Partyflock
 

Armin van Buuren over delen en vermenigvuldigen

door verwijderd, , gepubliceerd op
Armin van Buuren over delen en vermenigvuldigen
14 juni 2011
ArtiestArmin van Buuren Site
LabelArmada Music
De populariteit van Armin van Buuren kent geen grenzen, iets wat hij zelf de afgelopen jaren maar al te vaak heeft mogen ondervinden. Viermaal de mondiale publieksprijs 'meest populaire dj' in de wacht slepen en zowat iedere dag bezig mét en op weg zijn naar een nieuwe gig gaat zelfs deze nuchtere en bijna onvermoeibare Leidenaar niet in de koude kleren zitten. Dit ondanks dat hij het voorrecht heeft de meest exotische oorden ter wereld te mogen aandoen om daar zijn passie, zijn 'universal religion der trance', verder te verspreiden. Drie maanden terug stond zijn drukke bestaan vol in het teken van de 500e aflevering uit zijn A State Of Trance radioshow, welke ook nog eens al tien jaar door de (digitale) ether trancefans over de gehele wereld weet te bereiken. Reden genoeg voor een vijftal bescheiden wereldfeestjes, wat wij Nederlanders van dichtbij hebben mogen ondervinden op de Europese A State Of Trance 500 viering in de Bosche Brabanthallen.

Toch, ondanks alle successen en belevenissen geeft hij te kennen dat zijn jongensdroom nog lang niet helemaal vervuld is. Bovendien worden ook dj's die al vroeg een vruchtbare carrière cultiveren ouder en krijgen onvermijdelijk te maken met de welbekende 'huisje, boompje, beestje' aangelegenheden. Wij spreken Armin in een periode waarin hij op zowel carrière- als privégebied een aantal veranderingen ondergaat. Hoe gaat de toekomst er voor Armin en zijn trance er uitzien? Tevens vroegen wij hem hoe hij aankijkt tegen het toekomstbeeld van de 'trance family' én dat van zijn eigen familie.


Zo Armin, laten we je allereerst nog feliciteren met de enorme mijlpaal die je onlangs bereikte: de uitzending van de 500e aflevering van je A State Of Trance radioshow. Vijf shows, vijf continenten en vijf keer dik feest. Terugkijkend, hoe heb je de ongetwijfeld drukke weken rondom deze viering beleefd?
Dank jullie! Het was werkelijk fantastisch, bijna een droom. Wat me het meeste is bijgebleven aan de events is dat ouderwetse gevoel van verbondenheid binnen de trancescene. Ik zeg 'ouderwets' omdat ik me dit gevoel nog goed kan herinneren uit de periode 1999 tot en met 2001. Er heerste toen een bepaalde euforie die moeilijk in woorden te vangen is. We waren daar met z'n allen om 'trance' te vieren. Het voelde ook echt niet als een viering van 'mijn' radioshow, maar als een show voor de hele trancefamily. Het waren echt vijf magische evenementen!

De shows goed op poten zetten was vast een hele onderneming? Ik ben zowat een half jaar lang met de voorbereiding bezig geweest. Gelukkig kreeg ik hulp van een fantastisch team van mensen om mij heen. Die heb ik bijna allemaal aan het werk kunnen zetten, haha. Één van de leukste dingen van mijn werk blijft nog steeds iets bedenken en dit vervolgens uitwerken met anderen. Neem bijvoorbeeld die vijf mascottes. Ik wilde de vijf evenementen een smoel geven en kwam via het succes van mijn Armind-Angel op het idee om zoiets te doen. Ik heb het idee bij Dance Foundation neergelegd en zij hebben het uitgewerkt. Ook ben ik best wel wat vluchtjes bezig geweest met het uitschrijven van alle teksten voor de intro's en commercials enzo.

In Nederland is qua grootschalige trancefeesten een gat ontstaan sinds Trance Energy is omgedoopt tot een meer housegerichte happening. Zou het wat zijn om van A State Of Trance een jaarlijks terugkerend festijn maken? A State Of Trance 500 in Den Bosch was namelijk ruim van te voren uitverkocht.
Ik denk dat we met ASOT 500 hebben bewezen dat trance als genre nog steeds springlevend is. Sterker nog, het is populairder dan ooit omdat er geen enkel ander trance evenement ter wereld is dat vijf keer uitverkoopt. Waar ik wel voor wil waken is achterover leunen en denken dat we nu wel even elk jaar uitverkopen. De huidige trancefan is kritisch over de line-up en wil het beste van het beste. En terecht overigens! Ik heb echt mijn best gedaan om alle promotors en ALDA te pushen voor nog meer productie en een serieuze line-up. We weten namelijk hoe hoog de lat ligt. Ik kan jullie in ieder geval al wel vertellen dat ik al druk aan het praten ben met verschillende mensen over een concept en een plan voor volgend jaar.

Om nog even in de feeststemming te blijven, A State Of Trance is natuurlijk een soort van kindje van je, maar binnenkort mag je er eentje in levende lijve verwelkomen. Je beschreef het op Twitter al heel mooi als 'je beste productie ooit'. Je wordt over een niet al te lange tijd voor het eerst vader! Kun je ons al vertellen wanneer je 'productie' het levenslicht gaat zien? En hoe leef je zo vlak voor deze gebeurtenis naar dat speciale moment toe?
Ja ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn! De kleine komt ergens in de zomer, jullie merken wel wanneer. Erika en ik hebben er bewust voor gekozen niet te willen weten of het een jongetje of een meisje wordt. Ik kijk er wel echt naar uit en heb dan ook een flink gat in mijn agenda om er zoveel mogelijk van mee te kunnen maken.

Ik ga trouwens wel proberen mijn privéleven ook echt privé te houden. Ik wil dat die kleine straks zoveel mogelijk een normale jeugd heeft. Zelf merk ik dat ik daarom nu al wat terughoudender ben in het beantwoorden van vragen. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Het semi-autobiografische boek "Eén op één" over jouw persoon gaf al een mooi en gedetailleerd inzicht in het wel erg drukke bestaan dat je al jaren leidt. De geboorte van je kindje zal hier natuurlijk van grote invloed op zijn. Betekent de komst van die dreumes wellicht dat je gas terug neemt qua optredens en studiowerk?
Ik denk dat het automatisch zal betekenen dat ik wat meer thuis wil zijn. Ik heb momenteel het geluk dat ik ook op een dinsdag of woensdag volle zalen trek. Dus als ik bijvoorbeeld in Amerika toer hoef ik me door de weeks niet meer te vervelen. Boekingen die ik normaal alleen op een zaterdag kon doen omdat er dan genoeg mensen kwamen, doe ik nu soms op een donderdag of woensdag. Met andere woorden, ik kan dus meer steden doen in een kortere tijd. Het zal er wel op neerkomen dat ik bijvoorbeeld twee weken intensief toer en dan twee weken thuis geniet van de kleine en, niet onbelangrijk, meer tijd ga krijgen voor studiowerk.

