Partyflock
 
­ Nederland

b2s brengt opnieuw early hardstyle met Remember

gepubliceerd door , op
Remember
26 augustus 2011
Zaterdag 5 november organiseert b2s een nieuwe editie van Remember in de Factory 010 Rotterdam. Dit early hardstyle concept staat in het teken van alle vette klassiekers uit de periode 1998 – 2004. De line-up bestaat uit artiesten die allemaal een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de opkomst van de hardstyle.

Zo is Technoboy de pionier van de Italiaanse hardstyle. Op Remember zal hij exclusef een dikke twee uurs set wegzetten met natuurlijk al zijn knallers uit die tijd. Ook een opvallende verschijning is Zany, die speciaal voor dit evenement zijn oude platen weer onder een dikke laag stof vandaan haalt. Vortex staat maar weinig in Nederland en b2s is dan ook blij hem te mogen verwelkomen op 5 november. Evenals Derb, die bekend is van het label Tracid Traxx. Als Hennes & Cold, bekend van de hit 'The second trip', zal de diepte op zal zoeken met die overbekende Duitse sound. Tot slot is The Beholder iemand die absoluut niet in deze line-up mag ontbreken. Hij was immers een vaste waarde op de hardstyle feesten van b2s begin jaren 2000.
Remember, terug naar de periode waarin Nederland massaal kennis maakte met een mix van nieuwe harde sounds.

Bekijk hier de trailer:



Line-up
Technoboy (2hrs set) Italië
Zany
Vortex Italië
Clive King
Toyax
Derb aka Hennes & Cold Duitsland
The Beholder
MC Da Syndrome

Kijk voor meer informatie over Remember op de speciale website www.b2s.nl/remember2011

Kaarten kosten € 22,50 (incl. 19% BTW / ex fee) en zijn vanaf zaterdag 3 september te koop via http://remember.tickets.b2s.nl

121 opmerkingen

 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 17:59:
Jah Patrick ken je klassiekers :roflol:

Ooooow dit is echt de meest leuke opmerking tot nu toe whahahaha


ik zie anders geen qlimax qlubtempo of trance energy's in zijn feestenarchief, dus lijkt het me knap lastig om dan daarover te zeggen wat trance hardtrance of early hardstyle zou moeten zijn.

of is I am your deejay op trance energy, trance.
en op qlimax, hardstyle?
Artiest {SHOWLIST artist 1218, 73034}
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 17:52:
early hardstyle is nog steeds die mengelmoes van hardtrance hardhouse jump en wat nl hardstyle



Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 14:12:
toen de hardtrance een mengelmoes werd van meerdere stylen het label hardstyle erop


je moet lezen wijsneus....ik zeg hetzelfde alleen dan minder uitgebreid dan jou en je vergeet nog dat er ook duidelijk techno invloeden in de early zitten...of was je dat ff vergeten :lol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 17:52:
jaren later? ken je klassiekers want nu praat je echt poep


tracks die in bv 1999/2000 werden gedraaid en dan op QT 2001/2002 werden gedraaid en het was dan gelijk (early) Hardstyle terwijl het gewoon hardtrance was :roflol: en ik ken mn klassiekers niet gaat ie dan zeggen...pis in mn broek hier



Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 17:52:
ik zou me toch maar eens wat meer verdiepen in de feesten en de muziek van die tijd


:roflol: echt serieus nu wordt je gewoon lachwekkend....
 
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:25:
je moet lezen wijsneus....ik zeg hetzelfde alleen dan minder uitgebreid dan jou en je vergeet nog dat er ook duidelijk techno invloeden in de early zitten...of was je dat ff vergeten :lol:


italiaanse techno jeej(Y)

Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:25:
tracks die in bv 1999/2000 werden gedraaid en dan op QT 2001/2002 werden gedraaid en het was dan gelijk (early) Hardstyle terwijl het gewoon hardtrance was :roflol: en ik ken mn klassiekers niet gaat ie dan zeggen...pis in mn broek hier


net of er zoveel 1999/2000 tracks gedraaid werden:lol: hardtrance is gewoon onderdeel van de early. in 1999 maar ook in 2002. of was de eerste Qlimax cd een trance CD wil je zeggen?:lol:

ja want een term plak je ergens op voordat de muziek uitkomt?:Lol:

denk je nu serieus dat de eerste hardcore releases meteen de benaming met hardcore kregen?
 
