Partyflock
 
­ Nederland
 
Lees net op een ander forum dat ID-T bezig is met een nieuw betaalsysteem. Ze willen een kaart (soort chipknip) invoeren waar al je gegevens op komen te staan en waar je alles op een feest mee betaald. Hierdoor weten zij wat jij koopt en hoeveel.....wat mij dus duidelijk is geworden is dat ze op deze manier makkelijker hun doelstelling (zo hoog mogelijke winst) kunnen bereiken. Ze kunnen de doelgroep namelijk beter vaststellen en zich erop gaan richten...

Ik vind dit dus echt een belachelijk idee en zal id-t boycotten als dit werkelijk gaat gebeuren. Die gasten waren ooit goed, ze organiseerden feesten voor ons, maar nu zijn ze alleen maar voor zichzelf bezig...ze proberen ons helemaal uit te melken en verzieken de echte party-scene...

wat vinden jullie hier nou van?
 
beetje flauw jah.
en als je zeker altijd op hun feesten alleen maar water drinkt..dan staat er opeens politie voor je deur %-)

ach..maakt mij niet zoveel uit. als de betaling sneller gaat, en de drank niet duurder wordt...dan maakt het mij niet zoveel uit
Om te gaan boycotten vind ik een btje overdreven... ergens is het wel een goed plan, het scheelt enorm joh, geen rijen meer bij de muntjes enzow... word net zoals een bedrijfkantine, met van die oplaadpunten enzow... ik zou er nie eens egt gek tegenover staan, en als je dan iets doet wat nie mag word je pasje geblokkeerd en mag je voor een bepaalde tijd of nooit meer naar een feest.... neej, vind t nie eens zo'n gek plan

wel issut zo dat ID&T de laatste tijd zwaar wazige feesten organiseerd, vooral van t begrip leuke line up hebben ze weinig begrepe....
 
boycotten die handel !
 
Zo efficient mogelijk te verkopen door middel van zo'n kaart levert natuurlijk winst op...

[offtopic]
Helaas vind ik de prijzen van de feesten, zeker na invoering van de euro, wel aan de hoge kant. Vraag me af of dit niet anders kan.
[ontopic]

Zo kaart is opzich wel weer handig, loop je niet met al die klote munten enzo, het zal wel weer z'n voor en z'n nadelen hebben, maar ja Albert Heijn doet het toch ook?
ik ben t er zeker niet mee eens.
Alles moet maar om geld draaien tegenwoordig terwijl feesten voor mij juist een afleiding is van dagelijkse bullshit zoals geldproblemen.

ID$t ziet ons feestende mensen als een koetje die kompleet leeggemolken moet worden.

belachelijk

en de tweede reden wrom ik t er niet mee eens ben is t privacy issue. Volgens mij mogen ze helemaal niet precies gaan bijhouden wat ik drink enzo
maar als t wel mag dan denk ik dat ik ook niet meer naar hun feesten toe ga...

er zijn grenzen
 
kijk dan...zij komen door dit systeem te weten wat 't meest verkocht wordt.

Bier meer verkocht dan cola? Prijs bier omhoog!
CD dj Jean beter verkocht? Meer DJ Jean...(jakkes)

Niks geen betaalgemak! Dat is de smoes nou juist. Je raakt je privacy kwijt en je geld!

Gewoon een smerige marketingtruc.
ik denk ook helemaal niet dat het haarlbaar is om dat egt bij te houden... of wel?? weetje, mij maakt t nie uit, dit is vast allemaal toekomst muziek en iedereen gaat nu alweer helemaal uit zijn dak! terwijl nog niemand een pasje in de broekzak heeft..... ze willen zoveel daar, teeveezender, nu weer pasjes, laatz e maar gewoon feesten organiseren, en wij daarheen en klaar. ga me daar nou nog nie druk ovr make hoor!
 
ID-T is al jaren bezig met het verkloten van de scene...en dit is zeker wel haalbaar...ID-T moet maar is een keer kappuh met die grappuh en weer terug gaan naar de basis van 't feesten...
 