Naast de verandering binnen je eigen gezin, gaat er ook het één en het ander veranderen rondom de dj Armin van Buuren. Je A State Of Trance radioshow is bijvoorbeeld verhuisd van SLAM! FM naar 538. Vanwaar?
538 benaderde mij of ik zin had om bij hen de vrijdagavond te gaan doen. Ik heb sinds 2007 met veel plezier bij SLAM! FM gewerkt, maar dit was gewoon een nieuwe uitdaging. Bij 538 was er ook meer budget voor gekke acties zoals de live uitzending van 8 april voor ASOT 500 vanuit Veldhoven. Ik kan me met dat soort acties dus ook meer ontwikkelen als radio dj, wat echt een passie van me is. Neemt niet weg dat ik wel met pijn in mijn hart afscheid heb genomen van SLAM! FM, maar soms moet je keuzes durven maken. 538 kan me momenteel gewoon iets meer bieden.

Ook op Ibiza heb je komende zomer een ander onderkomen. Je verlaat de sfeervolle Amnesia voor de diepgang van Space. Welke redenen liggen hier aan ten grondslag? Betekent dit ook dat je de invulling van de avond en je eigen draaistijl gaat aanpassen aan de nieuwe omgeving?
Ik ben sinds 2004 elke dinsdag resident geweest in Amnesia. En hoe cool ik die club ook vind, er was gewoon weinig ruimte voor het soort podium en de show die ik graag wilde brengen. Ik reis sinds een paar maanden met mijn eigen VJ en ben eigenlijk altijd voor een L.E.D. wall te vinden omdat mensen dit gewoon het gaafst vinden. Daar was in Amnesia geen ruimte voor vanwege de opzet van de club, al hebben we het wel geprobeerd. Ik pas mijn draaistijl overigens eerder aan aan het publiek en niet zozeer aan de club. Ik merk dat ik altijd keuzes maak op basis van de mensen die voor me staan, want die maken het feest immers!

Het mag duidelijk zijn dat je inmiddels een groot en professioneel team om je heen hebt verzameld dat je helpt bij van alles en nog wat. Hoe groot is dat team eigenlijk dat dagelijks in jouw dienst staat en wat doen zij zoal voor je?
Ruben en Dan van Armada helpen mij wekelijks bij A State Of Trance en A State Of Sundays (op Sirius XM Radio). Daarnaast reis ik tegenwoordig altijd met een tourmanager en een eigen VJ. Het was niet meer te doen om voor elke gig mijn spullen te checken, VJ spullen aan te sluiten, de firmware van de CDJ2000's te updaten en dergelijke.

Zo heb ik verschillende teams om me heen waar ik veel mee samenwerk, zoals het boekingsbureau, de platenmaatschappij, de creatieve hoek voor de huisstijl, video's en design en het team die de evenementen organiseren als Armin Only en ASOT 500. Ze werken echter niet alleen voor mij, want alle bedrijven verrichten verschillende diensten voor meerdere artiesten. Maar als er een groot project aankomt, zoals laatst Mirage, hebben we nu wel de mogelijkheid om alles 'in-house' te houden, wat de snelheid en de doelgerichtheid wel ten goede komt. Zo hou je alles in eigen hand en werk je met z'n allen naar één doel.

Het feit dat ik nu een heel team om mij heen heb, is bovendien meer noodzaak dan iets anders. Ik heb gewoon niet genoeg tijd om ook nog de hele dag tracks te gaan downloaden bijvoorbeeld. Op een gegeven moment heb je mensen om je heen nodig die je helpen. Eerlijk gezegd maakt dat het succes nog leuker omdat je dat dan ook kunt delen met je hele team. De bekende spreuk "je moet delen voordat je kunt vermenigvuldigen" is hier zeker van toepassing.

De stortvloed aan (trance)releases is bijna niet bij te houden. Dat moet haast wel betekenen dat je iemand hebt die je helpt met het doorspitten en selecteren van bepaalde (net uitgebrachte) platen. Hoe zit dit bij jou? Ondersteunt sidekick Ruben de Ronde je hier soms ook bij?
Ja, daar krijg ik hulp bij en dat is ook echt wel nodig. Met een moordend draaischema is het contact houden met labels en producers bijna niet te doen. Ruben en Dan helpen mij met het verzamelen van alle tracks, zorgen voor het opzetten van prijsvragen, helpen mij bij het lezen van mijn publiek emailadres (armin@astateoftrance.com) en verzorgen de stemming van de ASOT Future Favorite. Ook updaten zij de website van A State Of Trance en zorgen dat de juiste versie van de radioshow bij het juiste station komt.

Overigens wil ik wel zeggen dat ik nog steeds elke week zelf mijn show samenstel, mix en presenteer. Ik weet dat er dj's zijn die dit niet doen, maar ik vind het belangrijk dat mensen weten dat ze naar mij luisteren en niet naar iemand anders' mixje. Ik heb gelukkig ook nog nooit een week gemist!

Dat er zoveel trancereleases uitkomen wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat deze allemaal van goede kwaliteit zijn. Hoe vind je zelf dat de trancescene er momenteel voor staat?
Erg goed! Kijk maar naar ASOT 500 en de Nederlandse compilatie chart. Trance releases verkopen nog steeds goed en over het algemeen trance evenementen ook. Ik hoor ook goeie verhalen over bijvoorbeeld Intuition en Luminosity. Plus dat er een flink aantal nieuwe producers is opgestaan die nu ook steeds bekender worden als dj! Ik noem een W&W, Arty, Mat Zo, Ørjan Nilsen etc..

Vergelijk de scene eens met voorgaande jaren en hoe denk je dat het zich de komende jaren zal gaan ontwikkelen?
Het leuke van trance is dat het, blijkbaar, geen hype is die zal overwaaien. Het is een sound die al duidelijk aanwezig is sinds 1992. Zoals dat destijds ook met mellow en gabber gebeurde, komen er nu weer allerlei stijlen voort uit trance. Je kunt denk ik niet meer echt spreken van alleen 'trance', omdat je tegenwoordig zoveel stijlen hebt. Neem de hardere trance die Simon Patterson en Sean Tyas maken, de trance met lagere BPM zoals dat van Arty en Mat Zo, of meer vocaal georiënteerde trance zoals dat van Dash Berlin. Ik hou daarom ook niet zo van hokjes.

Wat je wel duidelijk kunt zien is dat melodieën en euforie de basiselementen zijn die steeds weer terugkomen. Trance zoekt toch een bepaald gevoel op wat dat betreft. Een gevoel van totaal losgaan na een week hard werken, even naar die andere wereld. En dat gevoel zit er volgens mij nog steeds erg sterk in en deze muziekstroming zal ook nooit meer weggaan.

