Lucien Foort - Heroes of House Music

Lucien Foort - Heroes of House Music
26 maart 2010
ArtiestLucien Foort
In een tijd waar crisis en onzekerheid de dancewereld bepalen moet een man opstaan en voor de hele wereld bepalen waar de scene naartoe zal gaan. Zo opent de nieuwe dubbele mix compilatie van Lucien Foort. Het klinkt vrij heftig en heeft misschien nog wel een kern van waarheid ook, aangezien de opmars van de slecht geproduceerde 'bliepjeshouse' nog niet lijkt te stoppen en de muziekwereld het steeds zwaarder heeft dankzij het illegale downloaden. Lucien lijkt met deze introductietekst zichzelf als de verlosser te zien en selecteerde zijn helden van de house om de scene een nieuwe kant uit te sturen.

Lucien Foort selecteerde twee keer 15 platen variërend van grote clubhits tot iets minder bekende tracks. Hij verdeelde ze over twee schijfjes getiteld ‘Heroes of Dusk’ en ‘Heroes of Dawn’. Foort’s nieuwe studio is net af en de eerste resultaten zijn op deze compilatie te horen. Uiteraard ontbreekt zijn eigen klapper ‘Stand Up For Love’ niet en staan er ook nog drie remixen van de man op.

Heroes at Dusk
De eerste disc laat een fris en open house geluid horen. Het is een toegankelijke mix die nergens goedkoop of cheesy wordt. Mede dankzij de bijdrage van Oxia. Oxia opent de mix na de intro met ‘Whole Life’. Een uitstekende, maar wel veel gecompileerde, plaat met een goede drive en catchy vocal. De vierde track zal voor de liefhebbers bekend zijn. Gregor Salto maakte samen met Chappel het zomerse housenummer ‘Your Friend’ Het eerste half uur van de mix is voorbij voor je er erg in hebt en dat is uiteraard een goed teken. De grootste klapper is misschien wel track 6 van de eerste cd. Joan Reyes’ Shakedown stond in de remix van Bass Kleph een aantal weken in de hoogste regionen van de Beatport Top 100. Dat is niet meer dan terecht want als er een plaat is die zonder veel poespas de perfecte snaar weet te raken is het ‘Shakedown’ wel. De tracks die Lucien Foort selecteerde voor de eerste disc hebben stuk voor stuk een heerlijke groove en de platen vloeien uitstekend in elkaar over.

Heroes at Dawn
Op de tweede schijf schotelt Lucien een ander geluid voor. Aan de namen op de tracklist is ook te zien dat hij hier meer richting de progressive house gaat. Zo heeft hij tracks gecompileerd van onder andere John Dahlback, Mark Knight & Funkagenda, Riley & Durant, Deadmau5 en James Talk. Ook hier smelt dhr. Foort de platen vakkundig en uitstekende volgorde aan elkaar. De opbouw van de platen is subliem gedaan. Met elke track neemt de kracht van de mix iets toe. Op nummer acht staat Ridney met het bijzonder fijne ‘At night’ als mooi rustpuntje in de mix. Daarna hoor je ‘Outta My Life’ van Deadmau5 vs Billy Newton-Davis en de energie is weer helemaal terug. Het geluid van de tweede cd doet een beetje denken de oude Singularity mixen van Lucien Foort en dat is helemaal niet erg.

Lucien Foort’s Heroes of House Music draagt deze titel omdat de tracks die hij voor deze compilatie heeft geselecteerd aan dat criterium voldoen en hem inspireren bij zijn DJ sets en producties. Het is een uitstekend overzicht van waar de DJ op dit moment muzikaal staat. De eerste cd zal waarschijnlijk meer mensen aanspreken maar ook de tweede disc bevat een aantal pareltjes.

CD1 - Heroes of Dusk
  1. Lucien Foort - Heroes Of House Music Intro
  2. Oxia - Whole Life
  3. Max Sedgley - Something Special (Spirit Catcher Remix)
  4. Gregor Salto Feat. Chappell - Your Friend (Original Mix)
  5. Andre Harris - 10 Things Not To Say To A Dj (Vox Mix)
  6. Joan Reyes - Shakedown (Bass Kelph Remix)
  7. Jesse Perez - Freak Behavior (Original Mix)
  8. Studio Apartment Feat. Ron Car - IÉm In Love (Rasmus Faber Epic Instrumental)
  9. Leventina - Nightshift (Prok & Fitch Endless Summer Mi)
  10. David Vendetta - Mood 4 Love (Lucien's Mood 4 House Rework)
  11. James Harcourt Presents Jackfr - 03-02-01
  12. Nick & Danny Chatelain - Rumba (David Penn & Rober Gaez Remix)
  13. Lucien Foort Feat. I-fan - Stand Up 4 Love (Bigroom Mix)
  14. Digital High - For The Moment (Vocal Mix)
  15. Northern Souls - World In A Rage (Lucien Foort Remix)
CD2 - Heroes of Dawn
  1. Randomatik - Comet (Dan Sanders Kurizu Instrumenta)
  2. John Dahlback Feat. Andy P. - Love Inside (Extended Mix)
  3. Jovonn - Trama (K2's Tramatik Edit)
  4. Seamus Haji Vs Mark Knight & F - Good Times (Club Mix)
  5. Rulers Of The Deep - Track Three (Curious George & The Agent Rem)
  6. 68 Beats Feat. Katie Marne - Are You Listening (Riley & Durrant Vocal Mix)
  7. Joan Reyes - Shakedown (Original Mix)
  8. Ridney - At Night
  9. Deadmau5 Vs Billy Newton-davis - Outta My Life (Touch Mix)
  10. Jason Chance - Diesel
  11. M.a.n.d.y. Vs Bookashade - Donut (James Talk Remix)
  12. Tyrrell - Lalalalalala (James Harcourt Remix)
  13. Chocolate Puma Vs Baggi Begovi - Solarianism (Chocolate Puma Dub)
  14. Smashing Sebastian Feat. C Re - Come With It (AtfcÉs Motherlode Mix)
  15. Marco Bailey, G-lontra , Tom H - Running Round (Lucien Foort Remix)

Deze cd zal ik spoedig ook even beluisteren. Tracklist ziet er iig interessant uit!
Lucien Foort (Y)

Superlekker. Bijna net zo goed als de eerste Housequake. Thanx Lucien!
Funky drummer blijft een van de meest vernieuwende house dj's gaat niet mee in de platte trend , en daardoor blijven zijn sets altijd lekker fris en fruitig ! ik ga deze cd gelijk effe halen van de week !

big up Luus !