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:25:
:roflol: echt serieus nu wordt je gewoon lachwekkend....


:lol:

je zegt dat ik niet weet waarover ik lul:lol:

volgens mij heb ik die feesten meegemaakt en jij niet?

nogmaals kijk gewoon naar de tracklists.

of heb je op je eigen feest nu ineens een trance dj geboekt?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:10:
ik zie anders geen qlimax qlubtempo of trance energy's


er staat wel zo veel niet in mn "feest" agenda pik waar ik wel ben geweest.....maar toen ik rond 98/99 in de hardtrance scene veel vertoefte hoorde ik zoveel tracks die jullie later als early gaan bestempelen dus kom mij nou aub niks uitleggen

ga jij lekker zitten klagen op de bank dan feesten wij lekker door :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:10:
of is I am your deejay op trance energy, trance.
en op qlimax, hardstyle?


je bent nu dingen aan het omdraaien we hadden het net nog over Hardtrance dat werd bestempeld als early niet of er early op trance feesten wordt gedraaid....ken je feiten en kom niet met vanalles aanzetten wat er totaal geen moer mee te maken heeft want om over poep te praten...je bent er een ster in :cheer:
 
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:34:
zoveel tracks die jullie later als early gaan bestempelen dus kom mij nou aub niks uitleggen

ga jij lekker zitten klagen op de bank dan feesten wij lekker door :lol:


ok nou post maar eens een mooie lijst dan, moet niet zo moeilijk zijn jij als "echte kenner".

Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:36:
je bent nu dingen aan het omdraaien we hadden het net nog over Hardtrance dat werd bestempeld als early niet of er early op trance feesten wordt gedraaid....ken je feiten en kom niet met vanalles aanzetten wat er totaal geen moer mee te maken heeft want om over poep te praten...je bent er een ster in :cheer:


nog even in jip en janneke taal voor jou: hardtrance uit die periode valt onder de verzamelnaam early hardstyle, toen en nu. Mooi voorbeeld de boeking van Cosmic Gate op Qlimax.

aan de tracklists te zien valt de grens tussen trance hardtrance en oude hardstyle vrijwel weg.
 
Artiest G-Member
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:30:
denk je nu serieus dat de eerste hardcore releases meteen de benaming met hardcore kregen?


:yes:

zo niet hoor ik het graag......
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:43:
zo niet hoor ik het graag......


Mescalinum United en andere marc acardipane shit kreeg echt niet de benaming hardcore hoor:lol:
 
maargoed eindeloze discussie, voor mij hoort hardtrance uit die tijd bij early hardstyle omdat voor mij qlimax gelijk staat aan early hs, ik vind het zelfs de vetste muziek uit die tijd. Jammer dat het niet meer opgepikt worden door de verschillende organisaties, op een enkele dj na.

Toyax zou het zeker kunnen op Remember iig.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:44:
Mescalinum United en andere marc acardipane shit kreeg echt niet de benaming hardcore hoor


Omdat Marc arcadipane pas later ekte hardcore ging maken, vooral onder zijn alter ego's waaronder pcp, mover, pilldriver etc...
Eerdere tracks waren ook geen hardcore, meer duitse techno/oldschool.

Jezus man je noemt nu ook meteen een gast op die net zo vaag in z'n muziek was als in z'n doen :lol:
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:50:
Omdat Marc arcadipane pas later ekte hardcore ging maken, vooral onder zijn alter ego's waaronder pcp, mover, pilldriver etc...
Eerdere tracks waren ook geen hardcore, meer duitse techno/oldschool.

