Partyflock
 
­ Nederland

JOVD Amsterdam wil XTC-verkoop in winkels

gepubliceerd door , op
JOVD Amsterdam wil XTC-verkoop in winkels
28 mei 2013
De Amsterdamse afdeling van de JOVD, de onafhankelijke liberale jongerenorganisatie van de VVD, vindt dat de partydrug XTC voortaan gewoon in Amsterdamse smartshops en coffeeshops verkrijgbaar moet zijn. Volgens de jonge Amsterdamse liberalen kan het reguleren van XTC-verkoop voor veiliger koop en gebruik zorgen.

Voorzitter Chris-Jan Kamminga van de Amsterdamse JOVD: 'Bij harddrugs denken we automatisch aan dealers, verslaafden en veelplegers. Maar die vlieger gaat allang niet meer op. XTC is een vrij onschuldige drug die vooral op feestjes en festivals wordt gebruikt. De Overlast die XTC veroorzaakt is miniem.'

De onafhankelijke VVD-jongeren zijn van mening dat de VVD is doorgeschoten in haar plannen als het gaat om de handhaving van harddrugs in Amsterdam. Kamminga: 'XTC veroorzaakt minder gezondheidsschade dan alcohol en tabak. Verslaving komt vrijwel niet voor. Reguleren werkt in zo een geval beter dan repressief handhaven. Het is treurig om te zien dat GroenLinks-raadslid Marco de Goede dat inzicht wel toont, terwijl onze liberale moederpartij verlangt naar een drugsdrooglegging.'

Bron: JOVD
Bron foto: Pillreports.com

Poll, geopend op dinsdag 28 mei 2013, gesloten op maandag 17 juni 2013, looptijd van 20.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Legale verkoop van XTC.....

61586%
Goed idee!
8612%
Nee, zeg!
132%
Anders.......

103 opmerkingen

Enige voordeel dat ik hier in zie is dat je als je gebruikt dat het wel goed getest is.
Aan de andere kant.. het is nu al een gewoonte op een feest dat bijna iedereen het neemt, hoe zal dat zijn als het ook nog eens te koop is in een shop?
Ik zeg meer testcenters,voorlichtingen en een minder streng beleid op bezit van drugs op feesten (zoals dit al op een aantal feesten is)
 
Uitspraak van Scorrupt op dinsdag 28 mei 2013 om 18:00:
wat maakt dat uit, iedereen reageert anders op drugs, de ene kan 20 pillen hebben maar gaat half dood door een joint

wat is hard en wat is softdrugs dan?


Het feit dat je het ene in een winkel kan kopen, en de andere op de straten. Is voor het gros hier heel normaal. Maar ik ben maar wat blij dat mijn broertjes bij het woord harddrugs een hele gevaarlijke wereld voor zich zien, waar ze (voorlopig) niet aan willen beginnen.
Op zich prima om het in shops te verkopen aangezien er dan minder troep gebruikt wordt alleen krijg je dan hetzelfde probleem als met alcohol wat de laatste tijd veel ter sprake is... Als het makkelijk verkrijgbaar is en sociaal geaccepteerd wordt zijn er ook meer mensen die het gebruiken.


Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 18:18:
Het feit dat je het ene in een winkel kan kopen, en de andere op de straten.

Nou dat is dan toch wel de grootste onzin die ik vandaag heb gelezen. Ik kan hier in het dorp ook een bos bloemen op straat kopen maar als ik die oprook ga ik er alleen maar slecht van schijten denk ik.
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op dinsdag 28 mei 2013 om 18:34:
Even gezocht, gebruikershoeveelheden van een aantal drugs zijn daar gelegaliseerd:


Verdorie zeg :lol: vandaar dat er zoveel mensen naar de klote zijn als je in Tsjechie gaat feesten :P Vond het al raar dat het leek alsof daar meer gebruikt werd dan hier.
Zo te lezen zijn de mensen die nee stemmen onwetend en weten ze eigenlijk niet waar ze tegen stemmen. :lol:

Als XTC niet het label 'illegaal' had deed niemand er moeilijk over. Het is een stuk minder schadelijk mits verantwoord gebruikt wordt. maar dat is met alles zo.