Aan de andere kant zou het best leuk zijn als je op internet terug kan zien wat je allemaal hebt gekocht. Weet je tenminste waar al je geld heen is gegaan!
 
wil ik niet eens weten...weet ik dalijk hoeveel bier ik zuip, denk dat ik me dan letterlijk dood schrik...
dit is nix anders dat je bij de arena een arena kaart koopt waar je je eten en drinken van betaald, ik vindt dit zeker wel een goed idee. teminste geen gekloot met kleingeld en muntjes meer op feesten, kan mij t nou boeien dat zij zien voor hoeveel ik drinken koop :)
 
sommigen van jullie snappen 't echt niet he...

bedenk nou is wat er gebeurt als ze al die info gebruiken om nog meer geld te verdienen...

kijk naar het voetbal, ook naar de klote, geld geld geld...resultaatvoetbal, geen reet aan...dit gaat ook met onze feesten gebeuren...
 
ze kunnen het wel doen maar moeten het dan anoniem doen. Wel gegevens over man/vrouw +leeftijd maar dan niet WIE het is.
 
ach alles wordt toch commercieel.....id-t is het al.....en q-dance wordt het ook al .. dat zie je maar aan qlimax....in dat kut heerenveen...in de schuur van rintje....en gewoon reclame op tmf ... gewoon een bagger zooi
het is een vorm van klantenbinding, zo'n pasje zal wel wat kosten en misschien maken ze het iets goedkoper om met zo'n pasje te betalen maar het heeft als gevolg dat je gedwongen wordt zo'n pasje te hebben en dan is de weg vrij om de prijzen omhoog te flikkeren en meer van dat soort grappen om meer te verdienen.....
 
jah idd iedereen word op den duur commerciel...
en tja wat zou je zelf doen als je een feest organiseert...geld verdiene of geld toeleggen..
tjah hele makkelijke keuze...
tsja..ze zien nu ook al wel hoeveel bier etc.. dr wordt verkocht, daar hebben ze die kaart niet voor nodig. het maakt me ook niet zo heel veel uit als ze kunnen zien wat ik precies drink.

id&t vind ik de laatste tijd juist beter geworden;

* betere lineups
* dat nieuwe jassensysteem is ook zeer relaxed!
Gewoon muntjes die je bij elk id-t feest kkan gebruiken dat werkt. Dit is gewoon kut. Er moet gewoon meer aandacht komen voor een echt feest in plaats van nog meer mensen aan te trekken. De mensen komen toch wel
 
'wat mij dus duidelijk is geworden is dat ze op deze manier makkelijker hun doelstelling (zo hoog mogelijke winst) kunnen bereiken. Ze kunnen de doelgroep namelijk beter vaststellen en zich erop gaan richten...'

Ze kunnen zich nog beter op hun doelgroep gaan richten en daardoot heeft de doelgroep een nog leuker feestje.

En hoe weet jij dat de doelstelling van ID-T het genereren van een zo hoog mogelijke winst is? Lijkt mij persoonlijk niet de doelstelling die past bij zo`n professioneel bedrijf als ID-T....
Mensen dit is illegaal als ze niet eerst je TOESTEMMING vragen...

Ze kunnen je dan natuurlijk gaan weigeren maar dat doen ze NOOIT.

Gewoon met geld betalen dus (of muntjes)...
 
2 Jay: is ID-T geen commercieel bedrijf dan???
 
Ik heb het begin niet meegemaakt maar zoals iemand me zei zou ik wel willen feesten zoals dat 10 jaar geleden gebeurde... fucking marketing, it's all about the money
 
Jah tuurlijk zijn ze wel commercieel. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze een zo`n hoog mogelijke winst willen genereren. Dat is toch wel een doelstelling die weinig rekening houdt met de lange termijn.
Het lijkt me eerder dat ze het vasthouden van hun positie als marktleider of iets dergelijks als doelstelling hebben....
 
zie ik ook wel als een doelstelling...maar aan al hun activiteiten zie je toch dat zij er wijzer van worden...
 
Ja het eenigste wat ik raar vindt is dat waarmee ze groot zijn geworden gabber nu links laten liggen 1 keer een thunderdome in de heineke hal zeer geslaagd feest maar daarna niks meer hou je dan wat meer bezig met ook aan die muziek te denken dan aan stome pasjes
MIsschien gaan de prijzen wel omlaag omdat ze nu minder mensen moeten/hoeven in te huren om die muntjes te verkopen maar denk niet dat ze dit ooit gaan doorvoeren

En wat als iemand nou zo wouwsie is op een feest en zijn pas verliest en iemand anders gaat er grof misbruik van maken?? Wat gebeurt er dan??
 
precies...dat is een goeie...ik raak zo vaak munten en zo kwijt...lekker dan als ze m'n passie in handen krijgen...
 
Tja en hoe zit et dan als het betaalsysteem uitvalt tijdens een feest?kenne we dan geen drinkuh halen of krijgen we et dan gratis ?
Laten we et maar bij muntjes houwe toch?
 
