Partyflock
 

Coone: Belgische ‘bendeleider’ die zich niet snel van de wijs laat brengen

door , gepubliceerd op
Coone: Belgische ‘bendeleider’ die zich niet snel van de wijs laat brengen
14 september 2007
Kijkend naar haar oude en rijke house-historie (met als prachtige uithangborden: new beat, Bonzaï Records en jump) is België altijd al een kweekvijver geweest voor jeugdig dj- en produceertalent dat het ver weet te schoppen. De diverse muziek uit het land van de dikke gefrituurde Aardappelen en de overheerlijke (speciaal)Bieren heeft altijd al iets kenmerkends, iets eigens gehad. Vandaar ook misschien wel het grote succes van de jump-muziek, een door België groot gemaakte, typerende sound dat daar alweer aan haar zoveelste opleving bezig is en niet stuk te krijgen lijkt. Laten wij eens nader kennis maken met één van deze Belgische beloftes.

Van ijverige, doorzettende thuisproducer tot aan één van de toonaangevende Belgische ‘harddance’ artiesten. Nog maar vierentwintig jaartjes jong en nu al een grootheid in thuisland België en omstreken. Naast die vette Aardappelen in frituurvet en die hemelse Biertjes, maakt deze artiest het Belgisch ‘ABC’-tje voor een ultiem avondje uit, compleet. Zijn naam: Koen Bauweraerts, veel beter bekend als Coone. Over enkele weken zal hij in het Sportpaleis Antwerpen in het middelpunt van de belangstelling staan van een groots spektakel dat door duizenden feestfreaks bezocht gaat worden. Reden genoeg voor Partyflock om dit goudhaantje hier alvast eens over uit te horen. En andere belangrijke zaken uiteraard...

Waar houd je je naast het draaien en produceren voornamelijk mee bezig? Wat doe je nog meer voor werk/studie en wat doe je graag in je spaarzame vrije tijd?
Ik ben een enorme filmfan en sinds kort ben ik ook aan het snowboarden en dat ligt me wel. Ik ben reeds 2 jaar afgestudeerd als Graduaat Multimedia Wetenschappen wat grafisch design & webdesign inhoudt.

Waar ging je vroeger zelf stappen?
Vroeger ging ik veel naar fuiven en homeparties bij vrienden thuis (die zijn het vetst), qua clubs zocht ik het niet te ver; de Atmoz destijds en de Highstreet of Reflex. Voor m’n dj-carrière had ik dus nog maar weinig clubs gezien maar die schade heb ik nu wel ruimschoots ingehaald.

Wat is je beste eigenschap? En wat je slechtste?
Ik denk dat ik nogal een gemakkelijk iemand ben. Voor mij is alles vrij snel goed zolang het maar gezellig is! Humor is wel een rode draad doorheen mijn leven vermoed ik. Mijn slechtste eigenschap…Ik durf heel gek te worden wanneer elektronische toestellen zoals een PC of synths niet willen meewerken…dan vergeet ik wel eens dat je op een TFT scherm beter niet slaat.

In 2002, voor je eerste platencontract, had je een album genaamd dat je ter download aanbood aan geïnteresseerde dancefreaks. In hoeverre heeft dit album, waarop een remix staat van je allereerste platenrelease (“Protect the Innocent”), bijgedragen aan jouw draai- en produceercarrière? Hoe zou jij dit album qua geluid willen typeren?
Goh, album...dat is al een groot woord voor wat het was. Op dat moment maakte ik al heel wat tracks en wist ik niet hoe of waar deze aan te bieden. Ik maakte ze ook voor de fun dus had zoiets van ‘laat iedereen ze maar downloaden en dan hoor ik wel wat men ervan vindt’. Sommige dingen waren leuk maar er stonden ook dingen op waarvan ik hoop dat ze het daglicht nu nooit meer zien maar ja, ik was jong en onervaren hé.

