Partyflock
 
Forumonderwerp · 16027
­ Nederland
ik ga geen merken noemen uit voorzorg.

Wat denk je we kopen een nieuwe computer incl. alles bij één fabrikant. Na 5 maanden gaat de computer problemen veroorzaken wij bellen naar de helpdesk, mevr moet u dit en dit doen. Afijn ik exact doen wat ze zeiden, inmiddels wel opgehangen. Het lukte niet (door het virus) ik terug bellen om 20.30 en wat denk je om 21.05 krijg ik in plaats van het vrezelijke muziekje te horen helaas wij zijn bla bla bla tot 21.00 telefonisch berijkbaar.

Ok probleem niet opgelost, nog een keer gebeld de volgende dag, reactie was ja maar mevrouw wij geven geen garantie op software probeert u het nog maar een keer.
Ik nog een keer geprobeerd de computer met de master cd terug te krijgen naar de fabrieksinstellingen nee hoor niet gelukt. Nu krijg ik toch een grote bek van die vent van de helpdesk, mevr wij geven nogmaals geen garantie op software..… de sukkel. Ok kan ik begrijpen dat we daar geen garantie op hebben maar hij kan me toch tenminste telefonisch helpen en ja hij zij ook nog als u vragen heeft over software moet u doorverbinden met mijn collega van het hoge tarief belkosten…… RRRRRRRR wat moet je er nou mee maar inmiddels is de computer nog niet gemaakt.

Wie heeft raad, want ik ben kwaad.
Tuurlijk helpen ze je niet. Ze hebben jouw computer geleverd, maar daarom geven ze nog niet een cursus hoe-ga-ik-met-mijn-computer-om.

het is niet jouw computer die stuk is, het is de software die het niet doet.

Maar om ff op je vraag terug te komen.....

Je stopt de cd in je systeem en start ermee op. Wat gebeurt er dan? Of wat krijg jij te zien in je scherm wanneer je de cd erin stopt?
laatste aanpassing
ik krijg het beeld dat ik in de dos ergens iets moet aanpassen van primair....en dat lukt dus al niet.
ik weet niet wat ergens iets is hoor.:) Kan je wat preciezer zijn? Wat staat er precies?
hey x-ie je kan evt ook gaan chatten met een techneut van mcafee als je dat wilt op de website van www.mcafeehulp.com
compaq toevallig??

Daar heb ik namelijk laatst ook vette ruzie met die helpdesk gehad. PC deed helemaal niets meer, dus zo een klote recovery cd erin om windows opniew te installen. Nou die pakte die niet, opstartdiskette pakte die ook niet.

Ik bellen volgens die gast moest ik iets veranderen, nou aangezien er maar 2 mogelijkheden waren en die van hem er niet tussen stond. Had ik iets van ja dat kan niet. Zijn antwoord, ja mevrouw dan zult u beter moeten zoeken en toen hing die gewoon op!!!!

ik vet kwaad terug bellen, kreeg ik iemand anders aan de foon. Die ja mevrouw dan is uw diskettedrive gewoon kapot %-) ik zou een nieuwe kopen.

toen ben ik maar nieuwe pc gaan halen, moest toch al tijdje gebeuren. En heb me compraq uit het raam gegooid.
ik durf het niet te zeggen ik zit er nu niet achter ik ben aan het werken...
hij vraagt om een hoeveelheid in te voeren op de primaire disc.???? athans dat meen ik het staat in het engels maar echt exact kan ik het nu niet zeggen.
nee norg veeeel erger dan compaq
 
Ze kunnen inderdaad wat hints geven, zoals ze ook gedaan hebben. Maar als ICT-er kan ik je vertellen dat niets zo moeilijk is als telefonisch ondersteuning geven. Je hebt geen enkele houvast en je kan niet zien wat er met het systeem aan de hand is. En zeker als het gaat om softwarematige problemen. Dat ze daar geen ondersteuning op geven begrijp ik volkomen, dat kost gewoon te veel tijd per helpdeskmedewerker. En idd, je koopt een stukje hardware, de software zijn ze niet verantwoordelijk voor. En helemaal niet voor virusinfecties!! Dan is het antwoord heel simpel: eigen schuld dikke bult (of 2 in jou geval :P).

succes!
 