Je merkt dat trance als één van de weinige stromingen goed kijkt naar wat er bijvoorbeeld in de electro- en minimalscene gebeurt. Veel productietechnieken die gebruikt worden door electro- en houseproducers worden nu door tranceproducers overgenomen. Zo zal trance altijd met z'n tijd meegaan. Ik vind trouwens zelf het niveau van veel trance tracks vandaag de dag echt mega hoog.

Zie je jezelf als voortrekker in de scene? En welke andere (aanstormende) artiesten moeten we volgens jou in de gaten houden?
Ik doe mijn ding met mijn wekelijkse radioshow, waarvan ik wel kan zeggen dat er toch wel een paar mensen naar luisteren. Maar er zijn gelukkig nog zoveel andere radioshows. De scene is erg gezond op het moment met zoveel nieuwe initiatieven.

Ik ben overigens momenteel zelf groot fan van dj's en producers als Arty, Mat Zo, Ørjan Nilsen, Jochen Miller, W&W, Tristan Garner, Heatbeat, Shogun en Marc Simz.

Hoewel we gelukkig eerst het zomerseizoen nog te gaan hebben, hebben we toch even een vraagje over je jaarlijkse A State Of Trance Year Mix. Het in elkaar zetten van deze mix zal behoorlijk wat tijd opslokken en zal geen last-minute werk zijn (ondanks de ASOT luisteraar votes). Hoe pak jij het uitvoeren van deze dikke kers op de jaarlijkse trancetaart aan?
Eigenlijk is de Year Mix elk jaar gekkenwerk, haha. Het kost echt ongelooflijk veel tijd. Ik ben om te beginnen er al het hele jaar mee bezig door altijd de beste kwaliteit masters te verzamelen en zoveel mogelijk acapella's los te peuteren, wat een hels karwei is. Daarnaast zoek ik altijd gelijk de toonsoorten uit van alle tracks die ik draai. Door het vele dj-en kom ik vaak live al op hele leuke combinaties die ik dan opschrijf. Voordat ik echt begin met mixen, wat meestal twee weken duurt en iets van 4000 edits of 'knips', moet ik ook toestemming hebben van alle labels om hun werk te mogen gebruiken. Daarbij krijg ik hulp van Olga bij Cloud 9 Dance. Maar sommige labels reageren helaas traag of laat.

De grootste frustratie is dat ik één track gewoon niet in de mix kan krijgen vanwege een of ander politiek label gedoe. Maar gelukkig is het in alle jaren maar een keer of drie voorgekomen dat ik een track echt niet op de cd mocht zetten. Toch is het elke keer weer gaaf om te doen. Als je terugluistert naar eerdere edities, krijg je echt een heel goed beeld van de tracks die in dat jaar hot waren, omdat niet ik, maar de luisteraar de playlist van de Year Mix bepaalt middels een jaarlijkse voting.

Kijken we naar de wat verdere toekomst, wat kunnen we dan nog van je verwachten? Je bent vier jaar op een rij verkozen tot nummer 1 in de DJ-Mag verkiezing, je hebt een eigen platenlabel, je eigen radioshow met een miljoenenpubliek, je eigen events, vier succesvolle artiestenalbums en tig compilaties op je naam geschreven. Je enorme 'erelijst' is er eentje om trots op de zijn. Hoe blijf je toch gemotiveerd en heb je nog doelen voor jezelf gesteld die je wilt behalen?

Ik krijg deze vraag steeds vaker de laatste tijd en dat kan ik op zich wel begrijpen. Maar toch bekruipt me dan steeds het gevoel van paniek. Ik heb het gevoel dat ik zelf nog maar pas aan het begin sta van iets. Dat klinkt misschien heel maf, maar toch is het echt zo. Ik heb nog zoveel creatieve ideeën en vooral veel zin om nog heel veel dingen te proberen.

Ik denk dat het heel belangrijk is om te zeggen dat ik nooit heb gedraaid of tracks heb gemaakt om 'nummer 1' te worden. Natuurlijk ben ik er trots op en megablij mee, maar dat is echt niet het eerste wat door mijn hoofd gaat als ik 's morgens de studio instap. Dan denk ik niet van: "Hmm, wat moet ik doen om nr.1 dj te worden/blijven?". Nee, ik denk echt van: "Hey gaaf, Ferry Corsten komt vandaag langs om aan een track te werken. Zin in!" of "Hey kicken, effe die plug-in proberen, of die synthesizer.". Dat heb ik ook met mijn radioshow. Als ik een plaat niet goed vind dan draai ik hem niet. Ook al is het een hit en dus een mooie kans om een groot publiek aan te spreken.

Waar ik zeker de komende jaren mee verder wil zijn vier dingen:
• De A State of Trance radioshow en de live evenementen daar omheen. Zo wil ik nieuw talent een kans geven. Sowieso is radio maken echt een passie van me.
Armin Only, mijn eigen solo show met live elementen.
• Produceren tot ik erbij neerval en daarbij nog meer leuke samenwerkingen zoeken, ook non-vocale.
• Ik hoop sowieso nog jaren te kunnen doorgaan met draaien. Het gekke is dat het nog steeds met het jaar gekker wordt. Maar mocht het ooit minder worden, dan voel ik me niet te goed om ook weer in kleinere clubs te staan hoor. Contact hebben met het publiek, je fans, is gewoon het leukste wat er is. Draaien voor publiek blijft verslavend.

Armin van Buuren en trance lijken voor altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden, of kun je je toch voorstellen met andere stijlen te gaan experimenteren in de toekomst? We nemen hierbij Tiësto als voorbeeld, die inmiddels een andere richting is ingeslagen. Wat vind jij van zijn koerswijziging?
Ik vind het knap van Tiësto wat hij heeft gedaan. Na zoveel jaren nog steeds aan de top staan, daar kan je alleen maar respect voor hebben. Ik snap zijn keuze wel, al zou het mijn keuze niet zijn. Ik bén nou eenmaal mijn (trance)muziek. Ik wil wel zeggen dat ik zelf altijd al met allerlei stijlen heb geëxperimenteerd. Luister maar naar Mirage; dat album is trance, maar volgens mij wel met uitstapjes naar andere stijlen. Trouwens, wisten jullie dat ik vroeger zelfs nog houseplaten heb gemaakt met Olav Basoski, haha?!

Armin en Ferry Corsten aan het werk in de studio

Tot slot een paar korte vragen. Deze vraag prangt al een tijdje bij ons: Wie is de man achter de bekende A State Of Trance voiceover?
Dat is Jack Roberts, een stem uit Engeland. Maar wel met bepaald sausje eroverheen. Dat is zeg maar mijn Coca-Cola formule die ik met niemand deel. Anders klinken al onze shows hetzelfde!

Welke (nieuwe) tune bezorgde jou als laatste onwijze kippenvel?
Dat is absoluut Ørjan Nilsen - Between The Rays!