En laten we nou eens eerlijk zijn, of het nou illegaal blijf of legaal wordt, we komen er toch wel aan, een pilletje kopen is tegenwoordig eenvoudiger dan een biertje kopen in de supermarkt als je je IDkaart niet bij je hebt...
 
Uitspraak van V0NK op dinsdag 28 mei 2013 om 18:39:
Nou dat is dan toch wel de grootste onzin die ik vandaag heb gelezen. Ik kan hier in het dorp ook een bos bloemen op straat kopen maar als ik die oprook ga ik er alleen maar slecht van schijten denk ik.


Je noemt mijn argument de grootste onzin, en vervolgens kom je met dit? :roflol:
(Y)
Uitspraak van Pepsi. op dinsdag 28 mei 2013 om 18:44:
En laten we nou eens eerlijk zijn, of het nou illegaal blijf of legaal wordt, we komen er toch wel aan, een pilletje kopen is tegenwoordig eenvoudiger dan een biertje kopen in de supermarkt als je je IDkaart niet bij je hebt...


Precies. Laat de overheid er lekker wat controle over krijgen, geen gezeik meer met pillen met weet ik wat voor troep erin zit, geen gezeik meer met je pillen kwijtraken omdat 't zakje uit je boxer of schoen verdwijnt. :vaag:
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 18:46:
Je noemt mijn argument de grootste onzin, en vervolgens kom je met dit?


Je snapt het punt toch hopelijk wel?

en een

Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 18:18:
feit


is geen

Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 18:46:
argument
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 18:18:
Het feit dat je het ene in een winkel kan kopen, en de andere op de straten. Is voor het gros hier heel normaal. Maar ik ben maar wat blij dat mijn broertjes bij het woord harddrugs een hele gevaarlijke wereld voor zich zien, waar ze (voorlopig) niet aan willen beginnen.


dat slaat nergens op, dus je als ze softdrugs zien, zien ze die gevaarlijke wereld niet? alcohol is denk ik nog steeds de hardste drugs wat te verkrijgen is (oke laten we Heroine, Crack, en Crystal Meth even achterwege)
alle drugs zijn zo gevaarlijk als JIJ ze maakt, alles is gevaarlijk of juist niet, het ligt er aan hoe jij er mee omgaat, ik snap je punt enigszins, alleen de grens tussen hard en softdrugs begrijp ik niet.
De Silver Haze van tegenwoordig is gewoon harddrugs hoor, ik ben van alcohol veel meer naar de klote dan van een pilletje, van alcohol weet ik niet meer waar ik mee bezig ben en heb ik mezelf niet echt in hand...bij een pilletje weet ik precies waar ik mee bezig ben, ik ben niemand tot last en de nu toe aangezwezen onderzoeken blijken dat een pilletje veel minder schadelijk is dan alcohol...snap je? de grens tussen hard en softdrugs slaat nergens op en zal nooit ergens op slaan, dat is hetzelfde als grenzen of hokjes in de muziek...muziek is muziek, drugs is drugs
het gaat om jou beleving en jou omgang met hetgene, als je dat in de hand hebt bestaan deze termen niet meer
laatste aanpassing
 
Uitspraak van V0NK op dinsdag 28 mei 2013 om 18:48:
Je snapt het punt toch hopelijk wel?


Ergens ;) . Als je kijkt naar de leeftijd van comazuipers ligt die ook ver onder de 16, het wordt dus onderschat. Als xtc legaal zou worden, en je zou het dus in een 'winkel' kunnen kopen wordt het in de loop der jaren ook gewoon een dingetje voor in het weekend. De stap om te nemen wordt dus kleiner.
Nl heeft een goed drugsbeleid, ookal is er veel gedoe achter de deur. Maar als gebruiker kan je in nl zeker tevreden zijn. Moet je daar nog verder in gaan?


Een feit in een discussie maakt wel een argument. (Y)
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 19:00:
Nl heeft een goed drugsbeleid, ookal is er veel gedoe achter de deur.


