Partyflock

Peaky Pounder: de man die zijn naam tot kunst verheft

Peaky Pounder: de man die zijn naam tot kunst verheft

door , gepubliceerd op
Woensdag 6 juni 2007 was het zover, ik ging langs bij Jeffrey de Gans a.k.a. Peaky Pounder in het statige Den Haag. Bij aankomst bleek al snel dat ik geen kaas gegeten had van ingewikkelde steden en bijbehorende infrastructuur. Uiteindelijk heb ik met mijn handen in het haar Peaky opgebeld en wist hij me veilig door de cityjungle heen te loodsen. Bij zijn woning aangekomen werd ik warm begroet door niet alleen zijn vrouw Annette en 2 katten maar ook door de aroma’s van uitstekende self-made espresso en een bijzonder ingerichte woning.
Na een korte kennismaking zijn we in de studio gaan zitten om daar het interview te laten plaatsvinden.


Hoe peaky en pounding ben je nu eigenlijk?
In het dagelijkse leven ben ik eigenlijk best burgerlijk. Voor een DJ ben ik best al aan de oude kant: 35 jaar oud. Daarnaast ben ik gelukkig getrouwd met weliswaar geen kinderen maar wel 2 katten. Naast mijn muzikale werk doe ik het vrij rustig aan en houd ik van een goed bakje Illy espresso.


Ik hoor regelmatig verhalen van DJ’s die zich tijdens optredens helemaal te buiten gaan aan onder andere drank, hoe is dat bij jou?
Als ik moet draaien ga ik meestal in mijn eentje met de auto op pad dus kan ik al niet drinken. Maar afgezien van dat ben ik eigenlijk aan het werk dus vind ik niet dat je het kan maken om helemaal los te gaan. Op een klein feestje heb ik wel eens aardig wat gedronken en toen vond ik mijn set echt een wereldset. Een paar dagen later luisterde ik het terug en toen was het toch niet zo goed… Natuurlijk drink ik in wel eens een biertje van te voren en na de set nog enkele maar voor de rest helemaal niets, zeker niet als ik nog moet rijden. Je bent verantwoordelijk voor een goede sfeer op het feest en op het moment dat je dan straalbezopen rondloopt vind ik niet kunnen.


Als je luistert naar de door jou gemaakte muziek: die is vrij rauw en hard. Is dat dan een soort manier om je af te reageren?
Ja best wel. Ik merk tijdens bijvoorbeeld de winter en slecht weer dat ik meer Peaky tracks maak dan tijdens de zomer. Tijdens mooi weer word ik vrolijker en is het wat warm om in de studio te zitten. Het is dan vaak dat je op een andere manier naar je muziek luistert en dat is weer te merken in de producties. Maar het is ook lekker om je af te reageren met de muziek door even flink te beuken.


Wat mij persoonlijk opvalt, is dat er nog heel veel groove, funk en een bepaalde vrolijkheid in jouw producties zitten. Hoe zijn die invloeden daarin terecht gekomen?
Ik bezit een tamelijk grote disco collectie: ik ben namelijk een echte disco-freak. Ik houd van jaren '80 muziek en koop geregeld platen op 2e hands beurzen. Ook dankzij mijn 2 oudere zussen ben ik met disco opgegroeid. In die muziek werd voornamelijk gebruik gemaakt van ingespeelde drumpartijen dus werd er automatisch funk en soul ingegoten. Dit gevoel probeer ik ook in mijn muziek te verwerken.


In die disco platen werd veel live ingespeeld, wat doe jij nog live tijden het maken van je muziek?
Nog aardig wat, bijvoorbeeld het bespelen van filters. Dit neem ik dan wel op maar wanneer ik het niet goed vind doe ik het nog een keer zodat ik uiteindelijk het beste materiaal overhoud. Hetzelfde geldt voor percussie. Veel producers zijn gek op de quantize functie (de mogelijkheid in produceer programma’s om geluiden strak te zetten op een ingestelde waarde) maar ik gebruik deze alleen voor de bassdrum, snare en geluiden met een vergelijkbare functie. Als ik percussie inspeel en dat zou quantizen klinkt het al snel statisch. Groove wordt gecreëerd door geluiden die nèt niet helemaal strak zijn. Om het nog meer leven te geven gebruik ik veel disco sampletjes die ik niet meer zo laat klinken.