Over Ørjan gesproken, onwijs bedankt voor de spanningsboog die je creëerde door "Go Fast!" meer dan een half jaar geheim te houden voor het publiek! Wil je vaker zoiets doen?!
Nou, ik doe het liever eigenlijk niet, haha. Ik heb er juist mijn succes van gemaakt om zoveel mogelijk titels bekend te maken, zeker in de tijd dat we nog volop met white labels bezig waren. Ik vind het respectloos naar de artiest toe om dit niet te doen. Wij dj's profiteren toch van de kunsten van producers, dus kun je maar beter eerlijk zijn en hen de credits geven. Een enkele keer vind ik het wel grappig om een track een paar maanden exclusief te hebben om een hype te bouwen, maar daarna geef ik wel altijd de titel prijs. Dat heeft bij "Go Fast!" goed gewerkt, want die plaat stond hoog in de charts daarna, wat weer goed was voor Ørjan.


Partyflock wil Armin van Buuren bedanken voor de tijd en moeite die hij voor dit interview heeft vrijgemaakt en wenst hem én zijn gezin het allerbeste voor de toekomst.



www.armadamusic.com
www.astateoftrance.com

58 opmerkingen

Leuk interview, leest lekker weg :)
Ook niks anders dan respect voor Dhr. van Buuren :D
 
Uitspraak van Pimm' op woensdag 15 juni 2011 om 15:34:
Dhr. van Buuren

drs. it is wat een held idd...

echt ben je beste dj van de wereld en blijf je nog gewoon lekker gepassioneerd en enthousiast _O_

topvent!
Uitspraak van Pimm' op woensdag 15 juni 2011 om 15:34:
Leuk interview, leest lekker weg

Mee eens.

Eigen producties mogen alleen wel wat minder commercieel :P

Verder is het natuurlijk gewoon een held _o_
 
Zijn debuutplaat Blue Fear is nog steeds 1 van de mooiste platen allertijden. Verder zijn de spaarzame sets die ik hem heb horen draaien altijd goed bevallen. Dat hele ASOT radiogebeuren zegt me echter niet zoveel want ik luister thuis geen radio en ook vrijwel nooit livesets.

Voor mij is hij niet trance-icoon nummer 1, (die heb ik niet echt, bekijk alles van plaat tot plaat) maar gewoon 1 van de zovele prima dj's en producers die deze mooie muziekstijl rijk is.

:respect:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
cool interview van een groot artiest!
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 juni 2011 om 17:56:
Zijn debuutplaat Blue Fear is nog steeds 1 van de mooiste platen allertijden.

Dit blijft zeker een hele vette trancer! Het is trouwens niet zijn debuutplaat, dat was Armin – Push uit 1996.
Blue Fear was een jaartje later, maar werd wel een hit in (o.a.) Engeland, dus waarschijnlijk is die een stuk bekender bij de meeste mensen! ;)
leuk interview!

Armin is vanaf het moment dat ik Trance heb ontdekt mijn grote voorbeeld
dankzij hem en vele andere is en blijft Trance vernieuwend en toch de oude vertrouwde sound!
Artiest {SHOWLIST artist 66688, 115763}
Uitspraak van Dynamike op woensdag 15 juni 2011 om 18:22:
cool interview van een groot artiest!

:yes:

Ørjan Nilsen - Between The Rays! (l)
"De huidige trancefan is kritisch over de line-up en wil het beste van het beste."

Klopt, maar wat ze/hij onder 'beste van het beste' verstaat is iets anders dan ik doe...
Vooral grote en dure namen, en heel vaak ook hetzelfde (standaard) lijstje.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2011 om 16:04:
echt ben je beste dj van de wereld en blijf je nog gewoon lekker gepassioneerd en enthousiast

Zo hoort het toch ook? Ik heb helemaal niets met z'n muziek, maar vind em altijd uiterst sympathiek overkomen.
Ik vind trouwens zelf het niveau van veel trance tracks vandaag de dag echt mega hoog.

Het niveau van veel trance tracks vandaag de dag is echt bizar laag, dus ik vind dit een vreemde opmerking. De originaliteit is over het algemeen ver te zoeken. :\
"Ik denk dat het heel belangrijk is om te zeggen dat ik nooit heb gedraaid of tracks heb gemaakt om 'nummer 1' te worden."

Geloof je het zelf Armin?

Voor de rest wel een aardig interview, met uiteraard een heleboel erg politiek correcte antwoorden.
 
Uitspraak van Quick19 op woensdag 15 juni 2011 om 22:11:
De originaliteit is over het algemeen ver te zoeken.

Zonder een oordeel over zijn uitspraak te vellen, zijn originaliteit en kwaliteit natuurlijk twee verschillende dingen :)
 
Uitspraak van Quick19 op woensdag 15 juni 2011 om 22:11:
Het niveau van veel trance tracks vandaag de dag is echt bizar laag, dus ik vind dit een vreemde opmerking. De originaliteit is over het algemeen ver te zoeken.

Deels ben ik het hier mee eens.

Iemand als Daniel Kandi, Ronny K, Kenan Teke, Tom COlontonio ofzo maakt fatsoenlijke pompende shit met vette percussie, dikke arps, scheurende lead synths, maar veel van de rest komt niet verder dan simpele house percussie (offbeat hihat + geshufflede perc sound en vingerknip als clap, echt jammerlijk simpel) en vervelende kapot gesidechainde melodietjes.

Zo kan je met simpele, totaal niet boeiende ingredienten, toch een 'releasewaardige' track af krijgen, zonder dat het beukt of ECHT meeslepend is. Een goeie trance track hoort zo mooi te zijn dat je er spontaan kippenvel en koude rillingen van krijgt en tranende ogen. (natuurlijk kan het ook op een andere manier vet zijn - met meer focus op de basses en zieke sound tweaks maar dan kom je al snel bij progressive en tech house uit)

Er is in het verleden ooit een track geproduceerd door Shane 54 en Abel Ramos, toepasselijk getiteld 'Kippenvelmeter', die je als maatstaf kan gebruiken hiervoor, vanwege de pure epicness van de compositie, en het feit dat er zeer vette beats in zitten.

Komt een tune qua beats en qua compositie daarbij in de buurt, dan is het geheid een dikke track. Steekt ie karig af vergeleken bij deze track, dan weet je dat je met een schijtplaat van doen hebt. (oke, dit is uiteraard gechargeerd, maar er zit een kern van waarheid in)

laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
heb genoten van dit interview (Y) :)
 
Uitspraak van de JVR // Symbiotic op woensdag 15 juni 2011 om 23:30:
heb genoten van dit interview (Y) :)

+ 1

Een en al respect voor deze held!
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 juni 2011 om 22:59:
Er is in het verleden ooit een track geproduceerd door Shane 54 en Abel Ramos, toepasselijk getiteld 'Kippenvelmeter', die je als maatstaf kan gebruiken hiervoor, vanwege de pure epicness van de compositie, en het feit dat er zeer vette beats in zitten.

