Partyflock
 
­ Nederland

Nomobo en Awakenings festival blijven zichzelf uitdagen

gepubliceerd door , op
Nomobo en Awakenings festival blijven zichzelf uitdagen
3 juli 2019
OrganisatieAwakenings Site
Monumental Site
Afgelopen weekend heeft de 19e editie van het grootste technofestival in Europa plaatsgevonden; Awakenings Festival. In 2018 introduceerde Awakenings Festival in samenwerking met NOMOBO een nieuwe content strategie: Awakenings Live. Livestreams, interviews en highlight video's werden geproduceerd en gepubliceerd op Youtube. Dit resulteerde in een zilveren YouTube award voor 100.000 subscribers in 6 maanden en meer dan 10 miljoen kijkers, dit jaar gingen ze nog een stap verder.

Waar vorig jaar 'slechts' twee stages werden vastgelegd sprak Awakenings dit jaar de wens uit om de diversiteit van het festival te laten zien; meer artiesten, meer stages, meer beleving. Met een technisch en creatief vernieuwende oplossing heeft NOMOBO een flexibele en mobiele set up ontwikkeld om niet alleen meerdere stages te registreren, maar ook de kijker het gevoel gegeven dat ze middenin het festival stonden. Vanuit één centrale regie werden de camerateams van een vaste ploeg en een flexibele ploeg aangestuurd. Area V werd volledig vastgelegd in 4K met cinema prime lenzen en er werd gebruik gemaakt van 4K wireless camera's om de beleving vast te leggen vanuit unieke hoeken. De flexibele ploeg verplaatste tijdens het festival naar meerdere stages, waardoor de kijker elke twee uur een nieuwe stage en artiest kon beleven.

Remco Evers, creative director van NOMOBO, vertelt; 'Wij zijn inmiddels gespecialiseerd in het maken van een wereldwijde connectie tussen fans en muziekfestivals. Tijdens een livestream-uitzending maak je letterlijk van de hele wereld je doelgroep. Awakenings is vooruitstrevend in de manier waarop ze met deze content om gaan. Binnen 24 uur leveren wij alle 15 DJ sets, waarvan een groot deel in 4K, op en verschijnen de eerste DJ sets online. In de weken die volgen worden er steeds nieuwe video's gepubliceerd, op basis van een specifieke content strategie. Het levert enorm hoge betrokkenheid op van zowel fans als DJ's wat uiteindelijk voor Awakenings resulteert in onder andere meer naamsbekendheid, brand engagement en snellere kaartverkoop van toekomstige events.'