Partyflock
 
­ Nederland

Duncan Stutterheim krijgt Gouden Harp

gepubliceerd door , op
Duncan Stutterheim krijgt Gouden Harp
16 februari 2016
Dancefeestorganisator Duncan Stutterheim heeft de Gouden Harp toegekend gekregen wegens zijn bijdrage aan de groei van de Nederlandse dancescene. Dat maakte de organisatie Buma/Stemra maandagavond bekend.
Stutterheim is de oprichter van het entertainmentbedrijf ID&T dat grote dancefeesten organiseert. 'Duncan en ID&T hebben bewezen dat je groot kunt denken én je fantasieën waar kunt maken', aldus de jury.

Afrojack werd onderscheiden voor 'Hey Mama' dat hij samen met David Guetta tot een wereldhit maakte.

Lees meer....

9 opmerkingen

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat hij (in)direct een belangrijke bijdrage heeft gehad in de wereldwijde groei van de dancescene....
laatste aanpassing
Volkomen verdient :respect:
Uitspraak van toerist op dinsdag 16 februari 2016 om 15:53:
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat hij (in)direct een belangrijke bijdrage heeft gehad in de wereldwijde groei van de dancescene....


:jaja: Eens! Wat deze man heeft gedurfd en gedaan is echt niet te bevatten :)
laatste aanpassing
Uitspraak van kbm_ op dinsdag 16 februari 2016 om 22:36:
Wat deze man heeft gedurfd


Mm, wat heeft dit met durf te maken? Mijn inziens meer kwestie van juiste man op de juiste plaats op de juiste tijd met zijn Final Exam.

Neemt niet weg dat ik geen respect voor hem hoe hij uiteindelijk ID&T heeft opgebouwd, al valt het de laatste jaren wel vies tegen wat ze nog doen in de tak die ID&T groot heeft gemaakt -> harder styles
Uitspraak van Smiley © op donderdag 18 februari 2016 om 15:00:
al valt het de laatste jaren wel vies tegen wat ze nog doen in de tak die ID&T groot heeft gemaakt -> harder styles


In principe zijn de harder styles-concepten gewoon ondergebracht bij Q-dance en B2s, waarvan ID&T het moederbedrijf was (tot de overname van SFX)

Een belangrijke reden waarom ID&T er destijds voor koos Sensation Black en andere harder-styles feesten af te ketsen was, omdat ID&T zich niet wilde profileren met dat soort feesten, omdat er in het buitenland een negatief imago heerste rond die harde feesten en dat zakelijk gezien de groei van Sensation en Mysteryland (Tomorrowland) internationaal in de weg stond. ( m.b.t. het verkrijgen van vergunningen e.d. )

Het enige feest wat nog lang onder de vlag van ID&T is behouden is/ was Thunderdome, omdat dát concept nou eenmaal onlosmakelijk is bij het merk. Het huidige logo is daar ook nog steeds van afgeleid. (wat ik dan op zich dan wel weer mooi vind :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Smiley © op donderdag 18 februari 2016 om 15:00:
Mm, wat heeft dit met durf te maken? Mijn inziens meer kwestie van juiste man op de juiste plaats op de juiste tijd met zijn Final Exam.

Neemt niet weg dat ik geen respect voor hem hoe hij uiteindelijk ID&T heeft opgebouwd, al valt het de laatste jaren wel vies tegen wat ze nog doen in de tak die ID&T groot heeft gemaakt -> harder styles


ID&T Radio/Radiostation gekocht op een tijdstip wat niet erg handig was en waar ze bakken met geld zijn verloren! Cineac debacle, Mdme Jeanette restaurant een flop, ID&T bijna failliet. Die man heeft echt keuzes moeten maken en enorme risico's genomen. Rob Gee met Slipknot op Sensation Black PERSE neer willen zetten, wetende dat niemand dit leuk gaat vinden. Ik noem maar een aantal kleinigheidjes ;)
Uitspraak van toerist op donderdag 18 februari 2016 om 15:15:
Een belangrijke reden waarom ID&T er destijds voor koos Sensation Black en andere harder-styles feesten af te ketsen


Sowieso zat Q-Dance de laatste jaren achter de productie van O.A. Sensation Black en ook Thunderdome! De eerste Dominator was ook (er was een Thunderdome open air stage) nog in samenwerking met Q-ID&T & Art of Dance, maar na het eerste jaar gingen alleen Q en AoD samen verder.
Uitspraak van kbm_ op vrijdag 19 februari 2016 om 15:45:
Sowieso zat Q-Dance de laatste jaren achter de productie van O.A. Sensation Black en ook Thunderdome! De eerste Dominator was ook (er was een Thunderdome open air stage) nog in samenwerking met Q-ID&T & Art of Dance, maar na het eerste jaar gingen alleen Q en AoD samen verder.


Het is denk ik meer een samenwerking/wisselwerking geweest van ervaringen en nieuwe invloeden :)

En met Dominator een samenwerking van meerdere partijen om zo eventueel het verlies makkelijker te kunnen dragen in het geval dat het concept niet succesvol genoeg zou worden