Overweeg je niet om enkele nummers van dit album nog eens uit te brengen, zij het eventueel in een remix? Veel van die nummers van toen zouden vandaag de dag nog heel goed meekunnen. Hoe sta je hier tegenover?
Ik weet niet of er iets tussen zit dat nu nog zou meekunnen, het is jaren geleden dat ik die tracks zelf nog eens gehoord heb. Ik denk niet dat ik er nog iets van ga herwerken, voor mij was dit meer een experimentele fase voor “Coone”, ik denk dat iedere artiest wel tracks van in z’n beginperiode heeft liggen waarvan hij nu denkt: ‘waar was ik in godsnaam mee bezig’. Maar misschien zijn het dan net die platen die binnen 10 jaar bij de zeldzame “oldschool” of retro classics worden gerekend, wie weet.

Kun je de ontwikkeling van jouw eigen muziekstijl van toen tot en met nu beschrijven? Op welke punten vind jij dat je jezelf hebt verbeterd de laatste tijd?
Ik heb nooit echt nagedacht bij het maken van muziek, ik deed gewoon waar ik zin in had. Uiteraard ben ik zoals iedere producer wel geïnspireerd of beïnvloed geweest door bepaalde trends of sounds die toen in waren, maar ik heb toch steeds geprobeerd zelf m’n eigen sound en ding te creëren. Met de tijd heb je meer ervaring, koop je betere spullen om tracks te maken, leer je hoe je alles beter kan doen klinken en probeer je de lat enerzijds steeds hoger te leggen maar aan de andere kant is een simpele rechtdoor plaat soms even sterk dan een tot in de puntjes uitgewerkte plaat.

Wie en welk type muziek zijn de afgelopen jaren jouw inspiratiebron/voorbeelden geweest op draai- en produceergebied?
Ik ben opgegroeid in het Bonzai Records-tijdperk. Dus mijn eerste inspiratiebron moet vandaar komen. Later heb ik heel veel respect gekregen voor dj’s/producers zoals Isaac, Ghost en The Darkraver die trouwens ook allemaal op Coone & The Gang staan, maar ook Kai Tracid of Cosmic Gate hoorden bij m’n favoriete producers.

Hoe bevalt het een eigen label (Dirty Workz) te hebben? Hoeveel vrijheid heb je eigenlijk om te doen en laten wat je wilt met dit label?
Ik heb enorm veel vrijheid! Als ik iets niet leuk vind, komt het ook gewoon niet uit. Kwaliteit is belangrijk, niet alleen de release maar ook het ontwerp van de hoes bijvoorbeeld. Het label heeft echt een eigen sound, zo hoor je geen tien jump/tekstyle per maand. Zelf ben ik al zeer tevreden geweest met de verkoop van alle releases en er staan nog een hele hoop vette tracks te wachten.

Sinds een niet al te lange tijd heb je je ook toegespitst op het draaien en produceren van electro/club/house onder de alias ‘Justin Tenzz’. Waarom heb je besloten je ook te richten op deze genres? Is dat puur voor de lol, zelfontwikkeling of zie je geen toekomst meer in jump/tek-muziek? En in hoeverre valt deze tak van muziek te combineren je dingen die je doet omtrent de naam Coone?
Draaien doe ik voorlopig niet veel onder deze alias. Voor mij is het leuk om ook andere dingen te producen en te kijken tot waar het gaat. Voorlopig spits ik mij enkel toe tot het “Coone” gebeuren. Ik zie nog heel veel toekomst in jump/tek muziek of alle daaruit komende varianten. Enkel geloofwaardigheid van het genre zou terug een beetje naar boven moeten gehaald worden. Ik zou het niet erg vinden moest de overgecommercialiseerde crap (alias kinderjump) stoppen zodat het een klein beetje terug underground gaat.

