Partyflock
 
­ Nederland

Frustratie met een glimlach

anoniem gepubliceerd op
Frustratie met een glimlach
22 juni 2006
De maatschappij gaat er de laatste tijd niet op vooruit. Frustraties op het werk, in het verkeer en ook vaak thuis. Zoals: ik zit in de bus vandaag in Enschede en het viel me op dat er een extra servicelijn is ingezet om tijdens de spits de mensen sneller thuis te krijgen. Je stapt vrolijk de bus in. Geweldig dus, maar je weet dat dan de route die de bus (en de andere 6 in het uur) aflegt op 3 punten zorgt voor frustraties bij automobilisten die je wel kunnen vervloeken als je langsraast met de bus waar je in zit. Waarom?

Hij gaat richting centrum over een busbaan die 3 wegen kruist en altijd voorrang heeft en uit eigen ervaring weet ik dat het frustrerend is. Dan weet je gewoon wat de mensen zeggen als ze al een tijdje voor het rode verkeerslicht staan (stoplicht is een veelgemaakte fout) en dat is niet voor kinderoortjes bestemt. Daar kom ik dan op de titel van het column, want het zijn vaak zeer minne bewoordingen die je hoort. Ik zal ze niet neerzetten, omdat ik weet dat het buiten de regels van de site valt, maar tientallen jaren geleden was dat wel anders. Dan werd je al bang als een meneer achter je aankwam en je achterna schreeuwde met 'Vlegel' of 'schavuiten' en het welbekende boze vingertje erbij. Achteraf best grappig eigenlijk.

Dat is tegenwoordig wel anders. Dan rent de jeugd die meneer achterna met een mes of erger. Dat is stoer en dan vooral nog even wat ziektes verwensen. Ja, dan ben je de man tegenwoordig. Dat is gewoon soms te erg voor woorden. Dat zie je ook veel op de hedendaagse houseparties terug. Vraag: "Waar kom je vandaan?" Antwoord:"owh van huis" (slim antwoord toch?) Tegenactie: "Hey, niet zo bijdehand he $*$#$*" (vaak gevolgd door een knal of erger). Waar zijn we toch mee bezig? Ik betrap me er zelf vaak op dat ik ook verwensingen afvuur naar mensen om mijn frustraties te uiten.

Neem de wedstrijd van Nederland-Ivoorkust. Podverdikkie, maar dat ging eraf hier zeg. Ook ik had hier een aandeel in, maar ik heb met mijn ma een afspraak gemaakt dat we geen gemene dingen meer zeggen, maar een grappig of gepast iets op verzinnen. Tijdens de wedstrijd waren er woorden te horen in de geest van 'teriyaki' en 'flutrechter'. Het slaat nergens op en dat is nou net waar ik op doel. Bij iedere scheldserenade zo een verwijzing veroorzaakt alleen maar een glimlach bij de mensen, want ze begrijpen gelijk dat je gefrustreerd bent, maar hebben er respect voor dat je iets anders gebruikt dan het gebruikelijke ziekte verwensingen of het misbruiken van andermans geloof.

Je hoeft niemand persoonlijk te raken om zijn huidskleur, maar verzin er gewoon wat op als je je frustratie kwijtmoet. Maak het grappig. Zorg weer voor die alom bekende woorden uit de jaren zestig zoals eerder vernoemd en zorg voor die lach bij omstanders die bij zichzelf alleen maar vinden dat je intelligent en grappig je frustratie hebt afgereageerd en niet met die massa mee gaat, want je merkt het soms niet, maar je raakt vaker iemand diep dan je ooit denkt en die schade komt later. Hmz, ga voortaan weer met de auto naar het centrum, want wil wel eens die glimlach zien verschijnen bij mijn medemens welke ik zo mis in deze tijd.

211 opmerkingen

 
Ik vind dat het een goed onderwerp is, waar wel eens wat meer aandacht aan besteed mag worden.
Ik vind ook dat er meer gelachen moet worden en minder gevloek.