Jezus man je noemt nu ook meteen een gast op die net zo vaag in z'n muziek was als in z'n doen :lol:


de grondlegger van hardcore bedoel je? nogmaals er wordt eerst muziek gemaakt en erna komt de benaming, zo ook met early hs.
early hardstyle is door Q-Dance ingevoerd om de muziek die ze draaiden op een Qlimax of Qlubtempo te benoemen. aangezien daar ook veel hardtrance gedraaid werd kun je dat ook scharen onder de verzamelnaam, early hardstyle, of toendertijd hardstyle. verschil met nu is dat het toen een verzamelnaam was nu is het duidelijk een stroming an sich.

maar in de begin periode van hardstyle waren toch echt cosmic gate derb hennes and cold scot project, yakooza, dj wag warmduscher etc de pioniers, zonder hen was het niet zo snel gegroeid. voordat Q het invoerde was het waars gewoon trance of hardtrance maar omdat de muziek dezelfde opbouw en structuur heeft kan je het gewoon onder early scharen. net zoals dat met hardcore happy hardcore en noem maar op gedaan wordt. zo noemden mensen die muziek dus op TE trance en op Qlimax hardstyle.

Natuurlijk heette die muziek ervoor geen hardstyle, vrij logisch omdat die term pas later ingevoerd werd, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet onder hardstyle zou kunnen vallen.

dit werd ook duidelijk dat in het zuiden van het land dezelfde hardstyle, hardhouse jump en retro genoemd werd, hardstyle kwam uit de Randstad aanwaaien.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:48:
ik vind het zelfs de vetste muziek uit die tijd. Jammer dat het niet meer opgepikt worden door de verschillende organisaties, op een enkele dj na.

Toyax zou het zeker kunnen op Remember iig.


daar kan ik je dan wel weer een hand geven die muziek is ook fucking vet....alleen staat het publiek dan voor het grootste gedeelte stil...en wij staan met een handjevol los te gaan

Je moet maar gewoon is een kijkje komen nemen inplaats van te klagen ouwe ...denk dat je nog aardig verrast gaat worden van de sfeer en de muziek(en tracklist kijken heb je weinig aan vind ik je moet het meemaken want elke mix is anders)


Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2011 om 18:48:
maargoed eindeloze discussie,

juist dus nokken we er lekker mee :lol:
 
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:59:
daar kan ik je dan wel weer een hand geven die muziek is ook fucking vet....alleen staat het publiek dan voor het grootste gedeelte stil...en wij staan met een handjevol los te gaan

Je moet maar gewoon is een kijkje komen nemen inplaats van te klagen ouwe ...denk dat je nog aardig verrast gaat worden van de sfeer en de muziek(en tracklist kijken heb je weinig aan vind ik je moet het meemaken want elke mix is anders)


ik bedoel het verder ook niet persoonlijk, dus hopelijk komt het zo ook niet over. het is puur uit liefde voor die oude muziek. Uiteraard erg jammer dat wanneer vooral die duitse shit niet gedraaid wordt dat tegenvalt.

toch denk ik nog steeds dat wanneer je bijvoorbeeld cosmic gate platen zou draaien echt het dak eraf gaat.
 
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 18:59:
daar kan ik je dan wel weer een hand geven die muziek is ook fucking vet....alleen staat het publiek dan voor het grootste gedeelte stil...en wij staan met een handjevol los te gaan


Je vergeet een belangrijk iets: om sfeer te hebben die goed is, hoef je op basis van natuurlijk kudde-instinct in de mensen, slechts een kleine groep voortrekkers te hebben. Genoeg mensen om los te gaan om de rest mee te krijgen. Laten nu net bij elk van dit soort events tientallen die hards weg blijven... dan vind ik je uitspraak een beetje iets van een self-fulfilling prophecy weg hebben.

En op Qlubtempo in 2006 werkte het ook, The Beholder, Gizmo, Marc la Cruz, Scot, bijna iedereen daar draaide de ECHT ouwe sound en het ging toch los van voor tot achter.

Gewoon pitch op +8 en zelfs nu-style fans, voor wie die shit ECHT voor hun tijd is, gaan er op los, diverse malen met eigen ogen gezien.

