Partyflock
 
­ Nederland

Stage in het buitenland

door , gepubliceerd op
Stage in het buitenland
19 juli 2010
Daar zit je dan in Zwitserland, zonder vrienden en gezellige leden van je favoriete studentenvereniging. Ook de vriendin heeft plaatsgemaakt voor een opblaasversie en de heerlijke ‘zachte G’ heeft zich vervangen voor een ‘ghr’ alsof je staat te gorgelen. Het uizicht is er wel beter op geworden: de hoogste bergen in Nederland liggen namelijk op de weg om het verkeer af te remmen, terwijl ze hier in volle glorie schitteren met mooie witte toppen.

Velen van jullie denken dat het super is om op stage te gaan in het buitenland, maar is dit wel zo? Geven ze ons geen droombeeld op universiteiten? De werktijden in het buitenland zijn velen malen langer dan de werktijden in Nederland, daarvoor doe je het dus niet.
Genieten van de, zogenaamde, cultuur. Wanneer? Door de week moet je lang werken en in het weekend ben je blij als je op je luie uier kunt zitten. Voor de cultuur doen we het dus ook niet.
De kosten? Hier in Zwitserland is, ondanks dat de Zwitserse frank zo laag staat, alles ongeveer de dubbele prijs in vergelijking met Nederland.
Het weer? In Nederland was het bijna zomer toen ik vertrok, hier begon de winter pas.. brr.. Dus voor het weer ook niet, Ik haat sneeuw!
Misschien wel voor de mensen? De gezellige Zwitsers die ’s ochtends als je je buskaartje koopt, staan te ‘sjaggen’, omdat je niet snel genoeg bent met als eerste de taal en ten tweede het vreemde geld. Nee, dat is het ook niet, maar je krijgt er wel mensenkennis van. Ja, dat is het, voor de mensenkennis doen we dit allemaal. Toch?

Oh nee… De stage is moet een educatief einddoel hebben, omdat je in het buitenland niet door alle regeltjes tegengehouden wordt is het misschien wel de moeite om daar wat genetisch werk te doen, wat muizen open te snijden en wat apen te vaccineren. Maar ja, dan moet je dus geen vegetariër zijn die zijn overheerlijke steak laat liggen bij het diner omdat het zielig is voor de koe.

Al met al, een stage in het buitenland is voor negenennegentig procent van de mensen niet weggelegd, maar voor de mensen zoals ik, met ergens een aansluiting los, is het super. ’Het vergroot je wereld.’ Laat je vooral niet door mij tegen houden, want zoals in Latijn gezegd wordt: ’Usus magister est optimus’. Ervaring is de beste leermeester.

98 opmerkingen

 
grappig, droombeelden of gewenning? :) je zit in Zwitserland :P daar voelt het misschien wel alsof de universiteit droombeelden heeft gegeven, maar ga je naar italia, bologna dan zit je echt goed hoor :)

dus weenie precies voor hoeveel mensen dit nou is weggegelegd
laatste aanpassing
Al met al, een stage in het buitenland is voor negenennegentig procent van de mensen niet weggelegd, maar voor de mensen zoals ik, met ergens een aansluiting los, is het super.

Tuurlijk jij bent heel bijzonder.. Hoor van mensen die het buitenland stage hebben gelopen of hebben gestudeerd bijna alleen positieve ervaringen.
laatste aanpassing
Some wrong info in this report...what's the purpose of this article ?
eindelijk weer een column, maar helaas de slechtste ooit...

het leest brak weg en staat vol met allerlei onzin. een buitenland stage is niets voor jou zo te zien.
moet je 1 goeie stage plek vinden..
ken er genoeg waar je mooite tijden hebt !
kun je dit een column noemen? :O
 
Wat is dit?
 