Heb je een muzikale opleiding gevolgd?
Een echte opleiding heb ik nooit gedaan. Ik begon rond mijn 14e te experimenteren met cassette decks. Ik luisterde altijd naar de soul show van Ferry Maat, een disco programma wat ik opnam en naderhand aan elkaar probeerde te plakken. Echt noten lezen kan ik niet dus vertrouw ik voornamelijk op mijn gehoor. Als ik een baslijntje hoor heb ik hem snel uitgezocht, wat dat betreft heb ik wel een muzikaal gehoor. Voor mijn Peaky Pounder tracks doe ik sowieso vrij weinig met melodieën dus zie ik het noten lezen niet als iets essentieels.


Voor het grote publiek bestond ineens Peaky Pounder. Hoe ben je bij jouw kenmerkende sound gekomen? Is dit een evoluerend proces geweest of besloot je drastisch het roer om te gooien naar jouw kenmerkende sound?
Wel grappig is iets wat maar weinig mensen weten: mijn eerste Peaky Pounder release kwam uit in 1997. In 1995/1996 ben ik bij ID&T begonnen met het maken van platen. Sebastian Hoff (Promo) was al eerder begonnen bij de hardcore afdeling, ik zat bij de techno afdeling. Op het kantoor beluisterden we onze muziek. Op feesten van ID&T en op kantoor sprak ik hem regelmatig en hij liet weten dat hij mijn harde producties wel leuk vond. Maar ik kon er toentertijd vrij weinig mee: het was te hard voor de techno en de zacht voor het hardcore label van ID&T. Op een gegeven moment had ik aardig wat materiaal en kreeg ik een eigen label bij ID&T: Upstruct. Op dit label deed ik een release onder mijn andere alias Da Goose en als derde een Peaky Pounder Release. Duidelijk harder maar de plaat verkocht niet goed.


Toen Sebastian ID&T verliet en ik later ook bleven we ons contact onderhouden en vroeg hij op een gegeven moment of ik nog wat van hardere producties had. Ik heb toen een CD met tracks gegeven wat aanleiding was voor mijn eerste The Third Movement release: Hermosto.


Om terug te komen op de vraag: Het was dus niet ineens een sound die bestond maar iets waar ik al langer aan werkte dat vanwege het hoge experimentele gehalte niet op plaat werd uitgebracht. Toen Sebastian het wilde uitbrengen is het balletje gaan rollen.


Als je jouw toen vernieuwende sound in ogenschouw neemt, in hoeverre is het Finse afkomst verhaal en de teckel erbij verzonnen om een concept te creëeren?
[dump id=399 size=medium right]
Ook dit is wel gegroeid in plaats van dat het verzonnen is. De naam Peaky Pounder had ik al voor de eerste release bedacht. Ik had een jaar of tien terug een mooie tas gekocht waar een robot op staat met op zijn riem 'Peaky'. Ik vond dit een leuke naam maar er kon nog wel iets achter. Toen ik enkele tracks af had vond ik ze wel pounding: zo was al heel snel de naam 'Peaky Pounder' ontstaan. Op de eerste release van Peaky op het Upstruct label was ook al een Finse naam gebruikt. Het leek me toen leuk om op deze voet verder titels te verzinnen. Het was dus spontaan ontstaan, niet met voorbedachte rade. Dit Finland verhaal breidde zich toen verder uit met een Finse biografie waarbij ik ook een teckel zou hebben met als naam: Kurkku (Fins voor komkommer). Het was wel grappig, een onzin verhaal wat toch niemand geloofde. Dat balletje is toen gaan rollen en toen werd de Peaky teckel ontworpen. Dit is toen allemaal een eigen leven gaan leiden.

