Partyflock
 
­ Nederland

Sterk geslacht of alleen sterke geur?

anoniem gepubliceerd op
Sterk geslacht of alleen sterke geur?
26 oktober 2008
De gemiddelde mens laat zo’n 8 tot 25 scheten per dag. De gemiddelde vrouw zal dit nooit van zichzelf toegeven. “Dat zijn die mannen die zoiets doenâ€. Mannen zullen dit zeker niet ontkennen, misschien zelfs overdrijven. Dat is immers wat een man een échte man maakt. Of niet?

De meeste vrouwen zouden het liefst de grond in zakken als zij per ongeluk wat gas laten ontsnappen. Het ventiel van de man blijft juist altijd standaard open staan, zonder dat hij zich er druk om maakt. Waarom doen vrouwen alles om zo min mogelijk scheten te laten, terwijl mannen er juist een vuurpeloton van maken? Is dit een kwestie van je gewoon mannelijk of vrouwelijk gedragen?

Hetzelfde met het gedrag tegenover de eigen sekse: Een vrouw kan makkelijk van een andere vrouw zeggen dat ze er mooi uitziet. Mannen zeggen dit niet van elkaar. Ik vraag me af waarom. Hoort een man zoiets niet te doen, of denkt een man gewoon echt niet zo? Waarom kunnen vrouwen wel kusjes op elkaars wangen of een knuffel geven, een ander meisje mooi noemen of zeggen dat ze van elkaar houden, en mannen niet?

Misschien is dit gewoon om aan het standaardbeeld van de juiste man te voldoen. Misschien zijn er zelfs wel bepaalde richtlijnen die mannen proberen te volgen, zoals: Toon geen emoties, ben op feestjes zo luidruchtig mogelijk, duik iedere week met een ander in bed, schep op over je geld en bezittingen, laat je gassen de vrije loop en laat het bij andere mannen niet verder komen dan een schouderklopje. Het gekke is dat dit net alle eigenschappen zijn waaraan de meeste vrouwen zich juist zo ergeren. Want geen enkele vrouw houdt van een luidruchtige, ongevoelige, opscheppende Neanderthaler met een raar reukje. Weten mannen gewoon niet wat vrouwen willen, of vinden ze dit minder belangrijk? Steken ze liever energie in het verslaan van andere mannen dan in het winnen van een vrouwenhart? Of denken ze met dit gedrag beide vliegen in één klap te vangen?

Deze ‘macho’ mannen in onze samenleving zijn in het algemeen de mannen waar je juist geen relatie mee wilt. Ze zijn namelijk meestal tóch niet zo stoer als ze zich voordoen. Dit omdat ze enkel hun mannelijke kant ontwikkeld hebben. Daardoor hebben ze vrouwen nodig om het gebrek aan vrouwelijke eigenschappen aan te vullen. Deze mannen stappen van de ene in de andere relatie, zonder daarbij iets van zichzelf te leren. Vrouwen doen dit ook. Sinds de emancipatie zijn er steeds meer vrouwen die hun eigen mannelijke kant ontdekken en zich daardoor mannelijker gaan gedragen. Hierdoor raken ze onafhankelijk van mannen. Een partner hebben ze voor het gezelschap of voor de seks, niet omdat ze hem nodig hebben. Deze vrouwen – de zogenoemde carrièretijgers – vergeten hierdoor het ‘vrouwzijn’ en gaan zich hetzelfde gedragen als de macho mannen.

Naar mijn mening maakt een sterke geur nog geen sterk geslacht. Of je het nu over een wolkje parfum of over een windje darmgas hebt. Misschien zit de ideale geur wel in een combinatie van deze twee: het gevoelige en zorgzame van de vrouw gecombineerd met de daadkracht en het beslissingsvermogen van de man. Zonder dat iemand daarbij zijn neus hoeft dicht te knijpen.

