Partyflock
 
­ Nederland
Hallo, ik ben niet echt zo bekend in de techno wereld zit meer in de Hardstyle maar omdat, ik naar Sensation Black ga wil ik graag weten wat ik van Chris Liebing kan verwachten is ie hard? Net zo hard als Dj Rush??
ik heb hem gehoord op mayday als je lekkere harde bote techno wil hooren moet je naar deze beste man heen gaan dat is echt wel knallen!!!! hij komt binnen kort een set van 6 uur fraaien in fusion in munster als ik er meer van weet zal ik het er wel ff bij zetten.
 
jah ik hoorde em ook op mayday en andere feesies maar dit is een zeeeeer harde techno dj.. en tja ook hij heeft wel is een mindere avond/set
ja ok maar dan hoop ik niet dat ie een mindere avond heeft op Sensation :P:P
HARD:bounce:

Vind techno 3x nix maarre Chris Liebing daar moet ik toch wel altijd ff op springen!!!
LIEBING is GOD :-)
liebing is echt super, lekker tempo
Ok dan is het goed als het Maar hard is en Snel maarja het moet niet al me energie vreten want ik moet daarna ook nog twee uur lang beuQen op Dana!!!
loopt lekker door maar wel zeer stevig,
Liebing op Teqnolgy was echt lekkere techno,af en toe hard en ook zacht maar er zaten zeker wel lekkere beats in.

laterzzzzzzzzz
 
aaaah hij draaide als laatste in de techno zaal op innercity dat waas zo hard stuiteren
als hij TeQnology style gaat draaien, kan je t schudden met je voetjes
Als hij draaid zoals op IC en Teqnology pff dan kan je het echt schudden met je voetjes :S
 
John-do dat wil ik zeker weten.....Fusion is hier aardig in de buurt, nogal vette toko moet dat zijn.
Dan ga ik er zeker heen!! :P
 
hij draait op zich best hard, maar in de buurt van Rush komt ie lang niet!!
 
Hij is gewoon goed!!! Een die bij mij boven aan het lijstje staat...
ja Liebing is zeker wel een stampheld. op t einde van IC was t een waardige afsluiter!!!!
 
Artiest Elcol
ken hem nie :P teKno heerts
 
Liebing zal cker hard gaan draaien op Black! :|
ja heb hem op MAYDAY en TEQNOLIGY gehoord, vind hem echt wel goed , ja lijkt wel op dj rush...
 
Chris Liebing vindt ik dus echt niet zoals Rush draaien he!! Rush die ramt alleen maar, maar vind hem technisch gezien niet goed draaien... . Denk aan Awakenings (Now & Wow te Rotterdam) ff is leuk maar een aantal uren achterelkaar alleen maar gebeuk horen vind ik persoonlijk wat minder.
beetje heiligschennis Liebing met Rush vergelijken

Rush is gewoon vet veel overstuur, raggen en gaan. Leuk voor een uur als afsluiter, als het je allemaal toch niet zoveel meer interesseert, maar meer ook niet. Mixtechnische is ie vaak toch wel best hmmm :(

en Liebing, tja Liebing :lief: platenkeus en technische gewoon super
 
MIXIE weet waar ze over praat!!!
 
liebing is Master...als hij draait zoals op innercity en Teqnology dan draait hij heerlijk...
lekkere salsa techno afgewisseld met harde beukplaten..probeer dan maar eens stil te blijven staan..zelfs op awakenings 5 years anniversary had hij geen platen omdat zijn koffer op het verkeerde vliegtuig was gezet, draaide hij goed..
Liebing heeft de macht je mee te nemen.

Stilstaan is GEEN optie.. Als hij begint te draaien, gebeurt er iets... Iets onbeschrijvelijks... Hij zorgt er bij mij tenminste voor dat ik helemaal los kom. Zoals eerder gezegd en zoals ik ook altijd beweer:

Liebing is GOD :-)
 
Hij is zeg maar de Tiesto onder de techno dj's, hoe hij publiek bespeelt en al die gekke bekken die die trekt enzo..
Over gekke bekken gesproken, deze foto heb ik vorig jaar nog van 'm gemaakt op Nature One:



Vind 'm persoonlijk niet te vergelijken met Tiësto hoor, niks tegen tijs, blijft een top-DJ, maar Liebing heeft voor mij wat meer 'stijl'..
wahahahaha super vette foto
 