Schrijf dan niets!
Saai stukje :gaap:
Hmm, ik lees het wel maar goed.
Je moet toch ergens beginnen als je wilt schrijven.
laatste aanpassing
 
Artiest D-Clear
Helaas geen goede column!
Het is jammer dat het punt dat je in je column wil maken een paradox is van wat je eerder beschrijft.
Wat je veelal beschrijft zijn dingen die ik bij voorbaat al van te voren op zou zoeken eer dat ik een stage in het buitenland zou doen.

Verder is er totaal geen achtergrond in je verhaal c.q. waarom ben je daar je stage gaan doen? wat voor studie doe je? hoe ben je in contact gekomen met je stageplek in Zwitserland?

Ook kaart je aan dat een buitenlandse stage voor 99% van de mensen niet is weggelegd, maar het wordt mij niet duidelijk of dit nou als feit, mening, cynisme etc. wordt gepresenteerd, jammer!
 
nou ben ik er zelf ook 1,5 jaar geweest, en klopt er veel van je verhaal niet;
* de prijzen zijn hoogstens 10/15 % hoger daar (krijgen ook meer loon) niet het dubbele
* werktijden zijn niet langer in swiss, ze nemen een langere middagpauze
* in zwiterland is het in de zomer veel warmer dan hier (weken lang 30 graden)

en dan niet zeggen dat je het overdreven bedoelde, vage column:rot:
 
kies dan ook een leuk land om stage te lopen :)
gezellige leden van je favoriete studentenvereniging

echt wel 8)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 10:48:
kies dan ook een leuk land om stage te lopen :)
Gaat nergens over dit, het is nou eenmaal zo dat stage in het buitenland niet voor iedereen weggelegt is.
Ikzelf heb 5 maanden in curacao gewerkt, en dit was de mooiste tijd van mijn leven :)
wie gaat er nou weer naar zwitserland als je sneeuw haat...8)
de heerlijke ‘zachte G’ heeft zich vervangen voor een ‘ghr’

Een vooruitgang dus (Y)

Al met al, een stage in het buitenland is voor negenennegentig procent van de mensen niet weggelegd

Wat een gelul man! 99 % van de mensen die ik spreek die voor langere tijd in het buitenland hebben verbleven voor onder andere stages hebben de tijd van hun leven gehad.

maar voor de mensen zoals ik, met ergens een aansluiting los, is het super.

:')




Kerel, dit is echt een bijzonder slecht stukje tekst. Het is om te beginnen geen column, maar een opsomming van wat er niet goed is in jouw ogen. Ten tweede zijn veel van van de door jou genoemde dingen gewoon aantoonbaar onjuist. Ten derde is een column niet bedoeld om anderen (99% van de mensen) als een stel pannenkoeken af te schilderen ten faveure van jezelf ('voor mensen zoals ik...'). Maar goed, het zal je leeftijd wel zijn... Eerste poging is totaal mislukt in ieder geval, maar zoals in het Latijn gezegd wordt: "Experientia docet stultos". Al doende leert men, zelfs dwazen!
laatste aanpassing
Het uizicht is er wel beter op geworden: de hoogste bergen in Nederland liggen namelijk op de weg om het verkeer af te remmen, terwijl ze hier in volle glorie schitteren met mooie witte toppen.

Dit vond ik wel een leuke zin. Verder totaal nutteloze column en na het lezen rijst er een vraag: "En nu..?".
Uitspraak van One-O-Eight op woensdag 21 juli 2010 om 11:09:
Eerste poging is totaal mislukt in ieder geval, maar zoals in het Latijn gezegd wordt: "Experientia docet stultos". Al doende leert men, zelfs dwazen!

BAM! :roflol:
wtf is dit voor kut column :lol:
 
Ik vind hem ook maar slecht, in principe denk je eerst van 'oke, das vrij kut voor hem' om er bij de laatste zinnen achter te komen dat hij het toch super vindt. Oke dan.