Ik erger me kapot aan een ieder die maar het woord `kanker` in zijn mond neemt. Verschrikkelijk, ik zeg er ook altijd wat van, ik vind het namelijk niet kunnen.

En tsja, ben zelf toch een verfent vloeker... Bij mij vliegen de jezus´ en godvers door de lucht. Een beetje hypocriet, toch?

Dus mijn goede voornemen van dit jaar was om te stoppen met vloeken. Dus jezuschristus is jeetje(mina), godverdomme is (he) verdorie en kut is ruk... Al wil het met die "he verdorie" nog niet echt lukken, maar ik heb nog een half jaar :yes:

Wat die glimlach betreft uit de titel, er mag sowieso wel meer gelachen worden. Kijk eens om je heen, al die chagrijnige mensen in de bus, trein, auto, ik vermaak me er echt om... En bedenk me erbij dat ik zelf ZEKER niet ZO bij wil lopen...
En zorg er voor dat je je eigen dag leuk kan maken, geniet van die jonge ouder die speelt met zijn kind... zeg gedag tegen de buschauffeur als je uitstapt... help die oude vrouw met oversteken...houd de deur van de tram open omdat er nog iemand aan komt rennen...

En nee, ik ben geen moraalridder. Als iedereen gewoon ietsje vrolijker naar de wereld zou kijken en iets vriendelijker zou zijn, dan komt het helemaal goed :D:D:D


edit: ondanks dat ik het een zeer goed onderwerp vind, spreekt de schrijfstijl van de column mij niet aan. Ik vind het niet vlot, makkelijk en pakkend geschreven (titel trouwens wel :yes:), jammer want dan was het NOG aantrekkelijker geweest...
laatste aanpassing
jah dat ook nog jah maar niet allleen beer
Uitspraak van Bass Banger aka Rensbaas op zaterdag 24 juni 2006 om 19:03:
ja nah dat gaat tog egt nie lukke hoor...
tegewoordig weet je nie beter je wordt ermeej opgevoed ja tog, dus dat gaat er egt nooit uit...


:no:

Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt genoten, maar hier word niemand opgevoed met 'kanker' hoor...
Ik eg heus niet dat ik nou zo'n heilige ben, maar de hele dag met ziektes strooien zul je mij ook niet snel zien/horen doen...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juni 2006 om 02:38:
Goed collum!!!

Wat ik vanuit mijn punt wil zeggen is dat het woord kanker heel vaak als scheldwoord gebruikt wordt... je hoort het de laatste 8 a 9 jaar steeds vaker....en nu is het gewoon een onderdeel geworden van het woordenboek lijkt het wel....
Mijn vriendin is aan deze ziekte overleden en elke keer als ik het woord hoor, zie ik haar voor me... dus dat mensen niet weten hoe erg het iemand kwetst, dat blijkt dan wel.

Ik hoor het steeds meer om me heen van jong tot ouder... en jong bedoel ik vanaf 8 jaar...
Dan lopen ze de winkel in en zeggen ze: kijk, deze cd is kk vet, zien ze een artiest, dan zeggen ze: hij is echt kk gruwelijk....
Zelfs tot aan de grote van een weed zak krijg je het te horen...

Dat de frustratie bij mensen steeds meer komt is te begrijpen.... We worden in dit land vol gegooid met producten waar we zogenaamd uit ''moeten'' kiezen... Als je kijkt waar een gemiddelde nederlander zich dagelijks mee bezig houd, dan raak je als mens zijne gefrustreerd en dan heb ik het er nog niet eens over gehad waarmee we dagelijks geconfronteerd worden ( Reclame ) ... begrijpelijk dat het nederlands volkje gefrustreerd raakt...

Men moet zijn school afmaken, anders kan hij/zij niet ''worden'' wat ie wil.... Je moet dan kiezen uit 1000 opties zonder enige ervaring in die branche gehad te hebben...
Je moet proberen een huis te onderhouden,
Je verzekeringen kiezen ( waar je ook mee doodgegooid wordt en je weet eigenlijk niet eens waar je allemaal voor verzekerd bent)
Dan zijn er nog allemaal producten wat een mens wilt hebben om te showen, vermaak te hebben of voor het hebben wilt... denk aan een PS3, Nieuwe high tech pc .... home cinema, plasma, noem maar op..( dat moet je dan verzekeren natuurlijk )
Alle nieuwtjes uit je hoofd weten wat een dagelijkse update is... 24/7 - 365 dagen in een jaar....

en dat is nog maar een beginnentje...
En het liefst doen we alles nog in 1 dag... en waarom???