Die plaat heb ik een paar dagen terug nog geluisterd toen ik door m'n 2004 mapje bladerde. Heerlijke plaat (y)
Armin, een enorme grootheid, die wars is van grootheidswaanzin... :respect:




Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2011 om 16:04:
drs. it is wat een held idd...

mr. A. van Buuren toch? Volgens mij is 'ie sinds 2003 'meester in de rechten'...
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 juni 2011 om 17:56:
Blue Fear is nog steeds 1 van de mooiste platen allertijden

Dat is wel een ekte bazenplaat ja! Classic :)
leuk interview (Y)
Luminocity

Beetje jammer van het spelfoutje ;)

Leuk interview verder :D
Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 62759, 87262}
Uitspraak van Lainfan op woensdag 15 juni 2011 om 19:07:
Klopt, maar wat ze/hij onder 'beste van het beste' verstaat is iets anders dan ik doe...
Vooral grote en dure namen, en heel vaak ook hetzelfde (standaard) lijstje.

Inderdaad... En ik vind het verschil tussen een goede producer en een goede DJ ook nogal groot soms...
goed interview(Y) en ik zie nu alweer uit naar a state of trance want de 500e editie was echt SUPER!
Armin...keep up the good work! ennuh gaaf boek trouwens ook 1op 1 heb hem al 2 x gelezen hehe:D
mooi intervieuw en ondanks dat armin beroemd is en toch er lekker nuchter onder blijf maar ik vind hem geweldig en hoop er de komende vele jaren van hem te genieten !!!!
 
Uitspraak van One-O-Eight op donderdag 16 juni 2011 om 11:12:
mr. A. van Buuren toch? Volgens mij is 'ie sinds 2003 'meester in de rechten'...

:bloos: owned
 
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 juni 2011 om 17:56:
Zijn debuutplaat Blue Fear is nog steeds 1 van de mooiste platen allertijden.

Die Eternity is ook nog vet samen met Tiesto toen trance opkwam... wel safri duo drumss maar het loopt zo lekker :jaja:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2011 om 20:37:
wel safri duo drumss

Die zijn in trance juist vet vind k :P
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2011 om 22:32:
Zonder een oordeel over zijn uitspraak te vellen, zijn originaliteit en kwaliteit natuurlijk twee verschillende dingen :)

Klopt helemaal, eigenlijk waren het ook twee losstaande uitspraken. De kwaliteit ligt naar mijn mening nu erg laag, bovendien is originaliteit over het algemeen ver te zoeken.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 juni 2011 om 22:59:
Iemand als Daniel Kandi, Ronny K, Kenan Teke, Tom COlontonio ofzo maakt fatsoenlijke pompende shit met vette percussie, dikke arps, scheurende lead synths, maar veel van de rest komt niet verder dan simpele house percussie (offbeat hihat + geshufflede perc sound en vingerknip als clap, echt jammerlijk simpel) en vervelende kapot gesidechainde melodietjes.

Zo kan je met simpele, totaal niet boeiende ingredienten, toch een 'releasewaardige' track af krijgen, zonder dat het beukt of ECHT meeslepend is. Een goeie trance track hoort zo mooi te zijn dat je er spontaan kippenvel en koude rillingen van krijgt en tranende ogen. (natuurlijk kan het ook op een andere manier vet zijn - met meer focus op de basses en zieke sound tweaks maar dan kom je al snel bij progressive en tech house uit)

Er is in het verleden ooit een track geproduceerd door Shane 54 en Abel Ramos, toepasselijk getiteld 'Kippenvelmeter', die je als maatstaf kan gebruiken hiervoor, vanwege de pure epicness van de compositie, en het feit dat er zeer vette beats in zitten.

Komt een tune qua beats en qua compositie daarbij in de buurt, dan is het geheid een dikke track. Steekt ie karig af vergeleken bij deze track, dan weet je dat je met een schijtplaat van doen hebt. (oke, dit is uiteraard gechargeerd, maar er zit een kern van waarheid in)

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Dit hangt er maar net van af wat voor Trance je het liefst luistert. Het gaat mij er niet om of een track technisch goed in elkaar zit. Mij gaat het erom welk effect een track op mij maakt.

Deze Kippenvelmeter is een leuk nummertje, maar doet voor mij niet veel meer dan dat, ik kan honderden nummers opnoemen die totaal niet op dit nummer lijken en toch geweldig (en daarmee stukken beter) zijn. Misschien dat ik dit verkeerd begrijp?
Armin van Buuren is wel degelijk bezig geweest met het behalen van de nummer 1 positie. In de begin jaren van zijn carrière was Armin een DJ die met zijn unieke,zweverige en uplifting stijl elke club helemaal op zijn kop kon zetten. De man draaide de allerbeste platen van talloze labels en het gebeurde regelmatig dat hij soms maar 1 of 2 tracks van hemzelf draaide. Armin was gewoon de perfecte dj voor een club van 2500 man, die met zijn perfecte underground stijl alles helemaal los kreeg.

Vanaf 2005 heeft Armin bewust een totaal andere weg ingeslagen en fans van het eerste uur keihard in de kou laten staan om die nummer 1 positie en talloze euro's binnen te halen. Hij is als eerste begonnen met platen te produceren die er als zoete koek bij het radio 538 publiek in ging. Platen als Broken Tonight,In and Out of Love,Shivers etc zijn tracks die geweldig klinken bij het radio 538 publiek en die voor veel naamsbekendheid hebben gezorgd. De kwaliteit van die platen bleef ver achterwege en was totaal niet meer wat de oldschool Armin fan gewend was. Het was allemaal commerciële bagger, louter bedoeld om grotere feesten te geven en zo te stijgen op die lijst en hierdoor verzekerd te zijn van extra euro's.

Doordat er steeds meer mainstream publiek op de feesten van Armin afkwam, heeft hij ook bewust zijn stijl veranderd. Waar je vroeger talloze underground en zweverige tracks hoorde en je weg kon zweven met een geweldige set, was dat er nu allemaal niet meer. In een hedendaagse set komen talloze eigen platen voorbij in allerlei verschillende jasjes gestoken, keiharde beukplaten, is er totaal geen opbouw meer en hoor je louter platen met een Armada stempel erop, allemaal bedoeld om het mainstream publiek te pleasen en zo die nummer 1 plek te behouden. Dit zorgt alleen maar voor grotere feesten, meer publiek, meer verkoop en dus alleen maar meer euro's.

