Partyflock
 
­ Nederland
Poll op voorpagina, geopend op dinsdag 23 november 2010, gesloten op maandag 6 december 2010, looptijd van 13.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Zul jij in 2011 minder naar feesten gaan door de BTW-verhoging?

720152%
Nee
656848%
Ja

276 opmerkingen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 00:23:
Er komt een keer een knakmomentje bij iedereen, dat iedereen het zat is... en wij het opnemen tegen de regering, staat en belasting dienst.. wat willen ze doen? het opnemen tegen het volk? Al we have to do is unite...

Jij heb te veel tv gekeken...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 december 2010 om 17:31:
Ik ga minder naar feesten, ik ga niet om in guldentaal te praten 130 gulden betalen voor een feestje van aantal uren.
Komop zeg, het is nu al af en toe belachelijk wat het mag kosten.

En wat Roger zegt klopt.. minder gaan feesten, prijzen lager, zo werkt economie.
Ik hou het mooi bij de kleinere feesten en Belgie/Duitsland.
Uitgaan moet wel leuk blijven, net als vroeger betaalde je omgerekend 1 euro voor een biertje nu al gauw 2,50 !

Als ze voor dat geld ook de feesten 19 % beter maken en mijn loon 19% verhogen blijf ik natuurlijk wel gaan !

Precies! :)
En waarschijnlijk zullen die sneaky organisaties het zo gaan doen.. Kaartje = 50 euro.. ow daar komt dus die 19% bij! Dus vragen we 59,50.
Terwijl de kaartjes "maar" 13% omhoog gaan..
Anyway.. Ik vind het maar smering.. Net als met die Euro.. Dat alles duurder werd.. :/
Weet zeker dat die organisaties heus wel €5,- pp van die kaartjes af kunnen halen :jaja:

Uitspraak van actief op woensdag 1 december 2010 om 21:15:
Ik vind de laatste jaren de feesten al te duur worden. Door deze verhoging zal ik zeker kieskeuriger worden.

Idd :-)
laatste aanpassing
ik sieg heil lekker verder :D
 
Blijf toch wel gaan, ongeacht de prijs die ze er tegenwoordig voor geven.
Ik zuip(in`t weekend alleen)trouwens toch tig keer meer dan de gemiddelde prijs van wat een kaartje tegenwoordig kost op een feest, dus wat maakt mij die 19% nu uit XD
maak je allemaal nie zo druk mense
wat we nou meer moete betale voor zon kaartje heb je nog amper in de gate..
als je nou elke week gaat is het een ander verhaal mar dat vindk een beedje overdreve zo vaak naar een feestje
Ik zeg: drink er 1 of 2 minder en je heb het geld wat het extra kost er uit..

Niet zeuren gewoon Qnallen
 
Uitspraak van El_Swaapie_Loco op vrijdag 3 december 2010 om 10:29:
Ik zeg: drink er 1 of 2 minder en je heb het geld wat het extra kost er uit..

Of je drinkt gewoon lekker door dat je zelf niet eens meer weet dat je 19% btw voor dat kaartje hebt betaald
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 17:03:
Of je drinkt gewoon lekker door dat je zelf niet eens meer weet dat je 19% btw voor dat kaartje hebt betaald

Jow :bier:

Maar wat ik me afvraag iedereen zegt wel dat de regering kut is maar de organisator van het feest bepaald de uiteindelijke prijs toch ?
Uitspraak van :bier:RoadKill{CD}:bier: op zaterdag 4 december 2010 om 00:34:
maar de organisator van het feest bepaald de uiteindelijke prijs toch ?

wel de prijs,maar de 19% btw doet de blasting er bovenop en dat is hun winst :)
laatste aanpassing
 
Artiest {SHOWLIST artist 72748, 45225, 63950}
Uitspraak van Randy024 op zaterdag 4 december 2010 om 09:41:
Uitspraak van :bier:RoadKill{CD}:bier: op zaterdag 4 december 2010 om 00:34:
maar de organisator van het feest bepaald de uiteindelijke prijs toch ?

