom gedoe hiero...
En hoef toch niet weer met dat stukkie uit dat intervieuw te komen ofwel
Krijgen we weer datzelfde trieste domme gedoe van het allemaal beter te willen weten...
Nog 1 x: Elke dj/producer heeft zn goeie nummers en zn klotenummers!!!
Daarom vind ik hyves mooier omdat je je daar beter kunt uiten wat smaak betreft...Dit is alleen maar heen en weer typen of je t wel of niet met elkaar eens bent
Amen
De mensen die in deze discussie niet tegen kritiek kunnen hebben een probleem met zichzelf. Promo heeft er meer schijt aan dan jullie zelf. Jullie zitten elkaar zwart te maken en dom te ouwehoeren en te discussieren, terwijl hij er echt niet slechter van gaat slapen . I rest my case. En zoals sommige het al zeggen, hou het aub bij het commentaar over dit album. En als je niet tegen kritiek kunt, moet je vooral hier niet gaan discussieren !
Ben je een slijmbal? Blijkbaar...En om nou dingen van mn profiel op te gaan noemen is wel errug triest,zwakzinnige pisvlek.
Oh god, daarom komt de verstopte VMBO-puber naar boven...
Ik zeg gewoon hoe ik het zie,en ik ben iemand die er vanaf t begin bij was.
Donna Summer - I Feel Love - 1977? Ik denk het niet. Toen was ik er nog niet eens.
Maar blijf jezelf gerust verder belachelijk maken.
Als hij in zee wil gaan met sukkeltjes als the opposites die hardcore de grond in boorden met een nummer die gericht is op t zwartmaken van de hardcorescene,moet hij maar leren leven met de kritieken die daar bijkomen van de hardcorehoek...daarbij kleineert ie zelf korsakoff,en nee ik zeg niet dat die echt super is,maar een voorbeeld van iemand die WEL respect verdient en geniet in de hcscene: Nosferatu/ophidian,ja en zelfs dj paul is nog meer hardcore als die knakker...nou jij weer...
Ok, komt 'ie: Promo zette een complete revolutie in hardcoreland neer met zijn Files-sound; iets wat al die artiesten die jij nu noemt samen nog niet eens hebben bereikt. Paul komt misschien in de buurt met zijn Rotterdam-sound, maar dat wil ik nu niet echt onder de noemer "kwalitatief" scharen.
Jij liep zeker toen je 14 was met een neophytebombertje ofniet?
Nee hoor knul, ik ben niet zo'n prutser als jij.
In 1992 liep ik in een shirt van Guns 'n Roses, terwijl ik met een walkman (met casettebandjes ja) op mijn kop door de straten racete op skates, luisterend naar Houseparty. Oftewel: schijt aan stromingen, culturen en kledingvoorschriften. Heb alleen maar medelijden met je dat jij je fake zelfvertrouwen uit de merchandise store van MoH moet halen...
Kijk, dat wist ik inderdaad niet, tnx voor de aanvulling.
Ik schrijf precies zoals ik een cd ervaar.
Het was leuker geweest om er iemand naast te hebben die meer een hip-hop hart heeft, want die luistert anders
Duidelijk, no offense verder. Het stuk zit goed in elkaar, alleen achtergrond kennis een klein beetje minder.
Bijvoorbeeld Revolting Against had je hierbij kunnen helpen, denk ik
Gozer, ik luister al zowiezo 13 jaar hardcore en heb me nooit bemoeid met substijlen,los van dat ik hardstyle enzo te slap vind...En ik heb niet gezegd dat ik t begin denderend vond.
Vanaf ruffneck rules tha artcore scene enzo,DAT was het begin van de ardcore,samen met extasy you,enzo...Daarbij ben ik een heel ander slag volk,een personage die het liefst in zn eentje muziek luistert en samples en ritmes bestudeert
Top-Notch 3x niks.... Kees De Koning geld-wolf die geld wil maken via andermans rug..met zijn denk commercieel...kon zelf ook voor ze beginnen als hiphop producer.. heb ze mooi afgewezen...geef me beats nog liever gratis weg dan dat ik voor hun ga werken!!!!
maarjah leuk voor Promo dat ie een nieuwe cd heeft...
OT: Boombox op duizend was echt vet vond ik, heb deze net gedownload en ik vind hem echt waardeloos... Zitten naar mijn mening geen vette beats in, gewoon kutmuziek
Enige vette nummer vind ik 'Iemand Anders' maar die stond ook al op 'Boombox op duizend'....
Promo probeert t over een andere boeg te gooien na zijn slappe nummers : Down with the standard en Life from the other side en al die iets te blije troep...Alleen die mix van demons van hem is echt goed.
WAAAAAAAAAAAAAAAAT
Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt...
Heb je helemaal gelijk in ! Ik vind wel dat Promo de plank volledig misslaat met dit experiment. Mogelijk dat dit album een boodschap wilt brengen, maar ik veel van deze nummers niet klinken. Maar goed, dat is smaak. Het kan best wel technisch goed in elkaar gezet zijn, dan nog . Ik vind dat LETSGOTECHNO wel gelijk heeft. Gooi er dan een echte oldschool hardcore rap gast erin en niet deze gasten (al hebben ze goeie albums gemaakt). Ik vind voor rapartiesten wat vluchtig gedaan of misschien niet goed bij nagedacht.
Ik vind dat Promo gewoon lekker zijn techno/tekno/hardcore/industrial hardcore moet blijven doen ! Maar dat is wat "ik" vind .
Hier ben ik het helemaal mee eens. De muziek zit technisch goed in elkaar, maar qua stijl doet het me helemaal niets. Oldschool hiphop (check bv. de dirtchamber sessions volume 1 van Liam Howlett bijvoorbeeld) lijkt mij veel logischer en vetter klinken, zeker omdat Promo in zijn hardcoretracks ook vaak oude hiphop samples gebruikt. De combi Opposites / Promo snap ik sowieso niet..
Uit de industrial hardcore sound is nog zoveel te halen.. richting IDM, breaks, noise, techno, dubstep, electro etc. Ik ben voor Rude Awakening! maar goed, das een ander verhaal