Partyflock
 
­ Nederland

ID&T lanceert documentaire 'Celebrate Life'

gepubliceerd door , op
ID&T lanceert documentaire 'Celebrate Life'
21 mei 2014
OrganisatieID&T Site
Vandaag lanceert eventorganisator ID&T 'Celebrate Life', een korte documentaire over het gedachtegoed van Duncan Stutterheim, medeoprichter van ID&T, zijn partner Wouter Tavecchio en Head of Sustainability Carlijn Lindemulder. In de documentaire is te zien hoe de ondernemers in de loop der jaren hun zakelijke focus verleggen en hoe de positieve boodschap 'Celebrate Life' ontstaat. Is het echt mogelijk de wereld op een positieve manier te beïnvloeden dankzij dance?

Celebrate Life
In 20 jaar tijd is dance van een substroming binnen de muziek uitgegroeid tot één van de populairste muziekgenres, met ID&T eerst als pionier en nu als marktleider, die mensen over de hele wereld inspireert en intrigeert. De organisatie van 's werelds grootste dance feesten, zoals Sensation, Mysteryland en Tomorrowland, bereikt miljoenen jongeren. "Wij realiseren ons dat wij met ons enorme bereik een voorbeeld kunnen zijn voor anderen. Met 'Celebrate Life' als boodschap geven we de dance liefhebbers iets mee, dat iedereen op zijn eigen manier invult. En dat is juist zo mooi," zegt Stutterheim. "ID&T bouwt en creëert werelden, waar mensen kunnen genieten, liefde ervaren, nieuwe mensen kunnen ontmoeten en vooral zichzelf kunnen zijn."

Duurzaam feesten
In plaats van alleen maar te nemen van de maatschappij, vinden de ondernemers het belangrijk om iets terug te geven. Zo heeft ID&T sinds vijf jaar stappen gezet als het gaat om duurzaam ondernemen. Langzaam maar zeker is ID&T bezig het festivallandschap te veranderen. Zo komt een aanzienlijk gedeelte van het voedsel op de festivals van een biologische bron en zijn er speciale kraanwaterbarren waar bezoekers de gehele dag gratis kraanwater kunnen drinken. Er is een uitgebreid recyclingprogramma voor alle soorten afval aanwezig en wordt een aanzienlijk deel van de gebruikte stroom opgewekt met tweede generatie biodiesel. Ook kunnen bezoekers zelf bijgedragen aan een betere wereld: tijdens speciale vrijwilligersdagen, georganiseerd in samenwerking met stichting 10,000 HOURS, worden onder andere bomen geplant, speelplaatsen voor kinderen met een handicap
 gerenoveerd of een helpende hand geboden in verzorgingshuizen. Met deze vrijwilligersprojecten wil de organisatie iedereen de kans geven om onderdeel van de oplossing te worden. 'Celebrate Life' is een motto geworden dat de organisatoren in alles wat ze doen met zich meedragen en willen uitdragen.

Celebrate Life is vanaf vandaag te bekijken:

35 opmerkingen

Dikke respect voor ze!

Helaas verloochen ze de afkomst dus ik vind het vreemd dat ze dan starten met gabber in deze docu!
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 21 mei 2014 om 13:57:
Helaas verloochen ze de afkomst dus ik vind het vreemd dat ze dan starten met gabber in deze docu!


Misschien dat het buitenland die stroming alsnog oppikt, kunnen ze nog wat verdienen van het verleden ;)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 9727, 6675, 9726}
Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 21 mei 2014 om 13:57:
Helaas verloochen ze de afkomst dus ik vind het vreemd dat ze dan starten met gabber in deze docu!


Hoe kan je iets verloochen als je er juist mee start in een docu over jezelf?

Dat het hedendaagse ID-T zich niet meer bezig houdt met iets wat jouw interesses heeft, betekend nog niet direct dat iets gelijk is verloochend.

Iets met eigen waarheid en beperkt zicht op de bedrijfsvoering.
Uitspraak van Robbie M op woensdag 21 mei 2014 om 14:22:
Hoe kan je iets verloochen als je er juist mee start in een docu over jezelf?

Dat het hedendaagse ID-T zich niet meer bezig houdt met iets wat jouw interesses heeft, betekend nog niet direct dat iets gelijk is verloochend.

Iets met eigen waarheid en beperkt zicht op de bedrijfsvoering.