Is het maken van (niet-officiële) remixen van bekende platen, veelal uit andere genres, een bewuste keuze van je? Hoe moeilijk is het om in een tijd waarin veel gereleased wordt in een bepaald genre zelf iets origineels te produceren?
Voor mij is het maken van niet-officiële remixen een beetje een extraatje voor de mensen die komen luisteren naar mijn sets… Exclusieve dingen spelen die niemand anders heeft. Het is meestal ook niet eens de bedoeling om deze uit te brengen! Echt moeilijk heb ik het niet om iets origineels te producen, wacht maar op mijn full album dat eind dit jaar uit komt!

Full Album? Vertel hier eens iets meer over...
Kort na Coone & The Gang komt mijn eerste officiële album uit met veel nieuwe producties & remixes van releases van uitgebrachte en nog uit te brengen tracks van collega dj/producers. Je kunt zowel op het album als op het event nog wat verrassingen verwachten!

Hoe divers wordt jouw eerste album? Bestaat deze alleen uit samenwerkingen of kunnen we ook wat gloednieuw solo-materiaal van jou zelf verwachten?
Toch wel vrij divers. Ik probeer zelf in de studio ook vanalles uit en denk niet teveel na als ik aan het producen ben. Onder Coone heb ik tot hiertoe vooral tracks onder de noemer “jump” of “french tek” uitgebracht, maar het album zal breder gaan. Het zal een combinatie zijn van gloednieuw solo-materiaal, een aantal samenwerkingen en exclusieve remixes van reeds uitgebrachte tracks. Op zich dus een album met allemaal nieuw materiaal, we twijfelen nog of we er een bonus-cd bij doen met de reeds gereleasde tracks & remixes.

Staan er nog interessante of minder voor de hand liggende samenwerkingsverbanden met andere artiesten in de planning?
Jawel. Naast producties met Q-ic, Ronald-V, Chicago Zone, Dark-E en nog een aantal producers in het jump/tekstyle genre ga ik binnenkort ook de studio in met Deepack, D-Block & S-te-Fan, DJ Bam Bam en nog een aantal namen die je misschien niet zou verwachten.

Met welke artiest zou jij nog eens graag willen samenwerken. En waarom?
Timbaland. Enkel en alleen al om te zien hoe hij werkt want die man is qua producen gewoon te gek voor woorden!

Binnenkort wordt er in België een groot feest omtrent jouw persoon gegeven (Coone & The Gang). Hoe mooi is het om zelf zo massaal in ‘the picture’ te staan?
Leuk maar ook een beetje onwennig. Het feest en de campagne in België is heel groots aangepakt dus ik zie m’n kop nu dagelijks op bussen, posters, op tv of in magazines en dat doet wel wat vreemd aan.
Je weet nooit met zekerheid wat en hoe de mensen denken maar aan de andere kant krijg ik constant leuke berichten van mensen die het geweldig vinden en me zeggen dat ze er zeker bij zullen zijn op 13 oktober en dat is natuurlijk heel leuk.

Wat wordt het concept van het feest? Kun je wat meer duidelijkheid geven over wat het publiek gaat ervaren?
De hele setup gaat erg vet zijn. De avond zal doorweven zijn van het nodige spektakel met als rode draad mijn favoriete muziek en mijn favoriete collega dj’s waarmee ik samen ga draaien. Zo gaan we bv een 10-deck battle doen, zullen er live-acts zijn en nog een hoop dingen die ik nu nog niet ga verklappen.

In de loop van de avond kom je ook meer te weten wat mijn favoriete films zijn en wat mijn favoriete classics zijn waarmee ik ben opgegroeid of die mij zijn bijgebleven. Ze leren eigenlijk ook een klein beetje de “Koen” achter “Coone” kennen. Ondanks dat ik misschien voor sommigen de stempel “jump” opgeplakt heb gekregen zullen alle hardere muziekstijlen aan bod komen: geen hokjes dus!