:bah:

een stelletje geldwolven zijn het ze vragen 100 piek voor een kaartje en nu willen ze ook nog vette winst halen uit de drankjes????
stelletje commerciele stumpers
sorry hoor maar vroeger toen ze net begonen was het gabber voor en gabber na toen gabber even een slechte periode had lieten ze de gabbers lekker in de kou staan blah
wedden dat als masters een groot suces wordt dat id&t ook weer een mega gabber feest geeft maar dan is het geen 77 gulden net als bij masters maar dan wordt het natuurlijk weer 100 piek!!!!!!

en dat van die pasjes betreft vind ik wel o.k maar dan niet voor drankjes maar voor agresivelingen zo dat ze die er lekker uit kennen houden ik vind dat veiligheid voor gaat!!!!!!

p.s hoewel ik het een stelletje geldwolven vind,
vind ik wel dat thunderdome in de hmh een vet feest was alleen 1 X in het jaar is wel verdomd weinig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn mening.. Ik vind dat de feesten van ID&T in een rap tempo in kwaliteit zijn gedaald..
Elke opzet van elk feest word naar mijn idee hetzelfde.. Ik had nadat ik naar Trance Energy in Utrecht ben geweest niet het idee dat ik op een bepaald ander feest ben geweest dan Innercity.. Het leek allemaal zo hetzelfde.. Het is niet meer zo als in het begin toen ik naar de feesten van ID&T dat ieder feest nog iets bijzonders toevoegde aan mijn herinneringen van mijn partytijd..
Het muntensysteem van 1 universele ID&T munt voor op elk feest vind ik wel een goed plan want als ik naar achteren kijk naar het potje met over gebleven muntjes en dan ga uitrekenen vor hoeveel geld aan muntjes daarin zit waar ik nu niets meer aan heb word ik er verdrietig van..
Dat garderobe systeem van ze is ook wel een succes heb ik begrepen maar zelf ben ik zo eigenwijs dat ik zonder jas naar binnen ga dus daar heb ik niet zon profijt van..
De pasjes vind ik een minder leuk idee.. Als je verplicht bent om zon pasje te hebben en je krijgt niet eerder zon pasje voordat je al je gegevens hebt ingevult zou dat dus betekenen dat ze inderdaad een hele administratie kunnen bij houden wat jij doet op zon feest.. En waar je bent wanneer enzo.. Albert Hein heeft daar toen ook gezeik over gehad met de invoering van de bonus kaart als ik me niet vergis.. Ach het maakt mij niet zoveel uit als ID&T weet wat ik koop en drink.. Alleen ik vind het niet bepaald nodig dat ID&T allemaal persoonlijke gegevens van mij zou willen hebben.. Heb namelijk geen behoefte aan allemaal onnodige reclame die je dan ook thuis gestuurd krijgt..
Maar het is inderdaad een marketing truc om meer inzicht te krijgen in je klanten en daar op in te kunnen spelen met prijzen en aanbiedingen.. Je kan je hele programma erop aanpassen..
Persoonlijk het ik voor mijzelf besloten dat ik minder ga feesten.. En daar bedoel ik dus de dure altijd standaard 100 gulden feesten van ID&T.. Ik vind dat de prijs kwaliteit verhouding niet echt meer in balans is.. En de pasjes.. Ach.. Ik denk niet dat het publiek hier erg warm voor zal lopen.. Dus dit krijgen ze er heus niet door.. Of ze moeten bereid zijn in het begin door een hele zure appel heen te bijten en best wat klanten te verliezen.. Want hiermee zullen ze denk ik best wat klanten verliezen die er niet zon zin in hebben om verplicht een ID&T pasje aan te schaffen na het invullen van al hun persoonlijke gegevens..
Ow ik zie nu pas dat ik best wel even wat enters had kunnen plaatsen tussen mijn stuk tekst.. Sorry voor het ongemakkelijke lezen..
En ik moet nog wel even vermelden dat ik het met Housepauzinnetje eens ben.. Ik vond Thunderdome ondanks dat ID&T in een rap tempo naar mijn idee achteruit gaat een heel goed feest en ik kijk zeker uit naar de volgende Thunderdome..
 
in eindhoven is ook een tent geweest die ongeveer zoiets bedacht had.
kreeg je een kaart bij binnenkomst en daar werd alles opgeschreven wat je dronk en zo.
ging je weg, dan betalen wat er op de kaart stond, kaart verloren?????
Dan koste je dat 300,00.

