Fabric 99 - Sasha
Tuesday 19 June 2018
Legende aan het werk! Fabric heeft voor editie 99, levende legende Sasha weten te strikken voor een eigen mix. Eens zien wat hij voor ons gebrouwen heeft.
DJ Jean - Gekkenhuis! (image)
DJ Jean - Gekkenhuis! WIN
Monday 18 June 2018
De biografie 'Gekkenhuis!' over Jean werd maanden geleden al aangekondigd en de afgelopen week vond de release party plaats in het Amsterdamse. Je hebt er ongetwijfeld al over gelezen. Enkele opzienbarende anekdotes werden reeds gepubliceerd. Dat de dj met veel vrouwen het bed deelde, weten we inmiddels dus wel. Is het boek naast de geruchtmakende feiten het lezen waard?
Dolphin - Information Asymmetry (image)
UK-hardcore mag dan een stroming binnen de hardcore zijn, die bij lange na niet de overhand heeft. Het is wel een genre met een aantal zeer kleurrijke producers, die kwalitatief gezien de vloer aanvegen met een groot deel van de overige hardcore artiesten die tegenwoordig de podia bevolken. Na Hellfish, Deathmachine en The DJ Producer is het nu aan Dolphin om UK-hardcore weer eens in het zonnetje te zetten en te laten horen hoe gevarieerd deze toch wel onder gewaardeerde stroming kan klinken.
Hardstyle The Ultimate Collection - Volume One 2018 (image)
Ook in 2018 is Hardstyle The Ultimate Collection weer van de partij.­ Eens kijken wat 2018 ons nu al gebracht heeft qua hardstyle tracks.­
Oliver Way - From The Shadows (image)
Oliver Way - From The Shadows
Saturday 26 May 2018
Het nieuwe album van de oprichter van het befaamde EPM-music label.­ Alle genres komen voorbij en dat beloofd dus wat.­
Zoo Brazil - Point Of View (image)
Zoo Brazil - Point Of View
Friday 25 May 2018
Het nieuwe album van Zweedse house connaisseur Zoo Brazil. Eens kijken wat hij voor ons in petto heeft.
Subculture - Mixed by John O' Callaghan & Cold Blue (image)
Binnen de muziekwereld heb je een aantal concepten die staan als een huis. Daarbij hoort natuurlijk het concept Subculture van John O'Callaghan. Hij brengt ons zijn nieuwe mixcompilatie samen met Cold Blue.
Cosmic Gate - Wake Your Mind Sessions 003 (image)
De nieuwe mixcompilatie van Duitse godheden Nic Chagall en Bossi, beter bekend als Cosmic Gate. Vol verwachting klopt ons hart…
Best Dance Hits Ever - Top 100 (image)
Best Dance Hits Ever - Top 100
Saturday 19 May 2018
Het is altijd lastig om "­nee"­ te zeggen als er een CD aangeboden wordt, zeker aangezien het medium steeds zeldzamer lijkt te worden en ik het verzamelen ervan stiekem wel leuk vind.­ Ik verwachtte eigenlijk een compilatie, maar 100 tracks op 2 CD's: dat moet een mix zijn.­ Nu mix ik ook wel eens een plaatje en een snelle blik op de tracklist leert dat de platen zo uiteenlopend zijn dat de DJ in kwestie hier een flinke uitdaging in gaat krijgen...­
FabricLive 98 mixed by Dimension (image)
Drum & Bass is altijd een beetje het achter gebleven kindje van de dancescene geweest, ondanks dat een aantal grote namen het genre jarenlang levend hebben gehouden. Echter met de invloeden van EDM en een nieuwe generatie producers neemt het genre een interessante wending. Aan de hand van "Dimension" maken we met een vernieuwde en frisse blik opnieuw kennis met een genre dat zich uitstekend laat lenen voor een goed feestje. Laat je verrassen door de nieuwe FabricLive mix #98 mixed by Dimension.
Multigroove (image)
Multigroove
Thursday 10 May 2018
Iedereen die deelneemt aan de dance-scene weet dat Multigroove anders is dan de meeste organisaties. Anders dan de absolute top terwijl het langer bestaat dan 99% van de op dit moment in de scene actieve mensen en organisaties. Ontstaan in de tijd dat er geen concurrentie was, alleen vriendschap, respect en een onderlinge band gesmeed door de liefde voor de rave en de muziek. Alternatievelingen, creatieven en vrijdenkers creëren uit niets een belevenis. Er was nog geen sprake van beteugeling of betutteling.....