En uiteraard ervaart iederen het anders :)
Ga lekker bij je stagecoordinator klagen :gaap:

Snap ook niet wat dit met PF te maken heeft?
Wat een kutstukje... sorry, maar dit gaat gewoon echt helemaal nergens over :rot:
werk tijden kan je van te voren toch vastleggen (heb ik ook gedaan) en als je alleen gaat is het idd ongezelliger ja had je niet de keus om met z'n 2e te gaan dan?
Dat deze column uberhaubt is goedgekeurd om hier te plaatsen. Zonde.
Kan me hier ook niet bij aansluiten. Heb voor een half jaar in Nicaragua stage gelopen en deze ervaring was fantastisch. Sterker nog, ik beveel het iedereen aan om ook eens naar 't buitenland te gaan tijdens zijn of haar studie. Dit is tenslotte de periode in je leven dat je tijd (en waarschijnlijk geld) hebt om dit soort dingen te doen. Be it een minor of je stage.

Één tip: Wordt niet verliefd in 't buitenland.. tenminste, niet zo ver weg. ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 juli 2010 om 12:23:
Dat deze column uberhaubt is goedgekeurd om hier te plaatsen. Zonde.

Ze moeten uiteindelijk toch wat he. :')
Uitspraak van MrBosch op woensdag 21 juli 2010 om 13:03:
Één tip: Wordt niet verliefd in 't buitenland.. tenminste, niet zo ver weg. ;)

Agree (Y)

Uitspraak van alinev:speed: op woensdag 21 juli 2010 om 11:02:
wie gaat er nou weer naar zwitserland als je sneeuw haat...8)

Ik haat zon O:)
"De stage is moet een educatief einddoel hebben, omdat je in het buitenland niet door alle regeltjes tegengehouden wordt is het misschien wel de moeite om daar wat genetisch werk te doen, wat muizen open te snijden en wat apen te vaccineren."

Wat een zin :') Niet echt een column ook, meer een stukje geblaat.
Ga dan niet op stage....

Zeker dat ik naar het buitenland op stage ga!
Rusland(met name Moskou), Zweden, Curacao, Japan ofzo, lijkt me geweldig!
Alles eigenlijk wel, als het maar geen bananenrepubliek is.. ^^
Nice, er moet inderdaad een steekje los zitten en je moet wat nieuws willen ervaren.
Maar ik mis uiteindelijk toch waarom je het dan WEL de moeite waard vond..!
Uitspraak van Judas :[ op woensdag 21 juli 2010 om 14:07:
Rusland(met name Moskou)

Uitspraak van Judas :[ op woensdag 21 juli 2010 om 14:07:
Alles eigenlijk wel, als het maar geen bananenrepubliek is.. ^^

:')
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 10:48:
kies dan ook een leuk land om stage te lopen

Echt he.. geen land zo saai als Zwitserland :gaap:

Brakke zeik column....
 
Heb zelf 6 weken in Marokko stage gelopen waarschijnlijk niet zolang als andere mensen hier maar ik heb me die 6 weken anders prima vermaakt hoor!
 
wat een onzin dit stuk.
je kunt niet alle buitenland stages over een kam scheren, jij hebt duidelijk de verkeerde beslissing gemaakt
want buitenland stage is super. wie kiest er dan ook voor zwitserland :gaap:
nog dommer als je sneeuw haat! lekker voorbereid!
Uhhhh..... Wat had je dan verwacht: dat ze daar op "onze Christian" zitten te wachten? "proest"

En de punten die je noemt, waar heb je dat niet..... Gelukkig hoort meer dan 1% van de mensen bij de doorzetters heur! :flower:
Uitspraak van MrBosch op woensdag 21 juli 2010 om 13:03:
Één tip: Wordt niet verliefd in 't buitenland.. tenminste, niet zo ver weg.

Te laat...
Had je beter met je brallende studentenvereniging in de kroeg kunnen blijven.
 