[dump id=400 size=small left clear]


Dit gold in feite ook voor het draaien. Ik had helemaal niet de intentie om als Peaky Pounder op te treden. Ik werd opgebeld door Sebastian die vroeg of ik 17 augustus wat te doen had. Dat had ik niet waarop hij antwoordde: 'oke dat komt goed uit, ik heb je geboekt voor Mysteryland!' Ik had het gevoel om eenmalig te draaien als Peaky maar toen is het gaan lopen en nu is het zover dat ik regelmatig geboekt wordt in Europa: O.a. 3 festivals komen eraan en binnenkort weer naar Barcelona.


Had je verwacht dat het zo plotseling was gaan lopen?
Nee niet echt, ik denk dat die Hermosto release een hoop aan het succes heeft bijgedragen. Het was ineen iets wat opviel, misschien omdat de tijd er rijp voor was. Voor mij was het een track die ik twee jaar eerder voor mijzelf gemaakt had om me af te reageren en is op harddisk blijven staan. Toch had deze plaat in eerste instantie niet heel goed verkocht maar toen de 2e release 'Fasttalking' kwam begon ook die eerste plaat weer te lopen en moest zelfs worden bijgeperst. Ook het draaien deed ik anders dan reguliere hardcore DJ’s. Ik mixte meer op een techno manier wat meer opviel. Met bijvoorbeeld CD spelers maak ik graag gebruik van de effecten die erop zitten en bepaalde andere functies die niet mogelijk zijn met vinyl.


Naast Peaky Pounder is Da Goose ook een redelijk bekende naam waaronder je werkt. Hoe actief ben je nog met deze naam?
Als ik nog 1 plaatje per jaar maak is het veel. In het verleden heb ik wel redelijk veel gedaan onder deze naam maar tegenwoordig niet meer. Ook qua draaien is het niet echt actief meer: vorig jaar heb ik 2 optredens gehad als Da Goose. Onder dat alias heb ik wel verschillende stijlen gedaan zoals acid-techno en clubby dingen maar eigenlijk ben ik daar niet mee verder gegaan omdat de Peaky dingen veel energie opeisten. Toevallig is er een paar maanden terug een track van Da Goose uitgekomen die uit 1998 (!) kwam. Over het algemeen is het nu meer een hobby project.


Op het forum waren veel mensen nieuwsgierig naar jouw inspiratie bronnen. Zou je hiervan een tipje van de sluier kunnen oplichten?
Dit is voornamelijk Disco waaruit ik mijn inspiratie uit haal. Meestal als ik een track maak ga ik gewoon beginnen en komt er vanzelf wel wat uit. Soms heb ik een bepaald idee of geluid wat ik uitwerk. Als ik een remix maak heb ik al enkele kaders waar de track binnen moet vallen. Meestal begin ik wel met een basdrum zodat ik snel in de gaten heb wat erbij kan voor geluiden.


Je werkt al enkele jaren met The Third Movement. Waarom blijft je bij dit label?
Zij wilden mijn tracks releases en ik ken Sebastian al een tijd waar ik een goede band mee heb. Ik blijf hier exclusief werken omdat ik 200% achter hoe ze omgaan met het bedrijf. Niet alleen de afhandeling van zaken als royalties en contracten, maar ook de boekingen worden uitstekend geregeld. Vrij uniek aan The Third Movement is dat ze op creatief gebied heel vrij en vooruitstrevend zijn maar juist qua zaken doen heel zakelijk en straight opereren. Het is grappig om te zien dat er aspecten van The Third Movement gekopieerd worden door anderen.