Tiesto???? Ben je nu helemaal geworden??!!!Tiesto = commercieel en Chris Liebing absoluut NIET!!!!
Wil hier niet een beerput van een discussie opentrekken hoor, maareh; Commerciëel bestaat niet en alles en iedereen is commerciëel. Underground bestaat niet.
 
tuurlijk is er wel underground!!! mensen die muziek maken omdat ze het leuk/mooi/whatever vinden, zijn niet commercieel, mensen die muziek maken om er geld mee te verdienen zijn commercieel
Die mensen werken ook gewoon voor het geld, of het nou in de muziek-business is of niet.

Iedereen heeft eten te kopen, huur te betalen enz. Iedereen heeft geld nodig, iedereen moet geld VERDIENEN.. Iedereen is commerciëel.

Jij zult je baantje/ werk vast leuk vinden (anders doe je iets fout vind ik), maar je wilt toch ook gewoon betaald krijgen..? Geldt voor ELKE branche hoor.. Geloof mij maar dat een Tiësto nét zo veel geniet van het draaien en produceren als Liebing. Ze verdienen er allebei geld mee, dus hopla.. Geen verschil.

Mensen willen alles altijd zo zwart-wit zien... commerciëel, underground enz.. Is allemaal BULL SHIT.. Geloof me, als je Liebing niet genoeg betaald komt hij ook niet.. En terecht! Alles in deze wereld kost geld, en da's maar goed ook, anders zou niemand wat kunnen verdienen..
 
Obi snapt het gewoon niet...
Wie zegt dat Chris Liebing commerciele plaatjes draait is gek!!! Hallo ff wakker worden hoor OBI!!! Volgens mij heeft het woord: Commercieel meerdere 'interpretaties'. Tuurlijk genieten zowel Tiesto als Chris Liebing van het draaien / produceren van hun plaatjes, en verdienen er allebei hun geld mee (logisch). Maar Tiesto heeft er zelf voor gekozen om "commercieel" te gaan, tot groot ongenoegen van de vroegere 'tiesto-fans'. Nu hoor je z'n platen 10 x per dag op de radio en wordt je er in discotheken mee doodgegooid. En dat is nou het commerciele ervan....gewoon KUT!!!!! Net als DJ Jean..voor vele vroeger een held maar tegenwoordig issie een god voor de TMF-Kutjes!!
UNDERGROUND BESTAAT WEL DEGELIJK... . Maar waarschijnlijk nog nooit tot jouw ontdekking gekomen....(get a grip).
Voorbeeld van de laatste Awakenings Amsterdam; ging er een dj (..) "You make me feel" draaien. Nou die gast werd gewoon weggefloten / boe-geroep (althans door het kritische publiek die NIET van dit commerciele gefuck houden).
By the way; No Hard Feelings!!!
Hard feelings heb ik zowiezo al niet al teveel last van, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :-)

Het enige waar ik mij ook aan stoor is dat je beweert dat 'ik het niet snap' alsof het de enige waarheid is. Ik tracht gewoon mijn mening te geven omtrent het eeuwige gezeik op 'de commercie'.

En wie zegt er op een toon als jij neerzet dat "Chris Liebing commerciele plaatjes draait".. Heb je mij nooit horen zeggen.. Ik probeer de discussie een stap hoger te voeren, niet op een Liebing of een Tiësto doelende specifiek, meer op de algemene tendens van alle 'puristen' die op de commercie lopen af te geven.

Wat mij altijd opvalt is dat mensen lopen af te geven op platen van Tiësto en Jean (bijvoorbeeld) omdat ze door die TMF/ 538 kiddo's geluisterd worden... In dezelfde zin komt ook vaak langs 'Je wordt ermee doodgegooid op de radio, hoort het 10 keer op een dag'.. Zelfde geldt voor een Sensationcommercial die iedereen altijd maar langs ziet komen op TMF.. Nou, dan ben jij daarmee dus blijkbaar een TMF/ 538 kiddo, je luistert/ kijkt blijkbaar de hele dag.. Doelgroep dus. (niet op de persoon, maar in het algemeen bedoelt.. Ik val je dus wederom niet aan Christina)..