Dat dit als frustratie vormt kan ik wel begrijpen.... ik ben zelf ook onderdeel van deze wisselende lopende band... maar ik probeer vaak rustig, en zuiver te handelen.... maar dan wordt ik al weer vaak uitgemaakt voor lui.... terwijl het tempo iets lager ligt dan van de gene die het zegt....en voor de ander ga ik snel waarvan het tempo lager ligt dan mij....
Dus waar gaat het om????

Als ik me zo bedenk, kunnen wij ons allen alleen maar ontspannen op een evenement.... Dat zijn de momenten dat je intens van muziek geniet ( je krijgt dan geen gezeik van de buren )
Je kan dan lekker dronken, stoned, strak of nuchter rond lopen zonder dat iemand het intresseert.... maar ook deze wereld veranderd steeds meer...
Ik hoop echt niet dat er over 10 jaar een jury op een feest zit/staat die beoordeeld over de show, geluid en sfeer.......

Deden de andere landen maar mee om geld bij te laten drukken en had iedereen maar respect voor elkaar om hoe diegene is.... dan zouden we deze collums niet meer nodig hebben ....
(wat ik me alleen nog afvraag is waarom de buitenwereld zegt dat feesten een wereld is waarin jongeren vluchten???)
Dan wordt er gezegd: ja, jullie leven dan in een droom wereld en jullie hebben dan moeite om na een feest terug te komen in de realiteit... volgens mij is een feest de realiteit, alleen dan komt de ware mens naar boven, naar mijn mening)

LANG LEVE DE FEESTEN EN DE PRODUCERS DIE DE MUZIEK BLIJVEN MAKEN!!!

Greetz
PATRICK KEIJ


deed t zeer toen je door die molen geraakt werd?
Máár je hebt soms figuren op de weg rijden,...pff sjonge jonge. Dat wekt wel frustratie op. En zeg eerlijk, ook bij jou. Dan ga je niet glimlachen met een manier van; "Whaha, kijk hem/haar nou lekker 55 Km rijden op deze weg waar je eigenlijk 80 Km mag rijden, whahaa ik lach me kapot!" ;)
Verder, het ligt gewoon puur aan je humeur en je bui op dat moment wanneer je in het verkeer mee aan het delen bent. Ik kan er eigenlijk nog niet over meepraten want ik heb mijn rijbewijs ( nog ) niet, maar ik zit vaak zat in de auto en dan merk ik 't op. :)

De jongeren rijden als bezetenen, de Bmw en Mercedes mobilisten rijden alsof ze Heilige Maria en Jezus zijn en de ouderen ( vanaf ongeveer een jaar of 50 ) rijden als zondags-rijders. Uitzonderingen nagelaten!
Uitspraak van El Heino op zaterdag 24 juni 2006 om 21:39:
deed t zeer toen je door die molen geraakt werd?


:x
Ik zeg niks, want als je vaker reageerd op zulk soort lompe opmerkingen als hierboven zal je zeer zeker snel een kort lontje veroorzaken bij jezelf.

Dit is een goed voorbeeld trouwens. :jaja:
laatste aanpassing
Erg top dat iemand eens hier iets over schrijft in een column. Ik ken eigenlijk maar aan één ding denken als ik dit lees. Elke dag rij ik op de snelweg weer langs het welbekende bordje "Vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater".
 
