Partyflock

Bumble onthult winnares Making Moves In Music

 

Bumble onthult winnares Making Moves In Music

gepubliceerd door , op
Bumble onthult winnares Making Moves In Music (afbeelding)
De Nederlandse dj/producer Nicky Elisabeth mag zich met trots de eerste artiest van het Making Moves In Music initiatief noemen – een muzikale campagne van social platform Bumble en The Media Nanny om de strijd tegen de ongelijkheid in een sterk door mannen gedomineerde muziekindustrie aan te gaan – en bemachtigd hier onder andere optreden op de mainstage van Mysteryland.

Nicky Elisabeth: "Making Moves in Music was een ongelofelijke ervaring. In de afgelopen maanden heb ik zoveel geleerd en relaties opgedaan die voor het leven zijn. Ik kan niet wachten op wat de toekomst gaat bieden!"

José Woldring, CEO & oprichter The Media Nanny: "Louise, VP International Marketing & Communications van Bumble, en ik delen dezelfde passie en ideeën omtrent het veranderen van onze industrie als het aankomt op de man-vrouwverhouding; Zo kwamen we ook op dit initiatief. We waren compleet overdonderd door de hoeveelheid inschrijvingen, het talent en de support dat we kregen vanuit ons netwerk. We zijn dan ook supertrots dat Nicky Elisabeth onze eerste Making Moves In Music artiest is. Ik weet zeker dat ze het super goed gaat doen!"

Louise Troen, VP, International Marketing & Communications Bumble: "We zijn ontzettend blij met Nicky als winnares van Making Moves In Music. Ze is de verpersoonlijking van waar wij voor staan als merk en haar talent is onmiskenbaar. Dit is nog maar het begin voor Nicky en onze toewijding vanuit Bumble om de gendergelijkheid binnen de muziekruimte verder in evenwicht te brengen zal blijven doorgaan."

Bumble, de female first social network app met meer dan 50 miljoen gebruikers wereldwijd wil met 'Making Moves In Music' vrouwelijke DJ's en producers een podium bieden binnen de muziekindustrie. Uit meer dan 500 inspirerende aanmeldingen, haalden slechts zes de eerste fase van de competitie. Zij woonden een intensieve driedaagse masterclass en bootcamp bij in Amsterdam, waar ze waardevolle vaardigheden leerden van experts uit de industrie. Na deze bootcamp werden de laatste drie finalisten gekozen op basis van hun bijzondere muzikale skills en talent. Vorige week werden de drie finalisten meegenomen naar Los Angeles voor een driedaagse bootcamp met Sony's platenlabel Astralwerks. Hier werkten ze intensief een-op-een samen met grote producers om hun eigen tracks te produceren. Na intensief beraad tussen Bumble, The Media Nanny, ID&T en Astralwerks – de partners van Bumble – kwam Nicky Elisabeth als winnares uit de bus. Astralwerks brengt de eerste single van Nicky Elisabeth binnenkort uit.

Toby Andrews, general manager Astralwerks: "We zijn ontzettend trots op Nicky en feliciteren haar dan ook van harte. Het was een groot plezier om haar te leren kennen en met haar te mogen werken in LA. We kijken enorm uit naar onze samenwerking in de toekomst en om haar carrière te helpen opbouwen."

Anaïs D'Olivat, talent buyer ID&T: "Making Moves In Music stelt jonge en creatieve vrouwen in staat om te groeien, onafhankelijk te zijn en hopelijk is dit initiatief een van de opstapjes in hun muziekcarrière."