En of de zogenaamde 'underground' bij mij tot de ontdekking is gekomen of niet.. Ach, lijkt mij van ondergeschikt belang. Het gaat hier voor mij ook helemaal niet om persoonlijke ervaringen. Niet die van jou en niet die van mij.
Het gaat er mij om dat ik al een aantal jaar (vooral op het internet) zie, dat mensen die misschein een jaartje naar feesten gaan zichzelf tot kenner bombarderen, alles wat een beetje buiten hun straatje valt als 'kut' ervaren en dat uitroepen en mensen die niet 'underground' genoeg zijn als losers bestempelen..
Lijkt er steeds meer op dat mensen de 'dance' voor henzelf willen houden.. Als het aan mij ligt hort heel nederland dance-muziek.. Van 13 jarige top-40 samensteller tot 70 jarige rollatorcrosser.. Dát zijn wel de dingen die een dance-stroming écht mee laten tellen zodat het bijvoorbeeld door de media ook 's als een cultuur gezien wordt ipv een vage stroming waar niemand weet wat 'ie ermee aan moet.
 
jij wilt dus eigenlijk dat dance muziek zo algemeen wordt gemaakt dat iedereen het leuk vind?? dat je dus de hele dag lang, op tv, op de radio, bij het uitgaan, op feesten dezelfde algemene dancemuziek hoort??

nee!! dat vind ik onzin!!! dat wil ik niet!! ik wil de muziek niet "voor mezelf" houden, ik wil de muziek de muziek houden!! en niet zoals hardcore dat niet alleen de muziek, maar ook de hele scene naar de kut gaat!! als je muziek voor iedereen gaat maken (commercieel dus), dan verneuk je de orginaliteit, de orginaliteit die de muziek juist zijn fans heeft gegeven, alles gaat hetzelfde klinken en na een tijdje heeft iedereen het ermee gehad!!

kijk maar de 2 stromingen binnen de housescene die het langst bestaan: techno & drum & bass... beiden behoorlijk underground, en als je kijkt naar de meest populaire stromingen, die dus ook algemeen werden: hardcore & trance, dan zie je dat hardcore DOOR die algemene muziek bijna ten onder is gegaan, en trance zie je razendsnel achteruit gaan!!

hoop dat je m nu wel snapt
 
Chris mag nog niet eens in de schaduwen van Rush staan :P Rush heeft ze eigen unieke sound en style, er is niemand die dat kan immiteren. Verder stampt liebing niet ALTIJD :-) heb ook wel eens softe sets gehoord, en 2 hen : DJ Sir Jamez opende de Techno zaal op innercity :)
Ik denk dat ik 'm nog steeds niet snap ;-)

Maar wat ik nou probeer te zeggen, ik denk dat 'Dance' een net zo sterke stroming gaat worden als 'Rock'. Zo ontzettend veel gradaties zonder dat het elkaar hoeft te bijten. Ik beweer dus ook helemaal niet dat alle dance maar voor iedereen gemaakt moet worden. Natuurlijk moet dance niet per definitie toegankelijk zijn.

Pas als 'dance' een vergelijkbaar draagvlak als rockmuziek heeft, zal het zichzelf het beste kunnen ontwikkelen tot een wereldwijd platform zoals het voor ons, als dance-liefhebbers, allang is. En als mensen denken dat dat al zo is; vergeet het maar.. Kijk maar 's wat voor een aandacht een zender als ID&T Radio krijgt in een discussieprogramma over de nederlandse radio... Kijk ook naar het verschil van een verslag van een groot popconcert in de grote dagbladen in het cultuurkatern en die van dance-evenementen.. Dát zijn ook de dingen die burgemeesters doen besluiten tenten dicht te gooien.. Ze wéten gewoon niet dat het een échte cultuur is..