Van Manga Corps de volgende vraag: Je staat vaak opr_­AW feesten, wat vind jij zelf van het concept en hoe zou jij het in de toekomst willen zien? (heb je er überhaupt invloed op?)
[photo id=258224 size=small left]Een beetje invloed heb ik wel. Er was eens een Peaky Pounder editie waar ik de line-up van mee bepaalde en voor andere edities draag ik soms een naam aan. Het is natuurlijk het concept van The Third Movement maar ik denk dat ik toch een belangrijke functie heb in het club r_AW concept: ik vervul de rol van resident. Het voelt aan als een eigen feestje waar een vaste schare bezoekers komt. Ik kan wel zeggen dat ik het publiek echt tof vind. Het is best een hype nu, maar wel op een goede manier. De echte heersende sfeer is niet ontstaan door marketing en commercie. Het leuke is dat er ook hele aparte dingen gewaardeerd worden. Void Settler deed eens een optreden wat op ambient leek, dat was meer luistermuziek. Het is heel open-minded publiek wat aparte muziek verwacht en waardeert.


Hoe probeer jij vernieuwend te zijn op club r_AW?
Experimenteren is zeker iets wat ik steeds probeer, zo had ik afgelopen editie 'Public Energy – Three ‘o three' met eigen edits gedraaid en haakte ik in met de polonaise, iets wat club r_­AW eigen is. Op die manier probeer ik wel de sfeer ten goede te beïnvloeden en draai ik vaak aparte dingen. Een stukje vrolijkheid probeer ik toe te voegen in mijn performance en artwork. Zoveel artiesten zijn al bezig met duistere muziek. Voor mijn plaat Kippis! bijvoorbeeld, was er een hoes met allerlei vrolijke foto’s gemaakt van mensen die een peaky shirt aanhebben.


Op In Qontrol deed je samen met Rude Awakening een live set. Wat was de aanleiding van deze exclusieve act?
Echt een speciale aanleiding was er niet echt. Ik kreeg van Sebastian (Rude Awakening) een SMS of ik samen met hem een live optreden wilde doen. Omdat Peaky Pounder en Rude Awakening goed bij elkaar past was het als snel een 'go'.


In hoeverre was is dit nog live?
Met bijvoorbeeld een sampler waar ik geluiden onder elke toets had gezet heb, kon ik live mee-drummen. We gebruikten filters live en met het programma op de laptop konden er bijvoorbeeld breaks langer gemaakt worden of kon het tempo omhoog gegooid worden. Ik vind live optreden leuk zolang ik nog maar wat te doen heb en als het maar wat toevoegt aan de set.


Verwacht je dat er meer live optredens komen?
Je ziet nu de vinylpuristen die alleen met vinyl draaien maar ik denk wel dat er meer overlap komt. Zelf draai ik graag met CD’s waar ik tracks op zet met speciale edits en extra loops, zo ga ik al een beetje meer live. Dit doe ik standaard in mijn set. Je ziet ook anderen die dit doen maar dan ook met Ableton erbij zodat ze die combinatie ook kunnen maken.


In deze tijd zie je dat met het uitbrengen van muziek er niet veel geld meer verdiend wordt. Wat vind je van deze ontwikkeling?
Het klopt dat er met het uitbrengen van muziek niet veel geld meer verdient wordt. Ik zie het meer als promotie voor boekingen. Downloaden wordt vaak als oorzaak genoemd maar toch zie ik dat het betaalde downloaden aan het opkomen is. Samen met Lambda had ik ooit een label: HI9. In dit label is recent weer nieuw leven ingeblazen en gaan we proberen een download release te doen. Binnenkort komt deze uit. Je ziet wel dat er artiesten zijn die meer met downloads verdienen dan met gewone releases.
Toch verschilt het wel per doelgroep. Als deze wat jonger is zie je dat wel meer illegaal gedownload wordt. Wel heb ik het gevoel dat we ons in een overgangsfase bevinden wat dit betreft.