Ook in je promotiefilmpje voor Coone & The Gang, welke er echt slick uitziet en een aardige underground vibe opwekt, haal je nogal uit naar bepaalde platenlabels, de media en dj’s zonder hart voor de muziek (goedkope platen, ringtones voor kinderen, snel geld verdienen). In hoeverre hebben deze factoren invloed op het aanzien van de ‘harddance’ scene? En waarom stoort dit je persoonlijk?
Ik denk dat elke scene die commercieel uitgebuit wordt of te kakken wordt gezet door kindervarianten wel enigszins een zeker imagoverlies lijdt. De grote massa krijgt zo een beeld opgedrongen dat totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Maar dit hoeft niet het einde van een scene te betekenen, verre van. Hardcore heeft zo’n periode ook gekend in de tijd van Gabber Piet en varianten. En kijk nu maar hoe groot de hardcore scene vandaag de dag is.
Ook de jump- en tekscene zal verder gaan en de media springen wel weer op een nieuwe hype, hoe alles er binnen 5 of 10 jaar zal uitzien dat zal de toekomst uitwijzen. Ik denk dat de trailer van het event vooral zegt wat iedere zichzelf respecterende harddance liefhebber vandaag de dag denkt.

Gaat jouw show dat ‘underground’-achtige gevoel ook uitstralen die avond?
Een puur “underground” feest zal het niet worden, want ik draai zelf vrij breed en het is de bedoeling dat iedereen uit z’n dak gaat, dan moet je meestal niet te moeilijk gaan doen.
Maar je zal zeker geen Porny of Ambi-jump horen passeren die avond, het geheel zal gebracht worden door mij en collega's die het doen “for the love of the music”, onbegrensd en puur.



België kende tot voor kort een grote clubscene in vergelijking met het kleine aantal grote feesten (à la Reverze e.d.), dit in tegenstelling tot Nederland. Met de komst van organisaties als o.a. Bass Events lijken de massafeesten in België in opkomst. Hoe ervaar jij het draaien in een club en hoe op een groot event?
In een club kun je meer nieuwe en vernieuwende stuff uitproberen. Zeker in m’n residency Complex, daar heb je elke week een massa fans van de muziek die nieuwe dingen ook echt appreciëren. Daar ontstaan ook vaak de hypes rond een bepaalde plaat die ik of mijn collega's draaien en die nog niet uit is bijvoorbeeld. De interactie en het persoonlijke contact met je publiek, zeker de vaste klanten zorgt voor een heel leuke sfeer en een zekere band, het is zowel voor de dj’s als de mensen een beetje een “homebase” in het weekend geworden.
Op grote events is de feedback van het publiek vaak heel indrukwekkend en daar haal je meer je kicks uit. Als 15.000 mensen in het Sportpaleis gezamenlijk in de handen klappen op je track dan krijg je echt wel kippenvel. Met de feesten van Bass Events zijn we hier in België in een nieuw tijdperk beland en logischerwijs springen er nu ook andere partijen op de kar dus de event-cultuur in België is in volle bloei.

In het verleden heb je zelf ook even een hardstyle periode gehad wat draaien betreft. Hardstyle, zoals we de scene kennen in Nederland, is in België nooit echt aangeslagen. Nu worden er steeds vaker artiesten en organisaties actief in deze scene naar België toegehaald, met wisselend succes. Hoe schat jij de kansen voor deze muziekstroming in voor de komende jaren in België?
Ik heb een periode ook hardstyle gedraaid omdat ik nummers zoals “Isaac – On The Edge”, “Deepack – 100%” en de tracks van Zany echt super nummers vond. Maar ook hardstyle heeft een paar jaar terug een punt gehad waarop het allemaal wat op elkaar begon te lijken en tegelijkertijd kwamen er nieuwe jump & french tek dingen uit die me heel erg aanspraken en zo ben ik hierin verder gegaan.
Ondanks ik nu vooral jump/tekstyle draai, moet ik wel toegeven dat de hardstyle op dit moment mij wel terug kan bekoren. Daarom dat ik de nieuwe generatie dj/producers zoals Headhunterz en D-Block & S-te-Fan ook erbij wou hebben op m’n feest en ik zou er ook graag de studio mee ingaan, wie weet welke stijl wordt daaruit geboren....