Promo - The Worst of #3 (image)
Promo - The Worst of #3
Monday 7 May 2018
Al jaren een veelbesproken persoon met vele alter ego's, al jaren een man die gaat voor kwaliteit in plaats van kwantiteit, al jaren één van de peilers waar de hedendaagse hardcore op gebouwd is. Met zijn derde "Worst of"- compilatie brengt Promo al die jaren weer samen. Wie kent alle tracks nog?
Fabric 98 mixed by Maceo Plex (image)
Veelzijdigheid is een eigenschap die niet voor iedere dj is weggelegd. Sommige excelleren doordat ze zich beperken tot één stijl, anderen doordat ze juist heel breed georiënteerd zijn. Maceo Plex valt in de tweede categorie. Dankzij een uitgesproken smaak en roots in verschillende subgenres weet hij tot op heden ten dage zijn sets en mixen gevarieerd te houden. 5 jaar na zijn mix voor !K7 volgt nu een mix op het Fabric label. Enjoy!
Unknown Landscapes vol 5 mixed by Jonas Kopp (image)
'Abstracte techno' is een stijl die nooit echt zijn eigen serie heeft gehad, totdat PoleGroup een jaartje of 5 geleden besloot, dat het tijd werd om ook hiervoor plaats te maken. Op deze manier kon het label niet alleen zijn eigen releases meer naamsbekendheid geven, maar ook platen van andere labels promoten die in dit straatje passen. "Unknown Landscapes" was geboren.
Masters of Hardcore XL – Tournament of Tyrants (image)
Courage, Honor, Strength
Zomaar een aantal eigenschappen die van een gladiator verlangt worden. Die van hem een overwinnaar maken. Die hem voor doen gaan in de strijd. Een man van aanzien en respect. Een leider, hij die zijn mannetje staat. Op het slagveld, op de muur of in welke arena dan ook. Hij die niet opzij stapt of wegkruipt, maar de confrontatie vol aan gaat. Voor tijdens en na de strijd . "MoH – Tournament of Tyrants", brengt de arena tot bij je thuis. Want voor een Master, is de strijd nooit gestreden...
Reckless - Trueschool (image)
Reckless - Trueschool
Thursday 22 March 2018
Kleur buiten de lijntjes, luister eens niet naar al die goed bedoelde adviezen, voldoe eens niet aan het standaard profiel, maak je eigen keuze en als je daarbij anderen tegen je in het harnas jaagt, so be it! Met deze instelling gingen 2 'grootmeesters in de hardcore' de studio in en kwamen eruit met een schijf vol onvervalste kicks, gefreakte melodielijnen en een recht voor z'n raap boodschap: "­The Real is Back".­
DJ-Kicks presents Deetron (image)
DJ-Kicks presents Deetron
Thursday 8 March 2018
Er zijn maar weinig artiesten die de kunde hebben, om binnen een mix ruim 30 jaar aan techno-geschiedenis te kunnen overbruggen en tot één logisch geheel weten te smeden. Daarbij lettend op samenhang, diversiteit in platenkeuze en algemene kwaliteit van de aangeboden mix. Oftewel, is de mix plezierig om naar te luisteren, naadloos gemixt en gevarieerd?
Deetron is zo'n dj die het in zich heeft om zo'n mix te verzorgen en laat hij nu net de laatste editie van DJ-Kicks gemixt hebben.
Above & Beyond - Common Ground (image)
Above & Beyond - Common Ground
Wednesday 14 February 2018
Als een van de grootste trance acts een nieuw album uitbrengt is dat altijd iets om naar uit te kijken. De "Acoustic" shows hebben bewezen dat we te maken hebben met drie ontzettend getalenteerde heren waarbij hun muzikaliteit verder reikt dan de computer als instrument. Met albums die stuk voor stuk klassiekers hebben geleverd ben ik benieuwd of Above & Beyond en ondergetekende zich nog steeds op "Common Ground" bevinden.
Plaster - Transition (image)
Plaster - Transition
Tuesday 13 February 2018
'Transition' is het hagelnieuwe album van Italiaanse producer Plaster. We gaan eens kijken wat hij voor ons in petto heeft.
Hard Bass 2018 – Mixed by Sound Rush, D-Block & S-Te-Fan, B-Front & Rebelion (image)
Een goed begin is het halve werk, zo moet bijna iedere liefhebber van de hardere stijlen denken tegenwoordig. Hard Bass 2018 was er weer eentje voor in de boeken. Ook de mixcompilatie mag er zeker zijn, ditmaal nemen Sound Rush, D-Block & S-Te-Fan, B-Front en Rebelion voor de 2018 editie van de compilatie.
Dance Yearmix Top 100 2017 (image)
Dance Yearmix Top 100 2017
Thursday 11 January 2018