Partyflock

Google lanceert strengere regels voor doorverkoop concertkaartjes

 

Google lanceert strengere regels voor doorverkoop concertkaartjes

gepubliceerd door , op
Google lanceert strengere regels voor doorverkoop concertkaartjes (afbeelding)
Bedrijven die (concert)kaartjes doorverkopen moeten voortaan aan extra voorwaarden voldoen om te adverteren via Google. Dat heeft Google woensdag bekendgemaakt in een blogbericht.

Zo moeten aanbieders voortaan onder meer gedetailleerde informatie geven over de prijs van de aangeboden kaartjes. Volgens Google is een groot aantal doorverkopers hierover niet duidelijk, waardoor consumenten in toenemende mate twijfelen aan de betrouwbaarheid van online kaartverkoop.

Om door Google geaccepteerd te worden, moeten bedrijven die kaartjes doorverkopen dat ook expliciet melden. Verder moet duidelijk zijn dat het desbetreffende bedrijf niet de enige aanbieder van kaartjes. Als de prijzen boven de oorspronkelijke ticketprijs uitkomen, moet ook het originele ticketbedrag worden vermeld. Tot slot moet de aanbieder aangeven wat de eventuele extra kosten zullen bedragen.

7 opmerkingen

Google? Zitten ze in de vs ook in de tickets ofzo? Hier in Nederland nog nooit(bewust) met ze te maken gehad.­ Hoogstens de advertenties van die opkoopsites.­

Uitspraak van gekkegabber op donderdag 8 februari 2018 om 10:22:
Google? Zitten ze in de vs ook in de tickets ofzo? Hier in Nederland nog nooit(bewust) met ze te maken gehad.­ Hoogstens de advertenties van die opkoopsites.­

Het staat opzich in de eerste regel waarom Google zich hiermee bemoeid. Het gaat dan puur om de advertenties die doorverkoop websites maken en publiceren via het google ads platform, die krijgen hogere eisen zodat degene die het ziet gelijk ziet wat de kosten zijn. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat personen naast mij op google opzoek gaan naar tickets en de eerste de beste gevonden zoekopdracht website aanklikken om daar kaarten te halen. Vaak genoeg is dat precies een doorverkoop website die geld heeft neergelegd bij Google om zo hoog te komen.

Uitspraak van gekkegabber op donderdag 8 februari 2018 om 10:22:
Google? Zitten ze in de vs ook in de tickets ofzo? Hier in Nederland nog nooit(bewust) met ze te maken gehad.­ Hoogstens de advertenties van die opkoopsites.­

Als je googled op tickets krijg je volgens mij vaak eerst de advertenties te zien. En als je ergens niet thuis in bent klik je die aan en haal je daar je tickets. Dus goed dat er meer duidelijkheid komt. Het vermelden van de originele prijs gaat hopelijk een hoop klanten kosten.
Dat mensen überhaupt Google gebruiken.­
Klinkt als goed nieuws.­ Ben benieuwd.­

Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op donderdag 8 februari 2018 om 20:29:
Inderdaad, de oplichtersclub van Viagogo heeft 'tickets' als prominent adword.­

Viagogo is lang niet de ergste. Heb er zelfs meer dan eens kaartjes onder de originele waarde weten te krijgen. Er zijn ticketboeren waar je echt genaaid wordt, Viagogo zie ik toch nog wel als enigszins eerlijk.