Voor creativiteit moet je al helemaal niet meer bij Armin van Buuren zijn. Al zijn producties van de afgelopen jaren bevatten dus een commercieel sausje. Bij hem gaat het al helemaal niet meer om de kwaliteit, maar louter om die keiharde euro's. Veel erger is nog dat zijn bedrijf zo'n beetje alle dj's en producers onder contract heeft. Namen als Paul van Dijk,Menno de Jong,Aly and Fila,Shah,Markus Schulz etcetcetcetc. Elke keer zie je hetzelfde recept voorbij komen. Eerst wordt er gestart met een eigen album met zoveel mogelijk hitjes daarop, Armin draait vervolgens deze standaard plaatjes honderd keer in zijn radioshow en vervolgens ook nog een honderd keer in zijn set. Dit zorgt voor veel naamsbekendheid van de artiest,verkoop van het album,boeken van de artiesten en dus vloeit er weer euro's naar Armada. Doordat Armada zo'n beetje de hele trancescene onder de contract heeft, kunnen zij bepalen wat er uitgebracht wordt en waarom zou je dan iets uitbrengen wat alleen bij het underground publiek erin gaat? Je wil dan zoveel tracks uitbrengen wat lekker klinkt bij het mainstream publiek en dit bevordert de kwaliteit en creativiteit totaal niet. Het is een zorgwekkende ontwikkeling en bijna eng dat een enkele maatschappij aan het bepalen is, wat er wordt geproduceerd en wat er wordt uitgebracht.

Als er een artiest een aantal hitjes heeft gemaakt, verschijnt er volgens een best of album en wordt speciaal voor dat een album een aantal plaatjes in een nieuw jasje gestoken. Deze platen worden vervolgens weer door Armin gedraaid, aangeprezen in zijn shows en daar gaat de verkoop weer. Als er een aantal albums uitgebracht zijn, verschijnt er vervolgens een mix cd(uiteraard gemixt door een DJ uit de Armadastal) en dit album bevat alle hitjes nogmaals en dit zorgt ervoor dat de koe helemaal uitgemolken wordt.

Conclusie:

1. Armin heeft zijn stijl verloochend voor louter euro's en hierdoor is kwaliteit en creativiteit volledig verdwenen.
2. Armada heeft bijna alle DJ's en producers onder contract en beslist wat er uitgebracht wordt. Dit zorgt ervoor dat kwaliteit en creativiteit verdwijnt in de trancescene. Dit is een zorgwekkende ontwikkeling.
3. Armada brengt talloze albums,best of albums, mix cd uit om zoveel mogelijk euro's binnen te halen.

Het is voor de oude Armin fans te hopen, dat hij snel wegzakt uit die top 10. Dan zou hij wellicht weer terug kunnen keren naar zijn roots en waar hij altijd goed in is geweest. Veel hoop is er de komende jaren echter niet. Door zijn overbekende radioshow, zal hij voorlopig het beeld zijn van de trance en zal er dus helemaal niets veranderen. De oldschool Armin fan zal het moeten doen met de herinneringen van die goede oude tijd, die verdwenen is doordat euro's belangrijker werden dan je eigen vertrouwde en unieke sound.
laatste aanpassing
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op vrijdag 17 juni 2011 om 01:11:
[tekst]

Mooie tekst en helaas de trieste waarheid. Echter denk ik wel dat je de macht van Armada overschat. Het is een feit dat ze enorm veel invloed hebben in de scene van vandaag en dat ze elke mogelijkheid aangrijpen om meer geld in het laatje te brengen.

Echter is het niet zo dat Armada absolute macht heeft over wat er wordt geproduceerd. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het aankomende album van Eco, dan kun je de conclusie trekken dat Armada niet of nauwelijks zeggenschap heeft gehad over wat er geproduceerd moest worden. Hooguit stelden ze de eis dat er een aantal vocale tracks op het album moesten verschijnen (dit zijn er echter slechts 3 van de 17), maar als je zoals ik Eco al wat langer volgt dan zul je merken dat het totaal binnen zijn stijl is, ook voordat hij onder het Armada label tekende. Het is mij duidelijk dat ze Eco vrijwel alle vrijheid hebben gegeven om aan het album te werken en geen eisen stelde voor bijvoorbeeld een deadline. Bovendien bevat dit album 'M(you)sic geen enkele hit van Eco die eerder als single verschenen is (dus geen Drowning of andere hits), op de singles van het album zelf na, maar dat is logisch. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het album van Orjan Nilsen(ook onder Armada) waar een paar van zijn grote hits nogmaals op verzameld zijn (zoals So Long Radio, La Guitarra, etc.) Het klinkt gek, underground op Armada, maar het is er dus (nog) wel. :)
@ Quick19

tuurlijk gaat ook armada door met underground HQ trance.
het gaat puur even in dit verhaal over Armin als merk.
hij zelf is veranderd, vanwege geld geld geld...en ja je raad het al een grote auto nodig hebben. want een kindjeis op komst of het kreng is er al.

Trancers zijn gek op armin als persoon, leuke kop. altijd lachen en heeft charisma als hij draait!
dit samen met een groot label. resulteert dat mensen graag met hem willen samen werken. en dus hun eigen muziek moeten aanpassen naar de vraag vanuit het management. Mainstream, om je merk uit te dragen. dit is een keuze...

ff snel…..tiesto toch ook.... iedereen veranderd.
de enige DJ die niet commercieel is geworden is naar mijn mening DJ Sasha.
die gaat trouwens volgende week onder het mes....

voor een glimlach operatie... aangezien het de beste man het nog nooit gelukt is....om een beetje te lachen.
 
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op vrijdag 17 juni 2011 om 01:11:
In de begin jaren van zijn carrière was Armin een DJ die met zijn unieke,zweverige en uplifting stijl elke club helemaal op zijn kop kon zetten.

Uniek?

Hij was, en is, gewoon 1 van de velen die een vergelijkbare sound heeft. Oudere (begin '90's) trance zoals Humate, Cosmic Baby, etc. had al precies hetzelfde zweefgehalte en dezelfde soort melodielijnen, synths etc. alleen waren ze simpeler qua technische kant van de producties.

Maakt ook niks uit, originaliteit zit hem imo meer in of je nieuwe melodieen verzint etc., maar hij was, en is, niet uniek in de zin dat ie iets noemenswaardig anders doet dan anderen. Wel is hij een melodisch genie, en weet hij gewoon hoe je een vet idee tot een vette track kan uitwerken, dat maakt hem voor mij al een held.
Uitspraak van Quick19 op vrijdag 17 juni 2011 om 00:11:
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Dit hangt er maar net van af wat voor Trance je het liefst luistert. Het gaat mij er niet om of een track technisch goed in elkaar zit. Mij gaat het erom welk effect een track op mij maakt.

Als je goed had gelezen zou je hebben gezien dat het me juist om de compositie gaat. Moderne tracks zijn vrijwel zonder uitzondering gelikter geproduceerd dan Kippenvelmeter, qua compositie halen ze het er echter bij lange na niet bij.

