Partyflock
 
­

DROELOE kondigt nieuwe versie van wereldhit 'Sunburn' aan

gepubliceerd door , op
afbeelding DROELOE kondigt nieuwe versie van wereldhit 'Sunburn' aan
ArtiestDROELOE Site
De Nederlandse act DROELOE staat al jaren bekend om hun veelzijdige sound, maar de nieuwe single 'Sunburn (Reimagined)' kan wel eens een van de meest bijzondere cross-over-momenten zijn in de carrière van het project tot nu toe.



In 2017 bracht DROELOE de single 'Sunburn' uit, een enorme hit met meer dan 43 miljoen streams wereldwijd. Het contrast tussen de zachte zang en de rauwe elektronische klanken zorgden voor een wereldwijde doorbraak. Drie jaar later is het voor DROELOE het perfecte moment om een nieuwe versie te maken van de wereldhit.

"In het begin moest ik wennen aan het idee om onze meest beluisterde single opnieuw uit te brengen", zegt Vincent. "Kunnen wij iets vernieuwends maken, wat tegelijkertijd niet te ver af staat van het origineel? Maar toen realiseerde ik mij dat dit precies is waar het in de muziek om draait; kijken vanuit verschillende perspectieven en je creativiteit omarmen.Toen we eenmaal de nieuwe versie begonnen te maken, voelde het al snel goed en vertrouwd. Voor mij bewijst deze remake dat het juist goed is om binnen de muziek soms keuzes te maken waar je je in het begin onzeker over voelt, maar uiteindelijk wel tot een mooi resultaat leiden."

De nieuwe versie lijkt op het origineel, maar de algemene sound is vooral zachter en rustiger. Klanken van een akoestische gitaar vervangen de elektronische beats en door het verfijnde slagwerk krijgt het nummer een positieve vibe. "Het nummer doet denken aan de herinneringen die de originele versie van 'Sunburn' maakten tot hoe we de track nu kennen. Omdat veel van ons werk zo persoonlijk is en we vaak geïnspireerd worden door herinneringen of gebeurtenissen, voelt deze nieuwe versie als een reis door ons geheugen, met een nieuwe touch", zegt Vincent.

Naast de audio is het artwork ook erg belangrijk voor DROELOE en dat is waar visual artist Hein Hamers de leiding heeft. "Het idee was om het originele artwork in een nieuw perspectief te plaatsen – letterlijk, door de camera 180 graden te draaien", zegt Hein. "Maar ook door de setting te veranderen van overdag naar 's nachts. In mijn beleving hebben bepaalde plaatsen – vooral publieke plaatsen zoals een treinstation – als het donker is een totaal andere functie en sfeer dan overdag wanneer het licht is."