Jeetje zo te zien moet je nog veel leren.. Jammer dat jouw ervaringen niet heel erg positief zijn. Het is natuurlijk wel wat je er zelf van maakt! Ik ben net terug uit Malawi en heb gezien dat als je openstaat voor anderen je zo super veel kunt leren, voelen en bewonderen :)
Pfff, dat waren weer 2 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg
verkeerde stage, verkeerde land gekozen :loser: HAHA

mijn stage in tsjechie beste wat me ooit is overkomen :[
Uitspraak van MrBosch op woensdag 21 juli 2010 om 13:03:
Één tip: Wordt niet verliefd

ken je nie tegenhouden..

voelde wel heeel zuur toen ik moest gaan :(
eehhmm :\ juist
leuk geprobeerd
Daar zit je dan in Zwitserland
Het weer? In Nederland was het bijna zomer toen ik vertrok, hier begon de winter pas.. brr.. Dus voor het weer ook niet, Ik haat sneeuw!

Wat lul jij dan:LOL:
laatste aanpassing
Beetje vreemd beeld van Zwitserland hoor!

Kom er al 15 jaar en winter daar valt nooit samen met de zomer hier. Dat Zwitserland duur is moet ik je nageven, vlees en chips zijn niet te betalen.

En onthoud dat wij Nederlanders nogal van feesten houden, Zwitsers totaal niet! Mag blij zijn als ze hun verjaardag vieren met een "feest".
idd swiss ligt gewoon zelfde hoogte als ons met seizoenen en geef mij maar Oostenrijk stuk goedkoper ;)
 
Droombeelden geven ze, die gaven ze op mijn universiteit ook..

Dat droombeeld is in Zweden toch helemaal werkelijkheid geworden dus dan heb jij toch echt een verkeerde plek uitgekozen..
Ik ben net een maandje terug maar zou o zo graag terug willen!

Heb trouwens van alle mensen die ik ken en een half jaar weg zijn geweest alleen nog maar hele positieve verhalen gehoord!
 
Kort en krachtig je boodschap verteld, klasse!
hele suffe column,

heb zelf een half jaar op curacao gezeten voor mijn stage, vlak voor vertrek zeker mijn twijfels gehad met het achterlaten van alles wat je bekend is. maar uiteindelijk heb ik er de meest gruwelijke tijd van mijn leven gehad.
juist in het weekend zit je niet stil maar zie je het als een vakantie. een week hard gewerkt en als beloning lekker je eigen ding kunnen doen.

verder zijn er vrienden van me naar zuid-afrika, china en mexico geweest. die het er allemaal net zo hard naar hun hebben gehad als ik in dat halfjaar.

ik denk juist dat een buitenlands avontuur is weggelegd voor 90% van de mensen. het is enkel de stap om het te doen die moeilijk is en waardoor vele afhaken.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 10:37:
wat voor studie doe je?

Volgens mij staat dat in de tekst en heb je daar dan overheen gelezen :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 10:37:
Ook kaart je aan dat een buitenlandse stage voor 99% van de mensen niet is weggelegd, maar het wordt mij niet duidelijk of dit nou als feit, mening, cynisme etc. wordt gepresenteerd, jammer!

Het is voor mij overduidelijk dat dit een mening is. Niets meer en niets minder. 99% van de mensen die ik heb ontmoet in m'n leven met ervaringen met stage in het buitenland zijn zoals gezegd;
Uitspraak van lunatic4life op woensdag 21 juli 2010 om 00:25:
Hoor van mensen die het buitenland stage hebben gelopen of hebben gestudeerd bijna alleen positieve ervaringen

Hier is dus niets cynisch aan maar gewoon een mening en als hij al een cynische kanttekening wilde plaatsen, mag hij dáárvoor nog wel even doorleren :D

Dan de column zelf;

Daar zit je dan in Zwitserland, zonder vrienden en gezellige leden van je favoriete studentenvereniging.
Dát is voor een groot deel het doel van een stage. Je kwaliteiteten weten te benutten in een onbekende omgeving. Als je dat niet kunt (in welke tak dan ook), ben je van bar weinig waarde voor de maatschappij.

Ook de vriendin heeft plaatsgemaakt voor een opblaasversie

Volgens jouw profiel heb je niet eens een relatie. Dus ik vraag me dan even af waarom je wel serieus de moeite neemt een column te schrijven voor een site (wat natuurlijk niets dan lof krijgt :jaja: ) waar je niet aangeeft dat je een relatie hebt en je bovendien eigenlijk maar weinig komt? Ik kijk nou gewoon even naar je statistieken, dus no offense ;)

en de heerlijke ‘zachte G’ heeft zich vervangen voor een ‘ghr’ alsof je staat te gorgelen.

Je zit dus blijkbaar in waarschijnlijk een noordelijk deel van Suisse? Want de Zwitserse taal is gelukkig heel wat charmanter dan de Nederlandse :lol:De zachte G komt ook niet hier vandaan ;)

De werktijden in het buitenland zijn velen malen langer dan de werktijden in Nederland, daarvoor doe je het dus niet.

Waarom is dat een reden om het niet te doen? :/ Daarnaast generaliseer je behoorlijk door te zeggen dat in elk willekeurig land buiten Nederland ("in het buitenland") de werktijden een grotere spanwijdte hebben.

Want om terug te komen op het eerste deel van je zin; Jij beperkt je dus tot werk wat duurt tot het maximale tijdsbestek? Je werkt niet meer dan dat? Dan zit je volgens mij niet op de juiste plek. En ja, ik weet dat dat een kutopmerking is, maar zo breng je het wel ;)

Genieten van de, zogenaamde, cultuur. Wanneer? Door de week moet je lang werken en in het weekend ben je blij als je op je luie uier kunt zitten. Voor de cultuur doen we het dus ook niet.

Volgens mij heeft cultuur vrij weinig beperkingen, maar zie jij blijkbaar niet (of schrijf je dat iig niet) dat je zeker geen vrije tijd hoeft te hebben om cultuur te proeven.

De kosten? Hier in Zwitserland is, ondanks dat de Zwitserse frank zo laag staat, alles ongeveer de dubbele prijs in vergelijking met Nederland.

Dat klopt en wist je van tevoren. Google is your friend als je nooit eerder in Suisse bent geweest. Als je er wel eerder bent geweest wist je dat al wel.

Het weer? In Nederland was het bijna zomer toen ik vertrok, hier begon de winter pas.. brr.. Dus voor het weer ook niet, Ik haat sneeuw!

Een dergelijke buitenlandse stage is een luxe die je aangereikt krijgt. Het weer wist je dus eveneens van tevoren.

Misschien wel voor de mensen? De gezellige Zwitsers die ’s ochtends als je je buskaartje koopt, staan te ‘sjaggen’, omdat je niet snel genoeg bent met als eerste de taal en ten tweede het vreemde geld. Nee, dat is het ook niet, maar je krijgt er wel mensenkennis van. Ja, dat is het, voor de mensenkennis doen we dit allemaal. Toch?

Die mensen hebben een reden om zo te denken. Jij komt namelijk wel hun leefomgeving verstoren. Dan dien je dat dus te doen met hun cultuur en taal.

Mensenkennis? Ja, dat zeker... maar dat beperkt zich niet tot de Zwitsers, maar tot het feit dat jij net zo goed daar kunt functioneren dan ergens anders, ongeacht de taal :D Dus ook díe vlieger gaat niet op.

Oh nee… De stage is moet een educatief einddoel hebben, omdat je in het buitenland niet door alle regeltjes tegengehouden wordt is het misschien wel de moeite om daar wat genetisch werk te doen, wat muizen open te snijden en wat apen te vaccineren.

Het moet helemaal niets. Volgens mij is jouw mening betreffende stage in het buitenland niet geheel correct. Jij weet namelijk ook heel goed dat Zwitserland op de meeste gebieden juist strenger is als het gaat om universitaire studie.

Maar je mist het belangrijkste in je column;

Wat is de reden van een stage in het buitenland?

Met mensen om kunnen gaan met anderen die dezelfde professionele vakkennis hebben als jij dient te hebben :) Feiten zijn feiten. Het cultuur en een mening (cynisch of niet) botst nog wel eens, terwijl hetzelfde doel voor ogen wordt gehouden :)
 
Artiest Fable
Meneer wil even aangeven dat ie helemaal alleen in Zwitserland zit...
 
waarom ga je dan ook egrens in een uithoek in swiss stage lopen?:s...en ook nog eens buiten de zomertijd. ge bent nie goed jungske!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1706, 1940}
K vind de opmerkingen onder de column leuker om te lezen dan de "column" zelf:D
Goede uitleg van je eigen ervaring, maar een column?
Nee niet echt..
Al met al; leest lekker en is duidelijk, past alleen niet in de categorie column..
Totaal niet mee eens!
Zit nu al 6 maanden in het buitenland in Miami en het is helemaal geweldig!
Beter land of stad uitzoeken maakt het een stuk intressanter!
 
Baggercolumn. Eerst stage in het buitenland helemaal afbranden, en dan lopen roepen dat het jouw ding is. :X
herkenbaar. ben zelf in juni terug gekomen uit Noorwegen, maar dan een studie ipv stage. genoeg vrije tijd, volop snowboarden en als je thuis komt keihard uit je plaat op defqon.1

Als je het doet, doe het dan goed (F)
laatste aanpassing
Na het lezen van de titel verwachtte ik een flitsend stukje over nieuwe vrienden ontmoeten, vette underground feestjes, vage buitenlandse gewoontes (vooral in de kroeg of daarna), ontdekken van voor jou onbekend terrein en het uitbreiden van je wetenschappelijke kennis (= mijn ervaring met een buitenlandse stage).
In plaats daarvan krijgen we dit gezeur. Bah. Als je 't allemaal cynisch bedoeld is het al helemaal niet geslaagd.
de heerlijke ‘zachte G’ heeft zich vervangen voor een ‘ghr

Uitspraak van One-O-Eight op woensdag 21 juli 2010 om 11:09:
Een vooruitgang dus

echt niet :[
laatste aanpassing
 
Uitspraak van the beat is Flo_wn op woensdag 21 juli 2010 om 09:18:
Uitspraak van :harry-u:APELDOORNEr_AW op woensdag 21 juli 2010 om 05:15:
Kan je daar nog legaal bloweng?

volgens mij niet...maar in belgie mag het eigenlijk ook niet.

Tsja, in Spanje Frankrijk Canada en Amerika eigenlijk ook niet :P

Ben vorige week op Monegros festival bij Barcelona geweest en geloof me wat ik daar zag valt hier op geen enkel feest te overtreffen..

Daarnaast idd ff een beetje verdiepen in het land waar je stage gaat lopen, de stageplek en de mensen..
Ik denk dat gemiddeld meer als 60% wel een keer stage gaat lopen in het buitenland mochten de mensen de mogelijk hebben.

enfin je voelt je een koning te rijk en je hebt gelijk je leert wel veel over jezelf kennen.

Succes in Schweiss
Dan ga je toch gewoon naar huis
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 15:08:
wat een onzin dit stuk.
je kunt niet alle buitenland stages over een kam scheren, jij hebt duidelijk de verkeerde beslissing gemaakt
want buitenland stage is super.
 