331 opmerkingen

leuke column..(y)
het zijn ook veel dingen die ik me afvraag..

ik ken mannen die het wel tolereren als een vrouw een windje of een boertje laat,
maar ook mannen die denken en zeggen dat vrouwen dat niet kunnen en mogen..:lol:

en tja vrouwe zijn zowiezo wel wat makkelijker met hun gevoelens tonen en er over praten,aan vrienden en vriendinnen..
en geef eerlijk toe als ik een vriendin een kus op de mond geef is het niet erg maar als 2 manlijke vrienden dat doen vind het ook geen pan.
en mannen zijn een stuk relaxed en rechter door zee met gevoel voor vrienden.. als hun iets dwars zit zeggen ze het ook gelijk en eerlijk, ook al kan het wat grof uit de mond komen;).. vrouwen gaan erover mutsen(straks kwets ik haar als ik eerlijk zeg dat die broek afschuwelijk zit) en zeggen dan wat je wil horen.. of ze zeggen tegen de een dat ze "truus" absoluut niet mogen, en vervolgens als "truus" komt aan gelopen is het "Heey meissie, ik heb je gemist,hou van je, en gaan ze gezellig zitten kletsen.." dat doen mannen tenminste niet:)

en inderdaad de vrouw zit niet te wachten op een luidruchtige, ongevoelige, opscheppende Neanderthaler met een raar reukje.. maar zit ze wel te wachten op een man die zijn vrienden een kus geeft als hij weg gaat of toegeeft dat kees best wel een sexy buik heeft en karel wel knap is, en tegen ze vrienden zegt dat hij van hun houd..?
No Thanks dan ga ik toch liever voor die neanderthaler;)
maar het is voor ieder verschillend..;)
het gevoelige en zorgzame van de vrouw gecombineerd met de daadkracht en het beslissingsvermogen van de man. Zonder dat iemand daarbij zijn neus hoeft dicht te knijpen.

Hey een homo dus!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 oktober 2008 om 14:02:
100000 keer liever een onbeschofte macho dan een te nette, haast vrouwelijke man.

soms snap ik jullie niet :o hoorde laatst een meisje die vond dat dr vriend te lief was...wat wil je dan, dat ie aggresief tegen je is en je afentoe een paar klappen geeft? :x
 
Artiest Maddox
Uitspraak van d-russo op dinsdag 4 november 2008 om 14:32:
je afentoe een paar klappen geeft?

Paar klapjes op de billen ms
Uhm beetje uit de krant gejat? (of leest toch niemand die hier :P)
Uitspraak van actief op maandag 3 november 2008 om 20:31:
hoe kom je erop haha
ik vind het wel grappig !

newspaperrrrrr, Telegraaf of spits ofso :P
Uitspraak van Gareraab op maandag 3 november 2008 om 16:52:
joh..mannen zijn vies omdat vrouwen schoon zijn...

mannen compenseren vrouwen, vrouwen compenseren mannen..
lesbo's compenseren homo's en de homo's compenseren lesbo's

PS: mensen, ga hier niet te serieus op in (je weet maar nooit)

ben ik het geheel mee eens maar ook met:

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 november 2008 om 19:04:
De schrijfster is volgens mij echt zo'n hokjes denker en komt alleen maar op van die popi joopie feestjes.

Het is een leuk verhaaltje, maar iedereen weet dat 95% van de vrouwen gewoon een normale vent wil, niet zo'n mietje die theoretisch "beter" klinkt.

je kan je vrienden gewoon een knuffel geven hoor
wat is daar het probleem van ???


groeten ERROR...
generaliserengggg oftewel Bullshit
zullen we eens over de vrouwen beginnen..?? dan zijn we volgend jaar nog niet klaar ;)
 
Beetje reacties uitlokken, zo kan ik ook wel columns maken zonder er daadwerkelijk iets normaals in op te nemen!

Who cares, mannen die stinken, vrouwen die stinken!
Scheten, boeren, schreeuwen in de kroeg"..

Als het fun is, is het goed right!?
Wel erg hoor, als je een man/vrouw NODIG hebt..
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 november 2008 om 19:53:
let's see what wiki has to say:

Wiki, ook een erg betrouwbare bron dude :lol:
denk dat ze ieder weekend naar de zelfde kroeg toe gaat:P
geinig om te lezen, heb me vermaakt
Uitspraak van R0biiiin op dinsdag 4 november 2008 om 19:17:
zullen we eens over de vrouwen beginnen..?? dan zijn we volgend jaar nog niet klaar ;)

vergeet niet dat we over mannen ook nog maar net begonnen zijn he ;)


Ja hokjes dit hokjes dat, ik vermaak me dr niet minder om!
zonder hokjes was dit geen column maar een wetenschappelijk verhaal gebaseerd het begin van de mensheid bla bla, daarvoor lees ik geen column

Leuke column :D
tot 25 scheten per dag?