De jongeren van nu worden de ouderen van later, verwacht je dat de jongeren die nu illegaal downloaden dit ook doen als ze ouder zijn?
Ik denk dat dit wat strenger gaat worden. Je kan sneller gepakt worden in de toekomst door middel van codes die in de muziek zijn gebrand. Aan de ene kant is het toch diefstal: de tijd en ontwikkeling die erin is gaan zitten om tot een goede track te komen en de kosten om muziek te masteren en apparatuur aan te schaffen worden door illegaal downloaden niet beloond. Het voordeel wel van het downloaden van muziek is dat er snel bestanden verzonden kunnen worden. Ik kreeg laatst bijvoorbeeld een track van Akira die nog niet was geperst. Zo kan er snel muziek verspreid worden. De kwaliteit van 192 kb/s is toch nog niet alles. Ik hoor direct wanneer het een mp3 is, een bepaalde warmte mist dan. Met betaalde downloads heb je vaak wel een goede kwaliteit.


De vragen die aan veel artiesten worden gesteld maar welke wel interessant om te weten zijn: Wat is jouw meest vette optreden en wat is het meest vreemde wat je ooit tijdens een optreden hebt meegemaakt?
Het beste optreden wat ik tot nu heb meegemaakt is mijn eigen club r_­AW avond 10 juni 2006. De 10e editie tot dan en de presentatie van mijn album. Alles bij elkaar maakte het de beste avond voor mij. Over het algemeen maak ik de meest rare dingen mee in het buitenland. Laatst moest ik draaien in Londen. Ik kwam aan op de locatie en werd naar een 2e zaaltje verwezen. Omdat ik moest vliegen had ik maar weinig platen meegenomen en bleek dat in het 2e zaaltje geen CD spelers stonden. In de andere ruimte stonden ze wel en werden ze naar de 2e zaal gebracht. In die zaal bleek dat er vet snel gedraaid werd: 220 BPM terror en toen moest ik nog draaien. Ik begon op mijn eigen manier te draaien en deed mijn eigen ding, die hele tent ging meteen los! Na mijn set draaide iemand anders meteen weer die snelle terror. Dit was wel een bizarre vertoning maar wel erg leuk.


Naast produceren en draaien master je ook producties van andere artiesten. Is het genereren van inkomsten de belangrijkste reden dat je dit doet?
Nee dat niet echt, ik vind het ook erg leuk om te doen. Altijd ben ik wel bezig met geluid: als ik ergens ben geef ik vaak tips hoe je beter je speakers kunt plaatsen. Ik interesseer me erg hoe geluid is opgebouwd en op een gegeven moment begon ik een beetje tracks van mijzelf te masteren op een subtiele manier. Via via kreeg ik toen wat klanten en vroeg me af waarom ik er niet meer mee ging doen. Inmiddels heb ik een aardig klanten bestand opgebouwd. In maart heb ik zelfs een compleet country album gemasterd. Via Google kwam een Amerikaan bij mij om zijn live album te doen. Aan de ene kant is het een omschakeling van stijl maar als masteraar luister je naar geluid. Voor mijn eigen producties is het moeilijker om te doen maar uiteindelijk lukt het me wel om de knop om te zetten.


Het is voornamelijk dance wat ik master zoals minimal, techno, club en zelfs jumpstyle. Soms ben ik wel blij dat ik die knop om kan zetten. Maar geluidstechnisch weet ik wel hoe het moet klinken en is het gewoon leuk om te doen.


In Amerika doe ik ook van enkele labeltjes de mastering. In Amerika zitten wel veel bedrijven die zich met het masteren van Pop en Hip-hop achtige dingen bezig houden maar vragen enorme prijzen. Voor de kleine dance scène daar is het dan lastiger om goede mastering te krijgen voor een fatsoenlijke prijs. Voor de mastering is mijn site (www.dagoosemusic.nl) helemaal up to date gemaakt zodat men er makkelijk de weg vindt.