Ja? Jij vind het goed dat er op festivals drugshonden worden ingezet? Jij vind het goed dat er allemaal versneden troep op straat te koop is? Jij vind het goed dat er geen enkele voorlichting over drugs is?
laatste aanpassing
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 19:00:
Ergens ;) . Als je kijkt naar de leeftijd van comazuipers ligt die ook ver onder de 16, het wordt dus onderschat. Als xtc legaal zou worden, en je zou het dus in een 'winkel' kunnen kopen wordt het in de loop der jaren ook gewoon een dingetje voor in het weekend. De stap om te nemen wordt dus kleiner.
Nl heeft een goed drugsbeleid, ookal is er veel gedoe achter de deur. Maar als gebruiker kan je in nl zeker tevreden zijn. Moet je daar nog verder in gaan?


Een feit in een discussie maakt wel een argument.


Sorry hoor, maar je citeert iets en stelt dat ik met grotere onzin kom, dan vraag ik of je snapt welk punt ik daarmee wilde maken en vervolgens geef je commentaar op iets wat er geheel los van staat. :facepalm:
laatste aanpassing
Uitspraak van GabberPinda4Life op dinsdag 28 mei 2013 om 17:46:
Wat hebben we aan deze onzin als er op feesten een zero tolerance beleid geldt???


Mee eens! Zat er al aan te denken als je straks bij de ingang staat, pillen op zak en doodleuk het bonnetje ervan laat zien dat je die pillen bij een smartshop heb gekocht. Hun lachen zich te pletter, nemen het snoepgoed in beslag en met een beetje pech word je nog afgevoerd door de wouten ook. Ik zeg er nee op.
Het moet van alle kanten dan positief staan en niet langer meer een zero tolerance beleid op feesten. Dan moeten ze straks bij de entree bordjes gaan plaatsen met "niet meer dan één pil per persoon" :lol: Dan krijg je andere klachten over waarom XTC wel mag en alle overige drugs (voornamelijk wiet/hasj) niet :-/ Ik zeg, succes met het 'legaliseren' van XTC.
Je bent serieus nog beter af met MDMA voor hetzelfde effect, maar minder/geen rotzooi erin verwerkt en je staat net zo rete-strak ervan :-) Bovendien bepaal je je eigen hoeveelheid MDMA die je naar binnen stouwt, met pillen is dat echter een risico als je niet weet hoeveel ze van elk iets erin hebben gedonderd.
Neh, ik ga de feessies voortaan zonder harddrugs af :-) Deze gabber heeft het licht gezien en wil zijn jaar met feesten harddrugsvrij houden :yes:
 
Uitspraak van Pieter.. op dinsdag 28 mei 2013 om 19:06:
Ja? Jij vind het goed dat er op festivals drugshonden worden ingezet? Jij vind het goed dat er allemaal versneden troep op straat te koop is? Jij vind het goed dat er geen enkele voorlichting over drugs is?


Dit is echt een typisch nederlands junk argument.
'Meer meer meer!'

Je eigen risico toch? Ik geniet liever ook van een pil dan dat ik gek word van de beveiliging. Maar blijkbaar is t nodig ;) .
En bovendien is er voorlichting op elk feest! En je kan zelfs je pillen anoniem laten testen! Hetzelfde met dat versneden spul van je ;)
Uitspraak van Designificance op dinsdag 28 mei 2013 om 11:05:
goed idee. fuck it. tis niet zo dat heel nederland ineens aan de X gaat, het zal nog steeds worden gezien als iets 'fouts', net als wiet, hash en paddos.
Who cares waar de lijn van hard en softdrugs ligt. Ik vind wiet een STUK verslavender en heeft naar mijn idee en ervaring meer risico's dan xtc..


