Partyflock

Summerfestival · Jongerenfestival brengt Ibiza naar Antwerpen

Summerfestival · Jongerenfestival brengt Ibiza naar Antwerpen

gepubliceerd door , op
Summerfestival (flyer)
Er waait een frisse wind in het festivallandschap. Het Antwerpse Summerfestival, waarvan de eerste editie plaatsvond in 2009, is sinds dit jaar in handen van Atmosphere Architects, de organisatie die tevens instaat voor Fire is Gold, wecandance, Barefoot en Laundry Day.

Het jongerenfestival ondergaat een grondige facelift. "Summerfestival in Antwerpen beschikt over een aantal unieke troeven die we tijdens de komende editie volop gaan uitspelen," aldus organisator Wim Van der Borght. "Er werden drie aparte onderzoeken uitgevoerd naar de doelgroep, die voornamelijk bestaat uit jongeren tussen de 18 en 24 jaar. Voor een groot deel onder hen is Summerfestival de eerste kennismaking met het festivalgebeuren, voor een ander deel is het dť start van het vakantieseizoen.

"Eťn van onze doelen is dan ook om ervoor te zorgen dat hun verwachtingen niet alleen ingewilligd worden, we willen een wereld creŽren die op alle vlakken tot hun verbeelding spreekt. Omdat Summerfestival meteen op de examenperiode volgt, en dus het startschot geeft voor het festivalseizoen, kunnen we ook meteen de toon zetten voor een veelbelovende zomer."

Anno 2017 zijn jongeren voornamelijk uit op een multi-sensoriŽle ervaringen, ook hier zal de organisatie op inzetten. Met een zomers thema dat zich in elk detail zal vertalen, wordt deze editie van Summerfestival veel meer dan een festival. "We brengen vanaf dit jaar telkens een stukje Ibiza naar Antwerpen, voor onze doelgroep blijkt dit namelijk de ideale vakantiebestemming te zijn. Aan de hand van vijf grote pijlers (holiday destination, music, food & drinks, sports, mode) zullen wij dat Ibiza-gevoel naar ons festivalterrein brengen. Niet alleen zal het muzikale aanbod met top-DJ's een weerspiegeling zijn van hun leefwereld, we trekken ook volop de kaart van beach, sport en ontspanning. Daarnaast geven wij ook een verrassende invulling aan catering en spelen wij in op vakantie en vriendschap."

Deze editie van Summerfestival kondigt een nieuwe vorm van experience aan. Een gloednieuwe formule zal op 1 en 2 juli in het teken staan van de zomer en vakantie waardoor het festival zich op tal van vlakken onderscheidt van andere organisaties. Ook het bekende Summercamp, waar vorig jaar meer dan 10.000 jongeren gedurende 4 dagen kampeerden (!), wordt onder handen genomen. Qua profiel zal het zich duidelijk positioneren als een meerdaags event dat voeling heeft met een unieke doelgroep.

De organisatie ontving vorig jaar ruim 42.000 bezoekers, die 2 dagen festivalbelevenis meemaakten. Daarbij verbleven ruim 10.000 bezoekers op de Summercamping, vlak naast het festivalterrein. Voor editie 2017 wordt gemikt op een kleine 50.000 bezoekers. Haast is geboden, want de eerste 7.000 tickets zijn inmiddels de deur al uit.