Waarschijnlijk is het een vraag om de grootte van je partitie in te geven, typ hier gewoon in: 100% en vervolgens kan de installatie gewoon verder. Pin me d'r niet op vast ;)
Hmmmm....ik heb geen moeite mee om mensen telefonisch te ondersteunen hoor. Wordt wel eens meer van je verlangd dan je werkzaamheden zonder dat mensen de hele zooi begrijpen, maar dat kan je mensen wel aan het verstand peuteren vaak in kindertaal ofzo. :)
Maar idd kikkertje...klinkt als wat Jordees zegt in zijn laatste reply.
Heb je winXP of 98? heb je een originele installatiedisc of zo'n kneuterig fabrieksgevalletje? Hoe heette het virus en wat deed het precies? Wat is het merk PC?
Als je dat ff doorgeeft dan weet ik zeker dat je geholpen wordt... maar ik ben bang dat je je pc opnieuw moet installeren. en wat die helpdesk betreft... die mensen weten helemaal niks en daarom helpen ze je vaak niet met de software (uit ervaring)....
jordees esthertje dat klopt hij vraagt het voor de partitie.. maar het probleem is dus dat ik dat niet kan invullen, ondanks dat hij erom vraagt

en ja idd eigen schuld dikke bulTEN maar net wat je zegt jordees het is lastig maar als er al meerdere keren gebeld is en het kan niet opgelost worden dan zouden ze toch iemand kunnen sturen (tegen betaling desnoods).
JB win me, ik heb slechts een diskette, een i loveyou type virus. Het opnieuw installeren lukt dus ook niet.....
whehehehe kikkertjes...jij denkt wel heel makkelijk en luistert ook niet naar wat die mensen aan de telefoon tegen je hebben gezegd.

1. Je kan terug bellen voor software ondersteuning op het duurdere nummer want die mensen die jij hebt gebeld geven GEEN ondersteuning voor de dingen die jij graag wilt zien. Dat wil dus NIET zeggen dat jouw problemen niet opgelost kunnen worden. Je belt alleen het verkeerde nummer.
2. Die mensen zullen echt niemand langssturen voor zaken die jij zelf of iemand uit jouw omgeving ook met gemak op kunnen lossen. Ze zijn NIET verantwoordelijk voor die dingen die jij met jouw configuratie doet (met je windows dus). Dus heb je een probleem als deze, dan zal je toch hulp moeten vragen van iemand uit jouw omgeving. Die hulp zal jouw probleem binnen tien minuten op kunnen lossen.
laatste aanpassing
jawel ik luister heel goed esthertje, niet om jou aan te vallen hoor wat ik vindt het wel heel typisch bij mijn eigen comp. heb ik nergens last van als ik die mensen bel maar het gaat dus over de comp van mijn ouders. zij zijn a technisch dus.... het lijkt mij dat als iets niet lukt door datgene te doen wat ze voorstellen zou je zeggen dat er echt iets of in de bios ofzo verkeerd is. hier ga ik dus zeker niet zonder hulp in spelen mij te gevaarlijk maar waarschijnlijk is het logbestand van in de comp om de comp. te resetten ook beschadigd. Ze kunnen me vast wel helpen maar ik ben al meerdere keren vrij onbeschoft behandeld bij dezelfde helpdesk.
ik snap wel dat ze zoiets hebben van pff alweer een maar als er een probleem is en je belt (ook nog eens het duurdere tarief) helpdesk verwacht ik dat dit ook werkelijk mensen zijn die mij kunnen helpen, waar is anders de helpdesk voor.
en ik stel ze ook zeker niet verantwoordelijk maar ik moest het gewoon ff uitkuren op die.........
laatste aanpassing
bel nog een keer en noteer namen!!!

stuur een klachtenbrief wanneer je belachelijk wordt behandeld
zal het helpen, ik denk het niet maar het is net wat je zegt ik ga gewoon een hele slimme computerfreak zoeken in mijn omgeving die mij kan helpen. ben ik veel sneller klaar
Sttur een brief waarin je verzoekt om telefonisch kontakt, leg het nog een keer uit en laat je dan op hun kosten intern doorverbinden.... werkt altijd :D
 
Jammer dat je helemaal in Grave woont, anders had ik je wel even willen helpen, tegen betaling in natura natuurlijk :P
Ik weet niet of het helpen zal met betrekking tot dit probleem, maar als jij in je recht staat dan zal er zeker wel wat met je klacht gedaan worden. Immers, klachten zijn voor een bedrijf punten waarop verbetering moet worden aangebracht. Ik geef je tips omdat ik weet hoe het werkt, omdat ik diegene ben die aan de andere kant van de telefoon ben. Wat je er verder mee doet moet je helemaal zelf weten.

Dat werkt dus echt niet altijd Bloemenman.
helaas john bloom zo werkt het meestal niet ik werk bij McAfee en ik ga echt niemand doorverbinden naar un 0900 nummer ze bellen maar lekker zelf!!
ik begrijp echt heel goed hoe ze aan de andere kant van de telefoon denken , al die vervelende mensjes, maar er moet toch een oplossing te vinden zijn voor het probleem met mijn computer en als ik het zelf niet kan moet ik toch geholpen kunnen worden door .... Een klacht insturen doe ik niet want het is net wat je zecht op software heb je geen garantie alleen ik vraag om hulp die je zou kunnen vragen maar je wordt niet geholpen en daar zit ik een beetje mee.

enne jordees je kunt wel een stukje taart krijgen hoor........
X-ie als je mij nou ff in un pbtje precies uitlegt wat er is dan kan ik ff kijken, zit ook geen garantie op!!
zie pbtje