Wijze uitspraken peter ! :jaja:
Daar ben ik het helemaal mee eens (y)
Uitspraak van Scorrupt op dinsdag 28 mei 2013 om 18:04:
nope, wiet en hasj is nog steeds illegaal, het word alleen gedoogd, dat is iets anders
blowen en het bezit hebben van hasj of wiet is sinds jaar en dag illegaal in Nederland, jammer dat mensen nog steeds nie weten wat het gedoogbeleid nou inhoud


Het spijt me heel erg dat ik dit niet even heb bekeken! Maar gedogen en legaal zijn... ach. Lijkt me in het geval van deze discussie één pot nat. Wiet en Hasj kun je in de coffeeshop kopen. Als ze XTC ook laten verkopen bij de smartshop en het gedogen dan is er al een veel minder groot probleem toch ;)
Uitspraak van Yoni! op dinsdag 28 mei 2013 om 17:27:
Misschien verstandig om art 3 van de Opiumwet er eens op na te slaan voor je dit zegt? Sorry, ik kon het niet laten, was aan het leren dus had mijn wetboek al naast me liggen


Haha maakt niet uit. Ik heb helaas het wetboek niet op mijn schoot liggen, maar de volgende keer zal ik het even nakijken.
Uitspraak van Bobje op dinsdag 28 mei 2013 om 11:59:
Ja, want iedereen drinkt nu ook huisgestookte alcohol omdat dat goedkoper is.


Ja, want mensen die (veel) inkopen en gemakkelijk eraan kunnen komen omdat ze de contacten hebben gaan dan naar de winkel om daar (waarschijnlijk) minder te halen en het duurder te kopen...
Uitspraak van Gabber Tom op dinsdag 28 mei 2013 om 22:26:
Ja, want mensen die (veel) inkopen en gemakkelijk eraan kunnen komen omdat ze de contacten hebben gaan dan naar de winkel om daar (waarschijnlijk) minder te halen en het duurder te kopen...


Ik probeer je net uit te leggen dat het zo niet werkt. Kijk naar het voorbeeld van alcohol. Wie stookt er nu nog illegaal alcohol in de kelder? Niemand, want daar is niets aan te verdienen.
word zeker toch overdreven duur,kijk naar de accijns van tabak of drank
ik gok 10euro voor 100mg pil hahah
Het moet mogelijk worden gemaakt dat xtc getest kan worden op evenementen en festivals. Hiermee voorkom je ook een boel nare shit.
Uitspraak van Bobje op woensdag 29 mei 2013 om 08:42:
Ik probeer je net uit te leggen dat het zo niet werkt. Kijk naar het voorbeeld van alcohol. Wie stookt er nu nog illegaal alcohol in de kelder? Niemand, want daar is niets aan te verdienen.


Ik snap wel wat je bedoelt, maar ben het alleen niet eens met je vergelijking :P
Uitspraak van inactief op dinsdag 28 mei 2013 om 19:14:
En bovendien is er voorlichting op elk feest! En je kan zelfs je pillen anoniem laten testen! Hetzelfde met dat versneden spul van je


Vroeger kon dat op een feest. Ik vind het echt belachelijk dat dat nu niet meer kan.
+ als drugs gereguleerd word, is de kwaliteit gegarandeerd, dealers worden aangepakt, handhaving kan beter, er kan accijns & btw overheen en het wordt veel meer transparant waardoor voorlichting gemakkelijker wordt omdat het bespreekbaar wordt. Ik weet zeker dat er met sommige ouders niet over te praten valt terwijl het wel nodig is omdat het te gevaarlijk is om domweg vanalles naar binnen te gooien. Helemaal als je net begint.

Er zijn legio voordelen te noemen om het te legaliseren. Alcohol en tabak zijn ook legaal terwijl die beide in de top 5 staan van gevaarlijkste drugs. Maar daar hoor je natuurlijk niemand over...
Van mij hoeft het niet, zometeen is de lol er vanaf
 
Uitspraak van !! Duindorp 070S !! op woensdag 29 mei 2013 om 11:20:
ik gok 10euro voor 100mg pil hahah


als ze zoveel toestaan, als dit door gaat verwacht ik pillen van onder de 100mg. boven 100mg vinden ze dan te ''gevaarlijk''
waar kunnen wij ons aanmelden om ze te gaan verkopen? ;-)