Hoe willen ze dat bij id&t doen?
Mag je niet meer naar huis als je de (het) kaart/pasje niet meer hebt?
of betaal je dan gewoon een gigantisch hoog bedrag als boete???
Klopt toch niet.

verder vind ik t ook 1 grote marketing truuk.
 
Iets mis met marketing dan??
Er is helemaal niets mis met marketing.. Het is dikke business.. Maarjah je word er zo mee dood gegooit.. Zoiets debiels als Harry Potter word zosnel als dat ze het door hebben dat het een hype word overgekocht door Warner Bros en ze melken het uit zover dat je echt niets meer kon bedenken wat er niet in Harry Potter uitvoering te krijgen was.. (Toevallig een documantaire over gezien op tv).. En zelf ondervinden we het aan de levende lijve dat echt overal waar je gaat en staat je dood gegooit word met marketing.. Ook op de feesten.. Juist de plek waar de meesten geloof ik naar toe gaan om de dagelijkse sleur te ontlopen.. Je ontkomt er nergens aan.. Ik had een studie marketing moeten gaan volgen..
 
hehe....Ik studeer er ook voor om zo`n marketing mannetje te worden :)
Ach, tis gewoon inspelen op de behoefte van de mens en daarbij wordt er ook wel een beetje gebruikgemaakt van de simpelheid van sommige groepen, die vrolijk achter iedere hype aanhobbelen....

Maar als ID-T met zo`n kaartensysteem komt, dan kan je daarmee ook alleen maar je eigen positie versterken. Als individuele partyganger heb je geen te zeggen tegen bv. ID-T, maar als je je verenigd (bv met behulp van die kaart), dan gaan ze egwel rekening met je houden...
Ja het zal uiteraard wel zijn voor en nadelen hebben.. Maar ik heb er in ieder geval niet echt behoefte aan om zon kaart te hebben.. Maarjah volgens mij als ID&T iets wil dan doen ze het ook.. Maakt ze niet uit of ze wat klanten verliezen want die werven ze wel weer ergens anders terug.. Ik las op de ID&T site dat ze ook al op zoek waren naar promotie meisjes.. Dus ze zijn ook druk klanten aan het werven enzo.. En ze doen het goed denk ik..
 
ik vind het niet prettig als bedrijven een hoop van me weten, ik vind het meer een inbreuk op mijn privacy jongens.

ik bedoel er wordt al door genoeg instanties geregisteerd wat je doet moeten ze nu dan echt alles van je weten of zo ik wordt er soms een beetje misselijk van al dat registratie gelul.
 
en trouwens commercieel=zoveel mogelijk winst maken

ik vind dat Q-dance meer aan de feesters zelf denkt als dat id-t dat doet.
als je ziet hoe snel Q-dance groeit wil het gewoon zeggen dat we toe zijn aan een nieuwe verse organisator van feesten (en dat is niet ID&T)

dat was het weer mzzl
 
echte vieze gieren man ik zal die duncan is ff op zijn bek slaan als ik hem zie
in eindhoven is ook een tent geweest die ongeveer zoiets bedacht had.
kreeg je een kaart bij binnenkomst en daar werd alles opgeschreven wat je dronk en zo.
ging je weg, dan betalen wat er op de kaart stond, kaart verloren?????
Dan koste je dat 300,00.

Hoe willen ze dat bij id&t doen?
Mag je niet meer naar huis als je de (het) kaart/pasje niet meer hebt?
of betaal je dan gewoon een gigantisch hoog bedrag als boete???
Klopt toch niet.

verder vind ik t ook 1 grote marketing truuk.
------------------------------------------------

Je zou natuurlijk gewoon een kaart kunnen maken die je kan opladen in automaten. dus dat je geld op je pasje kan zetten (is op grote scholen ook vaak zo geregeld). Je betaald dus niet achteraf, maar vooraf (dat doe je toch ook wanneer je munten/bonnen gaat halen).
ach...over 2 a 3 jaar is Q-Dance net zo erg als ID&T, helemaal omdat het gewoon een dochteronderneming is van ID&T.
het boeit me totaal niet dat ze weten wat ik precies drink (je hebt toch nix te verbergen??)...misschien krijg ik dan wel een xtra reclame foldertje in de bus; nou en! --> als het mij een hoop wachten scheelt... :)

kaartprijs mag idd omlaag, maar dat zie je met alle feesten gebeuren dus dat is niet iets wat alleen bij ID&T gebeurt. UDC heeft daar ook een handje van ..en niet zo'n klein handje ook ;)