[dump id=402]

Is Nederland nog wel toonaangevend in dance?
Qua hardere stijlen en club achtige muziek denk ik van wel, maar bijvoorbeeld met techno is Duitsland toonaangevender. Voor producers en DJ’s is Nederland wel een interessant land. De scène is hier veel professioneler. Q-dance en ID&T pakken hun feesten erg goed aan wat je bijvoorbeeld niet zo snel ziet in Duitsland terwijl je het daar wel zou verwachten. Tijdens Nature One was het al wat knullig geregeld zo was bijvoorbeeld de gastenlijst slecht verwerkt waardoor een vriendin niet naar binnen kon. Ook qua labels is het in Nederland professioneler. Met royalties bijvoorbeeld is hier beter geregeld dan in Duitsland.


Je bent dus ontzettend afhankelijk van je oren. Doe je nog aan bescherming van je oren tijdens bijvoorbeeld optredens?
Dit vind ik een belangrijk punt van aandacht. Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Exinore die ik al in doe voordat ik naar een feest ga en uit doe als ik buiten sta. Draaien doe ik dus ook met oordoppen in. Zonder draaien doe ik echt niet meer. Soms ben ik ze wel even kwijt als ik nog thuis ben maar dan breekt wel paniek uit.
Toen ik net begon met draaien had ik ze nog niet maar toen zette ik wel de monitoren zo zacht mogelijk. Aan het begin is het wel even wennen maar je moet gewoon doorzetten. Als je eenmaal gewend ben wil je niet meer zonder. Een vriend van me is resident in de Escape Club en draait daar elk weekend. Hij begon het wel te merken de ochtend erna dat hij met een piep in zijn oren wakker werd. Op een gegeven moment vroeg ik waarom hij niet met oordoppen in ging draaien. Toen zei hij dat het niet lukte en dat hij ze uit deed als hij ging draaien. Toen gaf ik een tip dat hij maar eens aan het begin van de avond moest gaan draaien zodat het niet zoveel uit zou maken als er een keer een mixje fout zou gaan. Nu zweert hij erbij en probeert hij ook mensen om te praten zodat ze oordoppen gaan gebruiken.
Ook tijdens het praten kan je iemand beter verstaan, het enige is dat je daardoor zelf zachter gaat praten en andere mensen jou weer niet kunnen verstaan. Dit komt doordat je oren gaan vervormen door het harde geluid. Soms doe ik uit nieuwsgierigheid die doppen uit en dan sta ik echt versteld hoe hard het geluid staat. Zonder doppen ga ik niet meer naar een feest.


Heb je op Partyflock een profiel en hoe gebruik je die?
Ja zeker, elke dag zit ik wel enkele malen op Partyflock en soms post ik wel wat dingen. Voor mijn DJ gebeuren gebruik ik het ook als agenda. Het is ook erg goed aangepakt, echt alles is aan elkaar gekoppeld. Dat Partyflock door vrijwilligers aangepakt wordt vind ik niet merkbaar. Ik denk dat dit ook wel de kracht is van Partyflock. Mensen werken ervoor omdat ze dat willen en niet om er van te leven. Als het professioneel aangepakt wordt gaat het er misschien te mooi uitzien dan krijg je ook meer te maken met commercie. Nu af en toe een bannertje is niet erg. Ik vind het erg netjes hoe het nu is. Het is ook leuk om te zien hoeveel fans je hebt.


Heb je eigenlijk nog wel vrije tijd waarin je bijvoorbeeld gaat vissen?
Veel vrije tijd heb ik niet meer maar ik probeer wel de zondag vrij te houden. Even de stad in of puur relaxen. Muziek is echt een hobby, ik denk dat als het niet je hobby is je het niet kan volhouden. Produceren is namelijk best abstract af en toe. Andere hobby’s die ik heb is het sleutelen aan mijn klassieke gele Volvo en het inrichten van ons huis. Verder ben ik best spiritueel, af en toe mediteer ik wat ik voornamelijk doe voor ontspanning. Tot slot zijn fotografie en natuur nog zaken waar ik me goed mee kan ontspannen.


Heb je een levensmotto wat je hanteert?
Ik probeer het leven en de muziek niet te serieus te nemen. Er zijn al zoveel mensen die dat wel doen maar ik probeer gewoon te leven en er van te genieten.


