Partyflock
 

The Brand Father, nieuw creatief bureau in muziek en entertainment

gepubliceerd door , op
afbeelding The Brand Father, nieuw creatief bureau in muziek en entertainment
José Woldring (CEO, The Media Nanny), Rik Woldring (voormalig The Media Nanny) en Peter Meere (voormalig VICE) hebben sinds april de handen ineengeslagen om de nieuwe creatieve speler binnen de muziek- en entertainmentindustrie te worden. De combinatie van deze drie partners levert The Brand Father goed inzicht in de relevante doelgroepen door jarenlange ervaring. The Brand Father kan hierdoor snel schakelen als het gaat om het uitrollen van de beste strategie en het maken van de juiste keuzes met betrekking tot het aangaan van samenwerkingen tussen talenten en merken.

De afgelopen tien jaar bouwde José Woldring als The Media Nanny aan een track record dat door weinigen ongezien is gebleven. Met een clientèle die onder andere bestaat uit artiesten als Martin Garrix, David Guetta, Oliver Heldens en Gianluca Vacchi is het verlangen en de vraag om méér dan PR te bieden enorm. "Toen ik begon met The Media Nanny was dat vanuit een behoefte om de jonge artiesten waar ik veel mee in aanraking kwam te helpen; niemand anders bood aan wat zij nodig hadden. Het voelde bijna logisch om het PR en social media vraagstuk voor ze op te pakken. Nu - bijna tien jaar later - wil ik met al mijn ervaring en netwerk ook merken helpen bij het creëren van relevante campagnes die zowel bijdragen aan de missie van het merk als waarde toevoegen aan de muziekindustrie. Binnen The Media Nanny kon ik deze vraag van merken niet kwijt en toen was het idee al snel geboren om samen met mijn broer Rik en Peter Meere The Brand Father op te richten." aldus José Woldring.

Een recent project van The Media Nanny waar The Brand Father zich goed mee kan identificeren is 'Making Moves In Music', uitgevoerd voor social network-app Bumble, waarbij het gaat over het toegankelijk maken van de dance-industrie voor opkomende vrouwelijke artiesten. 'Making Moves In Music' is een campagne waarbij bewustzijn is gecreëerd rondom de disbalans tussen mannen en vrouwen in de muziekindustrie en waarin actie werd ondernomen om deze balans te herstellen. Dit is een goed voorbeeld van een oplossing waarin zowel waarde aan het merk als waarde aan de industrie is toegevoegd, iets waar The Brand Father altijd naar gaat streven.

Rik Woldring: "Het opstarten van The Brand Father met Peter en José voelt voor mij als een logische vervolgstap. De afgelopen jaren heb ik samen met José, The Media Nanny uitgebouwd tot een allround speler binnen de wereldwijde muziekindustrie door het tekenen van artiesten zoals The Black Madonna, Joris Voorn en organisaties zoals DGTL, Audio Obscura en Ushuaïa Ibiza - naast de grote cross-over namen zoals Guetta en Garrix. Ik ben ervan overtuigd dat met het netwerk en de goodwill die we hebben opgebouwd we met The Brand Father een unieke dienst bieden die van grote toegevoegde waarde is voor merken die aansluiting willen met de consumers van muziek en entertainment."

Peter Meere: "Door mijn ervaring bij VICE, waarbij ik de vraag van merken vertaalde naar relevante oplossingen, en de kennis van José en Rik van de muziekindustrie, zie ik deze samenwerking als een gouden combinatie. Ik heb niet alleen alle vertrouwen in het feit dat we het beste werk voor onze klanten kunnen leveren maar dat we daarnaast echt waarde kunnen creëren voor de muziekindustrie in haar geheel. En daar heb ik ongelooflijk veel zin in."