Ofzo.. Eerst zowat de hele column liggen te zeiken om vervolgens een poging te doen om er toch iets positiefs van te maken.
Beetje wat lopen zeiken dat er sneeuw ligt in de bergen van Zwitserland. Fucking genius.. :loser:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juli 2010 om 10:38:
Ik denk dat gemiddeld meer als 60% wel een keer stage gaat lopen in het buitenland mochten de mensen de mogelijk hebben.

Ik zal het in iedergeval maar al te graag willen!
Verkeerde land.
 
Stage lopen in het buitenland lijkt me echt niks, k houd van regelmaat en k heb veel behoefte aan contact met een vaste groep goeie vrienden. De kans heeft zich voor gedaan maar heb zonder lang nadenken nee gezegd.

Verder vind ik de column niet bijster goed ofzo, mjah je moet wat he...
 
Uitspraak van -Jochem- op donderdag 22 juli 2010 om 13:14:
Ik vind de opmerkingen onder de "column" leuker om te lezen dan de "column" zelf.
 
Uitspraak van Mo6 op woensdag 21 juli 2010 om 01:26:
eindelijk weer een column, maar helaas de slechtste ooit...

het leest brak weg en staat vol met allerlei onzin. een buitenland stage is niets voor jou zo te zien.
tenminste iemand die het aandurft wat te schrijven.., zodat wij het lezen kunnen...
ook al is het geen super stuk, er staat wat!
Dus niet zo zeiken met zijn allen,
want een column voor PF schrijven zie ik jullie allemaal zo gauw nog niet doen..
laatste aanpassing
Uitspraak van [N.G.F.] BlondeBitch op dinsdag 27 juli 2010 om 20:17:
tenminste iemand die het aandurft wat te schrijven.., zodat wij het lezen kunnen...
ook al is het geen super stuk, er staat wat!
Dus niet zo zeiken met zijn allen,
want een column voor PF schrijven zie ik jullie allemaal zo gauw nog niet doen..

Mee eens.
 
Uitspraak van [N.G.F.] BlondeBitch op dinsdag 27 juli 2010 om 20:17:
tenminste iemand die het aandurft wat te schrijven.., zodat wij het lezen kunnen...
ook al is het geen super stuk, er staat wat!
Dus niet zo zeiken met zijn allen,
want een column voor PF schrijven zie ik jullie allemaal zo gauw nog niet doen..

Goede instelling inderdaad, wat mij betreft moeten we er als 'user-generated community' ook gewoon voor zorgen dat er wekelijks een nieuwe column staat. Dus lekker iedereen aan het schrijven gaan ;)

Maar kritische reacties zijn daarbij wel noodzakelijk, ook/vooral voor de schrijver zelf. Al is het daarbij natuurlijk wel fijner om een goed onderbouwd punt van kritiek voorgeschoteld te krijgen dan iets als 'kutcolumn!', wat helaas nog best vaak voorbijkomt.

Wat deze column betreft vond ik het daarom goed om te lezen dat sommige mensen zeiden dat het stagelopen in het buitenland eerst stelselmatig wordt afgekraakt, om toch te eindigen met 'ja, het is iets voor mij'. Dat vond ik ook een beetje apart. Daarnaast wat kleine foutjes ([...] stage is moet [...]) en feitelijke onjuistheden waar men al eerder op wees.

Plus, ik vind het inderdaad zielig voor de koe. ;)
leest niet lekker weg en de feiten kloppen niet !!

voortaan eerst beter je huiswerk doen en proberen aantrekkelijk te maken voor de lezer (Y)
 
Uitspraak van [N.G.F.] BlondeBitch op dinsdag 27 juli 2010 om 20:17:
tenminste iemand die het aandurft wat te schrijven.., zodat wij het lezen kunnen...
ook al is het geen super stuk, er staat wat!
Dus niet zo zeiken met zijn allen,
want een column voor PF schrijven zie ik jullie allemaal zo gauw nog niet doen..