Tot slot; wat kunnen we de komende tijd van Peaky Pounder verwachten?
Binnenkort komt er op The Third Movement een nieuwe Peaky Pounder release. Nog enkele andere tracks heb ik al klaar liggen en wil in de komende tijd meer tracks maken en meer gaan releasen. De afgelopen tijd heb ik veel tijd besteed aan het masteren waardoor er voor het produceren wat minder tijd over bleef. Als DJ heb je maar een beperkte levensduur daarom zet ik het masteren ook een beetje op. Maar ook filmmuziek, het maken van Jingles en muziek voor games heeft mijn interesse.

161 opmerkingen

Mooi interview :)
Ben razend benieuwd naar z'n nieuwe release!

Owja: die liveact op in qontrol met rude awakening was gruwelijk vet, beste van het hele feest :D
Uitspraak van Alef op maandag 25 juni 2007 om 20:17:
Dat moet toch eigenlijk elke dj doen? Zonder van die kapsones shit gewoon lekker tussen je fans doorlopen en wat ouwehoeren...­

Ben ik met je eens ja! Heb ook al meegemaakt dat Ophidian na z'n set gewoon tussen het publiek ging staan hakken, echt geweldig! :respect:
PEAKY PEAKY POUNDAAAAHHHHHHHHHHHHHHH !!!

Set met Rude op In Qontrol is mijn liveset van het jaar 2007 !!

Benieuwd naar zijn nieuwe releases, maar dat zal wel weer top zijn!
Peaky Pounder = goed bezig :yes:

Vraag me altijd af waar hij nú weer mee komt als hij een nieuwe release uitbrengt :D Gelukkig beginnen steeds meer mensen het te snappen :)
MRHZ
Artiest Ebi, MRHZ
Ja, Peaky Pounder.. ik begin zijn muziek steeds meer te waarderen!
Viisi blijf ik echt een geweldig nummer vinden! :)
Uitspraak van Aschvault op woensdag 27 juni 2007 om 15:52:
Ben ik met je eens ja! Heb ook al meegemaakt dat Ophidian na z'n set gewoon tussen het publiek ging staan hakken, echt geweldig!

Vince zie ik ook vaker tussen het publiek in lopen :)

Zijn er inderdaad niet veel die dat doen
Mc Syco en Cemon Victa lopen er ook altijd gewoon tussen hoor ;)
Peaky....­aardige man ....­goede producer.....­
helemaal top!


prima interview!
laatste aanpassing
Klasse interview! Met plezier gelezen!
1 Woord geweldige herrie!!!! :D

*edit: oow dat zijn der 2:/:P
laatste aanpassing
goede interview!
Peaky for President :respect:
heeeeeeeeeee kanjer, TOPinterview, leuk weer eens wat van je te horen en zien! dikke (k) ook voor A.
Ik kan wel zeggen dat ik het publiek echt tof vind.­ Het is best een hype nu, maar wel op een goede manier.­ De echte heersende sfeer is niet ontstaan door marketing en commercie.­ Het leuke is dat er ook hele aparte dingen gewaardeerd worden.­ Void Settler deed eens een optreden wat op ambient leek, dat was meer luistermuziek.­ Het is heel open-minded publiek wat aparte muziek verwacht en waardeert.­

zeker :jaja: beter
Had 'm nog niet gezien jef, erg leuk i view :)
en wel op tijd terug de boot op na ML he ;) anders mis je t schylger duingebeuren ;)
laatste aanpassing
Een koning!
Da goose!!


2-dance held :D
kerel your the one and only!
geak ik kende je nog niet echt tot een vriend van me
een plaat van je opzette! met kippenvel over mijn lichaam
luisterde ik naar de tofste dikste sounds die mun oren
ooit hadden gehoord!

bij q-base sta ik er weer bij!

p.­s nog bedankt dat we op de foto met je mochten bij decibel!
in 1 woord :respect: