Partyflock
 
Forumonderwerp · 1175826
­ Nederland
Sinds vorig jaar dwingt Paylogic voor verschillende evenementen af dat je tickets personaliseert. Dit mogen zij echter helemaal niet doen!

Zodra je je tickets hebt besteld EN BETAALD kun je de tickets niet downloaden voordat je persoonsgegevens van elke bezoeker opgeeft. Dit komt als een verrassing, want in het hele bestelproces wordt nergens verwezen naar deze additionele voorwaarden. ConsuWijzer geeft aan dat alle voorwaarden uiterlijk bij het aangaan van de overeenkomst bekend moeten zijn. Is dit niet het geval, dan mogen deze voorwaarden als vernietigd worden verklaard. Dit betekent dat Paylogic de tickets beschikbaar moet stellen zonder opgaaf van extra gegevens.

OPROEP: dien een klacht in bij Paylogic EN bij ConsuWijzer. ConsuWijzer zal bij voldoende klachten een onderzoek starten en eventueel aankloppen bij de Autoriteit Consument & Markt.

Paylogic: https://customerservice.paylogic.com/hc/nl/sections/200375383-Contact-Methoden
ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Laat Paylogic stoppen met deze onzin. Bezoekers worden heus niet gecontroleerd op naam en geboortedatum. Als ze daaraan gaan beginnen moeten ze het terrein 2 dagen van tevoren openen om iedereen op tijd binnen te hebben.
Ik ben nog geen enkele keer gecheckt bij dit soort kaarten. Erge is dat ik bij ASOT mijn kaarten ben verloren (dom ja) van het parkeerterrein naar de Jaarbeurs. We hadden mazzel dat we als eerste binnen waren anders hadden we mooi buiten gestaan want ook daar geen controle op ID.

Vind het overigens wel mooi dat bij twee kaarten ze beide gegevens vragen zoals mail maar dat beide kaarten naar hetzelfde mailadres worden gestuurd. Lekker gegevens vragen zodat ze kunnen spammen? :')
laatste aanpassing
Lekker janken boehoehoe
Overigens....wat is het probleem eigenlijk met op naam zetten? Buiten het feit dat het onzinnig is aangezien ze er niet op controleren. Want ik wacht tot een paar dagen van te voren tot ik echt weet dat ik ga en dan zet ik ze pas op naam. Vind het wel bs dat je moet betalen om de naam te laten wijzigen.
Uitspraak van JW op dinsdag 28 februari 2017 om 17:50:
OPROEP: dien een klacht in bij Paylogic EN bij ConsuWijzer. ConsuWijzer zal bij voldoende klachten een onderzoek starten en eventueel aankloppen bij de Autoriteit Consument & Markt.

Ik heb er geen moeite mee, ook al heeft het geen zin....
Heb hierover contact gehad met Paylogic (ging toen in eerste instantie om kaarten voor Hardshock) maar in de voorwaarden (ja, die brij aan informatie die niemand leest en toch aanvinkt dat t gelezen is) staat het wel vermeldt.

3.7 Het is mogelijk dat tickets gepersonaliseerd moeten worden voordat afnemer ze ontvangt, dit
houdt in dat de afnemer na het bestellen van tickets de naam en mogelijke verdere
informatie van de bezoekers op moet geven. De bezoeker kan het evenement alleen
betreden als de naam klopt en bezoeker beschikt over geldige legitimatie. Doorverkoop
wordt hiermee beperkt. Wanneer de aanvullende gegevens niet binnen de aangegeven
termijn ingevoerd worden kan het ticket niet automatisch verzonden worden en wordt
toegang ontzegd, afhankelijk van de voorwaarden van het evenement. In het geval de
mogelijkheid bestaat de tickets over te zetten naar een andere bezoeker, gelden dezelfde
regels. Voor deze Ticket Transfer worden mogelijk kosten in rekening gebracht. Afnemer is
verantwoordelijk voor het juist invoeren van de informatie. Elke refund van tickets zal altijd
aan de afnemer gedaan worden.


Volgens Paylogic doen ze dit op aanvraag van de organisator van het festival. Daar heb ik mijn twijfels bij, want High Energy Events (Hardshock) meldde dat zij hier niet voor hadden gekozen (als ik t goed herinner, is al ff geleden)
Anyway, weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Heb je Facebook? Betaal je belasting? Dan weten ze alles al van je, dus zou t niet uit hoeven maken of je autorisatie wel of niet moet doen. Aan de andere kant vraag ik me idd af of t mag. Maar dat t niet gemeld wordt klopt dus niet helemaal...
Uitspraak van Roef op vrijdag 3 maart 2017 om 12:40:
Maar dat t niet gemeld wordt klopt dus niet helemaal


Voor Dominator en Harmony of Hardcore wordt nergens naar voorwaarden verwezen. Daarmee is het vragen van de gegeven onwettelijk. Dat een organisatie er zelf niet eens om vraagt maakt het allemaal nog meer een duister zaakje...

En facebook en belasting? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op :9
jij vinkt toch altijd aan dat je de voorwaarden hebt gelezen? anders kom je niet verder in het aankoopmenu. dat is de verwijzing ;-) nogmaals, dat niemand ze leest is hun (lees: ons) probleem, niet dat van de ticketverkoper

en de verwijzing naar Facebook en belastingdienst komt duidelijk niet aan. jammer :D
laatste aanpassing
Uitspraak van Roef op woensdag 29 maart 2017 om 11:52:
jij vinkt toch altijd aan


Bij Dominator en Harmony of Hardcore was er geen vinkje, geen linkje, niets. Dat laat een opening om er tegenin te gaan en ze duidelijk te maken dat ze de consument niet lastig moeten vallen met die onzin.

Lekker klagen bij:
Paylogic: https://customerservice.paylogic.com/hc/nl/sections/200375383-Contact-Methoden
ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
:)
ik herinner het me anders, maar goed.

hoop dat je succes hebt met klagen, ik ben het wel met je eens dat het op z'n minst vreemd is. maar niet invullen geeft ook geen tickets en ik geloof er geen bal van dat t rechtgezet wordt voordat t feestje is ;-)
 
Gewoon lekker ouderwets op de fiets naar de primera om je kaartje te halen :)
 
haha mensen wat is het probleem van kaartjes op naam zetten maakt toch geen bal uit i dont :P
Zou ook zeker niet al mijn gegevens verstrekken. Altijd nep adres en een nep naam. Ik schaf ze het liefst gewoon aan bij de primera. Tenminste waar voor je service geld.