SFX heeft gisteren aangekondigd haar bedrijfsvoering te gaan wijzigen om zo de focus te verleggen naar merkniveau. Vooral Beatport zal een zeer belangrijk merk moeten gaan worden.
Beatport
"Dit jaar staat vooral in het teken van de evolutie van Beatport, onze muziekwinkel, een platform dat muziek streaming, originele videoproducties, het live streamen van festivals en redactionele dekking van alles wat er gebeurt in de exploderende Electronic Music Culture scene wereldwijd. Beatport is een essentieel onderdeel van de algehele SFX Entertainment strategie."
Naast het pushen van Beatport, gaat ook de organisatiestructuur op de schop. "We gaan veel meer naar een verspreide organisatiestructuur," zei Sillerman. "We verplaatsen meer en meer naar lokaal en regionaal niveau in de hele wereld, in tegenstelling tot het handhaven van een top-down structuur"
Internationale expansiedrift voortgezet
SFX organiseert meer dan 1.000 evenementen en festivals in meer dan 30 landen per jaar, met inbegrip van Tomorrowland, waarvan onlangs de eerste Braziliaanse editie plaatsvond en verkocht 180.000 kaartjes binnen één dag. De Tomorrowland franchise zal uitbreiden naar Mexico en India waar 10.000 fans samen zullen komen om een live 'simulcast' van Tomorrowland België te kijken. In juni van dit jaar trok Defqon.1 meer dan 130.000 bezoekers van over de hele wereld naar Nederland. Sensation (geproduceerd door ID&T, een SFX bedrijf) heeft onlangs ook aangekondigd haar eerste editie in Japan te gaan organiseren.
SFX en Sillerman tekenden overigens een fusieovereenkomst op 25 mei, waarbij SFX aandeelhouders $5,25 in contanten krijgen voor elk aandeel SFX dat zij bezitten. Als deze koop is voltooid, wil Sillerman het bedrijf van de beurs halen en op zoek naar een koper.
Lees een uitgebreid artikel op Businesswire.
20 opmerkingen
Uitspraak van SQooby-Doo op dinsdag 21 juli 2015 om 09:33:Nog steeds niet failliet dus.....jammer
Idd, jammer. SFX maakt er 1 grote commerciële brei van.
Mexico, Japan, India, Brazilie, etc etc... Kom op zeg! Overal kopen ze goede organisatoren/festivals weg (vooral uit Nederland, en omringende landen)
Dan maken ze het iets toegankelijker voor andere landen en gooien er een typisch Amerikaans sausje overheen.
Landenvlaggen, neon kleurtjes, EDM geneuzel etc etc. Zelfs de meeste aftermovies beginnen al één brei te worden.
En nu willen nog meer lokaal en regionaal... Wat houd dat precies in? Dat ze ook de wat kleinere of alternatieve party's gaan wegkopen?
Of dat ze zich nog meer gaan bemoeien met wat ze nu al hebben? Dus nog meer controle op bijv. Sensation (wat al triest wordt) en laat ik zeggen Qlimax?
SFX en Sillerman tekenden overigens een fusieovereenkomst op 25 mei, waarbij SFX aandeelhouders $5,25 in contanten krijgen voor elk aandeel SFX dat zij bezitten. Als deze koop is voltooid, wil Sillerman het bedrijf van de beurs halen en op zoek naar een koper.
ok dus hij koopt al die bedrijven op brent het naar de beurs koopt de andelen terug voor een lage prijs en verkoopt de hele zooi weer ?
ok dus hij koopt al die bedrijven op brent het naar de beurs koopt de andelen terug voor een lage prijs en verkoopt de hele zooi weer ?