Het feit dat de 'Gabber' over de kop is gegaan is niet omdat het door de commercie uitgemelkt is, mijns inziens werd hardcore een caricatuur van zichzelf waarna het een zachte coma inliep.. Maar goed, zoals we allen weten is de hardcore in leven gehouden door kleine onafhankelijke organisaties en is na het overwaaien van de 'hype' rondom het fenomeen 'gabber' de hardcore weer ontwaakt. En ik denk ook stabiler daan tevoren. Het is geen trend meer.. Het is een cultuur. En dát is juist wat het maakt dat het een lang bestaan kan hebben. Geldt voor de hele dance-scene. Het is goed voor de toekomst van de dance in het algemeen, als er een breed draagvlak is waarvanuit de substromingen een gespecialiseerd publiek kan dienen.
Laat alsjeblieft de 'kiddo's' vroeg kennis maken met de dance, op een toegankelijke manier, waarna men zich meer kan verdiepen en de smaak kan ontwikkelen waardoor er weer liefhebbers ontstaan voor de minder toegankelijke dance-muziek. Dat is trouwens ook hoe het tot nu toe gaat volgens mij, je kunt mij niet vertellen dat bij iedereen hier de eerste kennismaking met 'dance-muziek' is geweest een plaat als Adam Beyer - Remainings...
Ben ik zelf toevallig in contact gekomen met de dance-muziek vóórdat het grote publiek bereikt werd, ben ik er van overtuigd dat bij de meeste schreeuwers hier om het 'underground gevoel' er nog een 'jabba dabba dance' cd ergens onder het stof ligt...

Maar goed, ik snap het dus nog steeds niet..
 
mijn eerste kennismaking:

euromasters - alles naar de klote
?? - the fly is dead
RTS - poing

mag genoeg zeggen
 
Obi, ik vind dat je het allemaal heel goed vertelt, maar volgens mij snappen we elkaar nog steeds niet (jammer)!! Er zit ook wel een kern van waarheid in van wat je hierboven allemaal beschrijft... . Om nog ff terug te komen op:

Obi zei eerder: >>Zelfde geldt voor een Sensationcommercial die iedereen altijd maar langs ziet komen op TMF.. Nou, dan ben jij daarmee dus blijkbaar een TMF/ 538 kiddo, je luistert/ kijkt blijkbaar de hele dag.. &

Het gaat er mij om dat ik al een aantal jaar (vooral op het internet) zie, dat mensen die misschein een jaartje naar feesten gaan zichzelf tot kenner bombarderen, alles wat een beetje buiten hun straatje valt als 'kut' ervaren en dat uitroepen en mensen die niet 'underground' genoeg zijn als losers bestempelen

Doelgroep dus. >>>

Mijn reactie hierop:
Dit stukje vindt ik dus een beetje 'jammer'. 'Kenner' is een groot woord maar ik weet wel voor mezelf wat ik qua muziek leuk vindt ja /nee!! En laat daarbij iederen in zijn /haar waarde. Maar ik hoef geen Trance-geKUT te horen op een Techno -feest. Zo hoeft een Trance-gek op een feest waarschijnlijk geen Techno te horen. Nogmaals ik RESPECTEER de muziekkeuze van andere mensen, maar mag voor mezelf wel uit maken wat ik KUT vindt om te horen!!! Daar val ik de personen die er dan wel van houden niet op aan met: 'goh hij houdt van trance dus je bent een loser'... . Moet toch niet gekker worden...
 
liebing boem boem is veel :)
Christina: Ik zeg ook niet dat iedereen alles leuk moet vinden. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik het jammer vind dat sommige mensen niet respecteren dat anderen andere dingen leuk vinden dan zij. That's all. Dus we zijn het meer met elkaar eens dan je denkt... Denk ik.. :-)


Gekhous: Ik probeer het steeds niet op een persoonlijk vlak te gooien. Wat mijn of jouw eerste kennismaking is met de dance is met deze discussie totaal niet van belang. Was trouwens 'RTC - Poing' niet een nummer 1 hitje in de top 40? :-P
 
Jammer dat de vergelijking van Dj rush - liebing wordt gemaakt, kan tottaal niet!

DJ RUSH is een blijft een styl apart hebben, en his style is my style.

RAMMEN ZAL JE!

Liebing daarintegen vind ik te wispelturig, ene keer best "hard" en andere keer denk ik van maaan wat doe ik in godsnaam in de technozaal :D
ach de helft van rush zijn platen in sets zijn van liebing, rush fuckt alleen die bass nog verder op.

dus de vergelijking kan nog redelijk.
 
Liebing mixt zn platen, bouwt een climax op... Rush is gewoon snoeihard raggen!! wat?? plaat afgelopen, HIER, EET DIT!!! nix mixen, gewoon doortrappen!!

i (l) Rush


:)
Liebing is ckers goed maar het is natuurlijk niet altijd snoeihard als ie aan het tijdstip sfeer

en Rush is gewoon een geval apart