Mocht je dj-carrière ooit nog eens in het slop geraken, hoe sta je tegenover een carrière als zanger?
Doe toch effe normaal…Dat wil ik de wereld niet aandoen haha!

Hoe sta jij tegenover een fusie van Nederland en Vlaanderen nu het op politiek gebied niet helemaal botert tussen de Walloniërs en Vlamingen?
Oei, een politieke vraag! Dat ze hier in België problemen hebben om een regering te vormen daar lig ik niet zo wakker van, ze komen er wel uit denk ik dan. Maar ik denk dat Nederland en Vlaanderen op de taal na even veel verschillen in mentaliteit hebben als Vlaanderen en Wallonië. Mijn ervaring in Nederland heeft me geleerd dat de verschillen tussen iemand uit Brabant en Amsterdam, of een Fries en een Rotterdammer, even groot kunnen zijn als die tussen een Waal en een Vlaming. Mij maakt het niet uit wie van waar komt, als ze maar normaal doen!

Zie jij een verschil in opvattingen en mentaliteit met betrekking tot feesten tussen deze 3 ‘bevolkingsgroepen’?
Ik merk wel wat verschillen. In Wallonië mag het allemaal wat platter en commerciëler. In Vlaanderen moet je niet teveel “moeilijke” of zware hardstyle spelen maar aan de grens vinden ze dat dan weer wel leuk. In Nederland gaat de tekstyle er toch nog niet zo vlot in, daar moet het toch wat stampen en vrolijk klinken maar als ik tegenwoordig de moeilijkere jump/French tek speel in Nederland, krijg ik meer en meer te horen : “Ow? Is dit ook jump? Das vet!” Tja…

Resident-dj mogen zijn in een dancing als Complex moet een droom zijn. Hoe ben jij er uiteindelijk verzeild geraakt? Hoe ervaar jij het om wekelijks te mogen draaien met de groten uit de jump/tek scene.
Voor het concept “Complex” gelanceerd was, ben ik door de oprichters/uitbaters ervan benaderd en heb ik ook input mogen geven aan de invulling ervan. Ik stond van dag 1 voor de volle 100 procent erachter en nu nog steeds, de zaak zit na 2 jaar ook nog elk weekend helemaal vol, dus teken dat de mensen het ook goed vinden.
Resident zijn in een club als Complex is inderdaad een droom voor vele dj’s denk ik. Je draait tenslotte in de grootste harddance club van België én alle grote DJ’s uit de scène komen er draaien en een pintje drinken, geweldig toch?!

Waar zou jij nog graag eens een keer willen optreden?
Overal waar het feest is! Ja, de echte grote feesten zoals Reverze, Bassleader, Qlimax en Sensation Black zijn voor mij het hardste kicken. Maar ik hoop dat de scene zich nog international verder gaat uitbreiden zodat ik ook de rest van de wereld al draaiend mag ontdekken.

Hoe groot is de rol van Bass Events in de huidige, Belgische harddance scene eigenlijk?
Zij spelen een heel grote rol omdat ze de eerste echte harddance organisatie van België zijn die de ballen heeft gehad een grootschalig harddance feest te organiseren in België in de hoop dat dit zou slagen! En dat deed het!

Achter de schermen staan jullie beiden nooit stil. Er broeit altijd wat. Onlangs is er weer een nieuwe club in Antwerpen geopend. Wat hebben jij en Bass Events eigenlijk allemaal nog in petto voor de harddance freaks?
Wat zij nog allemaal in petto hebben weet ik niet, ze hebben mij ook al verrast. Ik heb gewoon een heel goede samenwerking met hun maar ze vertellen mij ook niet alles hoor. Ze zijn nu druk bezig om van Coone & The Gang op 13 oktober een uniek feest en spektakel te maken dus ik laat hen rustig hun werk doen, haha.