(Y)
Overdosis kippenvel. Perfect in beeld gebracht :respect:
Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 21 mei 2014 om 13:57:
Helaas verloochen ze de afkomst dus ik vind het vreemd dat ze dan starten met gabber in deze docu!


Omdat je met iets bent begonnen moet je daar de rest van je verdere leven mee doorgaan? :rot: Wat is dat voor een idiote gedachte.

Thunderdome had zijn beste tijd gehad, als iemand het verloochend heeft de afgelopen jaren zijn het de bezoekers die massaal wegbleven. 2009 had een dikke line-up alleen werden er simpelweg niet genoeg kaarten verkocht met alle gevolgen van dien, waarom iedereen wegbleef mag Joost weten. Dan moet je als bedrijf nou eenmaal je conclusies trekken.

Pas toen bekend werd dat die editie in de RAI toch echt de laatste zou zijn kwam iedereen weer opdraven. Die laatste editie hadden ze trouwens ook alles uit de kast getrokken, het was niet bepaald een slecht geregeld, rommelig feest met een magere line-up voor zover ik had begrepen.

Uitspraak van Robbie M op woensdag 21 mei 2014 om 14:22:
Hoe kan je iets verloochen als je er juist mee start in een docu over jezelf?

Dat het hedendaagse ID-T zich niet meer bezig houdt met iets wat jouw interesses heeft, betekend nog niet direct dat iets gelijk is verloochend.

Iets met eigen waarheid en beperkt zicht op de bedrijfsvoering.


Goed verwoord :flower:
laatste aanpassing
 
ik vind het jammer dat ID&T in Amerikaanse handen is en onze jeugdcultuur tegenwoordig niets meer is dan een industrie. Er worden nauwelijks risico's genomen in de zin dat alle dance op de grotere feesten 1 grote hapklare brok is. De ziel en liefde voor muziek is vervangen door commercie. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk moet een organisatie geld verdienen, echter wat SFX doet door alles op te kopen valt bij mij als dance liefhebber in het verkeerde keelgat. En ik hoop dat het blijft bij de clubs en organisaties die ze op hebben gekocht, al vrees ik het ergste..
Artiest {SHOWLIST artist 78760, 89725, 91648}
Uitspraak van Robbie M op woensdag 21 mei 2014 om 14:22:
Hoe kan je iets verloochen als je er juist mee start in een docu over jezelf?

Dat het hedendaagse ID-T zich niet meer bezig houdt met iets wat jouw interesses heeft, betekend nog niet direct dat iets gelijk is verloochend.

Iets met eigen waarheid en beperkt zicht op de bedrijfsvoering.


Jij hebt het wel bij het rechte eind, ik begrijp echter ook wel wat 'Cheffel' bedoelt. Het is namelijk geen groot geheim dat ze het liefst van alle harddance (Lees; BLACK, Thunderdome) af wilden binnen ID&T. BLACK werd de laatste jaren sws. al volledig door Q-dance geproduceerd.

Het had juist 'n schande geweest als ze de roots volledig buiten beschouwing hadden gelaten. Iets wat ik bijvoorbeeld Brennan Heart wel kwalijk neem in zijn (wel mooie) docu 'Evolution of Style'. De hele periode Brennan & Heart met Thera wordt volledig genegeerd..
 
Uitspraak van TWSTD - Rohan op woensdag 21 mei 2014 om 15:24:
. Iets wat ik bijvoorbeeld Brennan Heart wel kwalijk neem in zijn (wel mooie) docu 'Evolution of Style'. De hele periode Brennan & Heart met Thera wordt volledig genegeerd..


Dat ligt anders, in die docu is hij de laatste anderhalf jaar speciaal gevolgd voor de laatste tijd en gaat niet over zijn hele carriere.
Uitspraak van actief op woensdag 21 mei 2014 om 15:30:
Dat ligt anders, in die docu is hij de laatste anderhalf jaar speciaal gevolgd voor de laatste tijd en gaat niet over zijn hele carriere.


Hmja, ik weet niet. De titel van de documentaire legt het verwachtingspatroon toch wel anders.. gezien hij in een redelijk ver verleden al een track produceerde met de naam 'Evolution of Style'.. see my point?
Uitspraak van TWSTD - Rohan op woensdag 21 mei 2014 om 15:24:
Het had juist 'n schande geweest als ze de roots volledig buiten beschouwing hadden gelaten.