wel de prijs,maar de 19% btw doet de blasting er bovenop en dat is hun winst

Je kunt als organisatie dit verlies voor je eigen rekening nemen. Het is onzin om de schuld te schuiven in de schoenen van de regering. Het is simpel een kwestie van anders calculeren. Eventueel iets meer risico nemen, so what?
Organiseren we alleen omdat we geld willen verdienen? Nee! Niet in mijn geval. We willen allemaal een boterham eten maar de liefde en passie voor de scene en de muziek hoort te overheersen. Als dat er niet is dan klopt het bij voorbaat al niet.
Ja ze moeten ergens die 80 miljoen voor "fietssnelwegen, waardoor mensen eerder de fiets dan de auto zullen pakken" vandaan halen :/
Ooooh hell NO dat ik minder ga feesten! Dan bezuinig ik zelf wel weer ergens anders op :-)
Ik blijf me telkens weer verbazen over de meningen en uitingen hier op PF. Aan de ene kant is dat vaak vermakelijk maar soms ook heel ergerlijk. Nu bijna iedereen het over de verhoging van de btw op kaarten heeft, zijn er een boel bezoekers in rep en roer.

Maar deze bezoekers gaan al jaren naar de te dure festivals, waar je een godsvermogen betaald om binnen te komen, ook nog eens 10 euro moet betalen om je auto op een weiland neer te mogen zetten. 10 euro voor een broodje hamburger betalen, en dan nog maar niet te spreken over de prijzen van de drank, en dan heb ik het nog niet eens over een flesje water.

Er zijn nog heel wat feesten en of festivals die niet van die belachelijke prijzen vragen, tel daar je 13% bij op en je hebt nog steeds aangename prijzen. Zolang al die grote festival nog steeds uitverkocht raken zal het allemaal nog wel mee vallen, dan is het zeuren en zaniken over die 13% zonde van de tijd.
Uitspraak van G.I.T. Shaker op donderdag 2 december 2010 om 17:16:
Uitspraak van Saint! op donderdag 2 december 2010 om 00:23:
Er komt een keer een knakmomentje bij iedereen, dat iedereen het zat is... en wij het opnemen tegen de regering, staat en belasting dienst.. wat willen ze doen? het opnemen tegen het volk? Al we have to do is unite...

Jij heb te veel tv gekeken...

Ja naar frankrijk ofzo.... maar geef toe het werkt!
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ja"

kkzooi moet ik nog harder gaan werken om naar een feestje te kunnen gaan.
Wordt wat meer feestjes overslaan en wordt thuis nog meer drinken en op het feest minder om te bezuinigen :rot:

Uitspraak van Tinus!!! op woensdag 1 december 2010 om 20:47:
Wordt weer hoog tijd voor de illegale feestjes

mee eens :beer:
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 december 2010 om 14:06:
Uitspraak van Ottertje 19 op zaterdag 4 december 2010 om 09:41:
Uitspraak van RoadKill{CD} op zaterdag 4 december 2010 om 00:34:
maar de organisator van het feest bepaald de uiteindelijke prijs toch ?

wel de prijs,maar de 19% btw doet de blasting er bovenop en dat is hun winst

Je kunt als organisatie dit verlies voor je eigen rekening nemen. Het is onzin om de schuld te schuiven in de schoenen van de regering. Het is simpel een kwestie van anders calculeren. Eventueel iets meer risico nemen, so what?
Organiseren we alleen omdat we geld willen verdienen? Nee! Niet in mijn geval. We willen allemaal een boterham eten maar de liefde en passie voor de scene en de muziek hoort te overheersen. Als dat er niet is dan klopt het bij voorbaat al niet.

zonder twijfel absoluuuuuut mee eens!!!
om die reden vind ik dus Q-dance gewoon veel te commercieel worden
volgens mij als je die organisatoren ziet staan dr alleen eurotekens in hun doppen
wordt dr zo langzamerhand zo moedeloos van joh serieus
waar is de liefde & passie voor de muziek gebleven!?