Links:
http://www.coone.be
http://www.dirtyworkz.com
http://www.bassevents.be

226 opmerkingen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2007 om 23:15:
Ik heb het idd over de COMMERCIELE crap van dit moment. Heb je mij wat anders horen zeggen dan?

Ja. Moeten we je nog effe met je neus op je uitspraken drukken?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 september 2007 om 11:50:
In Hollywood misstaat die inderdaad niet. Hij heeft ook echt een PartyPlanet hoofd Kom Kamil laten we lekker gaan jumpen of naar hardstyle gaan luisteren (n) HardcoreYouPussyMotherfuckers

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 12:25:
En Coone draait Tek/Jump en dat is idd gay ja

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:55:
Ik heb het erover dat JUMP commerciele crap is.

Uitspraak van D-NRG op vrijdag 5 oktober 2007 om 18:38:
Jump zal even snel verdwijnen als het is gekomen

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:56:
Das wel te hopen!

Kortzichtig mannetje. Hulde voor jou. (y)
 
Uitspraak van Vage Nico op vrijdag 12 oktober 2007 om 00:43:
Kortzichtig mannetje. Hulde voor jou.

Dankje
hmm te veel om te lezen maar je lijkt eerder 16 ofzo dan 24
 
Artiest {SHOWLIST artist 46571, 25578}
Uitspraak van DJ Bk-X aka Ghostriderz op donderdag 11 oktober 2007 om 16:37:
Ik vind dat menig mens hier gelijk heeft, wij als "jumpliefhebbers" maken hardcore toch ook niet belachelijk, ik heb respect voor iedere muziek stijl, maar dat betekent niet automatisch dat ik het ook mooi vind. Maar met dat probleem ga ik andere mensen niet lastig vallen, hou dat lekker voor je. Je hebt er niks aan om andere muziekstijlen af te kraken. Het gaat hier over Coone , niet over jump, of over welke muziekstijl dan ook. Heb zaterdag nog met ons koen staan praten en die werd helemaal gek van het gezeik rondom jump, en dat hebben we grotendeels te danken aan de overdreven commerciele platen die tegenwoordig uitkomen, waardoor mensen een totaal verkeerd beeld van jump krijgen. En zo krijg je de reactie van veel mensen: een paar commerciele jumpplaten zijn slecht = alle jump is slecht. En dat is dus een hele foute conclusie, je kan je mening niet baseren als je geen weet hebt van alle verschillende stromingen die zich onder de noemer jump voordoen. Mijn conclusie : kijk verder dan je neus lang is, en denk na voordat je wat zegt

Amen!

Waarom altijd jump wat afgezeken wordt? Waarom wordt er zo kortzichtig tegenaan gekeken door mensen die totaal niet thuis zijn in ons wereldje?
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:55:
Ik heb het erover dat JUMP commerciele crap is. En welke van mn ahrdcore dj's zijn commercieel dan? misschien 3

je vergeet een groot aantal ;)
 
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op dinsdag 9 oktober 2007 om 20:15:
En jump.. ook niet mijn favoriete muziek maarja.. respect voor iedere stijl

Precies, zo kan het dus ook!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2007 om 23:15:
Denk je dat ik niet weet dat er verschillende soorten jump zijn. Ik heb het idd over de COMMERCIELE crap van dit moment.

er is ook genoeg commerciele crap bij hardcore
jongens wat een discussie:P
ik luister ook geen jump, maar wil tog niet zeggen dat ik in discussie moet gaan met diegene die wel jump luisteren? Om vervolgens als een kind van 12 vol te houden dat alleen jump commercieel is enz enz enz
denk dat het meerendeel die naar coone gaan voor de EGTE jump gaan en niet voor de J&H-plaatjes en partick jumpen-plaatjes.
en zelf al doen ze dat wel;) iedereen zijn eigen keus.


Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op dinsdag 9 oktober 2007 om 20:15:
.. respect voor iedere stijl
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2007 om 13:52:
Nou sorry hoor maar volgens mij is er geen beter voorbeeld van commerciele crap dan JUMP!laatste aanpassing 11 oktober 2007 13:58

De "Jump" die je op TMF ziet misschien :x
 
heerlijk die reacties:P
ik denk dat het is tegengevallen voor de jump liefhebbers
coone is ne mofo gabber, haha

ik ging voor headhunterz ghost ed. maar coone speelde nog het hardst en het zwaarst.

als hij zo altijd speelt heeft hij er vanaf gisteren nen hoop fans bij!
nice work
Uitspraak van 2Weak op zondag 14 oktober 2007 om 16:40:
ik denk dat het is tegengevallen voor de jump liefhebbers
coone is ne mofo gabber, haha

ik ging voor headhunterz ghost ed. maar coone speelde nog het hardst en het zwaarst.

euh ben jij nu volledig gek ofwa :s

Twas verdorie allemaal platten jump dat Coone draaide. Was niks hard aan! Ik kwam voor de hardstyle maar kwam daar zwaar bedrogen uit ze.
Coone kan hard draaien als em wilt zoals op Sensation Black. Maar zaterdag heeft hij dat niet getoond. Toch niet op zen eentje: wel in combinatie met D-block & s-te-fan da was heerlijk.
bassevents.be mag wel eens alle foto's die hun gemaakt hebben online zetten!! :(
 
dude serieus waar zeuren jullie over , ik luister al 2 jaar geen jump omdat ik het beu ben die kleine kleuters te zien jumpen midden op straat , het is zelfs zo erg gekomen dat ze ZELFS LEREN JUMPEN IN DE LESSEN LICHAMELIJKE OPVOEDING en dan ga je zeggen dat jump niet commercieel is ? ok ik geef toe coone en die andere jump-dj's die blijven underground , maar waar ik wel wat respect aan hecht is lobotomy , chicago zone , ruthless enzo die blijven gewoon underground , maar zelf ben ik geen jumpfanaat heb liever hardcore & hardstyle kan je teminste deftig op beuken
jeckyll and hyde... waar zullen we er over beginnen, ze hebben inderdaad een beetje de scene om zeep geholpen en jump een beetje uitgebuit.

ik luister nu zelf bijna 2.5 jaar jump.
De leuke melodiën en de hardere bass zijn voor mij een streling voor het oog.

er is nog steeds een 'underground' scene/stroming in de jump, en ze is inderdaad nog vrij groot.

je moet maar eens naar de feestjes van Jumper Records gaan in de zaal, dan zal je wel weten wat ik bedoel.

Groetjes
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 oktober 2007 om 18:52:
, ik luister al 2 jaar geen jump omdat ik het beu ben die kleine kleuters te zien jumpen midden op straat , het is zelfs zo erg gekomen dat ze ZELFS LEREN JUMPEN IN DE LESSEN LICHAMELIJKE OPVOEDING en dan ga je zeggen dat jump niet commercieel is ?

Zeg, wat heeft zo'n recentelijk danspasje (vergeleken met de leeftijd van jump als stroom zelf) nou te maken met de muziek zelf?

Tip: Scheidt de randzaken van the real thing.

Uitspraak van Dhard prophecy op woensdag 7 november 2007 om 20:35:
jeckyll and hyde... waar zullen we er over beginnen, ze hebben inderdaad een beetje de scene om zeep geholpen en jump een beetje uitgebuit.

