9 oktober 2018
Functie | 6 × band |
Geslacht | man |
Herkomst | Nederland |
Genres | indie rock |
Site | peerofficial.com |
Links |
Biografie
De Middelburgse indierockband PEER stond al op menig groot festival, won tal van competities en ontvangt lovende kritieken. Op het podium is de chemie tussen de vier bandleden bijna tastbaar.
Het verhaal van PEER start in 2014 met het winnen van de Buma Music Academy Award en diverse regionale competitites. Het jaar daarop brengt PEER voor het eerst muziek uit.
Begin 2017 kondigt de band met het releasen van de single 'I Don't Wanna' hun debuut-EP 'Mad For It!' aan, waarvoor ze de studio in zijn gedoken met producer Huub Reijnders en BLOF bassist Peter Slager. De EP verschijnt in het voorjaar van 2017 en bevat zeven krachtige, energieke nummers met refreinen die je de rest van de week niet meer uit je hoofd krijgt.
De release blijft niet onopgemerkt en in de zomer speelt de band de festivals plat. Voor de video-opname van de single 'Emily' reist de band af naar hun favoriete stad Liverpool, waar ze eerder dat jaar al speelden in de befaamde Cavern Club.
Kort hierna is de band te gast bij De Wereld Draait Door en volgt er een uitgebeide najaarstour, waaronder voor het tweede jaar op een rij met de Popronde waar de band één van de meest geboekte acts is. Daarnaast wordt de band uitgeroepen tot NPO 3FM KX Radio Talent en spelen ze meerdere malen bij diverse nationale radiostations. Als kers op de taart wordt PEER eind 2017 uitgenodigd om op het Mood Indigo festival in India te spelen, waar ze door een uitzinnig publiek werden ontvangen.
In de zomer van 2018 gebruikt automerk Mercedes-Benz het nummer ''I Don't Wanne'' in een wereldwijde reclame campagne voor Mercedes-AMG met meervoudig formule 1 wereldcampioen Lewis Hemilton.
Momenteel werkt PEER aan nieuw materiaal waar ze tijdens de zomerfestivals een voorproefje van geven.
Het verhaal van PEER start in 2014 met het winnen van de Buma Music Academy Award en diverse regionale competitites. Het jaar daarop brengt PEER voor het eerst muziek uit.
Begin 2017 kondigt de band met het releasen van de single 'I Don't Wanna' hun debuut-EP 'Mad For It!' aan, waarvoor ze de studio in zijn gedoken met producer Huub Reijnders en BLOF bassist Peter Slager. De EP verschijnt in het voorjaar van 2017 en bevat zeven krachtige, energieke nummers met refreinen die je de rest van de week niet meer uit je hoofd krijgt.
De release blijft niet onopgemerkt en in de zomer speelt de band de festivals plat. Voor de video-opname van de single 'Emily' reist de band af naar hun favoriete stad Liverpool, waar ze eerder dat jaar al speelden in de befaamde Cavern Club.
Kort hierna is de band te gast bij De Wereld Draait Door en volgt er een uitgebeide najaarstour, waaronder voor het tweede jaar op een rij met de Popronde waar de band één van de meest geboekte acts is. Daarnaast wordt de band uitgeroepen tot NPO 3FM KX Radio Talent en spelen ze meerdere malen bij diverse nationale radiostations. Als kers op de taart wordt PEER eind 2017 uitgenodigd om op het Mood Indigo festival in India te spelen, waar ze door een uitzinnig publiek werden ontvangen.
In de zomer van 2018 gebruikt automerk Mercedes-Benz het nummer ''I Don't Wanne'' in een wereldwijde reclame campagne voor Mercedes-AMG met meervoudig formule 1 wereldcampioen Lewis Hemilton.
Momenteel werkt PEER aan nieuw materiaal waar ze tijdens de zomerfestivals een voorproefje van geven.