Dat zie je ook veel op de hedendaagse houseparties terug. Vraag: "Waar kom je vandaan?" Antwoord:"owh van huis" (slim antwoord toch?) Tegenactie: "Hey, niet zo bijdehand he $*$#$*" (vaak gevolgd door een knal of erger).

hier ben ik het dus niet mee eens, vind het sfeertje op (house)parties/ festival altijd VET relaxt :D


Als ik me zo bedenk, kunnen wij ons allen alleen maar ontspannen op een evenement.... Dat zijn de momenten dat je intens van muziek geniet ( je krijgt dan geen gezeik van de buren )
Je kan dan lekker dronken, stoned, strak of nuchter rond lopen zonder dat iemand het intresseert.... maar ook deze wereld veranderd steeds meer...

dit strookt dus niet met de mening van de columnschrijven. Denk trouwens ook niet dat je met maar genoeg blowen, zuipen en slikken het probleem frustratie weghaalt, komt later dubbel zo hard weer terug
Deden de andere landen maar mee om geld bij te laten drukken


ten eerste insinueer je hier mee dat Nederland meer geld bij laat drukken om problemen de wereld uit te krijgen... iets wat dus niet zo is

en ten tweede is dit dus dikke vette onzin :D
Geld daar krijg je wordt je niet gelukkiger van, je krijgt je overleden vriend/vriendin/oom/tante etc er niet mee terug, je wordt er niet minder om neer geslagen op stap (misschien juist meer) en je krijgt er al helemaal geen respect mee bij anderen :S


"Vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater".

whehe, eigenlijk is het dubbelop, want alles is aangeleerd...
maar ok, het is wel duidelijk. Mijn doel is dus ook om nog steeds vloekloos dit jaar tebe-eindigen...
Tip: lees eens een boek over de Dalai Lama:-)
Uitspraak van El Heino op zaterdag 24 juni 2006 om 21:39:
deed t zeer toen je door die molen geraakt werd?


Waar slaat die opmerking nou weer op? Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan niks.

Ik vind het wel goed dat dit punt wordt aangekaart in een column. Veel mensen hebben chronische ziekten opgenomen in hun vocabulaire om ze te gebruiken als scheldwoorden, zonder na te denken over wat ze nu eigenlijk zeggen. Bijvoorbeeld mensen die om de haverklap kanker roepen, ik vermoed altijd dat ze proberen hun gebrek aan intelligentie te verdoezelen.
 
Uitspraak van TW Magazine op zaterdag 24 juni 2006 om 22:12:
"Vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater"

Dat is weer het andere uiterste.
Op zich kan ik wel begrip opbrengen voor wat je bedoelt, maar het verschil is alleen dat het hierbij gaat om een kreet van de Bond Tegen Het Vloeken... bij hen zit er een andere motivatie achter; namelijk dat je God beledigt. En als atheïst zijnde interesseert die hele zogenaamde God me geen reet
;)
ik ben gewoon te zat om het af te lezen,,
 
Werkzaam bij -X-Treme-
Uitspraak van El Heino op zaterdag 24 juni 2006 om 21:39:
deed t zeer toen je door die molen geraakt werd?

Lees het gewoon nog een keer voordat je reageerd...


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juni 2006 om 23:20:
dit strookt dus niet met de mening van de columnschrijven. Denk trouwens ook niet dat je met maar genoeg blowen, zuipen en slikken het probleem frustratie weghaalt, komt later dubbel zo hard weer terug

Ik heb het ook niet alleen over blowen, zuipen of slikken,.. er staat ook nuchter bij! ... Ik heb het over ontspanning..Als je je genoeg ontspant, wat je dus op een feest doet, dan komen er juist een hele hoop frustraties vrij, dat is zoiezo bij ontspanning....