jazeker!!;)
iedereen die commentaar geeft leest het wel toch ben blij dat iemand er wat neer zet
Uitspraak van lunatic4life op woensdag 21 juli 2010 om 00:25:
Tuurlijk jij bent heel bijzonder.. Hoor van mensen die het buitenland stage hebben gelopen of hebben gestudeerd bijna alleen positieve ervaringen

Idd, hoor weinig negatieve verhalen!
Woonplaats: Udenhout :lol:
laatste aanpassing
I love zwitserland 14 augustus streetparade in zurich das super vet!!
laatste aanpassing
Ben zelf net terug uit India.
Heb daar een half jaar stage gelopen.
Het is zeker niet voor iedereen weggelegd maar mocht je er interesse in hebben zou ik het wel iedereen aanraden.
Zeker de moeite waard en in ontwikkelingslanden erg dankbaar werk!
JE MOET EENS STAGE GAAN LOPEN IN CHINA.

WANT HIER SCHEIDEN DE MANNEN ZICH VAN DE GEBAKJES!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juli 2010 om 10:37:
Helaas geen goede column!
Het is jammer dat het punt dat je in je column wil maken een paradox is van wat je eerder beschrijft.
Wat je veelal beschrijft zijn dingen die ik bij voorbaat al van te voren op zou zoeken eer dat ik een stage in het buitenland zou doen.

Had het niet beter kunnen verwoorden (Y)
Werkzaam bij Partyflock
Heb mijn minor in Australië gedaan en het was daar pas ECHT studeren....Nederland was twee vingers in mijn neus. Maar ondanks het harde werken wat betreft studie heb ik de tijd van mijn leven gehad! Ik wil, 5 jaar later, nog steeds terug :yes:

Tuurlijk heb ik er eenzame momenten gehad....daar moet je je overheen leren zetten en doorgaan! Lijkt erop dat jij in een negatieve mindset bent beland en er niet meer uit bent gekomen. Stomste wat je kunt doen in die situatie :yes:
 
Uitspraak van [N.G.F.] BlondeBitch op dinsdag 27 juli 2010 om 20:17:
tenminste iemand die het aandurft wat te schrijven.., zodat wij het lezen kunnen...
ook al is het geen super stuk, er staat wat!
Dus niet zo zeiken met zijn allen,
want een column voor PF schrijven zie ik jullie allemaal zo gauw nog niet doen...

Inderdaad...
 
Zoek dan ook een fatsoenlijk land uit BUITEN de EU..
Heb 2 maanden in zuid frankrijk gezeten voor stage.....nou niks geen klachten over werktijden,weer,cultuur of vreemde taal ook al spreek ik geen wooooord frans...dus jah beetje eigen schuld denk ik :D
ik zit nu al meer dan jaar in spanje voor stage
ik heb werk gevonden werk nu als kapper maar het is nie niks
je vriend en je fam zitten in nederland en ik hier maar jah mijn vriend en mijn ouders zijn 4 weken op vakantie hier
en dan gaa ik ook weer trug naar nederland naar anderhafl jaar hier geweest de zijn
Je had je ook eerst in het land kunnen verdiepen voor dat je er heen ging.
Uitspraak van One-O-Eight op woensdag 21 juli 2010 om 11:09:
"Experientia docet stultos". Al doende leert men, zelfs dwazen!

:yes:
Eerste alinea was leuk geschreven :)
Daarna zwakte je af en vond ik het niet echt lekker weg lezen.
Wel grappig verrassend einde.

(Y)
 
zeik nie
 
Uitspraak van Mindkontroller op woensdag 28 juli 2010 om 20:31:
Woonplaats: Udenhout

dat zegt het hem al
 
ja welkom in de wereld die werken in het buitenland heet.
wat hebben we het toch goed in ons kikkerlandje, en dan heb je het best nog getroffen in Zwitserland. het kan veeeeeel erger.
"wat apen vaccineren"

Was mijn enige grinnik stukje. Ik ben een visuele lezer^^