En, het is natuurlijk ook geen dilemma... het is prima mogelijk om zowel de oude sound als de iets minder oude, te combineren. Qua hardheid, BPM, sound van de platen etc.
laatste aanpassing
 
op ons eigen feestje opende ik met Vanessa Mae - White Birds cosmic gate remix,


kreeg er alleen maar positieve reacties op.
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 31 augustus 2011 om 19:55:
Je vergeet een belangrijk iets: om sfeer te hebben die goed is, hoef je op basis van natuurlijk kudde-instinct in de mensen, slechts een kleine groep voortrekkers te hebben.


das BS ....heb toch vaak genoeg met een groep los staan gaan op bepaalde muziek soorten en dan stond de rest je aan te kijken van wtf...die snappen die muziek gewoon niet...dus de theorie is anders dan de realiteit :P

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 31 augustus 2011 om 19:55:
Laten nu net bij elk van dit soort events tientallen die hards weg blijven... dan vind ik je uitspraak een beetje iets van een self-fulfilling prophecy weg hebben


:s ten 1ste noem ik je geen die-hard als je thuis blijft :lol: en ten 2e mn self-full blabla is leuk bedacht en heel duur gesproken maar het slaat kant nog wal pik
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 31 augustus 2011 om 19:55:
En, het is natuurlijk ook geen dilemma... het is prima mogelijk om zowel de oude sound als de iets minder oude, te combineren. Qua hardheid, BPM, sound van de platen etc

toch wel :p
Uitspraak van actief op maandag 29 augustus 2011 om 11:42:
Jij was er maar 40 minuten


Haha dat klopt :P Aan die tracklist te zien ben ik ongeveer bij track 10 weggegaan ;)

Aikon - Destroy the Melody wat een plaat is dat toch :D
 
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 21:18:
das BS ....heb toch vaak genoeg met een groep los staan gaan op bepaalde muziek soorten en dan stond de rest je aan te kijken van wtf...die snappen die muziek gewoon niet...dus de theorie is anders dan de realiteit


Dan waren jullie met te weinig man om de rest mee te krijgen, simpel.

Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 21:18:
en 1ste noem ik je geen die-hard als je thuis blijft


Een echte liefhebber is kritisch, en zal dus wel degelijk vaker besluiten om thuis te blijven. Zeker als dit soort events elke keer in de andere hoek van het land georganiseerd worden als waar je zelf woont.
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 augustus 2011 om 21:18:
toch wel

Ja, dat kan prima. Heb je eigelijk wel eens oude sets van de Trance Generators gehoord? Die draaien ook gewoon snoeiharde Italian hardstyle terwijl ze een kwartier verderop doodleuk een Pulsedriver-productie erin knallen.

Je zult ervan staan te kijken hoe bizarre combi's tussen traxx in de praktijk gewoon goed uitpakken. Heb nog de video van Paul van Dyk's set op Sensation White 2004... draaide ie midden in een trance set (wel er naartoe en ervan af op/terug af gebouwd met andere traxx) gewoon een hardstyletrack (ASYS - No More Fucking Rock 'n Roll).

Hokjesdenken om jezelf te beperken qua platenkeus is gewoon kut, en de afwezigheid van al teveel hokjesdenken maakte de begintijd van de hardstyle juist zo cool. Sets vol afwisseling en met een logische spanningsopbouw: niet domweg van hard naar harder, maar een muzikale trip met bergen en dalen.... weliswaar hoger eindigend dan het beginpunt maar tussendoor ook nog af en toe een vallei ertussen zeg maar. Zo vertel je een muzikaal verhaal. Daar is heden ten dage bijna geen sprake van.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 1 september 2011 om 18:52:
Hokjesdenken om jezelf te beperken qua platenkeus is gewoon kut, en de afwezigheid van al teveel hokjesdenken maakte de begintijd van de hardstyle juist zo cool. Sets vol afwisseling en met een logische spanningsopbouw: niet domweg van hard naar harder, maar een muzikale trip met bergen en dalen.... weliswaar hoger eindigend dan het beginpunt maar tussendoor ook nog af en toe een vallei ertussen zeg maar. Zo vertel je een muzikaal verhaal. Daar is heden ten dage bijna geen sprake van.


:respect:

Afwisseling in een set is tegenwoordig ver te zoeken. Het moet "hard" beginnen, en nog "harder" eindigen. Van verrassingen of vernieuwende opbouw in de hedendaagse setjes is totaal geen sprake meer.