Het gaat me, met die vergelijking, om de kwaliteit van de melodie, de gebruikte akkoorden etc., iets hoeft er qua sound niet op te lijken maar als het qua compositie zich ermee kan meten weet je dat het goed zit. Helaas zijn momenteel veel producers actief die zich qua componeerskills ABSOLUUT niet met een Shane 54, Mat Silver vs Tony Burt, of, als je kijkt hoe briljant platen als Touch Me en Burned With Desire en Blue Fear zijn, Armin, kunnen meten.

Of ze kunnen het wel, maar zijn er gewoon te beroerd voor. Het dieptepunt is spul zoals Shakalaka van Wippenberg.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 17 juni 2011 om 14:37:
Als je goed had gelezen zou je hebben gezien dat het me juist om de compositie gaat. Moderne tracks zijn vrijwel zonder uitzondering gelikter geproduceerd dan Kippenvelmeter, qua compositie halen ze het er echter bij lange na niet bij.

Het gaat me, met die vergelijking, om de kwaliteit van de melodie, de gebruikte akkoorden etc., iets hoeft er qua sound niet op te lijken maar als het qua compositie zich ermee kan meten weet je dat het goed zit. Helaas zijn momenteel veel producers actief die zich qua componeerskills ABSOLUUT niet met een Shane 54, Mat Silver vs Tony Burt, of, als je kijkt hoe briljant platen als Touch Me en Burned With Desire en Blue Fear zijn, Armin, kunnen meten.

Of ze kunnen het wel, maar zijn er gewoon te beroerd voor. Het dieptepunt is spul zoals Shakalaka van Wippenberg.


Ja maar ik ken ook genoeg tracks die qua compositie niet op Kippenvelmeter lijken en toch geweldig zijn. Het blijft naar mijn mening vooral een kwestie van persoonlijke smaak.
Leuk interview.
Armin is gewoon een topper en draait super.
Blijf lekker zichzelf en is erg spontaan naar zijn publiek.
wat is er eigenlijk mis mee als een artiest groot wil worden of (genoeg) geld met z'n (in eerste instantie) hobby wil verdienen? moet diegene dan maar underground blijven omdat een bepaalde groep van de fans dat graag zo wil en daardoor de commerciële mogelijkheden naast zich neerleggen? of is het meer het punt dat de artiest daar in dit geval niet eerlijk voor uit komt? ik begrijp tenminste dat dat nu het geval is .. maar dan nog .. het zal niets veranderen aan de gekozen richting

kijk ik snap het tot zekere hoogte wel maar ik vergelijk het dan voor het gemak even met de jaren 90 .. hardcore artiesten die commercieel worden (happy hardcore) en wat vervolgens door de diehards niet geaccepteerd wordt .. who cares? moet een artiest zichzelf dan maar tekortdoen .. alleen voor die ene groep? en wie zegt dat het niet gecombineerd kan worden zodat iedereen tevreden is?

als het om trance (en hardtrance) gaat ben ik een groot fan van de periode rond de eeuwwisseling .. eind jaren 90 begin 00's .. na het bezoeken van ASOT merkte ik dat het toch allemaal erg veranderd is .. maar zeker niet in negatieve zin .. ik was aangenaam verrast door bv. de set van Marcus Schulz .. zoals in het interview ook beschreven staat .. trance kent inmiddels meerdere invloeden van andere stijlen zoals house en dat hoor je terug .. maar dat (voornamelijk) zweverige met 'emotionele' melodieën van toen is toch nog niet verdwenen? of zie ik dat verkeerd?

om even terug te komen op Armin .. wat zou hij dan bv. moeten doen om al z'n fans (weer) tevreden te houden? is er niet iets waar een artiest zich mee kan onderscheiden .. enerzijds naar de commerciële doelgroep en anderzijds naar de underground doelgroep .. of is dat per definitie niet haalbaar omdat er nu eenmaal een stempel op wordt gedrukt ..
Uitspraak van ILLY 66 op zaterdag 18 juni 2011 om 00:18:
Leuk interview.
Armin is gewoon een topper en draait super.
Blijft lekker zichzelf en is erg spontaan naar zijn publiek.


Helemaal mee eens!!!!!
 
Uitspraak van Dynamike op zaterdag 18 juni 2011 om 16:29:
wat is er eigenlijk mis mee als een artiest groot wil worden of (genoeg) geld met z'n (in eerste instantie) hobby wil verdienen? moet diegene dan maar underground blijven omdat een bepaalde groep van de fans dat graag zo wil en daardoor de commerciële mogelijkheden naast zich neerleggen? of is het meer het punt dat de artiest daar in dit geval niet eerlijk voor uit komt? ik begrijp tenminste dat dat nu het geval is .. maar dan nog .. het zal niets veranderen aan de gekozen richting

kijk ik snap het tot zekere hoogte wel maar ik vergelijk het dan voor het gemak even met de jaren 90 .. hardcore artiesten die commercieel worden (happy hardcore) en wat vervolgens door de diehards niet geaccepteerd wordt .. who cares? moet een artiest zichzelf dan maar tekortdoen .. alleen voor die ene groep? en wie zegt dat het niet gecombineerd kan worden zodat iedereen tevreden is?

als het om trance (en hardtrance) gaat ben ik een groot fan van de periode rond de eeuwwisseling .. eind jaren 90 begin 00's .. na het bezoeken van ASOT merkte ik dat het toch allemaal erg veranderd is .. maar zeker niet in negatieve zin .. ik was aangenaam verrast door bv. de set van Marcus Schulz .. zoals in het interview ook beschreven staat .. trance kent inmiddels meerdere invloeden van andere stijlen zoals house en dat hoor je terug .. maar dat (voornamelijk) zweverige met 'emotionele' melodieën van toen is toch nog niet verdwenen? of zie ik dat verkeerd?

om even terug te komen op Armin .. wat zou hij dan bv. moeten doen om al z'n fans (weer) tevreden te houden? is er niet iets waar een artiest zich mee kan onderscheiden .. enerzijds naar de commerciële doelgroep en anderzijds naar de underground doelgroep .. of is dat per definitie niet haalbaar omdat er nu eenmaal een stempel op wordt gedrukt ..


Armin is toch gewoon een prima gozer, lekker down to earth, zichzelf gebleven. Doet waar hij zin in heeft en altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, daarnaast ook nog bezig om veel jong talent een goede kans te geven.

zo iemand verdient gewoon een berg respect, ongeacht wat men van zijn tracks vindt. de term underground gaat in principe ook nergens meer op, wat is tegenwoordig nog underground?

maar dat (voornamelijk) zweverige met 'emotionele' melodieën van toen is toch nog niet verdwenen? of zie ik dat verkeerd?


is ook niets van verdwenen:)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2011 om 10:39:
Armin is toch gewoon een prima gozer, lekker down to earth, zichzelf gebleven. Doet waar hij zin in heeft en altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, daarnaast ook nog bezig om veel jong talent een goede kans te geven.