Uitspraak van SQooby-Doo op dinsdag 21 juli 2015 om 16:53:Zo kan je het ook zien ja als je het aantal aanwezigen telt per dag....
het is en blijft een feit dat er 130.000 bezoekers van het festival zijn geweest, uit verscheidene landen.
dat het krom verwoordt wordt, ben ik volledig met je eens.
ok dus hij koopt al die bedrijven op brent het naar de beurs koopt de andelen terug voor een lage prijs en verkoopt de hele zooi weer ?
oftewel gewoon een harde zakenman die geen kut geeft om wat voor bedrijf hij opgekocht heeft zolang hij er maar winst mee kan maken bij een verkoop
oftewel gewoon een harde zakenman die geen kut geeft om wat voor bedrijf hij opgekocht heeft zolang hij er maar winst mee kan maken bij een verkoop
Het heeft inderdaad niks met passie voor welk evenement dan ook te maken. Het enige doel is om een wereldwijde monopoliepositie te realiseren, door exclusieve deals met boekingskantoren vast te leggen, met als gevolg dat je belachelijk hoge bedragen betaald voor een kaartje.
Bestaat er in de dance-industrie niet zoiets als een wereldwijde autoriteit die toezicht heeft op deze markt en kan voorkomen dat SFX niet té machtig wordt?
laatste aanpassing
Wat een ongehoord negatief zooitje hier.
Hoe kan je nu hopen dat iets of iemand failliet gaat? Behalve als je van de concurrentie bent, maar anders ben je gewoon een droeftoeter.
Dat lukt natuurlijk nooit (maar dat had je ook zelf kunnen bedenken). Op dit moment is er al veel concurrentie (o.a Insomnia en UMF, die ook supergroot zijn, en succesvoller) En er komt alleen maar meer concurrentie bij. Kijk alleen eens hier op PF en zie eens hoeveel succesvolle kleinere organisaties er alleen in Nederland al zijn.
Zowel nationaal als internationaal zijn er verschillende overheden en instanties die in de gaten houden of je niet te machtig wordt. In welke bedrijfstak dan ook. Maar ook dat had je kunnen weten als je af en toe eens een krant leest. Google anders effe op Apple, of Endemol, of RTL en monopolie en anti-trust.
Tot nu toe is nergens gebleken dat de prijzen flink gestegen zijn van SFX-feesten of dat ze anderen wegconcurreren.
Die Sillerman steekt zijn nek uit, leidt tot nu toe alleen maar verlies, en probeert uiteindelijk winst te maken.
Als je daar problemen mee hebt, moet je lekker in Noord-Korea gaan wonen.
Uitspraak van SQooby-Doo op dinsdag 21 juli 2015 om 09:33:Nog steeds niet failliet dus.....jammer
Hoe kan je nu hopen dat iets of iemand failliet gaat? Behalve als je van de concurrentie bent, maar anders ben je gewoon een droeftoeter.
Het heeft inderdaad niks met passie voor welk evenement dan ook te maken. Het enige doel is om een wereldwijde monopoliepositie te realiseren, door exclusieve deals met boekingskantoren vast te leggen, met als gevolg dat je belachelijk hoge bedragen betaald voor een kaartje.
Dat lukt natuurlijk nooit (maar dat had je ook zelf kunnen bedenken). Op dit moment is er al veel concurrentie (o.a Insomnia en UMF, die ook supergroot zijn, en succesvoller) En er komt alleen maar meer concurrentie bij. Kijk alleen eens hier op PF en zie eens hoeveel succesvolle kleinere organisaties er alleen in Nederland al zijn.
Bestaat er in de dance-industrie niet zoiets als een wereldwijde autoriteit die toezicht heeft op deze markt en kan voorkomen dat SFX niet té machtig wordt?
Zowel nationaal als internationaal zijn er verschillende overheden en instanties die in de gaten houden of je niet te machtig wordt. In welke bedrijfstak dan ook. Maar ook dat had je kunnen weten als je af en toe eens een krant leest. Google anders effe op Apple, of Endemol, of RTL en monopolie en anti-trust.
Tot nu toe is nergens gebleken dat de prijzen flink gestegen zijn van SFX-feesten of dat ze anderen wegconcurreren.
Die Sillerman steekt zijn nek uit, leidt tot nu toe alleen maar verlies, en probeert uiteindelijk winst te maken.
Als je daar problemen mee hebt, moet je lekker in Noord-Korea gaan wonen.