Vroeger was het echt een mengelmoes van alles. Dan hardtrance, pompende hardhouse, harddance, techno, alles kreeg je voor je kiezen, en omdat je niet wist wat er als volgende nummer kwam, ging je (iig ikzelf dan) volledig in de muziek op. Openen met Yoda - Defenitly en doorgaan met Musica Che Domina. Q-dance bestempelde hardstyle vroeger niet voor niets als een mengeling van Duitse Hardtrance en Italiaanse techno.

Ik kan mezelf nog wel de set van Kai Tracid voor me halen op X-Qlusive Germany.. Hij knalde er behoorlijk goed op los om vervolgens Tiesto - Flight 643 erin te gooien. Nogal aparte keuze maar het grote deel van het publiek kon het goed waarderen. Dat soort verrassingen en/of risico's (zo kan je het imo ook noemen) durven de hedendaagse DJ's nooit te maken.
 
Uitspraak van Brocade op donderdag 1 september 2011 om 21:17:
Dat soort verrassingen en/of risico's (zo kan je het imo ook noemen) durven de hedendaagse DJ's nooit te maken.


Ben bang dat dat hoofdzakelijk komt om het dagjesvolk te plezieren waarvan hun helaas bij vooral de grote feesten in het merendeel zijn.
En niet te vergeten veel jongeren die de echte early niet hebben meegemaakt en er niet veel mee hebben.
Het is heel moeilijk (lees onmogelijk) iedereen te plezieren.....
 
Kom op, Paul van Dyk draaide gewoon een track van ASYS op Sensation White in 2004 - No More Fucking Rock 'n Roll. Publiek, ook dagjesmensen, zijn echt wel plooibaarder qua wat ze aan muziek slikken dan je denkt... dat eeuwige op safe spelen is gewoon nergens goed voor, een paar aanknopingspunten qua hits zijn voldoende om mensen voor de rest iets verrassends voor te schotelen heb ik het idee.
 
uitzondering op de regel......... je begrijpt wat ik bedoel en je weet maar al te goed dat het zo gaat, ongeacht of je het er nou mee eens bent of niet.
 
juist doordat je zo op safe speelt trek je minder snel de juiste bezoekers.

of denk je nu echt dat de echte liefhebber zit te wachten op 4x first match?
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2011 om 17:07:
trek je minder snel de juiste bezoekers.


dat zeg je precies goed.......Ze zoeken ook niet naar de JUISTE bezoekers.....ze zoeken naar de MEESTE bezoekers.
 
en daarom is het muzikaal gezien dan vaak stukken minder.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2011 om 18:43:
en daarom is het muzikaal gezien dan vaak stukken minder.


En dat blijft een mening.
 
liefhebbers blijven over, meelopers niet.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2011 om 16:15:
uitzondering op de regel......... je begrijpt wat ik bedoel en je weet maar al te goed dat het zo gaat, ongeacht of je het er nou mee eens bent of niet.


Ik vind het nogal een verschil... als Sensation White-publiek hardstyle (toendertijds dan) slikt in een trance set, moet een veel kleiner verschil (bijv. eens niet Follow Me maar een andere Derb remix draaien, ik noem maar een stom voorbeeld) toch ook geen probleem zijn?

En zo groot is het verschil in sound tussen 2002 en 2004 ook weer niet... de zaagbass sound uit Duitsland (Wag, Scot Project enz.) is qua kick en bass, deels ook qua synths, precies hetzelfde principe als een SAIFAM track uit 2004. Iets meer percussie en wat meer melodie, denk je echt dat dat mensen af schrikt? Ze gaan toch ook los op de aller- allerbekendste hits uit de begintijd (Hands Up, Definately, R.I.P, Fire Wire enzo)?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 5 september 2011 om 21:44:
als Sensation White-publiek hardstyle (toendertijds dan) slikt in een trance set, moet een veel kleiner verschil (bijv. eens niet Follow Me maar een andere Derb remix draaien, ik noem maar een stom voorbeeld) toch ook geen probleem zijn?


Ik denk dat sensation white sowieso al een heel ander publiek is an sich........over het algemeen niet van die hokjes denkers, die komen om te feesten en het maakt ze in mindere mate uit als er geschoven word qua stijl, moet ook nageven dat de sfeer daar altijd geniaal was.