Idd... bedoel als hij nou toe was aan Blue Fear deel 10... waren ook de harde kern fans op hem uitgekeken en ik moet zeggen bijv dat project met Within Temptation vond ik in die context wel ok...

Kleine kindjes worden groot en ja ik snap dat het bijlange na niet zo'n volle diepe trance plaat is als Blue Fear...
 
Uitspraak van Quick19 op vrijdag 17 juni 2011 om 14:48:
Ja maar ik ken ook genoeg tracks die qua compositie niet op Kippenvelmeter lijken en toch geweldig zijn.


Ik zeg ook niet dat ze er op moeten lijken, ze moeten wel op een vergelijkbaar niveau zitten. Dat kan echter op tientallen manieren.
n stem met n bepaald sausje???
Zal best dat Armin commercieel denkt/draait/produceert/programmeert.. Maar ik heb er geen last van :) Kan er alleen maar respect voor hebben dat ie zo'n imperium heeft kunnen opbouwen en zó belangrijk is voor, en invloed heeft op de trance-scene.
Dat het niet ieders smaak kan zijn lijkt me logisch.
 
Uitspraak van Stefanovic b) op dinsdag 21 juni 2011 om 14:35:
Kan er alleen maar respect voor hebben dat ie zo'n imperium heeft kunnen opbouwen en zó belangrijk is voor, en invloed heeft op de trance-scene.
Dat het niet ieders smaak kan zijn lijkt me logisch.


Hij doet gewoon wat die vet vind en is er lekker enthousiast over... :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 20568, 35871}
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2011 om 10:39:
Armin is toch gewoon een prima gozer, lekker down to earth, zichzelf gebleven. Doet waar hij zin in heeft en altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, daarnaast ook nog bezig om veel jong talent een goede kans te geven.


Dit dus. Ik blijf het een held vinden gezien dit soort interview en laatst bij "Yolante op 3". Wereldgast voor de camera en op het podium. Alle credits voor zijn grote imperium waar je zonder commerciële gedachten nooit zult komen.

Ook ik ben op zijn Ocean Diva feesten geweest waar hij samen met Perry O'neill en Markus Schulz de dikste sound destijds bracht. Nu draait hij in mijn beleving inspiratieloze bagger maar kan hem als persoon bijzonder waarderen. Muzikaal ben ik het al jaren niet meer met hem eens maar ik herken alles wat hij zegt over muziek en zijn beleving. Dat mijn beleving bij een andere basslijntje en/of melodietje hoort doet er weinig toe.
Leuk interview, met plezier gelezen!
Uitspraak van Beat op woensdag 22 juni 2011 om 13:59:
Nu draait hij in mijn beleving inspiratieloze bagger maar kan hem als persoon bijzonder waarderen


True :)
 
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 juni 2011 om 22:59:
Er is in het verleden ooit een track geproduceerd door Shane 54 en Abel Ramos, toepasselijk getiteld 'Kippenvelmeter', die je als maatstaf kan gebruiken hiervoor, vanwege de pure epicness van de compositie, en het feit dat er zeer vette beats in zitten.

Komt een tune qua beats en qua compositie daarbij in de buurt, dan is het geheid een dikke track. Steekt ie karig af vergeleken bij deze track, dan weet je dat je met een schijtplaat van doen hebt. (oke, dit is uiteraard gechargeerd, maar er zit een kern van waarheid in)


ik vind juist dit nummer wat je noemt kwalitatief beperkt klinken.
standaard synths enz

geef mij liever een track zoals oliver smith - cirrus
of een david newsum - from dubai with love
wat een epic track is dat he
die Armin van Buuren FAN slaat zoveel spijkers op de kop!! Helemaal mee eens, ik ben helemaal klaar met hem en zijn oeverloze gebeuk en blije "armen in de lucht gedrag", ondanks zijn prima persoonlijkheid.
 
Uitspraak van actief op dinsdag 28 juni 2011 om 21:16:
ik vind juist dit nummer wat je noemt kwalitatief beperkt klinken.
standaard synths enz


Nou en, piano's klinken ook al zeker 140 jaar hetzelfde, maakt dat een pianowerk dan minder?

Sound is gewoon zwaar en dan bedoel ik echt zwaar ondergeschikt aan compositie. En die sounds zijn standaard omdat iedereen ze gebruikt en dat heeft maar 1 reden: ze zijn fucking vet. Om dezelfde reden gebruiken mensen al 140 jaar lang exact dezelfde piano's, is de klank van de viool en de trompet etc. ook nog hetzelfde als in de tijd van Brahms en Wagner, etc.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Raggie76 op dinsdag 28 juni 2011 om 23:14:
zijn oeverloze gebeuk


Waar je dit vandaan haalt is een compleet raadsel, trance is de voorgaande jaren juist veel softer geworden :rot:
 
Uitspraak van jorren op vrijdag 17 juni 2011 om 14:22:
de enige DJ die niet commercieel is geworden is naar mijn mening DJ Sasha.


Vreemd, gezien hij de switch van credible progressive trance naar zielloze kutminimal heeft gemaakt enige jaren terug. 'Toevallig' net in de tijd dat deze muziek enorm populair werd.
laatste aanpassing
Top dj! Luister elke vrijdag nacht naar a state of trance.:bounce:
Wat krijgt deze man door sommigen een hoop stront over zich heen. Ik kan begrijpen dat als je zijn muziek luisterde in de jaren 90 en daaraan zulke goede herinneringen hebt, je die sound terug wilt. Trance is zich gewoon aan het ontwikkelen de één vind dat leuk de ander wat minder. Persoonlijk vind ik Trance tegenwoordig springlevend, de Trance van 10 jaar terug vind ik dan weer wat minder.

Uitspraak van jorren op vrijdag 17 juni 2011 om 14:22:
hij zelf is veranderd, vanwege geld geld geld...en ja je raad het al een grote auto nodig hebben. want een kindjeis op komst of het kreng is er al.


@jorren jij bent best wel triest man, hoe oud ben je? Zijn pasgeboren baby een 'kreng' te noemen slaat nergens op en heeft totaal niet met het onderwerp te maken.
Daarnaast, als jij de keuze had om Trance bij meer mensen aan het gehoor te brengen en inderdaad meer geld te verdienen, had jij natuurlijk underground gebleven.
Die man is dag en nacht bezig om deze vette muziek te delen met zoveel mogelijk mensen uit pure passie.

En ja, of zijn soort Trance jouw smaak is hangt natuurlijk van jezelf af. In dat geval haal je nog een oude CD van 10 jaar terug uit je la en doe je die in je discman, of je luistert gewoon naar een andere DJ die nog wel de oude sound maakt.

Mijn respect heeft hij en nogmaals ik vind de Trance van tegenwoordig wel vet, en of mij dit een domme 538 luisteraar maakt? Tsja.
laatste aanpassing
 
Hij blijft goed!
 
Armin je bent geweldig kom een keer langs je mag blijven slapen