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juni 2006 om 23:20:
ten eerste insinueer je hier mee dat Nederland meer geld bij laat drukken om problemen de wereld uit te krijgen... iets wat dus niet zo is

en ten tweede is dit dus dikke vette onzin
Geld daar krijg je wordt je niet gelukkiger van, je krijgt je overleden vriend/vriendin/oom/tante etc er niet mee terug, je wordt er niet minder om neer geslagen op stap (misschien juist meer) en je krijgt er al helemaal geen respect mee bij anderen

Ten eerste vat je mijn zin helemaal verkeerd op,
Ik moet deze zin: ''Deden de andere landen maar mee om geld bij te laten drukken en had iedereen maar respect voor elkaar om hoe diegene is.... dan zouden we deze collums niet meer nodig hebben '' eigenlijk in 2en delen, want het zijn 2 verschillende dingen wat ik ermee bedoel.
Wat gebeurd er met de mens als geld niet meer 1 van de streef doelen wordt???

ten tweede is dit niet 'dikke vette onzin'...
er zijn best wel veel mensen die denken dat geld juist gelukkig maakt, ''ook dit veroorzaakt frustratie'' en ik zie eigenlijk het verband met een overleden persoon terug krijgen en meer geld bij drukken niet!... Dit bedoel ik ook totaal niet!
En ik bedoel niet respect afdwingen met geld, die zin staat er los van, ik bedoel dat mensen gewoon moeten respecteren hoe iemand is...
laatste aanpassing
 
Artiest Balbasaur
Tsja...t'is maar net waar je columns over wilt schrijven
Sinds wanneer is het onderdrukken van emotie een teken van intelligentie?

Als iemand me slecht nieuws brengt, kan je daar lang of kort over lullen, in dure woorden of niet, het blijft "verkankerd" :/


Verder met Mental Wreckage eens ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juni 2006 om 00:07:
Frustratie, conflicten, korte lontjes... zelfs oorlog??
Er moet simpelweg gewoon weer meer geneukt worden, dan zijn we allemaal weer vrolijk en loopt iedereen ook niet zo te zeiken.
 
2 PatriQ, het is geen attack ofzo.

Maar je hebt het in je stuk over zoveel verschillende dingen, kanker, overleden persoon, geld bij laten drukken, feest een droomwereld en frustratie... Gewoon superonduidelijk :D

De zin "deden andere landen maar mee om geld te laten drukken" is gewoon verkeerd geschreven. Het zou moeten zijn "druketn we met zijn allen maar wat meer geld bij" dan is het logischer... Is je insinuatie weg :D

Geld staat in mijn ogen los van frustratie... Maar misschien heb ik nog voldoende, of ben ik blij met minder, dat kan ook. Ik hoef niet zo nodig een shirtje van Replay of Nike-schoenen, heb er het geld niet voor (over). Een heleboel mensen denken juist dat dat gelukkig maakt. Maar zeg nou, ben je gelukkiger als je merkkleding draagt? Elke week luxe uit eten kunt? Bij de AH boodschappen kan doen ipv de Aldi? In een dure BMW rijdt ipv met de trein???
Ik denk dat je gewoon gelukkig moet zijn met wat je hebt. En echt een vrouw in een dure vila, met veel kleren, een mercedes als boodschappenwagentje en 10 man personeel, kan een stuk minder gelukkig zijn dan een vrouwtje die elke dag haar kids naar school brengt, de eindjes aan elkaar moet knopen om te kunnen leven. Bijvoorbeel dom dat de man van mevrouw nr 1 altijd in het buitenland zit, geen band heeft met de kinderen omdat ze te carrieregericht is etc... En mevrouw nr 2 veel liefde krijgt en waardering van iedereen omdat ze bijvoorbeeld ook nog vrijwilligerswerk doet.
Geld is geen oplossende factor. Gewoon doen wat je gelukkig maakt. Bij mij is dat sporten, iemand helpen in de bus, vrijwilligerswerk doen, lekker kletsen met vriendinnen, met de hond door het park lopen.

Wat betreft onderstaande:
(wat ik me alleen nog afvraag is waarom de buitenwereld zegt dat feesten een wereld is waarin jongeren vluchten???)
Dan wordt er gezegd: ja, jullie leven dan in een droom wereld en jullie hebben dan moeite om na een feest terug te komen in de realiteit... volgens mij is een feest de realiteit, alleen dan komt de ware mens naar boven, naar mijn mening)

Hier snap ik je echt niet. Je ziet toch zelf ook wel dat feesten geen realiteit is, maar ontspanning om daarna weer terug te komen in de werkelijkheid.
Ik zie feesten als een vlucht. Aantal jaren geleden voelde ik me ontzettend verrot, om dat op te lossen ging ik er maar op los feesten. Maar daar los je geen problemen mee op. Je moet jezelf op een rijtje hebben om te kunnen feesten en te kunnen realiseren dat je na een feest gewoon weer in het dagelijks leven moet staan, simple is that...