:nee:
ik heb hier behoorlijk wat reacties op dus bereid je voor op een hele lap tekst

Zonder dat iemand daarbij zijn neus hoeft dicht te knijpen.

wanneer leren vrouwen nou onderhand eens dat scheten laten menselijk is. ik vind het zo belachelijk als een vrouw geen scheten wil laten (als ze in gezelschap is want als ze alleen is dan laat ze die scheten wel zonder schroom). ik vind dat het een vrouw zelfs wel siert als ze het hele belachelijke idee dat vrouwen geen scheten "mogen laten" laat varen en de scheten laat waaien. [KLIK]

mannen zeggen dit niet van elkaar. Ik vraag me af waarom. Hoort een man zoiets niet te doen, of denkt een man gewoon echt niet zo? Waarom kunnen vrouwen wel kusjes op elkaars wangen of een knuffel geven, een ander meisje mooi noemen of zeggen dat ze van elkaar houden, en mannen niet?

je moet niet generaliseren en alle mannen over 1 kam scheren. daarmee stuit je mannen net zoals ik die niet zo zijn tegen de borst. ik durf het best te zeggen als een man er goed uit ziet. het is niet zo dat mannen het niet zien als een andere man er goed uit ziet. mannen zien dat net zo goed als vrouwen van elkaar. ik vermoed dat de reden waarom DE MEESTE mannen zoiets niet durven zeggen is omdat ze waarschijnlijk bang zijn dat anderen mensen dan misschien zullen denken dat ze homo zijn. dat gevoel komt voort uit angst, en omdat het ze misschien voor hun gevoel minder mannelijk maakt. maar net zoals veel vrouwen vanwege de emancipatie bezig zijn hun mannelijke kant te ontdekken zo zijn veel mannen ook bezig in contact te raken met hun gevoeligere kant. de mannen die het aandurven tenminste want het is voor velen onbekend gebied, en veel mensen denken dat het niet geaccepteerd word. maar dat is langzaam aan het veranderen. er is inmiddels zelfs een benaming hiervoor waar ik mezelf ook wel in kan vinden, namelijk de Ubersexuele man. En zo heb je ook nog de metroman of metrosexueel. Voorbeeld daarvan is dat je steeds meer reclames ziet voor mannelijke verzorging. Tien jaar geleden had je alleen nog reclames voor mannen over scheermesjes en head & shoulders maar tegenwoordig ook voor creme en andere meuk.

Toon geen emoties, ben op feestjes zo luidruchtig mogelijk, duik iedere week met een ander in bed, schep op over je geld en bezittingen, laat je gassen de vrije loop en laat het bij andere mannen niet verder komen dan een schouderklopje.

behalve dan de scheten laten (liefst zo hard mogelijk want daar moet ik zelf altijd om lachen, vooral met maten onder elkaar) heb ik geen 1 van deze eigenschappen. ik geef een willekeurige maat van me op stap vlot een zoen, gewoon voor de grap. al is het alleen maar om ze te jennen omdat ze daar zelf zo'n moeite mee hebben. en ook om aan te tonen dat zoiets best kan, zonder dat je homo hoeft te zijn.

Deze ‘macho’ mannen in onze samenleving zijn in het algemeen de mannen waar je juist geen relatie mee wilt.

dat zeg je wel maar de realiteit is voor veel vrouwen toch anders. veel vrouwen willen gewoon een mannelijke man. ik denk omdat dat vertrouwder is of als "normaal" word beschouwd. veel vrouwen zeggen ook van zichzelf dat op "foute mannen" vallen.

vergeten hierdoor het ‘vrouwzijn’ en gaan zich hetzelfde gedragen als de macho mannen.

