Vloeiende overgangen van platen die qua beats goed bij elkaar passen. Ik selecteer vaak voor de opeenvolgende overgang een plaat waarin de bassline op hetzelfde octaaf zit als de voorgaande plaat waardoor het melodieus niet vals gaat klinken. Ik begin m'n set vaak met progressive, rond de 135 bpm, opbouwend naar zweverige trance, en schroef daarbij ook het bpm gehalte op. Tevens probeer ik in het begin van de set platen te mixen waarin niet al teveel breaks voorkomen. De climax-platen komen pas in de helft van de set, op een hoogtepunt te bereiken waarna ik weer zal afbouwen en dan weer opbouwen. Ik mix de platen in op een moment waarop ik denk dat de plaat al aan het vervelen is bij het publiek, meestal is dat dan nadat de eerste break is geweest (als een plaat uit vrijwel twee identieke stukken bestaat). De overgangen varieren van kort tot lang inmixen, dat hangt er maar vanaf hoe lang de in- en uitmix gedeeltes zijn van een betreffende plaat. Mijn bedoeling is in ieder geval dat een overgang niet overheersend hoorbaar is. Tralalala blababla..
Het verschilt..hangt er net vanaf wat ik draai.. met trance is in de break draaien wel lekker..maar met acid/techno of old school flikker ik em as de break afgelopen is erin mjet de bass ff wat harder..dat knalt ff wat harder ..En tsja..de ene keer draai ik allebei de platen wat langer uit dan de andere keer..hangt net van mijn humeur af ..ennuhh spelen hoort er natuurlijk ook bij
En vaak zettik de platen ff lekker wat sneller..maah op sommige feesten waarderen ze da nie zo..kunnen ze er nie meer op dansen
En vaak zettik de platen ff lekker wat sneller..maah op sommige feesten waarderen ze da nie zo..kunnen ze er nie meer op dansen
laatste aanpassing
Qua overgangen:
Over het algemeen rustig en vloeiend. Lange overgangen van 30 tot 60 seconden, maar voor de afwisseling is het soms ook lekker om hem erin te knallen, mits de plaat het toelaat.
Ik let sterk op de toonsoort.
De bassdrums en basslines van de platen moeten enigszins overeenkomen, in elk geval moeten ze bij elkaar passen.
2 à 3 platen lang vermijd ik zoveel mogelijk de breaks, om er vervolgens een lange break op los te laten.
Meestal laat ik de nieuwe plaat opkomen met de hoge tonen, en daarna pas de lage tonen, maar soms doe ik het anders. Hangt van de platen af.
Qua setbuilding:
Het liefste begin ik heerlijk rustig met melodieuze trance, om vervolgens langzaam af te zakken naar diepe progressive, daar een tijdje blijven hangen, en aan het einde weer een beetje opbouwen naar wat meer uplifting nummers.
Over het algemeen rustig en vloeiend. Lange overgangen van 30 tot 60 seconden, maar voor de afwisseling is het soms ook lekker om hem erin te knallen, mits de plaat het toelaat.
Ik let sterk op de toonsoort.
De bassdrums en basslines van de platen moeten enigszins overeenkomen, in elk geval moeten ze bij elkaar passen.
2 à 3 platen lang vermijd ik zoveel mogelijk de breaks, om er vervolgens een lange break op los te laten.
Meestal laat ik de nieuwe plaat opkomen met de hoge tonen, en daarna pas de lage tonen, maar soms doe ik het anders. Hangt van de platen af.
Qua setbuilding:
Het liefste begin ik heerlijk rustig met melodieuze trance, om vervolgens langzaam af te zakken naar diepe progressive, daar een tijdje blijven hangen, en aan het einde weer een beetje opbouwen naar wat meer uplifting nummers.
laatste aanpassing
nou, dat verschilt nogal, ik vind langzame oldstyle heel relax om te draaie, en dan lekker lang door elkaar late lope.........., als dat dan perfect loopt geeft mij dat t gevoel van een ontzettend lang orgasme
Maar hardcore vinnik relax om ff sneller te draaien dan de platen eigenlijk horen. t liefst de bass van t ene nummer over de bass van t andere,
dus eerst de bass van de plaat die je inmixt kleinstukkie open gooien, op een gegevenmoment draai je die open en tegelijkertijd de andereplaat stukkie naar beneje, en dan als je die ander uitgooit, gooi je de andervolluit (of bijna volluit dan) snappie??? wheheh
Maar hardcore vinnik relax om ff sneller te draaien dan de platen eigenlijk horen. t liefst de bass van t ene nummer over de bass van t andere,
dus eerst de bass van de plaat die je inmixt kleinstukkie open gooien, op een gegevenmoment draai je die open en tegelijkertijd de andereplaat stukkie naar beneje, en dan als je die ander uitgooit, gooi je de andervolluit (of bijna volluit dan) snappie??? wheheh
tak tak hardcore ....... gewoon luistereh als het maar knalt