Sinds wanneer is het onderdrukken van emotie een teken van intelligentie?

idd, zie het ook niet als intelligentie, meer domheid. Maar het gaat er meer om op welke manier je je emoties toont...
Als iemand me slecht nieuws brengt, kan je daar lang of kort over lullen, in dure woorden of niet, het blijft "verkankerd"
en hier gaat het dus om, dat je andere woorden gebruikt om je emoties te tonen. Vervelend, verrot, ruk whatever...



Maar ok,
Als mensen zich meer zouden ontspannen en hobbies zouden hebben, zou het leven een stuk prettiger zijn.

Een goede vriend van mij heeft ooit tegen me gezegd: Je moet je nergens aan ergeren, je hebt alleen jezelf er maar mee...

En dat heb ik altijd onthouden, want het is waar. Denk je nou echt dat de scheidsrechter op tv jouw scheldkanonnade hoort? De auto voor jou zich iets aantrekt van jou middelvinger? Of die man op je werk waar je je aan ergert ook maar iets van jouw ergernis aantrekt? Laat me niet lachen, dat doen zij wel voor me whehe...
Nee gewoon er om lachen. Ik ben trouwens ook één van de weinigen die zich volgens mij niet irriteert aan de ns (ze rijden vaker wel op tijd dan niet) of in het verkeer (denk altijd maar dat de auto's voor me niet kunnen rijden)...


edit: whehe even een scheldwoord aangepast :$
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 juni 2006 om 08:36:
Je moet je nergens aan ergeren, je hebt alleen jezelf er maar mee...

Dat is ook een goed punt, je minder aan dingen ergeren. :jaja: Maar dat is wat anders dan als je je echt ergens aan ergert, ook nogeens voorzichtig met je woordkeuze te zijn.
Gij driedubbel over de kop geslagen polsstokspringer.... zo goed? :P
Pummeltje :D, Ergenisen kan je bijna niet tegen gaan, er is altijd wel iets wat de mens zal irriteren. Dat hoort gewoon bij de mens:D
Wel zouden we met ze allen idd aan ons taal gebruik kunnen gaan werken. Want als ik die kinderen af en toe hoor. Die hebben vaak woorden, dat durfde ik op zo'n lft niet eens te zeggen, bang dat ik voor straf naar binnen moest. Tegenwoordig lijkt t wel normaal dat kinderen vloeken, en dan is t niet meer soepkip, maar zijn er ziektes voor in de plaats gekomen. En dat is waar wij juist met ons allen voor moeten waken. Want de kinderen zijn de toekomst :flower:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 juni 2006 om 08:36:
Hier snap ik je echt niet. Je ziet toch zelf ook wel dat feesten geen realiteit is, maar ontspanning om daarna weer terug te komen in de werkelijkheid.
Ik zie feesten als een vlucht. Aantal jaren geleden voelde ik me ontzettend verrot, om dat op te lossen ging ik er maar op los feesten. Maar daar los je geen problemen mee op. Je moet jezelf op een rijtje hebben om te kunnen feesten en te kunnen realiseren dat je na een feest gewoon weer in het dagelijks leven moet staan, simple is that...
Een feest is net zoveel realiteit als doordeweeks.

Als je iets gebruikt, wordt het in je eigen wereldje misschien minder "realistisch". Maar het woord "werkelijkheid" wordt hier niet gebruikt voor wat het betekent.



Uitspraak van verwijderd op zondag 25 juni 2006 om 08:36:
Ik ben trouwens ook één van de weinigen die zich volgens mij niet irriteert aan de ns

Hier nog één dan.

Heb m'n rijbewijs niet, en bij gebrek aan vervoer doe ik het gewoon met de trein.