Ik vond het persoonlijk een verrassing dat ze ermee begonnen.

Verder; puik filmpje.
 
Uitspraak van TWSTD - Rohan op woensdag 21 mei 2014 om 15:35:
see my point?


I see, maar ik heb de docu ivm de recensie een keer of 10 gezien en dan komt toch wel naar voren dat het gaat om de laatste twee jaar dat hij mega succesvol werd (X-Qlusive, Qlimax anthem, WE R enz).
Werkzaam bij Cyndium
Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 21 mei 2014 om 13:57:
as verloochen ze de afkomst dus ik vind het vreemd dat ze dan starten met gabber in deze docu!


:gaap:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Uitspraak van Sten1990 op woensdag 21 mei 2014 om 14:52:
het was niet bepaald een slecht geregeld, rommelig feest

Geldt wel voor 2007, was dat organisatorisch een aanfluiting zeg. Dus wellicht dat ze daarmee voor sommigen hun ruiten hebben ingegooid. Al zullen anderen dat ook wel weer wijten aan de overgang van Utrecht naar RAI.

Anyway, zal altijd respect blijven hebben voor de grondlegger ID&T, wat ze dan ook doen .. alleen dat de & op een gegeven moment in de $ is veranderd stoorde me wel langere tijd .. nu zal het me allemaal worst zijn want alles is immers duur(der) geworden :)
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Is het echt mogelijk de wereld op een positieve manier te beïnvloeden dankzij dance?

"mijn" wereld iig wel :)

Krachtige mini docu, met een duidelijke boodschap

Uitspraak van Sten1990 op woensdag 21 mei 2014 om 14:52:
het was niet bepaald een slecht geregeld, rommelig feest met een magere line-up voor zover ik had begrepen.

Een zeer waardige afsluiter voor een dik concept (Y)
Een concept als Thunderdome verdient het niet om als kaars uit te doven, maar gewoon "out with a bang"... en dat is ze gelukt (Y)
laatste aanpassing
Had hem graag wat langer willen zien,
Maar respect voor alles wat ID&T heeft / nu nog betekend.
Het grootste mysterie in dance geschiedenis blijft voor mij nog wel waarom TRANCE ENERGY werd vervangen door Energy. Elke keer was dit geniale feest uitverkocht en Trance Energy was ook nog eens het feest met de meest verschillende internationale bezoekers vanuit de hele wereld!!! Moest trance uitsterven?? Tiesto sloeg in die tijd ook al een andere weg in? Ik ben benieuwd naar iemand met wijze woorden hierover
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 21 mei 2014 om 19:13:
Ik ben benieuwd naar iemand met wijze woorden hierover

Of het wijze woorden zijn weet ik niet... Maar volgens mij heeft het alles met vernieuwing te maken. Van mij had TE en Thunderdome ook "voor altijd" blijven bestaan, maar ze mikken duidelijk op vernieuwing (en verjonging). En je moet ze nageven dat ze dat succesvol doen.
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 21 mei 2014 om 19:13:
k ben benieuwd naar iemand met wijze woorden hierover


Trance Energy 2010 was niet uitverkocht en Energy 2011 (waar genoeg trancenamen stonden om alsnog voor Trance Energy door te kunnen) ook niet. Misschien daarom? Ik zou het niet weten verder..
 
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 21 mei 2014 om 19:13:
Ik ben benieuwd naar iemand met wijze woorden hierover


Ik weet ook niet of het de wijze woorden zijn die je zoekt maar de verandering in 2010 van Trance Energy naar Energy was naar mijn idee een beslissing die een beetje door grootheidswaanzin genomen is. Je merkte in de persberichten dat men een leidende functie wilde nemen terwijl dit toen niet het geval was. ''oh, we veranderen de naam want ID&T verkoopt toch'. Ze hebben totaal niet doorgehad dat Trance Energy net op zijn juiste weg was om groot te worden en ze veranderen simpelweg het merk. Hoe dom is dat dan? en dat hebben ze gemerkt ook want het hele concept is daardoor om zeep geholpen.

Voor de rest merk je wel dat er intern veel met Apple gewerkt wordt en dat daar een voorliefde voor is. Nu werk ik ook alleen maar met Apple en volg ik alles wat ze doen, reclames etc en het media beleid van ID&T heeft hier veel van weg. Sound editing, afsluiting etc. Niet zo gek dat veel bedrijven dit volgen want als er een bedrijf is die invloed heeft op de wereld dan is Apple dat wel (met nog een hoop andere natuurlijk.)