Dat is onzin. Want rond 2005 kwam er al een stortvloed aan letterlijk gejatte melodieën in een supersimpele, cheape en inspiratieloze 'jump'verpakking uit. Wees blij dat Jeckyll & Hyde nog met kwalitatieve nummers kwamen die niet eens zo jump-achtig klinken, maar meer tegen Eurohouse aan liggen. :/
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 oktober 2007 om 18:52:
ruthless enzo die blijven gewoon underground

wat bazel je ruthless & vorwerk is jeckell & hyde
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 11:45:
Haha kinderdisco's, wat een grappenmaker joh, in welke kinderdisco's hebben noize supressor, stunned guys, manu, destroyer, mad dog, amnesys etc. dan gedraaid?

welke kinderdisco heeft coone gedraait:d lol zeg
Uitspraak van Qouri op vrijdag 21 september 2007 om 12:02:
en hiervoor is Illusion 20yrs afgelast ...
ja in belgie kan alles he.... wat een apenland

ja zoals een club creëren genoemd Illusion:p
 
Werkzaam bij Rage-Online
Tlijk wel een oude wijven club hiero man...

Laat ieder in zn waarde pfff
euhhhhhhhh bass events de enige organisatie dat ballen aan zen lijf heeft om een feest te organiseren van harde stijlen ???? word is wakker en sensation black dan van id&t.... of dringt dat niet door tot in turnhout mr coone ????
 
wat een sukkeltje zeg haha...
 
jaaa een egte bende leider
Jump/Tek is van vóór het jumpen en de rage eromheen. Heeft verder geen zin elkaar te gaan overtuigen van je mening eromheen, daarvoor zijn het meningen, die mogen verschillen. Het hedendaagse jumpen en de commercie heeft invloed op jump in het algemeen ( een groepsreactie als je het mij vraagt, niemand van de ouderen durft jump nog vet te vinden want stel je voor dat je uitgelachen wordt...) Is alleen zoeken naar de goede feesten omdat het publiek hard verjongd is.

Mensen die jump hebben leren kennen in de rage die nu op de been is, kennen naar mijn mening jump niet zoals het van oorsprong zijn plaats verkregen heeft, en het is moeilijk om jump nu te blijven benaderen als in het begin omdat alles, echt alles met commercie jump finaal de grond in trapt... Maar voor mij persoonlijk verandert dat niets aan de stroming, zelfs als deze eraan kapot gaat, 't blijft toch wel, en anders blijven mensen het toch wel draaien

Uitspraak van Roel87L op zondag 18 november 2007 om 20:32:
ruthless enzo die blijven gewoon underground

Ruthless niet echt, Jeckell & Hyde is commercie, maar Noize Provider vernieuwd dan weer. Denk dat Ruud een slecht voorbeeld is ;), hij heeft meerdere pionnen... De dj's die geen trajectwijziging hebben ondergaan door de hype om jump zijn 'underground' voor zover dat kan met jump; hoeveel jump dj's hebben een eigen sound in hun sets??.. en media vertekenen het beeld. Coone heeft het goed gedaan van begin tot nu, los van of de stijl me aanstaat ;) > vind het idee om hardstyle te gaan draaien niet zo denderend. En hij schept mogelijkheden voor zichzelf en zijn omgeving door zijn label, hij bepaalt wat er uitkomt, dus hij bepaalt de richting die muziek op gaat en wat het publiek te horen krijgt als nieuw dansvoer. Binnen zijn eigen label welliswaar maar dat is genoeg, zoveel actieve tek en jumplabels zijn er niet en z'n gang is best wel groot.. dus de invloed is aanzienbaar, bovendien beschikt z'n label over goede dj's/prod's
laatste aanpassing
Jezus mensen stop is met zeiken :)
Ga eerst ff zelf n leven zoeken
Ik ben r iig bij de 13e.
Werkzaam bij KKNTS!
Wat een gelul :P

België kende tot voor kort een grote clubscene in vergelijking met het kleine aantal grote feesten (à la Reverze e.d.), dit in tegenstelling tot Nederland. Met de komst van organisaties als o.a. Bass Events lijken de massafeesten in België in opkomst.

:roflol:
G A Y !
lekker jumpstyle :P verschutte mensen hahahaha :P:P:P
You are The best !