En ik weet inmiddels gewoon dat de trein niet altijd op tijd komt. Denk je dat de NS er niet alles aan heeft gedaan om die trein wél op tijd te laten rijden? Pfff... ik calculeer dat gewoon in, dan maar een kwartiertje edrer van huis, weet je zeker dat je op tijd bent. Haal je een GRATIS krantje op het station, ga je even lezen, en besef je gelijk dat er nog meer AIDS-slachtoffers zijn en nog meer doden in Afghanistan.

En durf dan nog eens te zeiken dat de trein 5 minuten laat komt.

(N)
laatste aanpassing
Weer een slechte column..

Ben trouwens niet anders gewend:/
Uitspraak van Dynamike op zaterdag 24 juni 2006 om 01:28:
waar zijn de 1000 bommen en granaten .. sapperdeflap .. drommels drommels drommels .. eik gebleven ? laatste aanpassing 24 juni 2006 01:28


tijden veranderen...
kinderen veranderen...
scheldwoorden veranderen...

enn omdat alles tegenwoordig maar heftiger en spectaculairder moet verharden en vergroffen de scheldwoorden ..
kinderen gebruiken meer hun fantasie zo kan je t ook zien..:P
 
Grutjes...
 
Artiest Deaz
Goede colum dat sowieso!
Je slaat de spijker aardig op zen kop!

Maar toch even wat:
De scheldwoorden veranderen door de jaren heen.
Kijkt er nu nog iemand op van woorden als kut, tering, tyfus?
Ik zelf namelijk niet en gebruik ze zelf dan ook ,misschien eigenlijk wel wat te vaak.

Ik denk dat over een x aantal jaren de nu "erge" scheldwoorden, misschien wel net zo klinken als dat je nu iemand uitmaakt voor vlegel.
Eerste helft van je stukkie vond ik niet zo, maar die laatste twee alinea's zijn werkelijk fantastisch :D. Voral die: Teriyaki :D.

Maar is het nou werkelijk zo, datje op feesten mensen aanspreekt en dan ruzie krijgt? Heb het zelf nog nooit meegemaakt, tegengestelde juist..

Trouwens.. Gisteren waren we na 't stappen even langs de Esso gegaan, want daar kunnen we tenminste 24u/dag sandwiches krijgen... Werd ik door een automobilist ook helemaal verrot gescholden en weet ik het wat voor ziektes ik moest krijgen.. Tot op dit moment weet ik nog steeds niet wat het probleem was? Liep ik op het stuk weg wat hij voor zichzelf gereserveerd had ofzo?

Beter had hij mij een bakje teriyaki geserveerd, want honger da had ik op zeker!
Uitspraak van Dikke_Tinus :honger: op zondag 25 juni 2006 om 15:21:
tegengestelde juist..


eerst ff potje knokken en dan gezellig praten?? :P
leuke column

wordt ergens aan het begin van de reacties over de media gepraat als oorzaak dat het meer opvalt.. daar ben ik het niet mee eens. de jongeren van tegenwoordig zijn zeker wel brutaler en bijdehanter geworden, als je ze al te lang aan durft te kijken krijg je een rotopmerking naar je kop.. niks media, behalve als je TMF, MTV en dat soort zooi bedoeld...

probeer er zelf meer op te letten wat minder te schelden en vloeken, soms gaat t goed en soms niet.. rekening houden met wie er in je buurt staat helpt ook wel trouwens...
laatste aanpassing
Glimlachen?

HA!

De gemiddelde nederlander weet niet eens meer wat dat is...we zijn helaas een zooi saggerijnen bij elkaar.

Moet je es voor de gein rondlopen in de supermarkt...allemaal grafsmoelen....of geholpen worden in een willekeurige winkel in e Randstad: Allemaal associale dieptrieste zuurpruimen die je geen blik waardig gunnen.

Nee, het mag wat mij betreft ook allemaal een stukje vrolijker worden....en laten we es beginnen op de feesten. Trakteer elkaar weer es op een lekker biertje...laat die joint es lekker de groep doorgaan....deel je pilletje met die gozer die naast je staat.