Tot slot, laten we ook niet het geld vergeten. Dit alles is ook mede mogelijk gemaakt door geld wat er was, geld maakt geld.
laatste aanpassing
Uitspraak van JOOST 91 op woensdag 21 mei 2014 om 14:45:
Overdosis kippenvel. Perfect in beeld gebracht :respect:


Mijn gedachten ook inderdaad!
Deze movie is gewoon de definitie van de New Age Parties.
Fantastische docu! :respect:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4456, 2124}
Artiest {SHOWLIST artist 68299, 89019}
Id&T =Duncan Stutterheim.
Ken ook geen organisatie die beter is dan hun.
Uitspraak van Roostert op woensdag 21 mei 2014 om 20:27:
Mijn gedachten ook inderdaad!


Indeed!! Celebrate life!

Op 'een' feest de finale vonk over geslagen op mn huidige vrouw, veel vrienden en mooie mensen ontmoet, veel bijzondere verhalen mogen meemaken. Ik had die 15 jaar niet willen missen...Mijn eigen ding waar ik inderdaad de passie in kwijt kon, maar toch van iedereen...

Mooi verwoord trouwens: eerst buiten de maatschappij als sub-scene en daarna binnen de maatschappij als onderdeel ervan.
laatste aanpassing
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 21 mei 2014 om 19:13:
Ik ben benieuwd naar iemand met wijze woorden hierover


oh ja: volgens mij had het iets te maken met Alda Events die op sluwe wijze een aantal artiesten (m.n. trance) niet meer op andere feesten lieten draaien (exclusief op ASOT). Trance energy kreeg ze niet meer en Alda bouwde / bouwt ASOT op met die groep...Daarna is Trance en ID&T eigenlijk geen combi meer geweest, of in ieder geval niet in de grootte als TE...

Wel grappig dat ze nu wel weer samenwerken met AMF e.d....Passie voor de muziek?
laatste aanpassing
Uitspraak van Sten1990 op woensdag 21 mei 2014 om 14:52:
het was niet bepaald een slecht geregeld, rommelig feest met een magere line-up voor zover ik had begrepen.


Dat feest staat voor mij nog steeds op #1. Wat een nacht...
Heb 1 Thunderdome meegemaakt, en dat was deze. Ook meteen de beste ooit als ik mensen nu nog hoor.
Sfeer, geluid, Line-ups en locatie..... alles klopte!

Thunderdome, 20 jaar.... het blijft bij je en het zal nooit stoppen. Ook al is het feest er niet meer.
De merchandise, de cd's, het gevoel.... _O_
 
Jammer genoeg de begin tijd niet mee mogen maken!
Uitspraak van BredaTechno op donderdag 22 mei 2014 om 00:08:
Daarna is Trance en ID&T eigenlijk geen combi meer geweest, of in ieder geval niet in de grootte als TE...


Sensation White is ook begonnen met trance
laat ze dat fokking TD boek eens uitbrengen.................
Inspirerende documentaire! Music is the celebration of life :)
Uitspraak van Allstyles op donderdag 22 mei 2014 om 12:46:
laat ze dat fokking TD boek eens uitbrengen.................


Je bedoelt dat tattoo boek ?

Daar zit ik ook al op te wachten.
Ik sta er zelf ook in maar dat is niet het belangrijkste.
Het leek me een mooi boek met de mooiste Thunderdome tatoeage's.
Uitspraak van Pohanbojovnic op donderdag 22 mei 2014 om 20:51:
Je bedoelt dat tattoo boek ?


Het leek me een mooi boek met de mooiste Thunderdome tatoeage's.


inderdaad :)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 22 mei 2014 om 08:16:
Jammer genoeg de begin tijd niet mee mogen maken!


Ik gelukkig wel.. :D ;)
Zoetsappig filmpje vol marketing feelgood geneuzel, snap niet dat iedereen hier zo geil van wordt.
Goh, die jongens zijn net hippies als je ze zo hoor.
Vind het wel een leuk filmpje, maar ik vind de hele boodschap niet bij het imago van ID&T passen.

Begrijp me niet verkeerd. Het is goed dat ze bewuster met hun "footprint" omgaan, maar zoala het verteld wordt klinkt het me in de oren alsof ik naar Hippies luister.

Gr
Marcel