helaas is er 1 belemmering op de werking van vraag en aanbod, namelijk dat wanneer zij hun prijs zouden verlagen
het misschien wel weer aantrekkelijker zou worden voor iedereen om te gaan maar ze mogen hun afzet niet vergroten
je hebt immers een maximum op het aantal partygangers in een zaal
ze kunnen dus hun winstverlies niet compenseren met meer afzet, dus zullen gewoon lekker de hoge prijs behouden
aangezien toch elk feest alsnog wordt uitverkocht, helaas helaas
laatste aanpassing
Natuurlijk dient er bezuinigd te worden, maar verhogen van de prijs is een beetje jammer..
ken er wel over zijken mar als ik naar feest wil ga ik toch wel
mess maar is keer wat minder zuipen op feesten dan weet ik tenminste ook wat ik heb uitgevrete die avond whaha
Iedereen kan het er mee eens zijn en het belachelijk vinden dat Q-dance en weet ik veel wel niet welke "grote" organisatoren van uitverkochte feesten dan maar minder moeten verdienen maar wat is het percentage van uitverkochte feesten tov niet uitverkochte feesten?
Is dit niet weer even lekker kort door de bocht kijken?
Ja laat de uitverkochte feesten hun prijzen houden zoals ze altijd waren en de organisatoren van die feesten de 13% extra btw voor zich nemen, die verdienen toch genoeg indd.
Maar vergeet niet:

Die feesten zetten wel de standaard, iedereen wil meer, meer lasers, meer geluid, dikkere line-ups, betere shows, alles moet beter.
NIET uitverkochte feesten en beginnende organisatoren of de wat "kleinere" feesten (1000-7500 man) die gaan de klappen voelen.
Risico's worden groter voor organisatoren.
Dus mensen misschien is er ook wel eens een keer wat van de BEZOEKERS te verwachten. Dat die een keer wat minder lasers willen, iets minder show, minder VERWEND zijn dus.
Op de grote uitverkochte feesten mag veel verwacht worden maar neem dan niet die "standaard" mee naar een ander kleiner feest.
De Nederlanders zijn zo fucking verwend als het op feesten aankomt.
Als jullie water bij de wijn doen en minder gaan sjeiken op o.a. bovenstaande zaken dan kunnen feesten het met 2 lasers doen ipv 6 lasers, 1 dj minder, geen 10x4 led scherm, iets minder decoratie als de standaard en dan kan een kaartje hetzelfde kosten als normaal.

Al met al, het begint ook bij JULLIE zelf!
laatste aanpassing
Uitspraak van Notorious-:bier: op woensdag 1 december 2010 om 21:50:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee" .........gewoon meer zwartwerken!

dus je gaat meer zwart werken om het stappen te kunnen betalen?:aai::rot:
weet wel wat beters te doen met mijn zwart geld ipv uit te geven aan stappen(Y)
Uitspraak van Djakbal op woensdag 1 december 2010 om 18:56:
of moet gewoon een wet komen, indoor feestje niet boven 45,- en outdoor niet boven 60

Doe maar de helft;) Dat lijkt mij beter.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 17:03:
Of je drinkt gewoon lekker door dat je zelf niet eens meer weet dat je 19% btw voor dat kaartje hebt betaald

haha
kaartjes hoeven toch niet perse meer te kosten? Je verlaagt gewoon de prijs van het kaartje , en dan doet die btw het werk wel toch?

Of geef ik nou een erg blonde reactie:P

Als een organisatie slim is en niet meer mensen wil verliezen dan verlagen ze het kaartje toch iets , zodat het dezelfde prijs blijft als dit jaar? gewoon beetje anders rekenen dan..
 
Nee, ik ga alsnog!
No way geld zat!!! En inderdaad, in Belgie kun je ook heerlijk tekeer gaan, misschien zelfs nog wel beter dan in Nederland. Er zit ook wel wat in de stelling dat het elk jaar MEER moet, qua aankleding lichtshow enz enz ilegale feesten in een tunnel onder de snelweg met alleen wat graffiti is ook super alles ligt aan de DJ,s ik blijf in ieder geval zeker gaan, En inderdaad de prijs van de kaartjes verlagen is ook een prima idee. Vroeger kostte een Thunderdome-paty in de jaarbeurs te Utrecht 50 gulden, nu 50 euro dus zonder de BTW verhoging zijn ze zowieso al meer dan 100% duurder geworden. En de consumpties evenzo!!!
Nee ik blijf gewoon gaan!!!!! ofcours die feeste zijn gwn DIK!
maar slaat nergens op dat de kaartjes zo duur worden netofdat je op zoon feest al nie geld genoeg op maakt!!
nooit ga ik minder feesten
je leeft om te feesten en niet om te bezuinigen
mop mop gas er op