1 tip voor deze vrouwen: ga hier niet te ver in. het is een afknapper en zelfs beangstigend ;-)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van -OG-raver- op maandag 3 november 2008 om 19:16:
wel erg hokjes denken weer

dat is niet waar, in dit column wordt weerspiegelt hoe mannen EN vrouwen van nature zijn
laatste aanpassing
Wat wil de columnschrijfster nou eigenlijk allemaal zeggen met dit verhaal?
Uitspraak van Statler&Waldorf op zondag 9 november 2008 om 16:04:
Wat wil de columnschrijfster nou eigenlijk allemaal zeggen met dit verhaal?

dat ze jeuk aan d'r kut heeft.
Uitspraak van Jack had a groove op vrijdag 7 november 2008 om 21:36:
wanneer leren vrouwen nou onderhand eens dat scheten laten menselijk is. ik vind het zo belachelijk als een vrouw geen scheten wil laten (als ze in gezelschap is want als ze alleen is dan laat ze die scheten wel zonder schroom). ik vind dat het een vrouw zelfs wel siert als ze het hele belachelijke idee dat vrouwen geen scheten "mogen laten" laat varen en de scheten laat waaien. [KLIK]

:roflol: (Y)
citeer: Naar mijn mening maakt een sterke geur nog geen sterk geslacht. Of je het nu over een wolkje parfum of over een windje darmgas hebt.

Ik ben zeker van mening dat of het nou om een man of een vrouw gaat. Een wolkje parfum toch echt wel de winnaar is hoor!
Of het moeten een stelletje viezerikken bij elkaar zijn die voorkeur geven aan darmgas.
laatste aanpassing
Daarom vallen de meeste vrouwen ook op de 'foute' mannen..

Logisch :roflol:
 
Uitspraak van Chantii:bounce: op dinsdag 4 november 2008 om 01:46:
leuke column..
het zijn ook veel dingen die ik me afvraag..

ik ken mannen die het wel tolereren als een vrouw een windje of een boertje laat,
maar ook mannen die denken en zeggen dat vrouwen dat niet kunnen en mogen..

en tja vrouwe zijn zowiezo wel wat makkelijker met hun gevoelens tonen en er over praten,aan vrienden en vriendinnen..
en geef eerlijk toe als ik een vriendin een kus op de mond geef is het niet erg maar als 2 manlijke vrienden dat doen vind het ook geen pan.
en mannen zijn een stuk relaxed en rechter door zee met gevoel voor vrienden.. als hun iets dwars zit zeggen ze het ook gelijk en eerlijk, ook al kan het wat grof uit de mond komen.. vrouwen gaan erover mutsen(straks kwets ik haar als ik eerlijk zeg dat die broek afschuwelijk zit) en zeggen dan wat je wil horen.. of ze zeggen tegen de een dat ze "truus" absoluut niet mogen, en vervolgens als "truus" komt aan gelopen is het "Heey meissie, ik heb je gemist,hou van je, en gaan ze gezellig zitten kletsen.." dat doen mannen tenminste niet

en inderdaad de vrouw zit niet te wachten op een luidruchtige, ongevoelige, opscheppende Neanderthaler met een raar reukje.. maar zit ze wel te wachten op een man die zijn vrienden een kus geeft als hij weg gaat of toegeeft dat kees best wel een sexy buik heeft en karel wel knap is, en tegen ze vrienden zegt dat hij van hun houd..?
No Thanks dan ga ik toch liever voor die neanderthaler
maar het is voor ieder verschillend..

dank je wel eindelijk iemand die het precies goed uitkan leggen en het ook snapt(y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 12:53:
dat is niet waar, in dit column wordt weerspiegelt hoe mannen EN vrouwen van nature zijn

Wat een onzin. Denk je werkelijk dat men zich er in de prehistorie druk om maakte of iemand nou een scheet liet of niet.

Blijkbaar heb ik me afgelopen weekend echt übermannelijk gedragen. Ik was aan de slingerschijt en heb (nota bene op de WC van een vriend van me!) een compleet blaasconcert weg gegeven. En ik moet zeggen, het voelde FAN-TAS-TISCH! Geen moment van schaamte. Nee, het was echt puur genieten. Dat je voor je gevoel een paar kuub gas en een zooi van die stinkende drek kwijt bent overtreft elk gevoel van schaamte. Het was heerlijk omdat ik dus van die zooi af was, het was heerlijk om gewoon schaamteloos van me af te kunnen schijten en het was heerlijk dat ik hier smakelijk om heb kunnen lachen.

Wie doet me wat!?
Als je een ruft moet laten kan je 2 dingen doen als je hem niet kan houden:P

zo gaan zitten dat je het niet hoort alleen een zucht en maken dat je weg komt B)
of iedereen laten mee genieten ( teken dat je je thuis voelt toch )

Gr, Mai;)